Autor Wątek: HAMULEC ELEKTRYCZNY RĘCZNY - zasada działania, obsługa i problemy  (Przeczytany 5669 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline antoneos

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł: 7
  • VW: Tiguan III
  • Wersja: SE
  • Silnik: 1.5 eTSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
Witam.
Mam taki oto problem z hamulcem ręcznym elektrycznym w Tiguan II 1.4 TSI z DSG z roku 2017, przebieg 15 tys. km.
Często hamulec ręczny blokuje tak, jakby był przyrdzewiały.
Czasem używam ten samochód tylko raz na tydzień lub raz na 5 dni (bo w środku tygodnia jeżdżę innym samochodem).
Ostatnio ledwo udało mi się ruszyć z miejsca na parkingu, bo były całkowicie zblokowane koła, chyba tylne. W końcu auto ruszyło, ale z dużym tąpnięciem, jakby coś oderwało się w kołach. Zwykle też blokowało, ale nie aż tak mocno.

Pytanie - czy jest na to jakaś rada?
Może nie powinienem włączać tego wynalazku, tylko zostawiać na samym "P" (DSG)? 
Nawet w starym francuzie nigdy mi ręczny nie zblokował ani nie przymarzł w zimę, no ale tam była zwykła dźwignia.
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULEC ELEKTRYCZNY RĘCZNY - zasada działania, obsługa i problemy
« Odpowiedź #1 dnia: 24 - Grudnia - 2018 - 14:26:21 »
Niestety elektryczne hamulce parkingowe nie zasłużyły na dobrą opinię.
Tym gorzej jeśli auto jest tak rzadko używane. Brud ma czas by zastygnąć i stwardnieć na całym odsłoniętym układzie. Zamiast tego lepiej zostawiać auto tylko na biegu. Czasem też kilka razy włączyć i wyłączyć by się trochę rozruszał.
 
Podziękował: robi0172, antoneos

Offline antoneos

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 11
  • Pomógł: 7
  • VW: Tiguan III
  • Wersja: SE
  • Silnik: 1.5 eTSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULEC ELEKTRYCZNY RĘCZNY - zasada działania, obsługa i problemy
« Odpowiedź #2 dnia: 24 - Grudnia - 2018 - 23:12:27 »
Dzięki @K9Darek ek za szybką odpowiedź na moje pytanie.
Faktycznie chyba zaprzestanę używać tego wspaniałego hamulca "ręcznego" elektrycznego na nizinach, szczególnie zimą.
Bo jak to wytłumaczyć, że w nowym, markowym samochodzie firmy VW (mniej niż 1 rok użytkowania, zaledwie 15 kkm przebiegu), hamulec elektryczny nie odblokowuje kół - coś rdzewieje lub przymarza (?) - i tym samym uniemożliwia odjazd z parkingu?
Przez 10 lat jeździłem Citroenem C5 z tradycyjną dźwignią hamulca ręcznego, i było zero problemów z blokowaniem kół nawet w największy mróz, never!! Niestety w czasie wyjazdów w góry Tiguanem trzeba będzie to elektryczne "koromysło" włączać, bo w górach często jest mocno pochyło na parkingach.
 
Podziękował: robi0172

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: HAMULEC ELEKTRYCZNY RĘCZNY - zasada działania, obsługa i problemy
« Odpowiedź #3 dnia: 25 - Grudnia - 2018 - 11:35:42 »
Nie szufladkuj tego tak po marce. Znajomi jeżdżący Fordami też narzekają na to ustrojstwo.
To ogólnie nieudany eksperyment.
 

Offline Endriu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DZG
Odp: HAMULEC ELEKTRYCZNY RĘCZNY - zasada działania, obsługa i problemy
« Odpowiedź #4 dnia: 21 - Czerwca - 2020 - 21:30:08 »
Trochę wykopany temat ale nie będę zakładał nowego. Czy jest jakaś procedura odblokowania elektrycznego hamulca ręcznego gdy ten nagle po zatrzymaniu nie chce puścić? Gdzieś w necie znalazłem, że można odpiąć akumulator na kilka sekund i jest szansa że hamulec się odblokuje ale czy to prawda?
Piszę to na kanwie zaobserwowanego dziś zdarzenia, które oglądałem z pewnej odległości: przed bramą wjazdową na teren zakładu stało kilka pojazdów, wśród nich i VW Passat B7. Gdy dojechał do szlabana, zatrzymał się przed nim ale już nie ruszył (domyślam się ,że zadziałał Auto Hold lub ręcznie zaciągnął hamulec) - stał tak kilka minut, w końcu podniósł maskę coś tam pogrzebał i po chwili odjechał (straciłem go z oczu), znajomi, którzy stali bliżej mówili mi, że (miał jakąś awarię właśnie elektrycznego hamulca) przejechał kilkadziesiąt metrów i zaczął poruszać się ,,skokami" i w koncu zatrzymał się. jak się skończyło to już nie wiem. Ale chodzi mi ogólnie jak sobie poradzić gdy hamulec nagle nie chce puścić?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULEC ELEKTRYCZNY RĘCZNY - zasada działania, obsługa i problemy
« Odpowiedź #5 dnia: 21 - Czerwca - 2020 - 23:02:31 »
Ale chodzi mi ogólnie jak sobie poradzić gdy hamulec nagle nie chce puścić?
Jeśli masz duży strach przed tego typu sytuacją możesz zaopatrzyć się na szrocie w orginalne gniazdo które pasuje do wtyku zacisku hamulcowego i wyposażyć je w długie przewody zakończone np. wtyczką do zapalniczki.
W razie "W" wyjmujesz z bagażnika  kabelek rozpinasz wtyczkę zasilającą zacisk wpinasz kabelek i do zapalniczki.
 

Offline Endriu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DZG
Odp: HAMULEC ELEKTRYCZNY RĘCZNY - zasada działania, obsługa i problemy
« Odpowiedź #6 dnia: 24 - Czerwca - 2020 - 11:20:51 »
Interesuje mnie też ,,zachowanie" hamulca w sytuacji gdy podchodzę do auta, chcę odpalić a tu ,,zonk" bo akumulator siadł a trzeba jechać. Czy uda się wypchnąć auto aby podpiąć kable? A może komputer jest tak zaawansowany, że sygnalizuje wcześniej konieczność wymiany aku?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: HAMULEC ELEKTRYCZNY RĘCZNY - zasada działania, obsługa i problemy
« Odpowiedź #7 dnia: 24 - Czerwca - 2020 - 11:33:36 »
chcę odpalić a tu ,,zonk" bo akumulator siadł a trzeba jechać.
Dlaczego zakładasz z góry takie czarne scenariusze? Jeśli boisz się takich sytuacji to musisz wozić w bagażniku jakiegoś boostera albo kable rozruchowe, żeby od kogoś pożyczyć prąd
 
A może komputer jest tak zaawansowany, że sygnalizuje wcześniej konieczność wymiany aku?
Do cofnięcia zacisków nie potrzeba wiele prądu i prawdopodobieństwo, że akumulator się "wycycka" do zera jest jak trafienie szóstki w totka
 
przejechał kilkadziesiąt metrów i zaczął poruszać się ,,skokami" i w koncu zatrzymał się. jak się skończyło to już nie wiem. Ale chodzi mi ogólnie jak sobie poradzić gdy hamulec nagle nie chce puścić?
Jeśli silniczek jest zatarty to:
 
Podziękował: Endriu

Offline Endriu

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 80
  • Pomógł: 14
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: DZG
Odp: HAMULEC ELEKTRYCZNY RĘCZNY - zasada działania, obsługa i problemy
« Odpowiedź #8 dnia: 24 - Czerwca - 2020 - 13:02:01 »
Filmik super.
To nie ,,czarnowidztwo" - to mój pierwszy samochód z tego typu hamulcem i wolę wcześniej czegoś się dowiedzieć :)
 

Offline ADASZ85

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Tiguan Allspace
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WOS
Odp: HAMULEC ELEKTRYCZNY RĘCZNY - zasada działania, obsługa i problemy
« Odpowiedź #9 dnia: 25 - Stycznia - 2025 - 19:34:22 »
Witam.
Tiguan II 2.0 TSI 190 KM z 2019 roku.
Wyskoczył błąd:
Zakłócenie: Elektryczny hamulec postojowy. Ręczny nie działa miga kontrolka na zegarach oraz przełączniku.
Raz działa , raz nie działa podpięty pod komputer wskazywał bynajmniej tak mechanik stwierdził (czujnik hamulca )
,bądź też przerwany uszkodzony gdzieś przewód np.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: HAMULEC ELEKTRYCZNY RĘCZNY - zasada działania, obsługa i problemy
« Odpowiedź #10 dnia: 26 - Stycznia - 2025 - 12:10:36 »
Przydał by się kod błędu.  Komputerem można wykonać nastawy zacisku ( silniczka elektrycznego)  i wtedy wiadomo czy działa czy nie . Często dochodzi do uszkodzenia jeśli ktoś  w celu wymiany rozkreca go i nie zaklada nowych uszczelniaczy.  Jeśli kabel uszkodzony co się zdarza to trzeba znaleźć tą przerwę.  Ale najpierw trzeba że tak to nazwę przedzwonić wiązkę.  Sam czujnik hamulca to może być od Klocków,  też to warto sprawdzić.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline ADASZ85

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Tiguan Allspace
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WOS
Odp: HAMULEC ELEKTRYCZNY RĘCZNY - zasada działania, obsługa i problemy
« Odpowiedź #11 dnia: 26 - Stycznia - 2025 - 17:34:27 »
A są jakieś newralgiczne miejsca w których zazwyczaj te kable się przecierają lub uszkadzają jak często się zdarza ?
 

Offline ADASZ85

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Tiguan Allspace
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WOS
Odp: HAMULEC ELEKTRYCZNY RĘCZNY - zasada działania, obsługa i problemy
« Odpowiedź #12 dnia: 11 - Marca - 2025 - 17:12:57 »
Witam , auto było u mechanika i dalej nic nie wiadomo z tym nieszczęsnym ręcznym
Kod błędu C100C01( przycisk elek.hamulca postojowego ,elektryczna usterka). Przyciski 2 podmieniane i nic dalej to samo wiązka prześwietlona wszystko ok.
Jest tak że przy D jak otworze drzwi zaciąga ręczny , po zamknięciu ruszeniu puszcza normalnie z przełącznika nie działa wyskakuje zakłócenia elek.ham.postojowy mechanik sprawdzał nastawy tłoczki chodzą normalnie wszystko się odbywa a problem pozostał ktoś coś pomoże ?? Ręce opadają
 

Offline turzol

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 92
  • Pomógł: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: ST
Odp: HAMULEC ELEKTRYCZNY RĘCZNY - zasada działania, obsługa i problemy
« Odpowiedź #13 dnia: 11 - Marca - 2025 - 17:26:49 »
Zdejmij plastikową osłonę przy nogach pasażera tam będą 2 złącza - brązowe i czarne. Obejrzyj dokładnie styki w obu złączach.
 

Offline ADASZ85

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Tiguan Allspace
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WOS
Odp: HAMULEC ELEKTRYCZNY RĘCZNY - zasada działania, obsługa i problemy
« Odpowiedź #14 dnia: 12 - Marca - 2025 - 09:55:34 »
To od strony drzwi pod schowkiem były 2 kostki czarna i taka brązowa , wszystko tam w porządku dodatkowo spryskane kontaktem błąd wywala dalej. Więc dalej zabawa 🫤
 

Tagi wątku: