Autor Wątek: TERMOSTAT - różne problemy  (Przeczytany 3569 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
TERMOSTAT - różne problemy
« dnia: 30 - Czerwca - 2018 - 16:17:00 »
Witam.
Termostat mi niedomaga. Dawno nie wymieniałem i zastanawiam się nad firmą. Z tego co pamiętam to Behr i Mahle (88° i 87°) robią porządne termostaty. Ale widziałem również od Febi Blistein z obniżoną temperatura reakcji (82°).
Teraz pytania:
1. Której marki z tych trzech byście polecili najbardziej.
2. Czy ktoś wie coś o termostatach Febi z taką temperaturą?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.8T Której marki termostat?
« Odpowiedź #1 dnia: 01 - Lipca - 2018 - 17:26:36 »
Jeżeli producent ustalił otwarcie pełnego układu chłodzenia, na 87/88 st Celsjusza, to wsadzenie termostat z niższą temp. otwarcia, może w zimne dni spowodować niedogrzewanie silnika a co za tym idzie, to wyższe spalanie i szybsze zużywanie się części w niedogrzanym silniku.
W lecie może nie zauważysz różnicy ale w zimie auto może się nawet nie zagrzać w środku.

U siebie mam termostat Mahle, przypisany do mojego modelu auta i typu silnika ;)



 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 1.8T Której marki termostat?
« Odpowiedź #2 dnia: 07 - Lipca - 2018 - 23:07:05 »
Dziękuję i pozdrawiam.
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: 1.8T Której marki termostat?
« Odpowiedź #3 dnia: 08 - Lipca - 2018 - 09:38:46 »
Darku, niewiele mam do dodania bo mój przedmówca wyjaśnił wszystko.

Zasada kupujesz termostat i przed montażem sprawdzasz prawidłowość działania. Zdarza się że trafiają się wadliwe i to nie wazne jaka firma.
Na termostacie masz temp otwarcia i ma się przy niej otwierać inaczej jest problem z autem. Możesz jeśli chcesz zamontować termostat Febi 82 stopnie tylko czy nie pojawią się w pewnym czasie problemy z autem zwłaszcza zagazowanym (LPG)

Przykład z życia auto Vw New Beetle silnik 2,0 benzyna z zamontowaną instalacją LPG. Auto sprowadzone do kraju z Włoch. Tam ładnie pracowało i nie było żadnych problemów. Po sprowadzeniu pojawił się problem nierównej pracy silnika i błędy. Okazało się że auto wyprodukowane było na ciepłe kraje i miało właśnie założony termostat by otwierał się przy niższych temp by nie doprowadzić do przegrzania auta. U nas mamy klimat zimniejszy i auto było cały czas niedogrzane co skutkowało pojawiającymi się błędami oraz nierówną pracą silnika. Po wymianie termostatu na oryginalny o parametrach na nasz klimat auto ma się bardzo dobrze i nie ma z nim żadnych problemów.

Moja rada pomyśl na czym Tobie zależy i wtedy wymieniaj.  ;)
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.8T Której marki termostat?
« Odpowiedź #4 dnia: 08 - Lipca - 2018 - 12:00:09 »
Dobrze byłoby poznać argumentację, chęci zmiany temperatury otwarcia termostatu.
Bo w przypadku instalacji LPG w pewnych warunkach klimatycznych, taka zmiana może dla silnika być pozytywna.
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 1.8T Której marki termostat?
« Odpowiedź #5 dnia: 08 - Lipca - 2018 - 12:26:02 »
Różnica nie jest aż taka drastyczna i zakresów reakcji też kilka. Przy 82°C chyba nie można mówić o jeszcze niedogrzanym silniku. Albo? Dla samej instalacji to nie miałoby znaczenia bo sam gaz osiąga stan lotny już przy 0°C a sama instalacja przełącza na LPG przy osiągnięciu przez płyn chłodniczy ok. 30°C.
To jest dla mnie przede wszystkim ciekawe zagadnienie które może dać interesujące wnioski niż rzeczywiste szukanie niematerialnych zysków. Poza tym, mam benzyniaka w turbo i również ciekawi mnie czy nie byłoby to ciut zdrowsze.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: 1.8T 20V - termostat
« Odpowiedź #6 dnia: 08 - Lipca - 2018 - 22:30:57 »
To jest temperatura początku otwarcia. Te oznaczenia na termostatach to też tak z przymrużeniem oka trzeba brać bo to tak jak z normami prądu na Aku. Każdy podaje wartości w wybranej sobie normie.
 

Tagi wątku: termostat