Autor Wątek: AUTOMAT - diagnostyka awarii  (Przeczytany 5394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lukas1989

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Passat B5 FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 100 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FSW
AUTOMAT - diagnostyka awarii
« dnia: 30 - Marca - 2016 - 12:57:55 »
Temat dotyczy tradycyjnych skrzyń automatycznych, montowanych w naszych VAGach!!
Dotyczy wszystkich modeli spalinowych, obecnych na forum.
Każdy nowy post z opisem nowej awarii - obowiązkowo na początku musi zawierać opis modelu i typ skrzyni biegów.


Witam serdecznie.
Passat B5 FL 1.9 TDI-PD 100 KM, automat z 2000 roku.
Mam problem, otóż parę dni temu zauważyłem wyciek ze skrzyni biegów, to znaczy ciekło na łączeniu silnik skrzynia olej był czerwony więc ze skrzyni.
Postanowiłem zdemontować skrzynie okazało się że do wymiany jest simering.
Wymieniłem ten simering a przy okazji spuściłem olej odkręciłem miskę wymieniłem filtr i nową uszczelkę.
Dzisiaj skrzynie zamontowałem na miejsce i okazało się, że kiedy wbijam "D" samochód rusza ale kiedy wbijam "R" to nic się nie dzieje,  auto stoi w miejscu nie chce nawet drgnąć.

Pytanie: co może być tego przyczyną ?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3044
  • Pomógł: 156
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #1 dnia: 30 - Marca - 2016 - 16:49:38 »
Kilka pytań:
- czy poziom oleju sprawdzany na odpalonym ?
- czy ustawienie dźwigni na R odpowiada ustawieniu biegu przy skrzyni na R ?
- czy po zdjęciu michy nie było nadmiernej ilości mułu i opiłków przy magnesie ?
- czy przed reanimacją wsteczny pracował cacy czy zapinał z dużą zwłoką ?
 

Offline lukas1989

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Passat B5 FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 100 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FSW
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #2 dnia: 30 - Marca - 2016 - 18:16:22 »
Oleju wlałem 3.5 L, jeszcze jak skrzynia była na stole.
Było trochę mułu i opiłków metalu przy magnesie, a wsteczny przed reanimacją wchodził z lekką zwłoką.
Dźwignię mam ustawiona na R, a przy skrzyni jak mogę sprawdzić czy jest na R ?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3044
  • Pomógł: 156
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #3 dnia: 30 - Marca - 2016 - 18:51:52 »
Chodzi o pewność że po włączeniu R w skrzyni na pewno jest włączony R (można rozpiąć sterowanie przy skrzyni i sprawdzić to ręką czy nie jest po włączeniu R w kabinie przypadkiem pomiędzy R-N) kwestia regulacji.
Jeśli przed wymianą uszczelniacza skrzynia niedomagała, wymiana oleju mogła dokończyć jej żywot (rzadko ale się zdarza).
Jeśli zbyt późno wykryłeś-zauważyłeś usterkę wycieku skrzynia mogła ucierpieć zbyt niskim stanem oleju.
Zbyt duża ilość opiłków-mułu może świadczyć o słabej jej kondycji.
Czy poziom oleju na rozgrzanym jest w normie? Bo to co wlałeś na stole to jedno a to co jest po odpaleniu to co innego.
Poziom oleju w skrzyni automatycznej, sprawdza się na odpalanym w pozycji na N.
Są dwie opcje; na gorącym i na zimnym. 
 

Offline lukas1989

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Passat B5 FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 100 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FSW
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #4 dnia: 30 - Marca - 2016 - 19:16:16 »
Jak rozpiąć sterowanie przy skrzyni?
Gdzie to jest?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3044
  • Pomógł: 156
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #5 dnia: 30 - Marca - 2016 - 19:56:02 »
Lewa strona skrzyni, blisko lewej łapy.
Najłatwiej po lince dojdziesz do dźwigienki.
Pancerz linki przykręcany jest do obudowy skrzyni.
Zerknij czy nie ma przy niej "fasolek regulacyjnych".
Zerknij na mocowanie samej linki do dźwigienki (luz połączenia tych elementów).

http://www.fotem.pl/data/ebfbdf44f0733a58f7719cb6602f15e.jpgJeśli w tym miejscu wszystko będzie ok. to słabo.

Niestety jak w większości twoich postów, linki do zdjęć przestają działać!
 

Offline lukas1989

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Passat B5 FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 100 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FSW
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #6 dnia: 30 - Marca - 2016 - 20:01:44 »
Jutro to sprawdzę, ale wielkie dzięki na razie
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3044
  • Pomógł: 156
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #7 dnia: 30 - Marca - 2016 - 20:03:08 »
Jak jesteś pewien co do stanu oleju, to tam gdzie nabazgrałem wszystko też będziesz miał ok.
Zrób jeszcze jedną próbę, odpal niech złapie temperaturę normalnej pracy postaw wóz na płaskim, wrzuć R i nie gazuj powinien po dużej zwłoce bez gazowania anemicznie ruszyć do tyłu, jak przegazujesz przestanie jechać to bardzo słabo.
 

Offline playordie19

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf V
  • Silnik: 1.6 FSI
  • Moc: 100 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: FWD
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #8 dnia: 05 - Czerwca - 2017 - 22:36:27 »
Witam.
Ponad tydzień temu kupiłem Golfa 5 w automacie.
W takcie jazdy próbnej wszystko wyglądało ok, ale teraz nie mam złudzeń ze sprzedawca nie był do końca uczciwy.

Otóż skrzynia zachowuje się jak chce. Normalnie pracuje tylko na trzech pierwszych biegach.
Po dodaniu gazu wskazówka obrotomierza może dojść nawet do 6000 obr/m ale biegu na 4 już nie zmieni, następnie jak zatrzymam się na światłach mam wrażenie jak bym ruszał z drugiego  a nawet trzeciego biegu, czyli nie dość ze nie przerzuca biegów od 3 w gore to potem ich nie redukuje. Wszystko dzieje się na położeniu "D" Na położeniu "S" jest jeszcze ciekawiej.
Pierwsze dwa biegi zmienia na wyższe przy około 3000 obr/m , ale na 3 biegu jeśli dodam zbyt dużo gazu auto pracuje jakby ze wciśniętym sprzęgłem, obroty idą do góry ,ale auto absolutnie nie przyspiesza, zupełnie jak na położeniu "N".
 
Może to trochę chaotyczne co napisałem, ale nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć...
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6493
  • Pomógł: 1728
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #9 dnia: 15 - Czerwca - 2017 - 22:11:58 »
Mało danych, nie napisałeś jaki przebieg ma auto ani czy znasz historię serwisową tego egzemplarza. To w dużej mierze pozwoliłby wysnuć jakieś wnioski, skrzynie automatyczne nie są wieczne i podejrzewam że auto może mieć spory przebieg a właściciel spodziewając się sporych wydatków pozbył się potencjalnej skarbonki. Dobrze by było napisać jeszcze czy na zimnej skrzyni są te same objawy co na ciepłej po dłuższej jeździe, bo podejrzewam że jazdę próbną zrobiłeś na zimnej i nie było żadnych objawów a po zagrzaniu ujawniły się usterki.
Nie mam doświadczenia z automatami ale uważam, że bez diagnostyki komputerowej to w tym przypadku się raczej nie obejdzie.

 

Offline playordie19

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf V
  • Silnik: 1.6 FSI
  • Moc: 100 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: FWD
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #10 dnia: 16 - Czerwca - 2017 - 11:02:39 »
tak sie składa ze bylem wczoraj w serwisie specjalizujacym sie w naprawach skrzyn biegow. Diagnoza byla bolesna .... mechaniczne uszkodzenie biegow 4,5,6 ... calosc naprawy zostala wyceniona na 1,500 funtow .....

Dodano:  16 - Czerwca - 2017  -  11:48:58
alternatywna opcja jest znalezienie uzywanej skrzyni biegow. ceny wahają sie w okolicach 2,500 zl czyli nieco ponad 500 funtow + 250 funtow za wymiane. 750 zawsze brzmi lepiej niz 1500. Czy jest mozliwosc znalezienia skrzyni uzywanej poprzez to forum?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6493
  • Pomógł: 1728
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #11 dnia: 16 - Czerwca - 2017 - 11:51:10 »
Czy jest mozliwosc znalezienia skrzyni uzywanej poprzez to forum?
Oczywiście, za pomocą ogłoszenia w dziale Szukam, Kupię: http://vw-clubpolska.pl/index.php/board,395.0.html
 

Offline marang

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Passat B5 FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: AFV
  • Moc: 130 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GLE
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #12 dnia: 21 - Lutego - 2018 - 18:14:02 »
Witam czytałem wiele opinii o tym błędzie ale w sumie nie wiem czy ktoś tak miał.
Wskakuje mi tryb awaryjny tiptronic i mam błąd 17090.
Jest jeden myk ze jak odpalę samochód i odrazu szybko rusze to tryb awaryjny się nie włączy.
Hmm czyli cały ten selekcjoner nie jest do bani tak?



Dodano:  25 - Lutego - 2018  -  11:07:15
Nikt nic?

Czy wykazałeś choć odrobinę chęci by czytać zasady obowiązujące na forum i podałeś podstawowe dane pojazdu i posiadanej skrzyni? Chcesz uzyskać pomoc na forum, to choć trochę się wysil - na forach nikt nic nie musi. Dziękuję.

 

Offline elo3000

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Passat B5 FL
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: AVF
  • Moc: 130 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BAU
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #13 dnia: 16 - Kwietnia - 2020 - 17:48:03 »
Witam
Mam problem ze skrzynią
Kupiłem Passata zdrowy silnik ale był zaniedbany
Wymieniłem oleje rozrząd paski płyny pompę
Oleje w skrzyni filtr
Skrzynia pracowała ok nie działało tylko zmiana biegów w trybie tiptronic
Wczoraj podczas powrotu z pracy w trakcie jazdy przeszła w tryb Awaryjny
Zrzuciło mi z 5 na 4 szarpneła i tyb awaryjny
Przed Awaria
Biegi zmieniała płynnie nie szarpała
Do Pracy pojechałem w trybie Awaryjnym
Po pracy odpala jest ok i po 4 km znowu tryb Awaryjny
Podłączałem pod kompa brak komunikacji can ze skrzynią
Z góry dziękuję za rade i pomoc
 

Offline elo3000

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Passat B5 FL
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: AVF
  • Moc: 130 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BAU
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #14 dnia: 17 - Kwietnia - 2020 - 21:05:16 »
Witam
Ponownie teraz pali sie wszystko na zegarach
Skrzynia w trybie awaryjnym tylko 3 bieg
Myślę nad zmianą na maual ale z Tym silnikiem AVF
Potrzebuje pomocy z doborem potrzebnych klamotów do przeszczepu
Jutro jeszcze sprawdzę komputer skrzyni bo rozebrałem pod kierowca to wilgoć
Ale modoł konfortu suchy
Sprawdze komputer i kostki na skrzyni
jak to nie to to maual
taniej wyjdzie bo za remont dzonilem krzyknieli 4-5tys
Proszę o pomoc w doborze klamotów do AVF
Do przeszczepu na maualPozdrawiam
 

Offline kayttt

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • VW: Golf IV
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: AXR
  • Moc: 100 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SH
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #15 dnia: 27 - Września - 2020 - 14:52:07 »
Cześć.
Kupiłem Passata B5 1.9 TDI 130 KM [AVF] automat.
Okazało się, że prawdopodobnie, a raczej na pewno mam zużyty konwerter sprzęgło.
Bład na kompie oraz efekt poślizgu i przeciąganie biegów, skaczące obroty podczas jazdy na 4/5 biegu, lekkie szarpnięcia (nie zawsze) to efekty. Nie wpada w tryb awaryjny. Pytanie czy takie objawy świadczą o samym sprzęgle czy mogę nastawiać się na remont całej skrzyni? Olej nie był wymieniany chyba nigdy. Czy możecie mi powiedzieć na jakie koszta realne mogę się nastawić? Z tego co widzę, te skrzynie po regeneacji koszt ok 1500 zł, sprzęgło regenerowane 700 zł czy coś jeszcze wchodzi w skład wymiany/remonty skrzyni? Czy ktoś z okolic katowic może polecić mi jakiś warsztat, gdzie mogę oddać auto?

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Na forum piszemy w języku polskim ze wszystkimi jego zasadami!

 

Offline Temex

  • clubmen
  • Wiadomości: 12
  • Pomógł: 6
  • VW: Passat B5
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.8 V6
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DKL
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #16 dnia: 22 - Grudnia - 2020 - 07:32:39 »
Ja bym na początku wymienił olej, filtr + uszczelkę oraz wyczyścił miskę z opiłków i przepłukał zawory.
Można gdybać bo błędu nie podałeś.
Wymiana oczywiście statyczna, zestawy olej+ filtr + uszczelka to koszt 215 zł na alledrogo.
Passat B5 4x4 2.8 + Phaeton 3.2 :)
 

Offline DrMarGreen

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Napęd: FWD
  • Rej: FG
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #17 dnia: 26 - Grudnia - 2020 - 19:35:31 »
Dzień dobry, pozwolę się podpiąć.
W moim aucie jest zamontowana skrzynia biegów o oznaczeniu: ZF 5HP-19 EYF/ serial no.: 0572351/ model no.: 1060030081.
Auto zrobiło mi taki numer, że ładuje D i czuć jakby zapinało 1 i po dwóch sekundach jest mocne uderzenie, (jakby skrzynia zapięła sobie coś sama bez sprzęgła).nawet jak wrzucę D i włącze lewarkiem +/- na bieg jeden, to jest efekt ślizgania sprzęgła z manualnej skrzynki ... na dwójce to samo, po chwili juz jedzie normalnie w sensie nie "ślizga" kolejne biegi zapina ładnie płynnie bez szarpania. co chwilę zdarza się, że podświetlenie pozycji biegów jakie są zapięte w skrzyni odwraca kolory literek z tłem. wsteczny bieg działa bez zarzutu.
Sprawdziłem od spodu i wszystkie przewody wyglądają na ok, złącza potraktowałem kontact spray. Olej zlałem z miski był brudny, przelałem przez filtr i nie było opiłków nawet pod magnesem.i taka vcds pokazuje :

17116 - Incorrect Gear Ratio
            P0730 - 35 - 10--- Intermittent
17116 - Gear 2 Incorrect Ratio
            P0732 - 35-00 - -

Ma ktoś jakiś pomysł ?
Dodam tylko, że nie odstawiam auta do mechanika i zrobię dobrą fotorelacje z naprawy.
Pozdrawiam :)
 

Offline Tomciopal

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 12
  • Marka: Skoda
  • Model: Octavia I
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: AHF
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: CWL
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #18 dnia: 01 - Marca - 2021 - 19:18:51 »
Witam.
Zakupiłem 5 dni temu Passata 1.9 TDI 130 KM [AVF] ze skrzynią automatyczną.
Po odpaleniu słychać głośny klekot jak przełączę na D lub R .
Potem po rozgrzaniu silnika obroty delikatnie falują i skrzynia nie wie jaki bieg wybrać.
Warto remontować skrzynie, czy kupić druga po regeneracji?
Mam po strzale A4 B5 1.9 TDI [AJM] tiptronic ale nie wiem czy skrzynia pasuje i nie wiem ile krzyknąć za tą skrzynie.


Dodano:  03 - Marca - 2021  -  19:41:02
Witam.
Temat uważam za zamknięty.
Dziś ruszałem spod świateł i jak cos nie hukło w skrzyni to skakał na biegach głośny grzechot i prawie gasł.
Ledwo dojechałem do domu.
Auto poszło na złom.
 

Offline ArtiBe

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Passat B5 FL
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: AVF
  • Moc: 130 KM
  • Skrzynia: AT
  • Napęd: FWD
  • Rej: OP
Odp: AUTOMAT - diagnostyka awarii
« Odpowiedź #19 dnia: 31 - Stycznia - 2024 - 13:29:20 »
Witam.
Samochód Passat B5 FL 130 KM [AFV] miał defekt chłodnicy co powodowało mieszanie się płynu chłodniczego z olejem skrzyni biegów.
Chłodnica została wymieniona, olej też a że dodatkowo wystąpiły pływania obrotów i przeciągania biegów to też wymieniono sprzęgło hydrokinetyczne. Teraz problem jest taki że nadal przeciąga biegi z lekkim poszarpywaniem ale dodatkowo przy obrotach 1400-2500 wpada w wibracje jak bym jechał po kamieniach.
Jak zdejmę nogę z gazu to się stabilizuje ale jak znów dodam gazu to powraca.
Trzeba bardzo delikatnie przyśpieszać.
W moim odczuciu nie jest to problem silnika lecz skrzyni 5HP19 EYF.
Czy możliwe że woda z olejem uszkodziła płytę sterującą silnika (mechatronikę) lub mogło się wydarzyć coś innego ?
Diagnostyka VCDS nie pokazuje żadnych błędów.

Proszę o fachową odpowiedź.

Proponujemy zacząć od tego tematu: https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,5674.0.html a dopiero znając typ posiadanej skrzyni biegów, wszystko czytelnie opisać. Teraz niewiele wiadomo a na domysły nikt nie ma czasu ani ochoty.
 

Tagi wątku: