Autor Wątek: 2.0 TDI - duże zużycie oleju  (Przeczytany 62255 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline razer445

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Napęd: FWD
  • Rej: LU
2.0 TDI - duże zużycie oleju
« dnia: 03 - Czerwca - 2020 - 18:18:38 »
Cześć, pisze z dość nie miłą sytuacją. Kupiłem auto jakieś pół roku temu zaświeciła mi się kontrolka o sprawdzeniu poziomu oleju. Dolałem i po przejechaniu kilku tys znów się zaświeciła. Posnaowiłem dokładnie obliczyć ile mi go bierze.  W pierwszej kolejności wymieniłem olej na MOTUL 5W30 z normami VW w raz z płukanką Liquid molly.  Potem zacząłem obliczać ile bierze.

Wynik: silnik pobiera 500-550 ml oleju na 1000 km
Obiawy: brak
Kopci: nie, brak sadzy na wydechach wydechy czyste
Wypala sie czesto dpf albo były juz z nim problemy?: Nie, wypala się raz na 2 tyg około.
Silnik: 2.0 TDI 184 KM seria, CUNA,
Przebieg: około 200 tys. km bez książki wiec nie powiem że jest oryginalny.
Wycieki: brak


Autem do tej pory zrobiłem około 10 tys km. Moje pytanie jest następujące czy ktoś miał juz taki przypadek i go rozwiązał ?
Czy to wgl normalne? Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli ze to normalne ze bierze 500 ml na 1000 km.
Boję się nagaru i w końcu uszkodzenia silnika.
Jeśli ktoś juz robił to jaki koszt takiego remonotu i co może być przyczyną.
Znów zbliżam się na bagnecie na minimum stanu i zastanawiam się czy nie zalać może coś gęstszego ?

Pozdrawiam  :vw-good:

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - duże zużycie oleju
« Odpowiedź #1 dnia: 04 - Czerwca - 2020 - 06:03:19 »
Zapewne nie jesteś pierwszym ani ostatnim z takim problemem.To tak dla pocieszenia.
Apetyt w takiej ilości wcale nie jest normalny (tak jak sugeruje ASO).
Warto sprawdzić co jest tego przyczyną.W pierwszej kolejności na myśl przychodzi turbina która kończy swój żywot. Najprostszą jej diagnozą jest rozłączanie układu dolotowego w najniższym miejscu. Jeśli po jego rozłączeniu wyleje się z wnętrza spora ilość oleju to główny podejrzany znaleziony. Nie mam na myśli kilku kropli a ilości w okolicy szklanki. Regeneracja lub wymiana turbiny w takim wypadku stanowczo poprawi konsumpcję oleju lub wyleczy wóz z objawów.
Gorszym wariantem jest gdy turbina okaże się ok.Wtedy koszta usunięcia usterki zaczną rosnąć bo wiążą się z rozbiórką silnika. O ile wymiana pierścieni czy uszczelniaczy zaworowych nie jest jakoś mocno skomplikowana (a mają duży wpływ na nadmierne spalanie oleju) to usunięcie owali z cylindrów (np. na wskutek przegrzania silnika)mogą pociągnąć za sobą spore koszta.
Naturalnie najtańszym sposobem w takiej sytuacji jeśli turbina jest ok. jest przejście na inny olej.Zaszkodzić nie zaszkodzi a może tylko pomóc.Będzie to pomoc doraźna ale odwlecze w czasie to co nie uniknione ograniczając ilości dolewek.   
 
Podziękował: razer445

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - duże zużycie oleju
« Odpowiedź #2 dnia: 04 - Czerwca - 2020 - 09:31:36 »
@razer445  mam bliźniaczy silnik CUWA tyle że po chiptuningu (CUNA do przedniego napędu, CUWA do 4Motion), przy normalnej jeździe nie bierze oleju wcale, przy autostradowych przelotach z prędkościami 160-180 tys km, gdzie jest maksymalne obciążenie silnika i wysokie permanentne ciśnienie doładowania weźmie jakieś 100-200 ml/5000 km ale to nic nowego i nic nadzwyczajnego. Mój przebieg to 140 tys km, auto krajowe z salonu.  Jeśli bierze ci 500 ml na 1 tys km,  z EGR i turbiny nie cieknie i nie masz oleju IC, to kontroluj stan i to wszystko, nic więcej nie zrobisz, to żadna tragedia, taki stan nie kwalifikuje sie do żadnego remontu. Ewentualnie poszukaj oleju z niską odparowalnością noack, może minimalnie obniżyć straty oleju. Można sprawdzić jeszcze luz wirnika turbo i sprawdzić wartość ciśnienia doładowania, jeśli wszystko w normie to na tę chwilę nie pakuj się w żadne bezsensowne remonty.

Dodano:  04 - Czerwca - 2020  -  09:53:57
Cytuj (zaznaczone)
Kopci: nie , brak sadzy na wydechach wydechy czyste

masz DPF więc nie będzie okopcony

Cytuj (zaznaczone)
wypala się raz na 2 tyg około. 

nie chodzi o to, co ile dni czy tygodni się wypala tylko co ile kilometrów

Jaki masz styl jazdy i jak eksploatujesz auto, odcinki długie, krótkie, trasy, miasto?
 
Podziękował: razer445

Offline razer445

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Napęd: FWD
  • Rej: LU
Odp: 2.0 TDI - duże zużycie oleju
« Odpowiedź #3 dnia: 04 - Czerwca - 2020 - 15:19:13 »
Dzięki za odpowiedź !  :thumbup:
Jeszcze dziś postaram się sprawdzić olej w dolocie i dam znać. Jeśli nie to będziemy szukać dalej i zajmę się sprawdzeniem luzu wirnika turbo i wartościami ciśnienia doładowania.
Już wcześniej myślałem o przejściu na inny olej ale nie wiem sam na jaki żeby po pogorszyć sytuacji dodatkowo słyszałem że jeśli do CR czy pompowtrysków zaleje się za gęsty można narobić dużo bałaganu. Dlatego moje pytanie inny olej ? ale jaki, z jakiej marki i jakie gęstości oleju? Aktualnie jest MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30 VW 504 00 / 507 00.  Pytam nawet o markę bo czytałem że niektórym na Castrolu brało a jak zalali motula to się polepszyło i to znacznie.   :o

Mój styl i dystanse to dojazdy do pracy 10km większość w trybie miejskim spokojna jazda do 70km/h i co weekend zdarza się trasa ok 200km z przelotową predkością ok. 130-140km/h
Tak dpf jest ale czy przy tak dużym zużyciu nie powinien być już zapchany ? Błędów brak nawet komputer nic nie wynalazł.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - duże zużycie oleju
« Odpowiedź #4 dnia: 05 - Czerwca - 2020 - 06:03:20 »
Tak dpf jest ale czy przy tak dużym zużyciu nie powinien być już zapchany ?
Nie koniecznie. Jeśli olej dostaje się do cylindrów to silnik przepala go jak zwykłe ON i w efekcie będzie tylko częstsza procedura wypalania (tak jak na słabej jakości ON).Jeśli olej dostaje się bezpośrednio w wydech przez uszkodzoną turbinę " zafajda " szybciej dpf i wypalanie będzie częstsze. Różnica w obu wypadkach będzie tylko w czasie jak i temperaturze procesu wypalania dpf. Naturalnie po dłuższym czasie takiego użytkowania odbije się to na kondycji dpf-a.
Co do podpowiedzi odnośnie oleju to warto wziąć pod uwagę że przy dolewkach 0,5 l na 1000 km daje 5l od wymiany do wymiany (jak wymieniana co 10 tyś).Na dobrą sprawę daje to jakby dwie wymiany w jednym interwale i bardziej istotne jest to żeby był niż to jaki, bo i tak go strawi.Przy takich ilościach najistotniejszym czynnikiem raczej cena a nie producent czy jakaś norma.W tym wypadku ten tani może okazać się nawet lepszy i przyczynić do mniejszego apetytu.
 

Offline razer445

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Napęd: FWD
  • Rej: LU
Odp: 2.0 TDI - duże zużycie oleju
« Odpowiedź #5 dnia: 24 - Czerwca - 2020 - 18:02:37 »
Witam Was po przerwie.
Zrobiłem kilka ruchów w związku braniem oleju przez silnik 2.0 TDI :vw-good:

1. Sprawdziłem cały dolot turbiny brak oleju może były jakieś ilości ale wystarczyło jedno przetarcie szmatki w rurze by zebrać cały olej.
2. Zalałem płukankę silnika Liqud Molly + zalałem stary olej MOTUL 5W30 z norami VW 507 00
3. Wlałem nowy olej 5W40 firmy Valvoline z normami VW 507 00 + dodatek CERATEC Liqui Moly + nowy filtr oleju.
4. Autem zrobiłem do tej pory 1300 km - auto spaliło 250-300 ml na 1000 km!  :o

Dziwne ale zaskoczony jestem pozytywnie z racji że przez pierwsze 100 km po wymianie oleju jeździłem spokojnie to późniejsze km były już bardzo dynamiczne w dodatku trasa 400km przelotową predkością 120-160.  Przypominam, że wcześniej golf brał 500ml na 1000km a gdy przycisnąłem go mocnej to chyba nawet więcej... 
Dodatek do oleju ceratec podobno zaczyna w pełni pracować po przejechaniu 1000km więc dopiero teraz doleje na stan i zobaczymy ile weźmie po przejechaniu 1000km.

Chciałbym Wam podziękować za pomoc w problemie, :bry: bardzo dobrze wszystko wytłumaczyliście co daje mi nową wiedzę na ten temat. Dodatkowo na marginesie powiem, w większości prawie wszystko co pisaliście potwierdził i sam tak mówił mechanik do którego zaprowadziłem auto, a chłopak ma łeb  :thumbup:

Jak coś więcej się będzie działo w tej sprawie dam znać
pozdro ;)
 

Offline funo97

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Napęd: FWD
  • Rej: EL
Odp: 2.0 TDI - duże zużycie oleju
« Odpowiedź #6 dnia: 09 - Lipca - 2020 - 22:53:39 »
Jak tam kolego sprawa wygląda aktualnie po tym co zrobiłeś? bo mam ten sam problem i myśle co tu zrobić w tym kierunku żeby zmniejszyć zużycie oleju...
 

Offline razer445

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Napęd: FWD
  • Rej: LU
Odp: 2.0 TDI - duże zużycie oleju
« Odpowiedź #7 dnia: 10 - Lipca - 2020 - 13:08:24 »
Aktualnie bierze tyle co napisałem w ostatnim poście. Muszę teraz zalać do pełna i sprawdzić ile bierze na 1000 po "dotarciu" tego cerateca i dam znać ale myślę że powinieneś zmienić na inny olej tak jak ja to zrobiłem plus dodatkowo zalać ten CERATEC od Liquid Molly, mi bynajmniej pomogło. Pamiętaj żeby go zalać z nowym olejem bo jak wlejesz do starego to nic nie da. A co do oleju ja zmieniłem z 5w30 na 5w40 ale trochę porozmawiałem z kilkoma osobami i mówią że nie ma sesu zmieniać 30 na 40 jak juz cos to zalać 10w40. Ja tak zrobie przy następnej wymianie oleju i zobaczymy podobno powinno pomóc o wiele bardziej
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - duże zużycie oleju
« Odpowiedź #8 dnia: 10 - Lipca - 2020 - 15:57:49 »
jak juz cos to zalać 10w40. Ja tak zrobie przy następnej wymianie oleju i zobaczymy podobno powinno pomóc o wiele bardziej
Nie rób tego w tym silniku, na dłuższą metę zrobisz mu krzywdę . Na rynku jest może jeden olej, który posiada ACEA C3 i VW 505.01 a 507.00 nie istnieje
 
Podziękował: razer445

Offline Ryszard M

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUN
  • Napęd: FWD
  • Rej: GWE
Odp: 2.0 TDI - duże zużycie oleju
« Odpowiedź #9 dnia: 09 - Października - 2020 - 20:02:17 »
Witam
Mam golfa 7 Gtd silnik Cuna kupiłem go z przebiegiem 97000 km u niemca teraz ma 122800,powiem tak
wymianę robię co 15000 i na te 15000 tysięcy dolewam 1 litr ale przed wymianą dochodzi do minimum czyli zużywa
jakieś 1,5l od wymiany do wymiany olej Shell 5W30 norma VW 504-507,co będzie dalej zobaczymy,jak będzie żarł za dużo to zrobię mu sekcję, ja bym obstawiał uszczelniacze zaworowe, wiadomo jest to 16 zaworów ma gdzie przeciekać,ale do tego należało by zwalić kolektor
ssący,jest jeszcze odma która też ma wpływ na zużycie oleju.
Pozdrawiam
Rysio
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - duże zużycie oleju
« Odpowiedź #10 dnia: 09 - Października - 2020 - 20:56:27 »
150 ml na 1000 km, tragedii nie ma, zostaw jak jest, jeśli nie ma widocznych wycieków to ja bym nie ruszał nic, lej olej zgodny ze specyfikacją lub poszukaj jakiegoś z lepszym parametrem NOACK. Mam CUWA, to identyczny silnik tyle że do 4Motion. Gdy jeżdżę normalnie dom - praca - dom i tym podobne to nie spala oleju wcale ale gdy jadę dynamicznie autostradą czy ekspresówką to też wciągnie trochę oleju
 

Tagi wątku: