Autor Wątek: UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA  (Przeczytany 2177 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mates25

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 26
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.2 12V
  • Kod: AZG
  • Moc: 75 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KMY
UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA
« dnia: 15 - Stycznia - 2019 - 18:10:58 »
Witam.
Polo 9n 1.2 12V 2002 rocznik.
Generalnie temperatura chyba nigdy nie dobija mi do 90.
Zazwyczaj (według wskazówki jak i odczytu na komputerze) osiąga jakieś 50-60 stopni.
Jak mu pocisne bardziej pod górę to coś tam rośnie, jak jadę lajtowo to spada. Dziś zauważyłem że temperatura (na zegarze) nagle momentalnie skoczyła do 90 (na kompie 50-60 czyli standard) i tak cały czas stała.

Podpiałem pod kompa i wyskoczy błąd:
P0116:
Układ napędowy, engine coolant temperature circuit range.

Generalnie nie zauważyłem żeby silnik chodził jakoś inaczej czy coś.
Czy generalnie czujnik temperatury będzie do wymiany?
Co z tą niska temperatura w granicach 50-60stopni? Czy to normalne?
Czy ten czujnik może być za to odpowiedzialny?
Ewentualnie może termostat?


 

Offline Deimien

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 14
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4 16V
  • Kod: BUD
  • Moc: 80 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KRA
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA
« Odpowiedź #1 dnia: 15 - Stycznia - 2019 - 22:23:20 »
Witaj!

Ja bym celował w termostat. Autko masz nie dogrzane, więc podejrzewam, że termostat nie domyka się. Temperatura na poziomie 50-60st. to trochę za mało. Roboczo powinien mieć ok. 90st.
 

Offline Mates25

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 26
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.2 12V
  • Kod: AZG
  • Moc: 75 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KMY
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA
« Odpowiedź #2 dnia: 19 - Stycznia - 2019 - 20:58:31 »
Wymieniony czujnik i termostat. Póki co zarówno błędu nie ma, jak i temperatura odpowiednia

Wysłane z mojego LLD-L31 przy użyciu Tapatalka

 

Offline Mates25

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 26
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.2 12V
  • Kod: AZG
  • Moc: 75 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: KMY
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA
« Odpowiedź #3 dnia: 10 - Czerwca - 2019 - 09:05:05 »
Jaka powinna być właściwą temperatura żeby włączył się wentylator?
U mnie włączają się oba dopiero jak temperatura sięgnie 110 stopni i kręci chwilę że wychłodzi raptem do 107
(Tzn według zegarów niby przy 100 (pierwsza kreska po 90) a według torque podłączonego do OBD2 przy 110)
 

Offline zbisz41

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 100
  • Pomógł: 7
  • VW: Polo V
  • Wersja: ALLSTAR
  • Silnik: 1.4 TDI
  • Kod: CUSB
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: STA
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA
« Odpowiedź #4 dnia: 12 - Lutego - 2020 - 06:56:11 »
Podepnie sie pod temat:
u mnie w polo iv 1.4 dti 70 km mam problem ze zima lub w bardzo chłodne dni zaświeca sie czerwona kontrolka wody.
Nie zawsze ale dość często, latem czy powiedzmy w okolicach 10 st problemy nie ma. 
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA
« Odpowiedź #5 dnia: 12 - Lutego - 2020 - 07:01:26 »
W tym które chcesz dopiero kupić?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA
« Odpowiedź #6 dnia: 12 - Lutego - 2020 - 08:27:00 »
u mnie w polo iv 1.4 dti 70 km mam problem ze zima lub w bardzo chłodne dni zaświeca sie czerwona kontrolka wody.

Dolej płynu chłodzącego do zbiornika wyrównawczego do poziomu 1-2 cm ponad max to przestanie krzyczeć
 

Offline zbisz41

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 100
  • Pomógł: 7
  • VW: Polo V
  • Wersja: ALLSTAR
  • Silnik: 1.4 TDI
  • Kod: CUSB
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: STA
Odp: UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA
« Odpowiedź #7 dnia: 12 - Lutego - 2020 - 09:04:24 »
Tak też robiłem, czasem działa. Ale chyba muszę więcej teraz dolać. Sprawdzę po pracy.
Dzięki za informacje..
 

Tagi wątku: