Witam,
Bardzo proszę o radę/pomoc w sprawie istnienia lub nie problemu z moim silnikiem i podejrzeniami co może być przyczyną problemu (mam swoje podejrzenia, ale tak na prawdę nie znam się).
Moje auto: Golf 6 odebrany w grudniu 2010 (zamawiany z fabryki), silnik 1,4 TSI 160KM (z DSG), przejechane prawie 70 tys KM. Serwisowany co roku w salonie (ostatnio w marcu). Nic nie było wymieniane (poza częściami eksploatacyjnymi, już dość dawno temu akumulatorem i jeszcze na gwarancji sprzęgłem DSG jeszcze na gwarancji).
Główny potencjalny problem, który chciałem zweryfikować:
Nagranie dźwięku po prawie 4 dniach postoju w długi weekend (silnik odpalony od około 12 sek):
Można też porównać dźwięk na końcu i początku nagrania - w 2 części już wrócił raczej do normy.
Ostatnio zaczęło się pojawiać coś takiego, że po dłuższym postoju (dłuższym niż 24h), czyli np. przez weekend, raz nawet po 1 dniu i 15h po odpaleniu silnika słychać trochę inną pracę silnika, którą ją nazywam rozklekotaniem lub pracę trochę jak diesel. Problem ustępuje po 1-2 minutach. Najpierw to wystąpiło tylko raz, a po dłuższej przerwie zaczęło się pojawiać częściej. Nie ma jeszcze 100% skuteczności pojawiania się problemu po postoju w weekend (bo np. nic takiego nie wystąpiło w weekend poprzedzający długi weekend), ale na pewno już występuje częściej problem.
Nie zauważyłem problemu z dźwiękiem silnika po krótszym postoju niż 24h (np. od 17:30 do 8:30 kolejnego dnia). Pomijając jednak ten rozklekotany dźwięk to mam wrażenie (chociaż w tym przypadku mogę się mylić), że nawet po tych krótszych niż 24h postojach silnik jest odrobinę głośniejszy krótko po odpaleniu niż kiedyś - ale jak mowie to może być efekt wsłuchiwania się lub naturalnego starzenia auta i ten dźwięk, w odróżnieniu od tego po długim postoju, nie wydaje mi się dziwny/inny).