Autor Wątek: ROZRZĄD - interwał, wymiana, ceny części i robocizny  (Przeczytany 17323 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trzeci

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Kod: CJZB
  • Moc: 85 KM
  • Napęd: FWD
ROZRZĄD - interwał, wymiana, ceny części i robocizny
« dnia: 25 - Stycznia - 2019 - 08:32:46 »
Witam.
Posiadam VW Golfa VII 1.2 [CJZB] z 2013r. przebieg 102000 km.
Minelo 5 lat i wymieniam rozrzad.
Czy trzeba wymieniac pompe wody w tym silniku przy wymianie rozrzadu?
Ile taka pompa powinna miec zywotnosc?

Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #1 dnia: 25 - Stycznia - 2019 - 12:01:04 »
Przy każdej wymianie rozrządu warto wymienić pompę wody niezależnie od jej kondycji.
Nawet jeśli oględziny nie wykazują jakiegokolwiek oznak jej zmęczenia czy najmniejszych zużycia.
Pompa wody nie jest zbyt drogą częścią w porównaniu do kosztów jakie może narobić jej usterka.
Wymienia się ją najczęściej profilaktycznie nie czekając aż się sama rozpadnie.

Na pytanie o żywotność tego elementu z doświadczenia mogę podpowiedzieć że jest to loteria (wymieniałem już takie co padły po 30 tyś a i widziałem całkiem żywe po przebiegu 200 tyś).
A jeśli twoja przeleciała już 100 tyś. km, to się nawet nie zastanawiaj by ją zostawić na kolejne tyle.
Nie warto ryzykować okolice 100 zł by mieć pewność, że nie padniesz na koszta idące w tysiące jak się rozsypie i uszkodzi silnik.
Naturalnie jest to moja sugestia a zrobisz jak będziesz chciał.
 

Offline trzeci

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Kod: CJZB
  • Moc: 85 KM
  • Napęd: FWD
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #2 dnia: 25 - Stycznia - 2019 - 12:41:06 »
VW (a dzwonilem do kilku), poiedzieli mi ze nie wymieniac pompy bo nie ma nic wspolnego z rozrzadem.
A mechanik w garazu powiedzial zeby wymienic pasek z pompa.
Mialem tylko obawe ze jak wymieni na zamiennik to moze lepiej zostawic oryginalna jeszcze.
Ale po Twojej odpowiedzi, przekonales mnie zeby lepiej wymienic.
Czy znacie moze firme „INA” i „Airtex” pompa wody?

Dziekuje za odpowiedz.


Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #3 dnia: 25 - Stycznia - 2019 - 15:46:13 »
Jeśli wymiany dokonujesz samemu to i sam dokonujesz wyboru części (firma, marka itp )W takiej sytuacji twoje pytanie jest uzasadnione (nie najgorszy wybór ) .Jeśli wymiany dokonuje mechanik (najczęściej na spostrzeżeniach z lat praktyki ) to on udziela gwarancji że to co założy nie rozpadnie się prędzej niż kolejny interwał wymiany .
Jeśli uprzesz się że mechanik ma założyć części jakie Ty wybrałeś to przy ewentualnej usterce dajesz mu furtkę odstąpienia od gwarancji .Nie będziesz w stanie mu udowodnić że odradzał Tobie montażu twojego wyboru który mógł się przyczynić do powstania ewentualnej usterki .
Niech założy co chce i da gwarancję na wykonaną robotę (najlepiej na piśmie )i masz z głowy .W razie czego zawsze będziesz miał łatwiej wyegzekwować swoje .
Jeśli chodzi o rozrząd to wytrzymałością nie odbiegają one zbytnio od siebie za to różnica w cenie potrafi być znaczna .Awarie przy poprawnym montażu należą do sporadycznych przed określonym zalecanym interwałem  .Naturalnie warto pamiętać że upływ lat a nie tylko przebieg jest dość istotny przy rozrządzie (naturalnie chodzi o pasek a nie łańcuch ) .   
 

Offline trzeci

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Kod: CJZB
  • Moc: 85 KM
  • Napęd: FWD
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #4 dnia: 26 - Stycznia - 2019 - 00:33:13 »
Czy pompe wody w tym silniku mozna zobaczyc patrzac z gory na silnik?
Gdzie dokladnie ona sie znajduje?

Offline Kris1983

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • Silnik: 1.8 TSI
  • Kod: CJSB
  • Moc: 180 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PZ
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #5 dnia: 05 - Listopada - 2019 - 21:09:51 »
Część wszystkim.
Posiadam Golfa VII 1.8 TSI 180 KM - auto sprowadzone z USA.
Jak jest z rozrządem w tym silniku-wymienia się czy nie ?
dzięki za pomoc
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #6 dnia: 05 - Listopada - 2019 - 22:04:23 »
Łańcuchowy napęd rozrządu nie ma określonego interwału wymiany
 

Offline Choina

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #7 dnia: 09 - Sierpnia - 2020 - 19:43:37 »
Drodzy forumowicze, jak często wymieniać rozrząd w Golf VII - 1.6 TDI 105 KM ?
Z jednej strony słyszałem co 100 tys. km, z drugiej ktoś szepnął 150 tys. km, a w serwisie powiedzieli, że granica to co 210 tys. km.
Przy jakich przelotach Wam się zdarza to robić?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #8 dnia: 09 - Sierpnia - 2020 - 22:45:32 »
Z jednej strony słyszałem co 100 tys. km, z drugiej ktoś szepnął 150 tys. km,
Coś bliżej o swoim aucie napisz, rocznik, przebieg ... Fabrycznie jest 210 tys km bez interwału czasowego

Jeśłi jest tak jak napisałeś czyli "VW Golf VII Variant / 2014 / 1.6 TDI / 105 KM / Manual / 180.000" to powinieneś już się przymierzać do wymiany
 

Offline Pawel6004

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CLRB
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PNT
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #9 dnia: 11 - Września - 2021 - 18:28:14 »
Witam.
przymierzam się do wymiany rozrządu w VW Golf 2.0 TDI 2015r. 127 500 km przebiegu.
Czy zakładać oryginał VW czy INA?
Po ilu kilometrach będzie konieczna następna wymiana?
Czy oryginał wytrzyma więcej?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #10 dnia: 12 - Września - 2021 - 22:34:46 »
Ja zawsze zakładam OEM. Poza tym masz jeszcze czas
 

Offline Pawel6004

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CLRB
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PNT
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #11 dnia: 13 - Września - 2021 - 09:54:22 »
Może masz rację, że mam czas, ale wolę dmuchać na zimne.
Auto dopiero co kupione, wolę zmienić i mieć spokój.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #12 dnia: 13 - Września - 2021 - 15:35:58 »
Auto dopiero co kupione,
Jeśli polski salon z pełną dokumentacją historii to masz czas, jeśli sprowadzone z mroczną historią to oczywiście wymieniać
 

Offline Pawel6004

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 9
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CLRB
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PNT
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #13 dnia: 13 - Września - 2021 - 19:59:40 »
Czy oryginał wytrzyma dłużej?
Jak tak to po ilu kilometrach następna wymiana?
Rocznie robię ok 35 000 km
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #14 dnia: 13 - Września - 2021 - 23:11:07 »
Nie wiem czy dłużej, oryginał też jest produkowany przez kogoś dla VW, np. SKF, Conti, Dayco czy inny.
Przy takich przebiegach wymieniałbym co 5-6 lat.
Nigdy jakoś szczególnie nie skracałem interwałów wymiany.
 
Podziękował: Pawel6004

Offline Garscik

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PGN
Odp: ROZRZĄD - wymiana
« Odpowiedź #15 dnia: 25 - Stycznia - 2022 - 11:20:02 »
1.4 TSI 125 KM, co ile lat/km rozrząd ?

 

Offline teps

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł: 7
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Kod: DKRF
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: ROZRZĄD - interwał, wymiana, ceny części i robocizny
« Odpowiedź #16 dnia: 11 - Lutego - 2022 - 19:49:39 »
Ja zatrzymałem się na opcji 6 lat lub ok. 180 000km.
 

Offline MarkPL

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 16
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SD
Odp: ROZRZĄD - interwał, wymiana, ceny części i robocizny
« Odpowiedź #17 dnia: 15 - Lutego - 2022 - 20:28:01 »
A w przypadku przebiegów 10tyś km rocznie to jaki okres wymiany paska rozrządu ? ( instrukcja zdajesie mówi o 210 tyś km bez terminu).
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ROZRZĄD - interwał, wymiana, ceny części i robocizny
« Odpowiedź #18 dnia: 16 - Lutego - 2022 - 00:05:55 »
Wymień po 60 tys km.
 

Offline MarkPL

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 16
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SD
Odp: ROZRZĄD - interwał, wymiana, ceny części i robocizny
« Odpowiedź #19 dnia: 19 - Lutego - 2022 - 16:05:06 »
OK mogę wymienić np. po 60-70 tys km tylko w tym przypadku to raczej sam pasek bez osprzętu ( rolki, pompa) czyli tańsza wersja z uwagi na wiek i starzenie sie gumy ?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ROZRZĄD - interwał, wymiana, ceny części i robocizny
« Odpowiedź #20 dnia: 20 - Lutego - 2022 - 12:10:57 »
Wymień wszystko za jedną robotą. Za chwilę zacznie ci hałasować rolka albo napinacz i co, będziesz jeszcze raz rozpinał rozrząd? Tak się nie postępuje w przypadku rozrządu, tylko całość.
 

Offline Micrus

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.5 TDI
  • Kod: DDYA
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: ROZRZĄD - interwał, wymiana, ceny części i robocizny
« Odpowiedź #21 dnia: 27 - Lipca - 2022 - 20:19:09 »
Cześć
Czy ktoś samodzielnie wymieniał w DDYA ?
Widzę że są inne blokady wału korbowego niż wcześniejszych modelach :

Co z luzowaniem kółek wałka i pompy ?
Zamówiłem zestaw INA wraz z pompą i na dniach będę wymieniał.
 

Offline tomasz291

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 10
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Kod: CXXB
  • Moc: 110 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SB
Odp: ROZRZĄD - interwał, wymiana, ceny części i robocizny
« Odpowiedź #22 dnia: 29 - Lipca - 2022 - 12:23:30 »
Jestem kilka dni po wymianie cena części 1000zł + wymiana 650zł po przebiegu 186tys. Dziwi mnie spalanie jakby urosło o 1 litr (od uruchomienia) dolałem paliwa do pełna teraz od zatankowania mam mniejsze jak od uruchomienia nie wiem dziwnie to pokazuje w niedzielę jadę trasę nad morze jakieś 650km zobaczę wtedy bo przed wymianą długodystansowe spalanie było na 3.9 l/100km
 

Tagi wątku: