Autor Wątek: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju  (Przeczytany 632 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DanielGDA

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CLHA
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju
« dnia: 13 - Kwietnia - 2020 - 13:08:03 »
witam
jak uważacie w sprawie wymiany oleju w skrzyni ?

A w jakiej skrzyni i w jakim modelu auta, czy to tajemnica ?
 

Offline jurekszygula

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CLHA
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SPI
Odp: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju
« Odpowiedź #1 dnia: 23 - Kwietnia - 2020 - 20:30:09 »
Witam.
Zalecam bezwzględną wymianę co najmniej, co 60 tys. km. Widziałem mój olej spuszczony po w/w przebiegu - wyglądał jak smoła.
Skrzynia DSG 7, suche sprzęgła, przedział przekładni (prawie taki sam jak w manualu).
ASO nie zaleca wymiany dożywotnio!?
Zalecam dokładnie odmierzyć spuszczony olej i nowy kupić w ASO.
Pozdrawiam. 
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju
« Odpowiedź #2 dnia: 23 - Kwietnia - 2020 - 23:26:40 »
witam
jak uważacie w sprawie wymiany oleju w skrzyni ?
W manualnej skrzyni co 100-150 tys km spokojnie wystarczy. W DSG DQ500 wymieniam co 60 tys km, przy ostatniej wymianie po 120 tys km olej był klarowny i czysty, wiele się nie różnił od nowego.

Dodano:  23 - Kwietnia - 2020  -  23:34:05
Widziałem mój olej spuszczony po w/w przebiegu - wyglądał jak smoła
Osobiście organoleptycznie sprawdzałem olej w DQ200 po 100 tys km i to co piszesz to niemożliwe, sam jestem zwolennikiem wymiany w mechatronice ale w to że olej wyglądał jak smoła to nie uwierzę
 

Offline jurekszygula

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CLHA
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SPI
Odp: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju
« Odpowiedź #3 dnia: 24 - Kwietnia - 2020 - 07:55:14 »
"sam jestem zwolennikiem wymiany w mechatronice"                                                                                                                                                  Pisałem wyraźnie o "przedziale przekładni"w DQ 200, który jest w zasadzie połączeniem dwóch skrzyń manualnych.  Jeżeli jesteś właścicielem lub pracownikiem ASO, to daj sobie spokój z poradami. Jaki jest koszt wymiany, pewnie niecałych 2 L, oleju w skrzyni manualnej? Warto ryzykować uszkodzenie skrzyni dla 200 lub 300 zł? Nie jest chyba tajemnicą, że skrzynie manualne w VW są ostatnio delikatne...
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Odp: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju
« Odpowiedź #4 dnia: 24 - Kwietnia - 2020 - 15:52:56 »
to daj sobie spokój z poradami.
4 posty na forum i mądrala pierwszej klasy. Nie chodzi o to że koszt 200-300 zł, i co z tego? Olej w silniku też warto wymieniać co 1000 km? Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. W nanualnej skrzyni nie ma potrzeby tak częstej wymiany oleju.

Dodano:  24 - Kwietnia - 2020  -  15:55:43
    Pisałem wyraźnie o "przedziale przekładni"w DQ 200, który jest w zasadzie połączeniem dwóch skrzyń manualnych. 
Żadnych dwóch skrzyń, ma tylko zespół podwójnego sprzęgła a to duża różnica

Poza tym temat o manualnej skrzyni więc nie mieszaj
 

Offline jurekszygula

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CLHA
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SPI
Odp: Odp: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju
« Odpowiedź #5 dnia: 24 - Kwietnia - 2020 - 19:22:11 »
"4 posty na forum i mądrala pierwszej klasy"                                                                                                                                                 
 Jak dorośniesz, będziesz wiedział, że nie liczy się ilość, tylko jakość, doświadczenie i wiedza. Jak dla mnie możesz nie wymieniać oleju wcale, w silniku również.                                                                                                                                                                                                         
 Tak na marginesie. Znam lemingów, którzy trzymają się kurczowo zaleceń ASO, później po 3, 4 latach sprzedają - niech martwi się drugi właściciel. I cóż z tego. Zapełniają tylko złomowiska ze smutnymi, prawie nowymi autami serwisowanymi według zaleceń ASO. I tak wiecznie im czegoś brakuje, ciągle nie są spełnieni, i nie jest to EKOLOGICZNE, a to wśród lemingów powinno   :(   Znam mechaników, którzy eksploatują do dziś np. Audi 80 z '87 roku. Ich auta mają przejechane milion kilometrów. Oni właśnie zachowują się ekologicznie. Mogą być wzorem dla lemingów. Zapytaj ich, co ile wymieniają olej w "manualu". Pomijając to, że manuale z '87 były dużo mocniejsze.                   
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1312
  • Pomógł: 122
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: Odp: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju
« Odpowiedź #6 dnia: 25 - Kwietnia - 2020 - 08:30:56 »
Jak wlejesz zły olej parametrami
To manualna może w zimie tak ładnie nie chodzić. Wymieniać jak producent przewiduje. Tu olej skrzyni nie naprawi manualnej.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Odp: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju
« Odpowiedź #7 dnia: 25 - Kwietnia - 2020 - 08:57:14 »
Wymieniać jak producent przewiduje.
Problem w tym że producent pewnie nie przewiduje

Dodano:  25 - Kwietnia - 2020  -  08:59:46
Jak wlejesz zły olej parametrami
To manualna może w zimie tak ładnie nie chodzić.

Potwierdzam, poza tym synchronizatory mogą haczyć, przerabiałem to w Touranie. Jeśli producent przewiduje olej mineralny to nie wolno lać syntetyka i żadnych dodatków na bazie teflonu i odwrotnie
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1312
  • Pomógł: 122
  • VW: Arteon
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: Odp: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju
« Odpowiedź #8 dnia: 25 - Kwietnia - 2020 - 09:01:25 »
Jak to vw. Sprawdzać stan i dolewać. A olej jest nażycie przewidziany. Znam takie przypadki ale to konkretny olej po badaniach producenta. Jak ktoś chce to tak na 180 tys można pomyśleć
Mitsubishi co 90 tys w manualu.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline jurekszygula

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CLHA
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SPI
Odp: Odp: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju
« Odpowiedź #9 dnia: 25 - Kwietnia - 2020 - 09:15:52 »
A olej jest nażycie przewidziany
Witam. Mogę wiedzieć, co znaczy "nażycie przewidziany"?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Odp: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju
« Odpowiedź #10 dnia: 25 - Kwietnia - 2020 - 09:55:57 »
@Marcino dziś jest wszystko ECO więc do doopy także ja bym skrócił interwał
 
Jak dorośniesz, będziesz wiedział, że nie liczy się ilość, tylko jakość, doświadczenie i wiedza.


Nie znasz mnie więc nie wyjeżdżaj do mnie z takimi tekstami, za stary jestem przyjacielu żeby się z tobą drapać
 
   
Jak dla mnie możesz nie wymieniać oleju wcale, w silniku również.   


Czy ja tak gdzieś napisałem i tak zalecałem?
Wymieniam olej w silniku co 15 tyś. km, w DSG co 50-60 tyś. km, w manualach zawsze też wymieniałem co 150-200 tys km itp...
Jak do tej pory reprezentujesz poziom nastoletniego  gówniarza kolego Jurku Szyguła, zmień ton dyskusji a wszystkim nam będzie łatwiej, naprawdę  :vwclubpolska:

Nikt ci nie broni w swojej DSG DQ200 wymieniać olej co 60 kkm - i bardzo dobrze że wymieniasz, ale nie porównuj mechanizmu mechatroniki ze skrzynią manulaną, są to dwie diametralnie różne rzeczy do których leje się diametralnie różne oleje.
Skrzynia manualna w biedzie pojedzie nawet na Hipolu a DSG stanie szybciej niż myślisz.
 

Offline jurekszygula

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CLHA
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SPI
Odp: Odp: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju
« Odpowiedź #11 dnia: 25 - Kwietnia - 2020 - 20:19:50 »
doggie: Jesteś naprawdę męczący. Pisałem wyraźnie, że skrzynia DSG 7 - DQ 200, składa się z mechatroniki, w której znajduje się płyn hydrauliczny i przekładni z olejem, którą można porównać do dwóch, połączonych ze sobą skrzyń manualnych. Olej w przekładni jest taki sam jak w manualu. Niezależne serwisy zalecają wymianę tych dwóch specyfików co 60 tys. km. i nie jest to chęć naciągania klientów i wychodzenia przed szereg. Piszą o tym fachowcy, którzy na co dzień naprawiają te skrzynie i z usług których korzystają wymieniacze z ASO.                                                     
 Jak zawsze, brak wiedzy idzie w parze z brakiem kultury. Zwracając się do kogoś pisemnie, "Ci", "Tobą" itd. piszemy z dużej. Tak mnie uczyli w domu.                                                                                                                                                                                                                         
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Odp: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju
« Odpowiedź #12 dnia: 25 - Kwietnia - 2020 - 20:51:38 »
Gdyby głupota miała skrzydła, latałaby niczym gołębica.


Mitsubishi co 90 tys w manualu

Marcin jaki masz przebieg w swojej Carismie?
 

Offline jurekszygula

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CLHA
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SPI
Odp: Odp: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju
« Odpowiedź #13 dnia: 25 - Kwietnia - 2020 - 22:18:26 »
doggie:  Sorry, ale dla mnie głupotą jest posiadanie Tiguana i pisanie (bzdur) na stronie Golfa. Musisz koniecznie poinformować jak największe grono klubowiczów o swoim R-line, 210 KM itd. ?. Było to pytanie retoryczne.                                                                                                               
 Bez odbioru.
 

Offline Apotar

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 179
  • Pomógł: 45
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 130 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WW
Odp: Odp: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju
« Odpowiedź #14 dnia: 26 - Kwietnia - 2020 - 09:37:49 »
A co sądzicie o opinii Adama Klimka ?



[gmod]Tematy w dziale warsztat, nie są tematami na wydawanie opinii, chcesz poznać czyjąś opinię, to w odpowiednim dziale załóż odpowiedni temat.[/gmod]
 
Podziękował: jurekszygula

Offline irokez_vw

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 54
  • Pomógł: 12
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI-CR
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: ERA
Odp: Odp: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - wymiana oleju
« Odpowiedź #15 dnia: 26 - Kwietnia - 2020 - 11:49:19 »
Zalecam bezwzględną wymianę co najmniej, co 60 tys. km.
To akurat mało mądre zalecenie w stosunku do skrzyni manualnej, bo wymiany oleju co 60 tyś. km są zalecane w zwykłych skrzyniach automatycznych i typu DSG.

Moje auto ma już prawie 300k na liczniku a skrzynia manualna chodzi dobrze i brak jakichkolwiek wycieków.
Czy według twojej zacytowanej porady, powinienem wymienić w niej olej - chyba byłoby to bez sensu. 

PS. Niepotrzebnie się tu nakręcacie, bo jak widać autor tematu ma te rozważania gdzieś, gdzie słońce nigdy nie zagląda :evilwink:
 
Podziękował: doggie

Tagi wątku: