Darku, niewiele mam do dodania bo mój przedmówca wyjaśnił wszystko.
Zasada kupujesz termostat i przed montażem sprawdzasz prawidłowość działania. Zdarza się że trafiają się wadliwe i to nie wazne jaka firma.
Na termostacie masz temp otwarcia i ma się przy niej otwierać inaczej jest problem z autem. Możesz jeśli chcesz zamontować termostat Febi 82 stopnie tylko czy nie pojawią się w pewnym czasie problemy z autem zwłaszcza zagazowanym (LPG)
Przykład z życia auto Vw New Beetle silnik 2,0 benzyna z zamontowaną instalacją LPG. Auto sprowadzone do kraju z Włoch. Tam ładnie pracowało i nie było żadnych problemów. Po sprowadzeniu pojawił się problem nierównej pracy silnika i błędy. Okazało się że auto wyprodukowane było na ciepłe kraje i miało właśnie założony termostat by otwierał się przy niższych temp by nie doprowadzić do przegrzania auta. U nas mamy klimat zimniejszy i auto było cały czas niedogrzane co skutkowało pojawiającymi się błędami oraz nierówną pracą silnika. Po wymianie termostatu na oryginalny o parametrach na nasz klimat auto ma się bardzo dobrze i nie ma z nim żadnych problemów.
Moja rada pomyśl na czym Tobie zależy i wtedy wymieniaj.
