WYMIANA: linek hamulcowych [Sharan 95-00]1. Kompletujemy:
- chęci do pracy - bez nich nie zaczynamy wymiany

- kanał garażowy, podnośnik warsztatowy lub najazdy (co kto czym dysponuje - ja mam kanał)
- 2 nowe link hamulcowe TRW (GCH1934) 88 zł za komplet 2 szt.
- lampa przenośna typu halogen
- klucz nr 10
- szczotka druciana
- WD40 lub podobny penetrujący środek chemiczny
- szczypce typu kombinerki
- szczypce zaciskowe morse'a
- 2 różnej wielkości płaskie śrubokręty
- młotek (około 0,5 kg)
2. Wzrokowo oceniamy miejsce pracy



3. Zaczynamy od wyczyszczenia szczotką drucianą i spryskania preparatem WD40 - zaznaczonego na czerwono miejsca.

4. Podważając małym śrubokrętem, ściągamy "blaszkowe" zabezpieczenie linki przy zacisku.

5. Zakładamy szczypce i kluczem nr 10 zaczynamy odkręcać linkę.


6. Miejsca zamocowania linki do tylnej belki.

7. Bierzemy "kombinerki" i delikatnie odginamy 2 blaszki trzymające linkę.

8. Nowa linka założona, należy delikatnie zagiąć blaszki - nie za mocno, bo linka mogłaby się blokować.

9. W tym miejscu trzeba się troszkę przyłożyć i jeżeli jest dużo rdzy, to powalczyć z nią i usunąć ile się da.

10. Aby ściągnąć oporne linki, należy rozchylić "skrzydełka" na boki - usunąć rdzę i dopiero ściągać linkę.


11. Poszedłem krok dalej i zdemontowałem całkowicie ten łącznik, aby dokładnie wyczyścić papierem ściernym, wewnętrzne strony rozchylonych skrzydełek

Cały metalowy łącznik - wyczyściłem nie tylko środku ale i na zewnątrz - szczotką drucianą.

12. Aby zdemontować (wysunąć) końcówkę linki przy zacisku, musimy zrobić dźwignię śrubokrętem i lekko naciskając wyjąć linkę do góry.


13. Nowa linka w zacisku.


14. Aby nie "męczyć" się z kręceniem po dość długim gwincie - zastosowałem dystanse z 5 większych nakrętek i dodatkowej podkładki.

15. Zamiast stalowych nakrętek, wykorzystałem nakrętki mosiężne - które maja tą zaletę że nie pokryją się rdzą.

16.
Na koniec, przeprowadziłem regulacje naciągu linek hamulcowych za pomocą tych mosiężnych nakrętek. Hamulec ręczny zaczyna trzymać już na pierwszym ząbku i można go dociągnąć do max 5 ząbka. Po "spuszczeniu" rączki hamulca do "podłogi, auto można bez problemu przepchać.
W razie jakichkolwiek pytań dotyczących wymiany, chętnie udzielę odpowiedzi
