Autor Wątek: 1.2 12V - silnik nie zapala  (Przeczytany 908 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szwedaa

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.2 12V
  • Napęd: FWD
  • Rej: SM
1.2 12V - silnik nie zapala
« dnia: 18 - Września - 2016 - 18:26:26 »
Witam wszystkich ;)
Polo IV 1.2 przestało odpalać, po podłączeniu pod Polskiego Vag-a 4,9 wywalało jakieś dziwne błędy związane ze sterownikami, przepustnicami, sondami.

Pojechałem do zaprzyjaźnionego elektryka, który zrobił mi nowy sterownik (skopiował immo i wgrał do pewnego sprawnego sterownika), po tej operacji wykasowałem wszystkie błędy sterownik dalej wywala błędy związane z przepustnicą, więc ją wyciągnąłem, wyczyściłem bo była zasyfiona strasznie, podpiąłem ją, wykasowałem defekty, po próbie odpalenia - znowu wywalało wszystko.
Więc zdecydowałem się na wymianę przepustnicy na inną, używaną.
Po wymianie został 1 błąd - 17966 - Napęd G186 klapy przepustnicy, usterka elektryczna w instalacji elektrycznej.
Ostatnie co wpadło mi do głowy do upalony albo złamany kabel między wtyczką przepustnicy a komputerem wtrysku więc miernikiem zmierzyłem wszystkie 6 przewodów na przejście między tymi kośćmi . Wszystko czyste , przejście jest , miernik pokazuje 0,03Ohm na każdym przewodzie i spada do zera. Więc wydaje mi się, że jest w porządku.
Dodatkowo dodam, że po próbie odpalenia czuję i słyszę, że układ elektroniczny coś pracuję, coś próbuję. Jednak klapa przepustnicy stoi w miejscu. Dodatkowo spróbowałem ją mechanicznie otworzyć (śrubokręcik :D) jednak nic to nie daje, jednak w momencie wyłączenia zapłonu na otwartej przepustnicy przepustnica się zamyka (pcha mi ją siłą do zamknięcia) .

Dodatkowo wyczytałem, że mam sprawdzić pod kompem czy widzi obroty silnika w momencie próby odpalenia. Niestety nie zauważyłem do tego bo po chwili zrywa mi połączenie z kompem i koniec.

Macie jakieś pomysły co jeszcze mogło strzelić ?
Czy jest szansa, że jest to wina nie zaadoptowanej przepustnicy ?
I jeżeli tak, to jak to zrobić za pomocą Polskiego Vaga 4,9 .
Czy za obroty odpowiada tylko czujnik wałka rozrządu?
 

Tagi wątku:
 


�adowanie...