Autor Wątek: GNIAZDO ZAPALNICZKI - brak prądu po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki  (Przeczytany 8968 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arti

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 34
  • Pomógł: 5
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Czy po wyłączeniu auta i wyjęciu kluczyka zostaje Wan napięcie w gnieździe zapalniczki ?
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #1 dnia: 24 - Czerwca - 2018 - 23:19:01 »
Nie wiem jak w Tiguanie ale w moim Sharan I FL z 2007 roku zasilanie w gnieździe przedniej zapalniczki jest.
Podłączam tel na ładowarce i zostawiam w aucie.
Po zamknięciu auta zasilanie nadal jest.
 

Offline Arti

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 34
  • Pomógł: 5
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #2 dnia: 25 - Czerwca - 2018 - 19:46:31 »
Auto mam z 2012 roku. Dzisiaj sprawdzałem miernikiem wszystkie gniazda. Przy włączonym zapłonie na wszystkich gniazdach jest 12V, natomiast przy wyłączonym napięcie spada do 9V  :o

Dodano:  28 - Czerwca - 2018  -  10:24:56
Może ktoś sprawdzić czy ma podobnie ??
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #3 dnia: 30 - Czerwca - 2018 - 20:49:45 »
Wydaje mi się że i owszem, bo gdzieś mi się obiło o uszy własnie coś o zmianie napięcia podczas postoju.
W zeszłym roku sprzedałem lodówkę z Tourana. U mnie działała zawsze ale nie używałem jej od lekko pół roku. Gość podpiął u siebie w Touranie I FL - cisza. Ja w szoku strasznym. On pojechał a ja sprawdziłem elektrykę lodówki i wyglądała ok. Zatargałem do siebie, wpiąłem - działa! Dzwonię do gościa, on wraca, podpinamy - cisza.. Odpięliśmy, zapalił silnik - podpięliśmy - działa!
Wychodzi na to że jest regulacja napięcia między stanem silnik pracuje/nie pracuje.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #4 dnia: 30 - Czerwca - 2018 - 23:13:30 »
Bajki opowiadasz.  Nie ma nic takiego. W touranie 1t1 masz zasilanie zapalniczek stałe z 30stki. Zaś w 1t2 masz z 15stki czyli po stacyjce. Czyli bez kluczyka w stacyjce nie ma prądu.  A jakieś pomiary napięć to można pisać i pisać ludziom jak oni w 6 klasie podstawówki spali na zpt. Wstawisz opornik 1 k ohm między akumulator to każdy miernik ci pokażę napięcie 12v lecz żadnej żarówki tym nawet takiej z podświetlania licznika 1.1 wata nawet nie zajarzy odrobinę.  Ot i cała filozofia.
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #5 dnia: 30 - Czerwca - 2018 - 23:34:28 »
To wytłumacz mi, dlaczego telefon mógł ładować przy zgaszonym silniku a lodówka nie chodziła?
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #6 dnia: 01 - Lipca - 2018 - 07:53:24 »
Słuchaj, mam takiego tourana więc chyba wiem co przerabiałem w zasilaniu zapalniczki. A z tego i relacje znajdziesz na forum tourana z opisami innych userow oraz moimi. Albo przekładzie pin zasilający z 15stki na 30stke albo jak ja to zrobiłem. Dwa kabelki dwie wsowki damskie dwie męskie i bezpiecznik np 40A bo zasila ten obwód trzy gniazda zapalniczek:przód, tył i bagażnik.
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #7 dnia: 01 - Lipca - 2018 - 09:50:59 »
Zachowaj oskarżenia o opowiadanie bajek dla siebie, bo póki co brniesz sam we własne bagno. Opisałem sytuację jaka miała miejsce, a ty wyskakujesz z opisem kombinacji jakie robiłem w elektryce swojego auta. Nie odpowiedziałeś na pytanie, czyli brakło ci sensownego wytłumaczenia. Bajki opowiadam grzecznym dzieciom. Ciebie wśród nich nie ma.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #8 dnia: 01 - Lipca - 2018 - 15:42:30 »
Poczytaj na forum tourana. Tak z czapy z telefonu to ci linka nie podam.
Właśnie u siebie w turku przepialem bezpiecznik powrotnie i napięcie jest tylko po przekręceniu kluczyka. Cofnięcie klucza mimo że klucz jest w stacyjce nadal powoduje już zanik napięcia do zera. Mam fotki to ci zamieszcze. Zresztą kupa ludzi po przesiadce z 1t1 na 1t2 pytają na forum jak przekodowanie by napięcie było cały czas. I tu odpowiedz jest jedną że tu się nic nie koduje tylko przekłada kabelek jeden w skrzynce bezpiecznikowej pod kierownicą. Tyle że ja jestem na tyle leniwy że wolałem nie rozkręcać całości a wpiąć kabelki dwa i po temacie. Zresztą chyba ze trzy osoby do mnie dzwoniły w tej sprawie i pisały na PW.  Fotki zamieszcze później.
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #9 dnia: 01 - Lipca - 2018 - 16:07:06 »
To nadal niczego nie wyjaśniło.
Ja widzę jedną możliwość - u niego też ktoś niepotrzebnie dłubał.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #10 dnia: 01 - Lipca - 2018 - 19:40:35 »
Tu masz na fotce zaznaczone pionowa kreska zolta gdzie byl oryginalnie bezpieznik 40A. Wtenczas masz zasilanie po stacyjce na wszystkich wejsciach gniazda zapalniczki. Tak wiec niebieska kreska pozioma obrazuje piny zasilania plusa po stacyjce czyli tzw pietnastke. Zas pozioma czerowna linia to gniazda z zasilaniem stalym plusa z akumulatora. Czyli zasilanie tych gniazd zapalniczki est prosta jak budowa cepa.
Sporo osób pytało na forum tourana po przesiadce z 1t1 na 1t2 jak przekodować by gniazdo zapalniczki miało zasilanie stale bo się przyzwyczaili na wcześniejszym modelu i odpowiedz jest jedna- nic nie kodujemy tylko z tej skrzynki przepinamy kabel pod 30-stke albo tak jak ja to zrobiłem prosto i bezboleśnie w 3 minuty.
Nie ma opcji by było coś inaczej a tym bardziej żeby napięcie jakoś spadało na 9 volt bo po pierwsze po co?? By się grzały przetwornice ?? Poza tym taka ładowarka telefonu może pobierać czasem 1 ampera a czasem nawet i dobre 2 ampery. Wszelakie inne odbiorniki jak lodówki tez mogą pobierać różnie zależnie od zapotrzebowania wiec nie widzę sensu tego. Co źle pomierzyłeś i tyle.
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #11 dnia: 01 - Lipca - 2018 - 21:19:12 »
Nic nie pisałem o jakimkolwiek mierzeniu. werdykt wydały urządzenia. Zagadka nierozwiązywalna bo gościa nigdy już w życiu nie spotkam.
Dziękuję, skończyłem ;)
 

Offline Arti

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 34
  • Pomógł: 5
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #12 dnia: 01 - Lipca - 2018 - 22:37:48 »
Sprawdzałem dwa inne Tiguany i w każdym jest identyczna sytuacja, że napięcie spada do 9V przy wyłączonej stacyjce
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #13 dnia: 01 - Lipca - 2018 - 23:02:21 »
Ale podłącz pod to gniazdo jakaś żaróweczkę by świeciła jak auto pracuje. Równolegle też podpinasz miernik i patrzysz że napięcie wynosi 12 volt z małym hakiem. Po tym wyciągasz kluczyk ze stacyjki i teraz obserwuj czy żarówka świeci nieco słabiej i czy miernik podaje te 9 volt. W takiej konfiguracji zdaje relacje. Nie jakieś pomiary napięć bez odbiornika.
 

Offline Jozgaw

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan I
  • Wersja: Sportline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LK
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #14 dnia: 02 - Lipca - 2018 - 15:23:32 »
Witam.
Podejrzewam, że gdy podłączymy do tych "9V" żarówkę na 1,5V to też nie zaświeci.
Nie jestem elektrykiem ale co nieco się orientuję, do instalacji jest podłączone wiele układów, które posiadają kondensatory gromadzące prąd i stąd może być to 9V.
A po 10-te po co darmo obciążać akumulator, bo przecież skąd pobiera prąd gniazdo zapalniczki jeżeli silnik nie pracuje?
Czy jest sens przerabiać instalację, to nie lepiej i pewniej zaopatrzyć się w power-bank?
Czemu ryzykować utratę samochodu, przecież wiele zdarza się przypadków wybuchu telefonu.
Takie moje zdanie a decyzja należy do Was.
 
Podziękował: pretor

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #15 dnia: 02 - Lipca - 2018 - 16:36:18 »
Tak właśnie by było. Te 9v będzie tylko przez ułamek sekundy.
Co do tego po co takie stałe zasilanie? Ano po to samo co było w poprzednich autach jak Sharan MK1 golf 4 golf 5 itp auta. Ja np ładuje tel jak siedzę w aucie a żona w sklepie czy dzieciaki na tabletach. A jak ktoś palący jest to może i zapalniczkę użyć. Nikt nie mówi o podpinania na postoju lodówek telewizorów itp na 5 godzin.
Dość często nawet na spotach lapka ładowałem. Tak więc mi to gniazdo doskwierało okropnie bo przyzwyczajony z golfa Sharana i innych aut.
 

Offline Jozgaw

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 19
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan I
  • Wersja: Sportline
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: LK
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #16 dnia: 02 - Lipca - 2018 - 16:43:45 »
Co racja to racja, każdy ma prawo dostosować samochód do własnych potrzeb.
 

Offline Arti

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 34
  • Pomógł: 5
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Gniazdo zapalniczki
« Odpowiedź #17 dnia: 02 - Lipca - 2018 - 20:53:15 »
Podłączyłem żarówkę 21W razem z miernikiem.
Przy włączonym zapłonie napięcie normalne i żarówka świeci, zapłon wyłączony żarówka nie świeci i napięcie 0V.
Auto mam kilka lat a zacząłem się dopiero zastanawiać teraz jak kupiłem rejestrator.
Zakres pracy na oryginalnym zasilaczu to 10-30V. Przy włączonym silniku jest tam dioda.
Podczas jazdy czy włączonym zapłonie świeci i urządzenie pracuje, natomiast jak wyłączę stacyjkę dioda przygaśnie i urządzenie się wyłączy po czym znowu zaczyna działać i takie cuda się dzieją.
Podobnie jest z ładowarką do tel. jest tam jakieś niebieskie światełko gdzie po wyłączeniu stacyjki nie gaśnie a delikatnie świeci.
 
Podziękował: donmikson

Tagi wątku: