Autor Wątek: AKUMULATOR - ile warta jest gwarancja ?  (Przeczytany 7402 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
AKUMULATOR - ile warta jest gwarancja ?
« dnia: 29 - Grudnia - 2014 - 22:48:57 »
Akumulator - ile warta jest gwarancja ?

Akumulator to taki produkt, który gwarancje ma, ale właściwie tylko w teorii. Producenci zamieszczają w instrukcjach obsługi warunki zazwyczaj niemożliwe do spełnienia.

Odkąd producenci akumulatorów udoskonalili produkcję akumulatorów z ażurowymi płytami, wydajność baterii wyraźnie wzrosła. Jednocześnie to co kiedyś w aucie ze sprawną instalacja było normą, czyli akumulator działający przez 6-8 lat, jest już przeszłością. Bardzo wielu kierowców już w kilkanaście miesięcy po zakupie nowego akumulatora niesie go do reklamacji. Zepsuty akumulator jest wysyłany do producenta i w większości: wraca z dopiskiem: "opad masy czynnej - niesprawny z powodu wadliwej eksploatacji".

Akumulatory, tak jak i wszystkie inne podzespoły auta, są lepsze i gorsze. Jeden nawet w kiepskich warunkach wytrzyma 3-4 lata, zaś inny, gdy tylko warunki eksploatacji choćby minimalnie wykraczają poza optymalne, pada. Producent zaczyna badanie akumulatora, który wrócił w ramach reklamacji, od tego co mu dolega. Jeśli jest zasiarczony albo doszło do "spłynięcia" masy czynnej, przyjmuje domyślnie że przyczyna tkwi po stronie użytkownika: akumulator albo był niedoładowany, albo przeładowany.   

Producenci akumulatorów zastrzegają, że nie ponoszą odpowiedzialności za akumulator, jeśli napięcie ładowania w aucie wykracza poza zakres 13,9-14,5V. Problem w tym, że producenci samochodów za prawidłowy uznają prąd ładowania o znacznie szerszym zakresie, np. 12,9-14,8V.
O ile skrajne wartości faktycznie mogą być szkodliwe dla baterii, to napięcie ładowania rzedu 13,4-13,8V dobry akumulator powinien wytrzymać znacznie dłużej niż przez okres gwarancji.

Sposoby na odesłanie klienta z kwitkiem są różne: albo bez sprawdzania przyjmuje się, że nie dbał o akumulator, albo np. wymaga się, by raz na pół roku w warsztacie przeprowadził test napięcia ładowania i uzyskał pieczątkę w karcie gwarancyjnej - to z reguły wystarcza aby klient machnął ręką na swoje prawa do gwarancji.

W takim razie jak kupować akumulator ?
Jeśli chcesz mieć produkt z gwarancją, kup sobie toster anie akumulator. Wybierając akumulator, wiedz że nie musi to być produkt znanej marki. W razie wątpliwości z dwóch baterii o identycznych parametrach wybierz cięższą. Najlepiej idź do specjalistycznego sklepu z akumulatorami - dostaniesz świeżo naładowany, sprawny. Poproś o sprawdzenie ładowania i czy w aucie nie "ucieka" ci prąd.

Co najbardziej szkodzi akumulatorom ?    
- głębokie rozładowanie
- pozostawienie rozładowanego akumulatora na dużym mrozie
- długotrwałe niedoładowanie
- przeładowanie (gdy mamy niesprawną instalację w aucie)

Jak najlepiej reklamować akumulator ?
Jeżeli składasz reklamację na podstawie gwarancji, będzie odrzucona. Lepiej "użyć" niezgodności towaru z umową
Przede wszystkim jednak można wykorzystać to, że producenci akumulatorów na swoich stronach WWW udostępniają narzędzia do doboru baterii do auta. Sprawdzasz jaki akumulator pasuje do do twojego auta i kupujesz go. Potem gdy producent twierdzi, że akumulator byl ładowany prądem o za niskim napięciu, stwierdzasz, ze źle ci doradził wybór i to jego wina; przecież prawidłowe napięcie jest niższe lub wyższe od jego wymagań - powinien był to przecież wiedzieć. Być może w swojej ofercie nie ma w ogóle odpowiedniego dla Ciebie akumulatora - trudno!
 
 
Podziękował: t-rock

Tagi wątku:
 


�adowanie...