Autor Wątek: BAGAŻNIK ROWEROWY NA HAK - wybór i opinie  (Przeczytany 5699 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline MrBlacker

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 234
  • Pomógł: 25
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
BAGAŻNIK ROWEROWY NA HAK - wybór i opinie
« dnia: 18 - Luty - 2018 - 12:09:36 »
Auto zamowione z hakiem. Hak będzie wykorzystywany przede wszystkim do bagażnika rowerowego montowanego właśnie na haku.
Zastanawiam się już nad jego zakupem, ale nie mam doświadczenia w tym temacie.
Bagażnik powinien być łatwy w użyciu, z zabezpieczeniem tak, aby nikt nie mógł szybko zdjąć przypiętych rowerów, z możliwością odczhlenia w celu otwarcia bagażnika oraz z możliwością łatwego złożenia w celu schowania do bagażnika. Maksymalna ilość rowerów to 4 sztuki.
Moim faworytem na tą chwilę jest Thule VeloCompact 3 https://www.thule.com/pl-pl/pl/bike-rack/towbar-bike-racks/thule-velocompact-3-13-pin-_-926 + adapter na dodatkowy rower https://www.thule.com/pl-pl/pl/bike-rack/accessories/thule-velocompact-4th-bike-adapter-_-926101.
 

Offline Robert_em

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 193
  • Pomógł: 30
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SC
Odp: Bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #1 dnia: 18 - Luty - 2018 - 12:42:31 »
Nie znam się - nie stosuję, ale polecam zapoznać się jak do tematu podszedł VW:
https://www.vw-sklep.pl/pl/sklep/b/303/transport-tiguan.html
 

Offline MrBlacker

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 234
  • Pomógł: 25
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #2 dnia: 18 - Luty - 2018 - 12:53:52 »
Dzięki. Temat już rozpoznałem wcześniej. Funkcjonalność podobna do Thule.
Niestety bagażniki VW są droższe i nie ma opcji na 4 rowery.
 

Offline slaw

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #3 dnia: 24 - Kwiecień - 2018 - 04:03:25 »
Polecam bagażniki na hak które można "złamać", tak by dostać się do bagażnika bez konieczności ściągania całego majdanu z platformy rowerowej. Klapa bagażnika się normalnie otwiera, zero problemu.

Można kupić:
- zwykłe do 1000 zł
- lepsze firmy Westfalia (są tez składane)
- premium Thule (tu też nawet są opcje składane prawie w "kostkę" po demontażu z haka - super opcja - ale niestety 2 i 3 stanowiskowe)
 

Offline MrBlacker

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 234
  • Pomógł: 25
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #4 dnia: 24 - Kwiecień - 2018 - 10:05:23 »
- premium Thule (tu też nawet są opcje składane prawie w "kostkę" po demontażu z haka - super opcja - ale niestety 2 i 3 stanowiskowe)

Thule ma jeszcze opcję adaptera na czwarty rower.
 

Offline cowboy

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WT
Odp: Bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #5 dnia: 24 - Kwiecień - 2018 - 11:00:44 »
polecam budżetowy bagażnik na 4 rowery Interpack quattro - cena około 1200 PLN wtyczka 13 pin

VW Tiguan 2.0 TDi 150 KM R-line 4motion
Audi B2 quattro 650KM@780NM
 

Offline PaFcioo

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: WI
Odp: Bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #6 dnia: 24 - Kwiecień - 2018 - 16:13:17 »
Wygląda czadersko ;)  :thumbup:
 

Offline slaw

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 25
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #7 dnia: 24 - Kwiecień - 2018 - 16:17:21 »
Thule ma jeszcze opcję adaptera na czwarty rower.
Nie wiem czy adapter na 4ty rower jest kompatybilny z Thule EasyFold XT który miałem na myśli.

Dodano:  24 - Kwiecień - 2018  -  16:19:46

polecam budżetowy bagażnik na 4 rowery Interpack quattro - cena około 1200 PLN wtyczka 13 pin
Bardzo przyzwoity sprzęt. Takie rozwiązanie gwarantuje jak najmniejsze opory w trakcie jazdy, można w miarę szybko się poruszać (porównując do dachowego), nie starszne są galerie handlowe z ograniczeniem wysokości oraz co najważniejsze super dostęp do bagażnika jeśli platforma jest łamana.

[admin]Proszę nie cytować zdjęć, bo posty z taką zawartością przestają być czytelne dla innych[/admin]
 

Offline cowboy

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WT
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #8 dnia: 24 - Kwiecień - 2018 - 19:00:50 »
tak, uchył jest bardzo ważny
ale uwaga po wpięciu wtyczki klapę bagażnika mozna otworzyć tylko z zewnątrz przyciskiem w klapie

VW Tiguan 2.0 TDi 150 KM R-line 4motion
Audi B2 quattro 650KM@780NM
 

Offline tiguan220

  •  -baned-
  • Wiadomości: 2
  • Pomógł: 3
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #9 dnia: 24 - Kwiecień - 2018 - 19:45:08 »
Jak wygląda złożony bagażnik? mieści się bez problemu w bagażniku? Co z tablicą rejestracyjną?
 

Offline cowboy

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WT
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #10 dnia: 24 - Kwiecień - 2018 - 21:24:18 »
karton sie zmiescił ale musiałem popchnąc kanape do przodu
3 tablice trzeba założyć na bagaznik, w tym modelu bardzo łatwo się wsuwa po złożeniu lamp
VW Tiguan 2.0 TDi 150 KM R-line 4motion
Audi B2 quattro 650KM@780NM
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #11 dnia: 24 - Kwiecień - 2018 - 22:07:25 »
Jak wygląda taki bagażnik od strony przepisów .Ile wystaje to wszystko poza zarys pojazdu ?Jeśli przewozilibyście długi gabaryt na dachu i wystawałby tyle co taki bagażnik czy nie byłoby stękania podczas kontroli panów w mundurku ?
Co z czujnikami parkowania ?Co z systemem automatycznego otwierania klapy ?Ile można powiesić na haku ?
Widziałem osobiście że w podobny sposób na podobnym bagażniku (orginalnym żadna samoróbka ) gościu przewoził motocykl krosowy.Jak wtedy wygląda to od strony dopuszczalnego obciążenia haka (chodzi o nacisk a nie holowanie ) 
 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #12 dnia: 25 - Kwiecień - 2018 - 01:11:18 »
Wydaje mi się, że oryginalny hak ma pionowe obciążenie rzędu 100 kg. Nie pamiętam gdzie to znalazłem. Na pewno tyle mają oba ze sklepu VW. Na rynku pewnie są haki o mniejszym pionowym obciążeniu (typu 50kg).

Oryginalny rack VW na 3 rowery waży w zależności od modelu od 16-22.5 kg i można go obciążyć 60kg (to jest max. jego konstrukcji dla haków o nacisku min. 75kg). Jest szansa, ale mała, że ciężki bagażnik z bardzo dużymi/ciężkimi rowerami przy 4 sztukach może się zbliżyć do 100kg. Prędkość max. dla oryginału to 130km/h. Jest regulacja rozstawu świateł więc wymagania rozporządzeń wg. mnie to spełnia (chociaż dla T2 nic nie trzeba rozsuwać, nie pamiętam już dokładnie). Moje rowery nie wystają na szerokość poza obrys pojazdu. Bagażnik ze zdjęć waży 22kg, ładowność to 60kg z ograniczeniami na każdy rower do 15kg, co może być mało dla bardzo dużych rowerów (mój waży 17kg).

Co do wystawania do tyłu to chyba światła w bagażniku to załatwiają, ale pewny nie jestem;) One wszystkie mają ponad 50 cm głębokości, w wypadku ładunku trzeba by to oznaczyć chorągiewką.

Generalnie czujniki się wyłączają (bagażnik jest traktowany jak przyczepka) i widać to na ekranie infotainment. Tryb EKO jest niemożliwy do wybrania. Jak koledzy pisali są ograniczenia możliwości otwarcia klapy (easy open nie działa itp.). Więcej szczegółów w instrukcji obsługi w dziale download (w sekcji o przyczepach). W praktyce integracja jest całkiem niezła. Alarmu nie sprawdzałem, czy działa po odłączeniu;)

Motocykl to raczej było przegięcie, chyba, że koleś miał jakiś specjalny hak/bagażnik. Taki moto to pewnie z 90 kg miał, więc z bagażnikiem troche ponad 105kg.
 

Offline cowboy

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WT
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #13 dnia: 25 - Kwiecień - 2018 - 09:00:36 »
Jak wygląda taki bagażnik od strony przepisów .Ile wystaje to wszystko poza zarys pojazdu ?Jeśli przewozilibyście długi gabaryt na dachu i wystawałby tyle co taki bagażnik czy nie byłoby stękania podczas kontroli panów w mundurku ?
Co z czujnikami parkowania ?Co z systemem automatycznego otwierania klapy ?Ile można powiesić na haku ?
Widziałem osobiście że w podobny sposób na podobnym bagażniku (orginalnym żadna samoróbka ) gościu przewoził motocykl krosowy.Jak wtedy wygląda to od strony dopuszczalnego obciążenia haka (chodzi o nacisk a nie holowanie ) 

ale gabaryt na dachu nie ma swoich swiateł
bagaznik jest jak przedłużenie pojazdu, dlatego wymagana sa wszystkie swiatła - dlatego trzeba kupowac juz te na 13 PIN wtyczke ze swiatłem cofania i przeciwmgielnym (na 7 Pinowe sa teraz dobre ceny ale mając auto 13 PIN trudno się tłumaczyć ;P )
czujniki parkowana sie deaktywują
klapa tylko z przycisku
hak fabryczny westfalia ma 100kg nacisku na kule
bagazniki na 4 rowery mają zwykle 60kg (4x15) ładowności, a ważą około 20kg
moje rowery ważą około 13-14kg max (alumionowe ramy)
mniejsze dziecięce pakuję na samym koncu - najdalej od haka
VW Tiguan 2.0 TDi 150 KM R-line 4motion
Audi B2 quattro 650KM@780NM
 

Offline omen

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 123
  • Pomógł: 7
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WT
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #14 dnia: 26 - Kwiecień - 2018 - 13:14:20 »
Również szukam bagażnika na hak ( w sumie głównie po to brałem hak). Początkowo zastanawiałem się czy to ma sens, bo hak kosztował prawie 4000 pln, a bagażniki w VW to koszt około 3000 i to na 3 rowery, a w THULE to również 3000 ale istnieje możliwość dokupienia adaptera na 4 rower)
To nie jest reklama!
Znalazłem bardzo przystępny cenowo bagażnik w sklepie JULA
https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/artykuly-transportowe/zabezpieczanie-bagazu/bagazniki-rowerowe/uchwyt-rowerowy-609208/
Od razu na 4 rowery!! no i cena duuuużo niższa.

Nie wygląda tak profesjonalnie jak bagażnik użytkownika cowboy, ale i cena niższa.

Gniazdo 13 pin.

Można zabezpieczyć przed zdjęciem całego bagażnika z haka za pomocą kłódki - sprzedawana oddzielnie ;>

jest też coś napisane o zabezpieczeniu samych rowerów - ale nie ma w sprzedaży tych dodatkowych zapięć na kluczyk. Może chodzi o zwykłe uniwersalne zabezpieczania rowerowe...

Zbliża się sezon i nie wiem czy to byłby dobry zakup. Cena śmieszna w porównaniu do tych od VW lub THULE

Podano wymiary:    Dł:75xSzer:112 cm więc raczej nie zmieści się do bagażnika, światła również nie są składane. Echh te decyzje...
 

Offline cowboy

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WT
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #15 dnia: 26 - Kwiecień - 2018 - 17:55:52 »
w tej cenie polecam Tytan 4 Amos

769 złotych, uchylany, na 4 rowery ale wtyczka 7 PIN (bez przeciwmgielnego i cofania)
VW Tiguan 2.0 TDi 150 KM R-line 4motion
Audi B2 quattro 650KM@780NM
 

Offline MrBlacker

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 234
  • Pomógł: 25
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #16 dnia: 26 - Kwiecień - 2018 - 21:52:04 »
To chyba już niezgodne z przepisami? Chyba, że się mylę.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #17 dnia: 26 - Kwiecień - 2018 - 22:03:57 »
ale gabaryt na dachu nie ma swoich swiateł
bagaznik jest jak przedłużenie pojazdu, dlatego wymagana sa wszystkie swiatła
Warto czasami poszperać w przepisach mimo tego że są absurdalne .
Tego typu bagażniki posiadają dodatkowe oświetlenie ponieważ przewożonych na nich ładunek (rowery ) zasłaniają orginalne oświetlenie pojazdu .A jako że tego typu bagażnik jest elementem doczepianym to on sam jak i jego zawartość łapie się na przepis mówiący o przewożeniu przedmiotów na zewnątrz pojazdu .Najkrócej mówiąc jeśli cały zestawik który powiesimy za samochodem będzie zbyt mocno wystawał po za tylni zarys pojazdu to narazimy się na taki sam mandacik jakbyśmy przewozili np.drabinę na bagażniku dachowym a jej część będzie wystawał np. za daleko po za zarys naszego pojazdu .Wiem że jest to chore ale nie ja to wymyślam .
Podobnie jest z oświetleniem takiego bagażnika który powinien być wyposażony w światło wsteczne a ciągnięta przyczepka lekka za pojazdem już nie koniecznie .
Warto także zwrócić uwagę co do szerokości auta względem długości przewożonego roweru .W niektórych wypadkach może się okazać że na aucie z bagażnikiem rowerowym na haku konieczne będą dodatkowe lusterka by nie wyłapać mandatu .
Taki mamy kraj i takie przepisy .
 

Offline omen

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 123
  • Pomógł: 7
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WT
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #18 dnia: 27 - Kwiecień - 2018 - 01:53:33 »
Z tym przewożeniem długich przedmiotów nie jest tak źle:
https://www.gddkia.gov.pl/pl/870/prawo-o-ruchu-drogowym
W skrócie:
0,5 m z przodu (lub 1,5m od fotela kierowcy)
2,0 m z tyłu
Szerokość max 2,55 chyba że pojazd ma 2,55 to wtedy max 3m.
Oczywiście przy odpowiednim oznaczeniu.

Światła w przyczepce są rzeczywiście dlatego, że zasłaniają tablicę i oryginalne światła pojazdu. Lecz zastępują również owe oznaczenia (flaga min 50x50 cm, pasy itd).
Ciekawe czy max to też 2 m za pojazd (abstrachując od udźwigu haka).

Co do samych świateł na bagażniku to musi on mieć wszystkie światła a więc wtyczkę 13 pinową.

http://norauto.pl/blog/nowe-wymagania-dla-bagaznikow-rowerowych/

Teochę to śmieszne bo tak jak pisał Gulasz lekka przyczepka (do 750 kg) która też zasłania tablicę i światła nie musi mieć wstecznego i przeciwmgielnych.

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #19 dnia: 27 - Kwiecień - 2018 - 06:08:44 »
2,0 m z tyłu
Czy można na pojazd marki smart na jego dachu przewozić gabaryt wystający 2 m poza zarys pojazdu przy nie dużo większej długości tego pojazdu ?
Na pewno nie jedna osoba widziała na własne oczy pojazd VW T4 z klapą podnoszoną do góry .Czy przewożąc coś dłuższego kierowca może jechać z klapą uniesioną do góry bez narażania się na mandacik ?
Co do max szerokości to przerobiłem to na własnej skórze budując przyczepę pod jacht .Max szerokość to 2.55 liczona od najbardziej wystających elementów .W moim przypadku były to lampki obrysowe dające dodatkowe parę centymetrów (i całość wyszła 2.65) .Musiałem je przerabiać by przy każdym przewozie nie było potrzeby załatwiania dodatkowego kwitu od zarządcy drogi po której byłby przejazd.A to że po przerobieniu nie spełniały swojej funkcji (nie były widoczne to drobiazg )
Może komuś podpowiem w inny sposób wcale nie mały pojazd VW sharan ma szerokość 181 cm (bez lusterek) a standartowy rower górski (nie dziecięcy ) ma około 185 cm i według chorych przepisów przewożenie go na tego typu bagażniku powinno być możliwe tylko z dodatkowymi lusterkami bo oponki wystają poza zarys pojazdu
Podobnie jak gabaryt wystający z tyłu pojazdu który nie powinien wystawać więcej jak 1m i do tego powinien być oznaczony (czerwona chorągiewka )No chyba że zmienili przepisy i jest obecnie 2m bez potrzeby zawieszania /oznaczania wystającego elementu .
Niby taka prosta sprawa jak bagażnik rowerowy mocowany na hak a jak się gryzie z chorymi przepisami .   
 

Offline cowboy

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFGA
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WT
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #20 dnia: 27 - Kwiecień - 2018 - 10:20:48 »
w tiguanie rower górski duzy nie wystaje szrzej niz lusterka, moze po kilka cm szerzej niz obrys karoserii
VW Tiguan 2.0 TDi 150 KM R-line 4motion
Audi B2 quattro 650KM@780NM
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #21 dnia: 27 - Kwiecień - 2018 - 10:56:30 »
Według informacji zaczerpniętych z neta Tiguan I bez lusterek ma 1809mm a rower górski w okolicach 1850 czyli wystaje poza zarys pojazdu i powinien posiadać dodatkowe lusterka boczne podobnie jak pojazd ciągnący przyczepę o zarysie przekraczającym zarys pojazdu (np.przyczepa kempingowa ).Jak dla mnie jest to chore a wszystko i tak zależy od pana w mundurku i jego kaprycha co do interpretacji przepisów .Podobnie jak oświetlenie takiego bagażnika na hak bo przecież szprychy roweru tak mocno zasłaniają światła że nie da się jechać za takim pojazdem .A wystarczy mieć awarię oświetlenia na aucie i wystarczy umieścić czytelny napis " brak świateł" i legalnie można poruszać się po drodze.Ciągnik rolniczy z podczepionym sprzętem za sobą jeśli nie posiada to kół nie musi nic kombinować tylko jedzie i jest git .Rowerzysta poruszający się po drodze publicznej też ciska bez świateł a nawet i ubezpieczenia OC i nie ma problemu . Chory kraj z chorymi przepisami nastawionymi na łupanie kasy ze zwykłego Kowalskiego bo z bezpieczeństwem nie wiele ma to wspólnego.
Nie życzę nikomu kontroli z takim bagażnikiem przez "krokodyliki "bo można mieć zepsuty humor podczas takiego wypadu na rowery i być lżejszym o parę złotych  . 
 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak
« Odpowiedź #22 dnia: 28 - Kwiecień - 2018 - 15:31:24 »
Gulasz,

My tu piszemy o TII a on jest  szerszy odrobinę (1839 mm). Te bagażniki też mają ograniczenia co do maksymalnego rozstawu osi rowerów (1250 mm), co też ogranicza długość roweru.

Oczywiście masz rację, że przepisy mają sporo dziur. Jak rower nie wystaje na boki, to na wszelki wypadek można założyć czerwoną chorągiewkę 50x50 cm i mogą się cmoknąć.

Widział/słyszał ktoś, aby policja/krokodylki karali za brak chorągiewki/tablicy z biało-czerwonymi pasami w wypadku bagażnika rowerowego na hak?
 

Tagi wątku: