Autor Wątek: 2.0 TDI [BKP] - silnik ciężko dopala, zapali i zaraz gaśnie  (Przeczytany 6652 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline cichu098

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BKP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PWR
2.0 TDI [BKP] - silnik ciężko dopala, zapali i zaraz gaśnie
« dnia: 07 - Maja - 2018 - 09:50:38 »
Witam. Z góry przepraszam za temat jakich miliony.

Auto to Passat B6 2.0 TDI-PD 16V, 140 KM, [BKP] z 2006 roku.
Jechał, zaczął się dławić, zgasiłem go i już nie odpaliłem.
Kręci rozrusznikiem ale brak reakcji.
Jak startuje z plaka, to złapie tylko moment, puki plak się nie skończy.
Miga kontrolka świec
Pompa paliwa działa.
Sprawdzona na krótko, poza tym ją słychać.
Klapa gasząca i egr nowy.
Listwa wtryskowa nowa.
Rozrząd w porządku.

Błędy jakie się wyświetlają to P2146 i P1517

Podejrzewam jeszcze pompowtryski.

Teraz pytanie do Was. Słyszałem że można odpinać po jednym pompowtrysku i sprawdzać czy ruszy na trzech garach. To prawda?

Co może jeszcze być przyczyną wg. Was jeżeli okaże się że pompki w porządku?

Słyszałem o jakiś przekaźnikach - gdzie je znajdę?
Czy jeżeli pompka rzeczywiście padła to kwalifikuje się do regeneracji czy wymiany. I czy trzeba wymieniać/regenerować wszystkie czy tylko tą zepsutą

Na innym forum czytałem że można odpinać po jednej i próbować na 3 odpalić.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - silnik nie chce się uruchomić ?
« Odpowiedź #1 dnia: 07 - Maja - 2018 - 22:19:55 »
Najprawdopodobniej padł któryś z pompowtrysków .Z kodów błędów najprawdopodobniej któraś z cewek pompek ma zwarcie i wyłącza cały układ by nie doszło do większej awarii.
Rozsądniej jest sprawdzenie oporności na poszczególnych cewkach (zwarcia do masy ) niż próba odpalania i odłączania by wytypować winowajcę (mniej bezpieczna opcja lecz wykonalna )
Przy tego typu awarii warto sprawdzić cały komplet choć i to nie zagwarantuje kolejnej usterki wspaniałych pompowtrysków.   
 

Offline cichu098

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BKP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PWR
Odp: 2.0 TDI - silnik nie chce się uruchomić ?
« Odpowiedź #2 dnia: 07 - Maja - 2018 - 22:29:39 »
Dzięki wielkie za spójną i konkretną odpowiedź. Jakbyś jeszcze tylko mi wytłumaczył tak " łopatologicznie" jak sprawdzić oporność to było by świetnie.

Jedyną rzecz jaką robiłem omomierzem to tzw. Przedzwanianie przewodów
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI - silnik nie chce się uruchomić ?
« Odpowiedź #3 dnia: 08 - Maja - 2018 - 03:43:02 »
Ustawiasz zakres miernika na omy .I po kolei sprawdzasz każdą cewkę (po odłączeniu wtyczek ) .Porównujesz wyniki wszystkich .Na jednej obstawiam że będziesz miał zupełnie inny wynik lub jego brak .Następnie jedną końcówkę miernika do masy (głowica silnika ) a drugą do obojętnie której końcówki cewki tego wtrysku .Jeśli na mierniku zobaczysz jakąś wartość to ten ma zwarcie do masy i to on jest problemem  .By potwierdzić diagnozę możesz podpiąć całą resztę wtrysków oprócz tego jednego i spróbować odpalić NA SEKUNDĘ silnik .Jeśli będzie miał chęć się odzywać to będzie potwierdzeniem diagnozy i dodatkową informacją że problem tkwi tylko w tym i możesz zakończyć dalsze poszukiwania usterki
Warto też obejrzeć okablowanie wszystkich wtrysków pod względem izolacji ich przetarcie i ewentualne dotykanie do masy unieruchomi również wóz .
 
 

Offline cichu098

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BKP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PWR
Odp: 2.0 TDI - silnik nie chce się uruchomić ?
« Odpowiedź #4 dnia: 08 - Maja - 2018 - 09:38:05 »
Super. Wielkie dzięki. Dzisiaj po pracy biorę się za sprawdzenie. Zdam relację wieczorem.

Dodano:  08 - Maja - 2018  -  20:01:02
Tak więc: sprawdziłem omomierzem to " zwarcie do masy" i na trzech wtryskach urządzenie nie pokazywało nic A na czwartym cyferki chwilę świrowały po czym pokazało się 0.001. Operacje powtorzyłem parę razy dla pewności i tylko na ostatnim wtrysku coś się działo.

Podłączyłem trzy A tego jednego  zostawiłem i odpalam A auto chciało zagadać.
 

Offline cichu098

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BKP
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: PWR
Odp: 2.0 TDI - silnik nie chce się uruchomić ?
« Odpowiedź #5 dnia: 12 - Maja - 2018 - 10:14:26 »
Panowie. Wykrecilem uszkodzony wtrysk. I teraz pojawił się mały problem.
Wtrysk ma dziwne uszkodzenie mechaniczne( tak mi się zdaje) czy gniazdo w takim razie też będzie walnięte?

Druga sprawa to są to pompowtryski siemensa. Warto ryzykować i kupować ten jeden czy lepiej od razu wymienić wszystkie na boscha?







 

Tagi wątku: