Autor Wątek: AKUMULATOR - wybór, zakup, wymiana, kodowanie  (Przeczytany 17177 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline src

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 191
  • Pomógł: 123
  • VW: Passat B4
  • Silnik: 2.0 Digifa
  • Kod: 2E
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SRC
Odp: AKUMULATOR - wybór, zakup, wymiana, kodowanie
« Odpowiedź #100 dnia: 11 - Września - 2025 - 11:34:55 »
Raczej przed sezonem zimowym sprawdza sie stan baterii.
Bardzo mądre podejście, bo czekanie do pierwszych mrozów aż silnik nie zapali, to proszenie się o kłopoty.
 
Podziękował: pretor, braciarz, tomnaj84

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 735
  • Pomógł: 247
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: AKUMULATOR - wybór, zakup, wymiana, kodowanie
« Odpowiedź #101 dnia: 11 - Września - 2025 - 12:32:19 »
Mi osobiście nigdy nie padł akumulator bez "znaków ostrzegawczych" lub błędu użytkownika...  ::) Ale co kto lubi, najważniejsze by mieć sprawdzone podejście.  :)
Niezależnie od tego, od kilku lat mam w autach powerbanki z funkcją rozruchu by pomóc sobie lub częściej innym. W kalendarzu mamy przypomnienie by doładować co kilka miesięcy.
Gdy takich zabawek jeszcze nie było, woziłem przewody, które też (podobnie jak linka holownicza, którą też mam w aucie) nieraz się przydały.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6493
  • Pomógł: 1728
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: AKUMULATOR - wybór, zakup, wymiana, kodowanie
« Odpowiedź #102 dnia: 11 - Września - 2025 - 16:04:26 »
Byłem skontrolować stan akumulatora pod obciążeniem.
Według profesjonalnych urządzeń i opinii "biegłego" - 6-letni akumulator Varta, jest jeszcze w dobrym stanie.

Zalecenia fachowca:
- oprócz co miesięcznego podładowywania elektronicznym prostownikiem CETEK, zaleca co najmniej raz na pół roku, doładować akumulator tradycyjnym prostownikiem, przez 15-16 godzin w zależności od mocy prostownika.

Jako że od wielu lat posiadam tradycyjny prostownik 6A, moje akku zostało podłączone do niego i właśnie się ładuje.

Poniżej stan ładowania, zaraz po podłączeniu:


Odczyt z aplikacji, podczas ładowania tradycyjnym prostownikiem:


 
Podziękował: doggie

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: AKUMULATOR - wybór, zakup, wymiana, kodowanie
« Odpowiedź #103 dnia: 11 - Września - 2025 - 16:17:59 »
Dlatego pisałem to co pisałem, nigdy zapobiegawczo nie wymieniałem akumulatora, jeśli nie było oznak jego niedomagania.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 3077
  • Pomógł: 963
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: AKUMULATOR - wybór, zakup, wymiana, kodowanie
« Odpowiedź #104 dnia: 13 - Września - 2025 - 11:33:34 »
, nigdy zapobiegawczo nie wymieniałem akumulatora
Ale nikt sie nie upiera że trzeba zmienić. Najpierw sprawdzić jak to zrobił @pretor

Testy odpowiednim sprzętem zawsze pokażą stan aku, może ładnie odpalać ale przy mrozie może już nie być tak wesoło,  dlatego są tam zawarte dane jak żywotność,  stopnień naładowania,  napięcia.
Niektóre urządzenia opisują np. Proszę naładować baterie albo wymienić. 
Albo naładuj i ponownie wykonaj test.
:)
 
Podziękował: pretor

Tagi wątku: