Autor Wątek: 2.0 TDI - DŁUGO SIĘ NAGRZEWA - przyczyna ?  (Przeczytany 15408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Airbooz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Touran I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFJA
  • Napęd: FWD
  • Rej: KOS
2.0 TDI - DŁUGO SIĘ NAGRZEWA - przyczyna ?
« dnia: 05 - Października - 2019 - 22:01:57 »
Cześć
Szukam porady, bo kupiłem Tourana 2012 rok 2.0 TDI 170 KM z Polski od pierwszego właściciela.
Oddałem do mechanika bo wydawało mi się że nie dogrzewa bo termostat jest uszkodzony.
Kazałem wymienić przy okazji wymiany płynu chłodniczego, rozrządu itp.. Niestety problem dalej występuje.
Kumpel ma taki sam model ale silnik wersja 177 KM i jemu dogrzewa się po 5 km.

Gdzie szukać przyczyny?
 

Offline janusz07

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 323
  • Pomógł: 86
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 2.0 TDI - DŁUGO SIĘ NAGRZEWA - przyczyna ?
« Odpowiedź #1 dnia: 05 - Października - 2019 - 22:19:40 »
A dogrzewacz, kolega ma sprawny w tym Turanie 2.0 TDI ?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - DŁUGO SIĘ NAGRZEWA - przyczyna ?
« Odpowiedź #2 dnia: 05 - Października - 2019 - 22:57:03 »
Kumpel ma taki sam model ale silnik wersja 177 KM i jemu dogrzewa się po 5 km.
Ale co się nie dogrzewa? Kabina czy płyn chłodniczy?

Touran TDI ma dogrzewacz/palnik a'la webasto, zrób autoscan, może jest niesprawny. Bezpiecznik cały?
 

Offline Airbooz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Touran I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFJA
  • Napęd: FWD
  • Rej: KOS
Odp: 2.0 TDI - DŁUGO SIĘ NAGRZEWA - przyczyna ?
« Odpowiedź #3 dnia: 05 - Października - 2019 - 23:08:53 »
Am na myśli wskaźnik temperatury plynu chlodniczego. Dobrze pokazuje bo ogrzewanie kabiny pozostawia do życzenia. Czujnik wskazuje dobrze wartości. Myślę nad inna kwestia, bo internet pokazał ze tam może byc więcej niż jeden termostat. To mogło by mieć pokrycie w rzeczywistości bo nawet na wysw. Miedzy zegarami temp oleju podczas rozgrzewania się silnika, waha sie ok 50 do 60 stopni i ciężko osiągnąć 80 stopni.. Przy prędkości 220 km/h olej miał temperaturę w okolicach 100 stopni.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - DŁUGO SIĘ NAGRZEWA - przyczyna ?
« Odpowiedź #4 dnia: 05 - Października - 2019 - 23:18:44 »
. Dobrze pokazuje bo ogrzewanie kabiny pozostawia do życzenia.
jeszcze raz powtórzę, Touran ma dogrzewacz, jeśli jest sprawny to po 5 km powinno być ciepoło w kabinie ale niekoniecznie 90 stopni na zegarach. Zrób autoscan

Dodano:  05 - Października - 2019  -  23:21:37
mechanik założył oryginalny termostat?

Dodano:  05 - Października - 2019  -  23:29:04
bo internet pokazał ze tam może byc więcej niż jeden termostat.
są dwa i dodatkowo zawór zwrotny
 

Offline Airbooz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Touran I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFJA
  • Napęd: FWD
  • Rej: KOS
Odp: 2.0 TDI - DŁUGO SIĘ NAGRZEWA - przyczyna ?
« Odpowiedź #5 dnia: 05 - Października - 2019 - 23:45:37 »
 :podgrzewacz nie pracuje zawsze prawda? Dopierpo jak jest maks +5 na zewnątrz powinien się uruchamiać.

Jak zrobić autoscan?

Mechanik założył nowy termostat z najwyższej półki, sprawdzony przed założeniem
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - DŁUGO SIĘ NAGRZEWA - przyczyna ?
« Odpowiedź #6 dnia: 06 - Października - 2019 - 13:12:02 »
:podgrzewacz nie pracuje zawsze prawda? Dopierpo jak jest maks +5 na zewnątrz powinien się uruchamiać.

Jak zrobić autoscan?

Mechanik założył nowy termostat z najwyższej półki, sprawdzony przed założeniem



Pamiętaj że na ustawieniu ECON (jeśli maszna panelu klimy) dogrzewacz się nie uruchamia, musi być AUTO. Poza tym temperatura musi spaść poniżej +5 stopni, temperatura płynu chłodzącego nie może przekraczać 75 stopni

Autoscan zrobisz interfejsem doiagnostycznym programami VCDS, VAS, OBD Eleven itp...
 
 

Offline Airbooz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Touran I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFJA
  • Napęd: FWD
  • Rej: KOS
Odp: 2.0 TDI - DŁUGO SIĘ NAGRZEWA - przyczyna ?
« Odpowiedź #7 dnia: 06 - Października - 2019 - 13:34:51 »
Jedzie do mnie kabelek więc będę ogarniał scan zs tydzień może 2.


Gdzie znajdują się te termostaty?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - DŁUGO SIĘ NAGRZEWA - przyczyna ?
« Odpowiedź #8 dnia: 06 - Października - 2019 - 13:42:47 »
Masz na pewno silnik CJAY?
 

Offline Airbooz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Touran I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFJA
  • Napęd: FWD
  • Rej: KOS
Odp: 2.0 TDI - DŁUGO SIĘ NAGRZEWA - przyczyna ?
« Odpowiedź #9 dnia: 06 - Października - 2019 - 13:45:25 »
Masz na pewno silnik CJAY?

CFJA. Błąd auto uzupełniania. Juz poprawiłem

 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - DŁUGO SIĘ NAGRZEWA - przyczyna ?
« Odpowiedź #10 dnia: 06 - Października - 2019 - 13:51:43 »
pozycja 33 i 81, 33 zdaje się jest przy DSG https://nemigaparts.com/pl/cat_spares/etka/volkswagen/tou/694/121540/

jest jeszcze zawór zwrotny, ale nie pamiętam w którym miejscu, w ETKA nie jest przedstawiany jako zwór zwrotny tylko chyba jako któryś z króćców lub wąż w skład którego wchodzi
 
Podziękował: Airbooz

Offline Airbooz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Touran I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFJA
  • Napęd: FWD
  • Rej: KOS
Odp: 2.0 TDI - DŁUGO SIĘ NAGRZEWA - przyczyna ?
« Odpowiedź #11 dnia: 06 - Października - 2019 - 14:14:59 »
Duzo jest roboty żeby wymienić ten krótki termostat?
 

Offline Airbooz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 13
  • VW: Touran I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFJA
  • Napęd: FWD
  • Rej: KOS
Odp: 2.0 TDI - DŁUGO SIĘ NAGRZEWA - przyczyna ?
« Odpowiedź #12 dnia: 13 - Października - 2019 - 21:03:02 »
pozycja 33 i 81, 33 zdaje się jest przy DSG https://nemigaparts.com/pl/cat_spares/etka/volkswagen/tou/694/121540/

Dzięki Kumplu! Wymiana tego małego termostatu załatwiła sprawę. 85 zł mahle, gdzie okazało się, że ma zeszlifowane numery OEM, czyli ten sam idzie na pierwszy montaż :D

W dsg to występuje i tak wlasnie bylo u mnie
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - DŁUGO SIĘ NAGRZEWA - przyczyna ?
« Odpowiedź #13 dnia: 14 - Października - 2019 - 08:06:43 »
@Airbooz  cieszę się że mogłem pomóc  :vwclubpolska:
 
Podziękował: Airbooz

Offline flybutter2

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Passat B7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
  • Rej: CB
Odp: 2.0 TDI - DŁUGO SIĘ NAGRZEWA - przyczyna ?
« Odpowiedź #14 dnia: 02 - Listopada - 2020 - 14:12:43 »
Witam
Jestem od niedawna użytkownikiem Passata 2.0 TDI. Kupiłem auto, które niestety miało bardzo podobne objawy. Do pracy mam ponad 20km i wskaźnik temperatury dochodził tylko do ok 60oC. Czytając posty powyżej, zdecydowałem się wymienić termostat DSG. Okazało się , że był on przyczyną niedogrzewania silnika. Także potwierdzam diagnozę - przyczyną jest termostat DSG - dotyczącą zbyt długiego nagrzewnia się silnika.
 

Tagi wątku: