Autor Wątek: WYMIANA: linek hamulcowych [Sharan 95-00]  (Przeczytany 9332 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6286
  • Pomógł: 1585
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
WYMIANA: linek hamulcowych [Sharan 95-00]
« dnia: 02 - Października - 2018 - 00:40:40 »
WYMIANA: linek hamulcowych [Sharan 95-00]

1. Kompletujemy:
- chęci do pracy - bez nich nie zaczynamy wymiany :D
- kanał garażowy, podnośnik warsztatowy lub najazdy (co kto czym dysponuje - ja mam kanał)
- 2 nowe link hamulcowe TRW (GCH1934) 88 zł za komplet 2 szt.
- lampa przenośna typu halogen
- klucz nr 10
- szczotka druciana
- WD40 lub podobny penetrujący środek chemiczny
- szczypce typu kombinerki
- szczypce zaciskowe morse'a
- 2 różnej wielkości płaskie śrubokręty
- młotek (około 0,5 kg)

2. Wzrokowo oceniamy miejsce pracy ;)




3. Zaczynamy od wyczyszczenia szczotką drucianą i spryskania preparatem WD40 - zaznaczonego na czerwono miejsca.


4. Podważając małym śrubokrętem, ściągamy "blaszkowe" zabezpieczenie linki przy zacisku.


5. Zakładamy szczypce i kluczem nr 10 zaczynamy odkręcać linkę.




6. Miejsca zamocowania linki do tylnej belki.


7. Bierzemy "kombinerki" i delikatnie odginamy 2 blaszki trzymające linkę.


8. Nowa linka założona, należy delikatnie zagiąć blaszki - nie za mocno, bo linka mogłaby się blokować.


9. W tym miejscu trzeba się troszkę przyłożyć i jeżeli jest dużo rdzy, to powalczyć z nią i usunąć ile się da.


10. Aby ściągnąć oporne linki, należy rozchylić "skrzydełka" na boki - usunąć rdzę i dopiero ściągać linkę.




11. Poszedłem krok dalej i zdemontowałem całkowicie ten łącznik, aby dokładnie wyczyścić papierem ściernym, wewnętrzne strony rozchylonych skrzydełek  :evilwink:

Cały metalowy łącznik - wyczyściłem nie tylko środku ale i na zewnątrz - szczotką drucianą.


12. Aby zdemontować (wysunąć) końcówkę linki przy zacisku, musimy zrobić dźwignię śrubokrętem i lekko naciskając wyjąć linkę do góry. 




13. Nowa linka w zacisku.




14. Aby nie "męczyć" się z kręceniem po dość długim gwincie - zastosowałem dystanse z 5 większych nakrętek i dodatkowej podkładki.


15. Zamiast stalowych nakrętek, wykorzystałem nakrętki mosiężne - które maja tą zaletę że nie pokryją się rdzą.


16.
Na koniec, przeprowadziłem regulacje naciągu linek hamulcowych za pomocą tych mosiężnych nakrętek. Hamulec ręczny zaczyna trzymać już na pierwszym ząbku i można go dociągnąć do max 5 ząbka. Po "spuszczeniu" rączki hamulca do "podłogi, auto można bez problemu przepchać.

 W razie jakichkolwiek pytań dotyczących wymiany, chętnie udzielę odpowiedzi  ;)
 

Tagi wątku: