Autor Wątek: 1.4 TSI 160 KM - dziwny dźwięk silnika  (Przeczytany 2089 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Geralt

• :: TrendLine
  • VW: Golf VI
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 160 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WR
1.4 TSI 160 KM - dziwny dźwięk silnika
« dnia: 23 - Sierpnia - 2019 - 16:26:54 »
Witam,

Bardzo proszę o radę/pomoc w sprawie istnienia lub nie problemu z moim silnikiem i podejrzeniami co może być przyczyną problemu (mam swoje podejrzenia, ale tak na prawdę nie znam się).

Moje auto: Golf 6 odebrany w grudniu 2010 (zamawiany z fabryki), silnik 1,4 TSI 160KM (z DSG), przejechane prawie 70 tys KM. Serwisowany co roku w salonie (ostatnio w marcu). Nic nie było wymieniane (poza częściami eksploatacyjnymi, już dość dawno temu akumulatorem i jeszcze na gwarancji sprzęgłem DSG jeszcze na gwarancji).

Główny potencjalny problem, który chciałem zweryfikować:

Nagranie dźwięku po prawie 4 dniach postoju w długi weekend (silnik odpalony od około 12 sek):

Można też porównać dźwięk na końcu i początku nagrania - w 2 części już wrócił raczej do normy.

Ostatnio zaczęło się pojawiać coś takiego, że po dłuższym postoju (dłuższym niż 24h), czyli np. przez weekend, raz nawet po 1 dniu i 15h po odpaleniu silnika słychać trochę inną pracę silnika, którą ją nazywam rozklekotaniem lub pracę trochę jak diesel. Problem ustępuje po 1-2 minutach. Najpierw to wystąpiło tylko raz, a po dłuższej przerwie zaczęło się pojawiać częściej. Nie ma jeszcze 100% skuteczności pojawiania się problemu po postoju w weekend (bo np. nic takiego nie wystąpiło w weekend poprzedzający długi weekend), ale na pewno już występuje częściej problem.