Autor Wątek: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną  (Przeczytany 4387 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dkotala

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 8
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 170 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: DW
KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« dnia: 02 - Sierpnia - 2019 - 20:18:20 »
Cześć.
Mam Tiguana 2009 2.0 TSI ale bez multifuncyjnej kierownicy.
Czy jest mozliwosc dołozenia sterowania do kierownicy ?
 

Offline pitrak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 51
  • Pomógł: 8
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: ZSL
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #1 dnia: 16 - Grudnia - 2021 - 19:16:57 »
Witam.
W załączniku wrzuciłem zdjęcie mojej kierownicy i nie wiem jakim kluczem mogę ją odkręcić, bo muszę wymienić taśmę pod kierownicą.
Pozdrawiam.
pitrak
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 697
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #2 dnia: 16 - Grudnia - 2021 - 22:48:56 »
To zdecydowanie spline, ale nie wiem jak rozmiar.
 
Podziękował: pitrak

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
 
Podziękował: pitrak

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 697
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #4 dnia: 16 - Grudnia - 2021 - 23:00:21 »
Jeśli M12, to ja niedawno odkręcałem fotel czymś takim - może od razu zestaw?
Zestaw końcówek wkrętakowych typu SPLINE 6 elementów
To wciąż za mało by np odkręcić piastę ale może się kiedyś przydać..
 
Podziękował: doggie, pitrak

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #5 dnia: 16 - Grudnia - 2021 - 23:27:51 »
M12 to standard w kierownicach w VWAG.
Odkręcałem kierownicę w Golfie 5 do zmiany z cztero na trzyramienną i w A3 8P ze zwykłej na multifunkcyjną
 
Podziękował: Frodo, pitrak

Offline pitrak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 51
  • Pomógł: 8
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: ZSL
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #6 dnia: 17 - Grudnia - 2021 - 09:06:18 »
Panowie wielkie  :vw-good-club: dzisiaj będę próbował ją zdjąć  :thumbup:
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 697
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #7 dnia: 17 - Grudnia - 2021 - 09:28:14 »
Nie wiem czy VW ma jakieś zabezpieczenie przed złym montażem, ale na wszelki wypadek polecam kreskę przed zdjęciem by krzywo nie zamontować. Czasem człowiek kręci by coś odkręcić lub odpiąć kable... powodzenia!
Ps. Klucze spline się przydadzą, ostatnio widziałem ich zastosowanie do regulacji wysokości okna w domu...
 
Podziękował: pitrak

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #8 dnia: 17 - Grudnia - 2021 - 10:49:04 »
Na kierownicy jest wytłoczony  znak kreska i na kolumnie również




https://polo.blue/pl/2016/12/30/demontaz-kierownicy/
 
Podziękował: Frodo, pitrak

Offline pitrak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 51
  • Pomógł: 8
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: ZSL
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #9 dnia: 17 - Grudnia - 2021 - 11:40:18 »
BARDZO DZIĘKUJĘ !!!  :thumbup: 
Też porobię fotki jak już zdejmę kierownicę :thumbup:
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #10 dnia: 17 - Grudnia - 2021 - 12:15:11 »
Cześć.
Właśnie zamawiam takie klucze, mogą się kiedyś przydać a cena kompleciku bardzo przystępna :)
 
Podziękował: pitrak

Offline pitrak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 51
  • Pomógł: 8
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: ZSL
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #11 dnia: 17 - Grudnia - 2021 - 13:57:03 »
Prawdopodobnie i ja również zamówię   ;)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #12 dnia: 17 - Grudnia - 2021 - 21:00:29 »
Przy okazji może się przyda komuś, kto będzie chciał wymienić w Tigu I 5N1 zwykłą kierownicę na multifunkcyjną, to potrzebuje:
- 1Q0419091AG - kierownica skórzana z przyciskami wraz z poduszką 
- 1Q0419091AJ - kierownica skórzana z przyciskami wraz z poduszką dla tiptronic
- 1K0419091GR - kierownica skórzana z przyciskami z wersji R-line
- 1K0419091GQ - kierownica skórzana z przyciskami z wersji R-line dla tiptronic
- 1T0419091AC - kierownica skórzana z przyciskami wraz z poduszką
- 1T0419091AD - kierownica skórzana z przyciskami wraz z poduszką dla tiptronic
- 1K0971584C  - taśma airbag do 07.06.2010
- 5K0971584A  - taśma airbag od 08.06.2010
Dla Tiguan I FL [5N2] - będą inne numery kierownic

Jeśli zakupiony zestaw będzie to kierownica wraz z poduszką to taśma może już być w komplecie. Moduł kierownicy uprzednio należy sprawdzić, bo całkiem możliwe, iż aktualny będzie obsługiwał kierownicę multifunkcyjną a jeśli macie tempomat i komputer pokładowy to wydaje mi się wręcz na pewno. Na koniec kodowanie sterownika VCDS lub VAS (możliwe że OBD Eleven również)





 
Podziękował: pitrak

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #13 dnia: 31 - Marca - 2022 - 09:58:08 »
Cześć.
Zastanawiam się nad możliwością zmiany mojej skórzanej kierownicy w Tiguanie z 2008 roku na taką multifunkcyjną.
Pytanie zasadnicze: co oprócz wymiany kierownicy i taśmy, jest jeszcze potrzebne do zrobienia aby wszystko działało jak w fabryce ?
Czy będę mógł sterować posiadanym audio RCD-300 i np. komputerem pokładowym?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #14 dnia: 31 - Marca - 2022 - 10:34:55 »
Radiem i telefonem tak, komputerem nadal z manetki
Na początek musisz sprawdzić VCDS jaki masz moduł kierownicy i jakie ma opcję kodowania bo być może nie będziesz musiał go zmieniać. Do zmiany taśma kierownicy.
 
Podziękował: pretor

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #15 dnia: 31 - Marca - 2022 - 11:01:26 »
Dzięki za pomocne info  :thumbup:
Nie mam VCDSa a w moim pobliżu nie znam nikogo "normalnego", kto nie skasuje mnie za to jak za zboże.
Na tą chwilę, zostaję na mojej kierownicy - wyjdzie za darmo i jest fabrycznie  ;)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #16 dnia: 31 - Marca - 2022 - 15:58:26 »
Rozumiem. Swoją drogą na pewno kogoś na forum golfa 5 lub 6 z VCDS-em w niedalekiej okolicy byś znalazł.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #17 dnia: 01 - Kwietnia - 2022 - 12:30:34 »
Rozumiem.
To fajnie  ;)

Podam parę moich argumentów, przeciw wymianie kierownicy na taką multifunkcyjną:
- kierownica w moim Tigu, jest fabrycznie skórzana i w stanie bardzo dobrym (jak na wiek auta),
- kierownica multifunkcyjna, oprócz paru dodatkowych przycisków do radia nie daje mi nic więcej (prawie nie słucham radia w Tigu),
- kierownica multifunkcyjna do przed-lifta, jest wyjątkowo mało atrakcyjna i zwyczajnie brzydka (zresztą jak i moja),
- kierownica multifunkcyjna do przed-lifta, to koszt nie mniej jak 350 zł z taśmą + kodowanie którego nikt nie zrobi za darmo.
To tyle mojego przeciw ;)

Gdybym w podobnej cenie (max 500 zł), mógł założyć kierownicę z Tiguana po lifcie, to jest duże prawdopodobieństwo, że być może bym się na to zdecydował. Nie szukałem i nie sprawdzałem cen ale sądzę, że kierownica z polifta, to koszt x2 lub nawet x3 z multifunkcją w porównaniu do tej mojej.
 
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #18 dnia: 01 - Kwietnia - 2022 - 13:33:50 »
500 zł wraz z airbagiem będzie ciężko znaleźć, prędzej 700+

Dodano: 08 - Kwiecień - 2022 - 21:57:19
@pretor  do Twojego  :P do tego wiązka poduszki 5K0971584C lub D


 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #19 dnia: 10 - Kwietnia - 2022 - 12:44:07 »
Dzięki za chęci ale to nie jest mój priorytet na tą chwilę...może kiedyś ale nie taką "zwykłą" a może już na taką full wypas, jak ta z fotki poniżej  ;)

 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #20 dnia: 10 - Kwietnia - 2022 - 13:23:51 »
No, jak najbardziej jestem na tak  :thumbup: taką miałem, to R-line
 

Offline Jurmi

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: CGD
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #21 dnia: 19 - Kwietnia - 2022 - 22:00:52 »
Witam, orientuje się ktoś czy można przełożyć same te elementy z guzikami z multi do zwykłej kiery?
Sprawdziłem w VCDS, mam opcje kodowania multifunkcji, więc podejrzewam że moduł będzie ok.
 

Offline shvmp00

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 408
  • Pomógł: 148
  • VW: Tiguan Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DGVA
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: EL
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #22 dnia: 20 - Kwietnia - 2022 - 17:02:31 »
czy można przełożyć same te elementy z guzikami z multi do zwykłej kiery?
Sprawdziłem w VCDS, mam opcje kodowania multifunkcji, więc podejrzewam że moduł będzie ok.
Jest trochę dłubania ale da się, wystarczy mieć odpowiednie elementy z guzikami oraz sam moduł multifunkcji.
Jest nawet poradnik na forum Golfa V.

Proszę aby "ukrywać" linki do tematów na forach, na których aby go zobaczyć trzeba się zarejestrować i zalogować. Wystarczy info o poradniku a resztę proszę podsyłać na PW. Dziękuję.
 

Offline pab11o

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 115
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #23 dnia: 19 - Października - 2022 - 23:11:36 »
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5567
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: KIEROWNICA - narzędzia i demontaż - wymiana na multifunkcyjną
« Odpowiedź #24 dnia: 20 - Października - 2022 - 10:50:49 »
Nie, to kierowana z G7 na platformie MQB a TI jest na PQ35, sterowanie nie będzie działać i nie wiadomo co z sterownikiem poduszki
 

Tagi wątku: