Autor Wątek: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, interwał wymiany - Golf VI  (Przeczytany 49061 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline joerex1996

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Moc: 102 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WW
SERWIS OLEJOWY - wybór oleju, interwał wymiany - Golf VI
« dnia: 15 - Października - 2019 - 22:24:32 »
Witam wszystkich,
Zakupiłem swój pierwszy samochód: 5-drzwiowy VW Golf VI 1.6 MPI 102 KM z przebiegiem 137 tys. km.

Sprzedający polecił mi wymianę oleju, chciałbym więc zapytać jaki olej polecacie do tego silnika? Wiem że producent poleca swój olej ale w rzeczywistości może są lepsze? Lub może odwrotnie, są tańsze oleje ale o podobnej jakości jak te które poleca producent.

Pozdrawiam
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #1 dnia: 16 - Października - 2019 - 13:37:56 »
Cześć, na początek podaj info na jakim oleju jeździł do tej pory i czy są jakieś ubytki (wyciek lub spalanie).

Norma producenta dla silnika 1.6 MPI - VW 502 00
https://vw-clubpolska.pl/index.php/page,oilnormavag.html

 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #2 dnia: 16 - Października - 2019 - 13:41:32 »
jaki olej polecacie do tego silnika?
lej olej 5W40 ze specyfikacją VW 502.00 a wybór samej marki należy do ciebie, ale to mniej istotne
 
Norma producenta dla silnika 1.6 SR - VW 505 00

505.00 to akurat norma dla dizli, ta benzyna ma 502.00

 
na początek podaj info na jakim oleju jeździł do tej pory i czy są jakieś ubytki
to jest bez znaczenia, jakiegokolwiek by nie używał to najrozsądniejszym wyborem jest wybór danej spefyfikacji dla danego silnika, pseudouszczelnianie silników spalających olej poprzez zalewanie ich gęstsztymi olejami typu 15W40 to mit, który powielano w Żukach, Polonezach itp...
 

Offline joerex1996

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Moc: 102 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WW
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #3 dnia: 17 - Października - 2019 - 12:27:02 »
Niestety kupiłem go sprowadzonego z Niemiec i nie wiem na jakim jeździł. W salonie zawsze polecają Castrol 5W30, ale chciałem się zapytać jak się ma to do realiów. VW ma umowę z Castrolem, ale może jakieś inne oleje są lepsze? bardziej wydajne lub mniej szkodliwe?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #4 dnia: 17 - Października - 2019 - 13:39:39 »
Niestety kupiłem go sprowadzonego z Niemiec i nie wiem na jakim jeździł. W salonie zawsze polecają Castrol 5W30, ale chciałem się zapytać jak się ma to do realiów. VW ma umowę z Castrolem, ale może jakieś inne oleje są lepsze? bardziej wydajne lub mniej szkodliwe?
Nigdzie nie jest napisane, że w danym roku VW miał umowę z Castrolem, w Polsce niektóre serwisy oferują np. olej Orlen Platinum.

Masz lać olej spełniający normę VW 502.00 i to jest najważniejsze a nie wybór producenta ale jeśli koniecznie chcesz to z moich propozycji lej Ravenol, Millers, Liqui Moly, Penrite, poza tym dlaczego nie Total, Shell czy Castrol.
Niektórzy podniecają się wartościami Noack, liczbą TBN, temp. krzepnięcia, płynności etc... a tu najważniejsza jest częsta i regularna wymiana


Dodano:  17 - Października - 2019  -  13:41:38
bardziej wydajne lub mniej szkodliwe?

Ehhh, słuchaj co się do ciebie mówi, poszukaj tematów o olejach i poczytaj co ludzie piszą bo widać jesteś zupełnym laikiem
 

Offline joerex1996

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Moc: 102 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WW
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #5 dnia: 28 - Października - 2019 - 20:39:16 »
Nie trudno było się domyślić że jestem laikiem bo jestem. Dlatego też napisałem zapytanie na forum. Liczyłem na pomoc a nie typowe średnio miłe teksty "temat był już poruszany, użyj wyszukiwarki".

Zalałem silnik Castrol 5W30. Koniec tematu. Dzięki.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #6 dnia: 28 - Października - 2019 - 21:28:34 »
Castrol 5W30

I pewnie ACEA C3, to nie jest dobry olej do tego silnika


Dodano:  28 - Października - 2019  -  21:30:28
Dlatego też napisałem zapytanie na forum
no i uzyskałeś, napisałem że masz lać olej z specyfikacją 502.00, który posiada ACEA A3/B4 a nie C3
 

Offline joerex1996

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 17
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Moc: 102 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WW
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #7 dnia: 04 - Listopada - 2019 - 15:11:33 »
Nie jest dobry do tego silnika? Ja rozumiem że VW ma umowę z Castrolem dlatego poleca ten olej ale raczej nie polecałby oleju który "nie jest dobry" dla tego silnika :)

W warsztacie gdzie wymieniałem mówili że Castrol 5W30 Edge jak najbardziej. Zresztą ten sam olej był wlewany do tego samochodu w Niemczech w ASO przez 137 000 kilometrów :)
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #8 dnia: 04 - Listopada - 2019 - 15:52:12 »
@joerex1996
Nie słuchasz co się do ciebie pisze.
Serwisy nie leją nic innego tylko oleje ekologiczne, które posiadają niższą zawartość siarki i popiołów oraz innej chemii, taki trend ze względu na ekologię.
Norma ACEA C3 nie jest dobra dla 1.6 MPI, który jej po prostu nie potrzebuje, ty potrzebujesz zwykłego oleju z dużą zawartością siarki i popiołów, taki olej lepiej smaruje i zabezpiecza elementy cierne silnika, powinieneś lać oleje z normą VW 502.00 klasy ACEA A3/B4 5W40.

Jako że nie masz DPF ani nowoczesnych katalizatorów powinieneś unikać olejów klasy C3 i nie pytaj o to mechaników bo nie mają pojęcia o tym!
 

Offline bolotelewidz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 98
  • Pomógł: 5
  • VW: Vento
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Kod: AFT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WP
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #9 dnia: 04 - Listopada - 2019 - 16:00:12 »
Mam ten sam silnik w swoim Vento i odkąd go kupiłem, jeżdżę na półsyntetycznym Mobilu 10W-40 - norma 500.00.
 
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #10 dnia: 04 - Listopada - 2019 - 16:17:29 »
Mam ten sam silnik w swoim Vento i odkąd go kupiłem, jeżdżę na półsyntetycznym Mobilu 10W-40 - norma 500.00.
Ok, 500.00 została zastąpiona przez 502.00 i właśnie taki olej producent przewidział produkując 1.6 MPI BGU, BSE a że w międzyczasie wtargnęli ekoterroryści i serwisy zaczęły lać do wszystkiego 5W30 C3 to inna historia.

Nie lejcie olejów typu Low Saps gdy nie ma takiej potrzeby!
Oczywiście olej 5W30 ACEA C3 spełnia kryteria i zawiera w sobie ACEA A3/B4 dlatego serwisy go leją, ale jak pisałem wyżej, nie ma potrzeby lania go w tym silniku, dlaczego? - czytaj wyżej
 

Offline Zielony1944

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • VW: Scirocco III
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CAWB
  • Moc: 200 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: RLS
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #11 dnia: 05 - Listopada - 2019 - 20:15:36 »
Wcześniej miałem Seata Leona 2 z tym samym silnikiem i podobnym przebiegiem. Castrol 5W30 powinieneś zalać.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #12 dnia: 05 - Listopada - 2019 - 20:44:24 »
Castrol 5W30 powinieneś zalać.
Masz na to jakieś sensowne uzasadnienie czy tak bo "mi mechanik powiedział" i "wszyscy go leją",, "i ja lałem więc ty też musisz"?

Oczywiście pomijam fakt, że mijasz się z prawdą.
Jakie jest uzasadnienie stosowania oleju typu Low Saps z normą C3 w silniku 1.6 MPI?
 

Offline rodziuVW

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł: 2
  • VW: Golf VI
  • Wersja: Trendline
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #13 dnia: 22 - Stycznia - 2020 - 22:18:39 »
Ja w swoim Golf VI 1.6 TDI, zalany mam 5W30, zbliża się kolejna wymiana, jak myślicie, zostać przy nim?
Bo widzę, ze są negatywne opinie 🤔
 

Online CRliner

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 175
  • Pomógł: 51
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WAW
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #14 dnia: 23 - Stycznia - 2020 - 12:30:13 »
Ja zawsze leję olej o takiej specyfikacji jaką zaleca producenta silnika ale u Ciebie nie widać o jakie auto chodzi i jaki masz w nim silnik, więc ciężko nawet coś doradzić  ::)
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #15 dnia: 24 - Stycznia - 2020 - 13:37:40 »
interwał wydłużony long life - olej 5W30 ACEA C3 VW 507.00 
interwał standardowy (1 rok lub 12 miesięcy) - olej 5W30 lub 5W40 ACEA C3 VW 505.01 lub jak wyżej
 

Offline Piotr Seb

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Golf VI
  • Wersja: Team
  • Silnik: 1.4 MPI
  • Kod: CGGA
  • Moc: 80 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
1.4 MPI 80KM - jaki olej ?
« Odpowiedź #16 dnia: 25 - Stycznia - 2020 - 19:04:10 »
Witam.
Zgodnie ze specyfikacją VW olej do silnika 1.4 MPI 80 KM - powinien odpowiadać specyfikacji fabrycznej 502 00.
W warsztacie polecili mi olej 5W40, ponieważ wg nich 5W30 to cyt. "woda".
Sprawdzając oferty rzeczywiście znalazłem oleje: Castrol, Elf i Motul zarówno 5W30 jak i 5W40, które odpowiadają normie VW502 00.
Stąd moje pytanie, który olej do silnik, który ma 110 tyś. km przebiegu ?

Próbowałem znaleźć coś w necie, oraz tutaj na forum, ale to co przeczytałem wprowadziło mnie w jeszcze większe zakłopotanie.
Z góry dziękuję za życzliwość.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 MPI 80KM - jaki olej ?
« Odpowiedź #17 dnia: 25 - Stycznia - 2020 - 21:54:41 »
Tu nie ma żadnej filozofii, to prosty toporny silnik "starej daty".
Lej olej 5W40 ACEA A3/B4 VW 502.00, marka to sprawa drugorzędna, polecam: Motul, Millers, Ravenol, Total, Valvoline.
Pamiętaj aby nie zalewać olejem 5W30 ACEA C3 typu Low Saps, bo to "szit" dla tego silnika, ograniczona zawartość siarki, popiołów nie sprzyja dobremu smarowaniu i ochronie silnika.

Oleje  5W40 502.00 ACEA A3/B4:
- Amsoil European Car Formula 5W40 Classic ESP
- Liqui Moly Leichtlauf High Tech
- MOTUL 8100 X-cess 5W40
- Penrite HPR
- Ravenol VST
- Ravenol RUP
- Shell Helix Ultra
- Synthoil High Tech
- Total Quartz 9000
- Total Quartz 9000 Energy
- Valvoline Synpower
 
Podziękował: Piotr Seb

Offline waldi

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFHC
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WSC
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #18 dnia: 12 - Lipca - 2020 - 09:27:55 »
Mobil 5W30 ESP jak najbardziej.
 

Offline Bolo85

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf VI
  • Wersja: Trend
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CAYB
  • Napęd: FWD
  • Rej: BT
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #19 dnia: 16 - Sierpnia - 2020 - 12:46:04 »
lej olej 5W40 ze specyfikacją VW 502.00 a wybór samej marki należy do ciebie, ale to mniej istotne
No przepraszam , ale jak czytam że wybór marki to mało istotne to ciśnienie mi rośnie.
Oczywiście że parametry są zalecane , jednak nie możemy wlać także wlać oleju od mietka że stodoły.
Każdy kto dba o silnik wybierze olej zgodnie z parametrami oraz firmy liczące się na rynku.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #20 dnia: 16 - Sierpnia - 2020 - 21:35:53 »
@Bolo85
Orlen czy Lotos z odpowiednią normą VWAG jest olejem od Mietka ze stodoły?

Chcesz to lej Penrite czy Amsoil za 250 zł albo inne typu Orlen, Valvoline, Total za 150, znasz różnice w parametrach czy tylko kierujesz się nazwą?


to ciśnienie mi rośnie.
Jakim jesteś specjalistą od parametrów olejów i ich kart charakterystyki? Który ma lepszy Noack, liczbę zasadową (TBN)  i inne parametry? Zdradź proszę i podziel się swoją wiedzą skoro ci ciśnie rośnie, bardzo chętnie się dowiem czegoś nowego

Poza tym w temacie mowa jest o silniku MPI który nie potrzebuje innej normy aniżeli ACEA A3/B4 VW502.00 a wręcz oleje pseudoekologiczne typu low saps ACEA C3 o obniżonej zawartości siarki i popiołów nie są wskazane, co więc proponujesz?
 

Offline orgierd

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.6 ???
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: SERWIS OLEJOWY - wybór oleju i interwał wymiany - wszystkie silniki!
« Odpowiedź #21 dnia: 12 - Listopada - 2020 - 13:31:24 »
Ja wymieniam na oryginalny VW (dostępny w sklepach) natomiast interwał wymian utrzymuję na poziomie 10-12.000 KM


Wypadało by dodać: w jakim silniku oraz parametry używanego oleju i oczywiście normę którą spełnia. Post można edytować i dokonać zmian. Dziękuję.
 

Tagi wątku: