Autor Wątek: CHECK ENGINE  (Przeczytany 18599 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mauecky

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł: 1
  • VW: Lupo
  • Silnik: 1.0 MPI
  • Kod: AUC
  • Moc: 50 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: TK
CHECK ENGINE
« dnia: 30 - Grudnia - 2014 - 21:21:21 »
Witam forumowiczów w lekko po świątecznym czasie :)
Posiadam Lupo 2003 z 1.0 MPI (AUC)
Zacznę może od krótkiej historii auta którą mi się udało odkryć.

Auto po dzwonie przodem bez wystrzału poduszek jednak z oberwaną deską rozdzielczą - tak mi też się to dziwne wydaję.
Lupidyn został pozbawiony katalizatora, wydechu środkowego i sondy lambda za katalizatorem. Podobno przy okazji zostało coś przegrzebane przy uszczelce kolektora.
Wydech został jednak wzbogacony kątowym adapterem do sondy lambda jak i używaną sondą lambda dokładnie w takiej wersji jaka tu występowała (w serwisie dostałem nr katalogowy - dziękuje miłemu panu z VW)
Sonda firmy Bosch na oryginalnym przewodzie.

No i cud nie ma w Vagu błędów typu że nie ma grzania sondy nr 2 że prawdopodobnie jej nie ma i inne cuda
Samochód jeździ, śmiga bez checka no ale niestety do czasu...

Po jakimś czasie pojawia się check a VAG wywala następujące błędy:

17584 - Korekcja lambda katalizator strona 1 przekroczona granica

czasem również

16502 - Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie

i raz udało mi się odczytać sporadyczny błąd 1 sondy mianowicie

16518 - sonda lambda brak zmian napięcia

Lupo jest po wymianie wszystkich filtrów, oleju.

Jeżdżone raczej na krótkich odcinkach co nie pozwala mu się zbytnio zagrzać, chociaż jakieś minimalne trasy też się robi.

Spalanie wychodzi 7L/100km średnio do 8 gdy pojeżdżę też w mieście.

Obroty są za niskie moim zdaniem - 680 a czasem koło 900 :) czyli w sumie prawidłowe

Niskie obroty nie falują.

Wrażenie szarpania na 3 biegu pod górkę lub przy przyspieszaniu też zaobserwowałem ale nie wiem czy to też nie wina tragicznego stanu felg mimo iż są wyważone ale pokrzywione czy sprzęgła czy przegubów nie wiem proszę podpowiedzcie.

Proszę o wskazówki od czego zacząć aby wyeliminować powyższe bolączki zaczynając od check'a bo on mnie trapi co 100 parę kilometrów

Dziękuję :) ;-)
 

Offline l.Sokalski

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 60
  • VW: T5
  • Silnik: 2.5 TDI-PD
  • Kod: AXE
  • Moc: 174 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ONA
Odp: 1.0 - Check engine
« Odpowiedź #1 dnia: 30 - Grudnia - 2014 - 22:13:24 »
Siema  :bry:
Kolego nie będę wymądrzał ale co do szarpania to nie wina felg czuł byś bicie lub drżenie auta i to prawdopodobnie nie tylko na 3 (jak piszesz szarpanie a nie drżenie) szarpanie można by to odczuć jak tuleje na wahaczach są totalnie zniszczone miałem tak przy przyśpieszaniu jak by szarpał ale bardziej drżał ale towarzyszyło również ściąganie na prawą stronę.

Z mojej skromnej wiedzy sonda lambda nie jest za bardzo zbędną rzeczą to ona podaje info na kompa o zawartości czegoś tam w spalinach i na tej podstawie komputer wie czy dostaje dobrą mieszankę czy nie jeżeli ona ci szwankuje to może być też szarpanie czytaj też dławienie za dużo paliwa a mało powietrza albo odwrotnie takie jest moje zdanie ale mogę się mylić to napeewno pretor i red mnie poprawią XD zacznij od czujników. :vwclubpolska: i spokojnie co się popsuło musi się dać naprawić

Dodano:  30 - Grudnia - 2014  -  22:19:12
a jednak nie dostane po łbie wiedziałem że gdzieś dzwoni http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda poczytaj o sądzie lambda

Dodano:  30 - Grudnia - 2014  -  22:23:54
i Na dodatek jest duża szansa na trafność bo Twoje cacko powinno palić 8 tylko w mieście a w mieszanych trasach coś ok 5.5l na długich 4.5 więc mniemam że te różnice biorą się z błędnej dawki paliwa

Dodano:  30 - Grudnia - 2014  -  22:25:29
chyba że założyłeś opony np 230/55 20"  to co innego
Przyczłapy do bulbulatora to:
taka część od rumsztyka do cholajzy, poprzecznie ramplowana
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: 1.0 - Check engine
« Odpowiedź #2 dnia: 30 - Grudnia - 2014 - 22:40:37 »
Witam
Sonda lambda na podstawie ilości tlenu w spalinach ogranicza dawkę paliwa - zwiększa ją czujnik spalania stukowego. Jeżeli sonda lambda byłaby faktycznie niesprawna to zużycie paliwa w zależności od masy obuwia oscylowałoby w granicach 10 - 16 l/100 km.
Sprawdź kable idące do sondy - tam może być rozwiązanie Twoich problemów.
Spalanie rzeczywiście w normie - nie znam Twojego stylu jazdy ale zakładając że jeździsz normalnie to może tak być.
Spadające obroty to może być zasyfiony silnik krokowy - czyszczenie na pewno mu nie zaszkodzi.
Co do wibracji przy przyspieszaniu na 95% przegub wewnętrzny. Łatwo to sprawdzić; wejdź pod samochód i złap półoś i szarp góra - dół - jak jest luz to przegub wewnętrzny do wymiany.
Powodzenia przy przywracaniu wilczka do stanu świetności  :thumbup:
 

Offline mauecky

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł: 1
  • VW: Lupo
  • Silnik: 1.0 MPI
  • Kod: AUC
  • Moc: 50 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: TK
Odp: 1.0 - Check engine
« Odpowiedź #3 dnia: 30 - Grudnia - 2014 - 23:07:47 »
Doczytałem gdzieś że taki błąd pojawia się gdy mam gdzieś nieszczelność w układzie dolotowym lub wydechu...
A może trzeba ten jak to zwią emulator kątowy rozwiercić podając więcej spalin, bądź podspawać zmniejszając ilość spalin trafiających do sondy.

Przypominam ja nie mam KATA w ogóle bo poprzednik go wyciął...
 
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: 1.0 - Check engine
« Odpowiedź #4 dnia: 30 - Grudnia - 2014 - 23:34:47 »
Musisz dokładnie sprawdzić ten wydech - jak ma gdzieś dziury to może rzeczywiście powodować problemy.
Nie mogę sobie zwizualizować tego "emulatora kątowego" więc jakieś zdjęcie mogłoby być pomocne.
Co do katalizatora to on rzeczywiście tłumi nieco przepływ spalin i może mieć wpływ na prawidłową pracę silnika ale nie musi.
Moja sugestia: zrób ten wydech żeby był szczelny, sondę lambda załóż tak żeby spaliny opływały ją i wtedy zobacz jak to się będzie zachowywało.
 

Offline mauecky

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł: 1
  • VW: Lupo
  • Silnik: 1.0 MPI
  • Kod: AUC
  • Moc: 50 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: TK
Odp: 1.0 - Check engine
« Odpowiedź #5 dnia: 30 - Grudnia - 2014 - 23:46:02 »
Już pokazuję tą rzeźbę :)

"W samochodach z normą emisji spalin EURO 3 w górę za katalizatorem występuje druga sonda lambda. Pełni ona rolę diagnostyczną. Jeśli na podstawie jej danych sterownik silnika wykryje jakieś nieprawidłowości - wyświetli błąd na desce rozdzielczej (popularny "CHECK ENGINE") i silnik może przejść w awaryjny tryb pracy (w zależności od marki samochodu). Objawia się to często dużym spadkiem mocy. Powyższe problemy pojawiają się w przypadku usunięcia katalizatora, niskiej jego sprawności lub zastąpienia go strumienicą.

W takich sytuacjach niezbędnym staje się zamontowanie EMULATORA DRUGIEJ SONDY LAMBDA.

Niekiedy brak miejsca nie pozwala na zamontowanie emulatora prostego. W tych przypadkach istnieje konieczność zamontowania emulatora kątowego. "


Chciałbym nadmienić że jak nie było sondy wcale, a więc kiedy komputer wywalał błąd PENDING od razu odnośnie grzania sondy - jej braku   to spalanie wynosiło ponad 8,5L teraz jest to średnio 7L.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: 1.0 - Check engine
« Odpowiedź #6 dnia: 31 - Grudnia - 2014 - 00:05:45 »
W takiej konfiguracji sonda nie powinna działać prawidłowo.
Sonda powinna być w środku rury wydechowej.
Emulator drugiej sondy lambda to urządzenie które emituje sygnał udający sondę lambda żeby  ECU nie wykrył jej braku. Pokazana na zdjęciach redukcja kątowa nie jest emulatorem.
Rzeczywiście "rzeźba".
 

Offline mauecky

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł: 1
  • VW: Lupo
  • Silnik: 1.0 MPI
  • Kod: AUC
  • Moc: 50 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: TK
Odp: 1.0 - Check engine
« Odpowiedź #7 dnia: 31 - Grudnia - 2014 - 00:10:59 »
W takim razie jak się ma ta redukcja kątowa do mojego błędu. Jest za dużo tlenu czy za mało ?

Ew jak mogę sprawdzić to w Polskim VAG.



Dodano:  31 - Grudnia - 2014  -  00:12:12
Znaczy za mało spalin czy za dużo ??
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: 1.0 - Check engine
« Odpowiedź #8 dnia: 31 - Grudnia - 2014 - 00:19:27 »
Obstawiam że mało tlenu co powoduje bezsensowne zwiększanie dawki paliwa.
Polski VAG to niekoniecznie dobry wybór - polecałbym np. VAG 3.11 po angielsku ale dużo bardziej funkcjonalny.
W VAGu masz taki przycisk "meas. blocks" i tam znajdziesz odpowiedni blok i odpowiednie wartości poszczególnych wskazań.
 

Offline mauecky

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • Pomógł: 1
  • VW: Lupo
  • Silnik: 1.0 MPI
  • Kod: AUC
  • Moc: 50 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: TK
Odp: 1.0 - Check engine
« Odpowiedź #9 dnia: 31 - Grudnia - 2014 - 15:51:10 »
Posprawdzalem vag com 3.1.1 2 popatrzylem w te dane wszystkie. Wszelkie testy bez bledow. Mam tez loga z krotkiej jazdy. Czy moge wrzucic i prosic o rozszyfrowanie czy wszystko jest ok?

Dodano:  31 - Grudnia - 2014  -  18:02:19
dorzucam LOGA

http://www37.zippyshare.com/v/92743173/file.html



Dodano:  07 - Stycznia - 2015  -  18:57:55
Ja nie wiem gdzie się podziała moja odpowiedź w każdym razie usunęliśmy kątową redukcje zwaną też na alledrogo emulatorem kątowym katalizatora dla sondy :)

Calutki wydech od kolektora po końcowy został sprawdzony czy nie posiada gdzieś przegwizdów (tak zdejmowaliśmy osłonę kolektora) i jedyne co to do wymiany będzie przejedzony końcowy wydech.

Czas pokaże czy brak redukcji kątowej pomoże komputerowi się odnaleźć w końcu czy też będzie twierdził że nie ma kata :)

Szarpanie nie jest spowodowane jak to ktoś wcześniej napisał przegubami wewnętrznymi - półosie nie mają wyczuwalnych luzów. Obstawiam felgi dalej które za jakiś czas zmienię.

3majcie kciuki żeby było dobrze :P



Dodano:  13 - Stycznia - 2015  -  15:56:07
No dobra tak jak myślałem CHECK wrócił tym razem:

z polski vag

16804 - system katalizatora ponizej wydajnosci strona 1

i znowu ten czujnik pomozcie mi go zlokalizowac tj

16502 - czujnik temperatury silnika wysokie napiecie - sporadyczny

dla vag comowiczow

2 Faults Found:
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
        P0420 - 35-00 - -
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
        P0116 - 35-10 - - - Intermittent

podpowiedzcie co z tym zrobic i gdzie w lupo ten czujnik jest to wymienie ;)

Dodano:  21 - Stycznia - 2015  -  23:46:09
nikt naprawde nic nie podpowie jak mozna rozwiazac ten problem sposobem innym niz zalozenie kata ?

[załącznik usunięty przez administratora]
 

Offline ghythesovide

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Lupo
  • Silnik: 1.0
  • Napęd: FWD
Odp: 1.0 - Check engine
« Odpowiedź #10 dnia: 01 - Maja - 2015 - 15:55:56 »
Witam, dołączę się ze swoim problemem.

Kilka miesięcy temu zakupiłem Lupa 1.0. Jakiś czas temu wyskoczył check engine.
Co ciekawe po kilku dniach kontrolka zgasła, ale potem znowu wróciła.

Błąd 17981 - elektrozawór lewego łoża silnika - obwód otwarty. skasowanie pomogło na jakieś 10 min - potem kontrolka znów się zapaliła.
Moj mechanik jest mocno zabiegany, także postanowiłem wybrać się do innego, ale póki co chciałbym się zorientować trochę w temacie.
Generalnie mam problem z ustaleniem o co chodzi, co z tym zrobić i ile to będzie kosztować.
Ma ktoś jakiś pomysł.
Z góry dziękuję za wskazówki.
 

Tagi wątku: check engine