Autor Wątek: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...  (Przeczytany 17415 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6287
  • Pomógł: 1585
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Temat zakupowy, dotyczy tylko modelu Golf VII  :vwclubpolska:
 

Offline spokojutr

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #1 dnia: 16 - Lutego - 2018 - 17:17:22 »
Dzień dobry, obecnie jeżdzę bmw E90 z 2 litrową benzyną, z racji na przesadnie duże OC- prawie 2000zł. oraz spore spalanie rozglądam się za czymś innym.
W oko wpadł mi VW Golf VII, najchętniej w wersji Variant.
Chciałbym 2.0 TDI ale opinie o tym silniku są różne - przynajmniej o starszych generacjach.
Dlatego, planuje zakup 1.6 TDI, najlepiej wersje 110 KM ale nie wiem za dużo o tym silniku.
Czytałem, ze padają rozrządy i pompy wody, są problemy z EGR - nie wiem jakie.
Chciałbym zakupić i zrobić chip tuning dla lepszej dynamiki, czytałem, że potrafią z tego zrobić 135-140km.

Na co uważać przy zakupie 1.6 TDI oraz jakiej wersji szukać? Budżet to około 40.000zł.
Proszę o porady i opinie osób posiadająćych 1.6 po chipie, jest dużo lepiej?
Obecnie nie szukam aż takiej dynamiki jak w BMW ale nie lubię być zawalidrogą.

Pozdrawiam Tomasz

Na forum staramy się pisać w sposób poprawny i czytelny dla innych w języku Polskim, więc prośba aby to uszanować. Proszę  edytować swojego "posta" i zadbać o jego czytelność lub zamieszczenie odpowiedniego info o problemach z pisaniem z polskimi znakami. Dziękuję.
 

Offline AlexyPL

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 105 KM
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #2 dnia: 15 - Lipca - 2018 - 20:34:13 »
Witam serdecznie,
Jestem nowy na forum wiec i przy okazji chciałbym się przywitać  :bry:
Jako ze rodzina się powiększa wybór padł na VW Golfa VII 1.6 TDI 105 KM w wersji Variant, z 2014 roku.
166 tys. km nalotu, pełna książkowa serwisowa - mieszkam w Niemczech i tutaj też kupuje.

Jutro jadę oglądać i chciałbym się dowiedzieć na co zwrócić uwagę.
Na co uważać ? Nie chciałbym wtopić 40 tys złoty w złom.
Co warto zrobić po zakupie?
Pozdrawiam
 

Offline LUBEN

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Golf VII
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUNA
  • Moc: 184 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BWM
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #3 dnia: 11 - Grudnia - 2019 - 23:15:58 »
Witam.
Mam zamiar  kupić VW Golf VII 2.0 TDI GTD z DSG w wersji Variant z 2015 z przebiegiem 165 tyś. km.
Wszystko fajnie, wygląd super, środek genialny, aczkolwiek chodzi mi bardziej o silnik.
 
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #4 dnia: 12 - Grudnia - 2019 - 10:15:34 »
Mam ten silnik w swoim Tiguanie + program na 210hp, więcej nie chciałem z uwagi na wysokie EGT. Jako że to SCR to potrzebuje adBlue
Mój 4Motion to CUWA, GTD FWD ma pewnie CUVA
 

Offline tofi156

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #5 dnia: 12 - Grudnia - 2019 - 17:23:16 »
Dzień dobry,
Przymierzam się do zakupu Golfa 7 GTI 220/230 KM rocznik 2014-2015 lub GTD 184 KM.
Mam kolegę w Niemczech to coś się wyszuka do przebiegu max 60-70 tyś.
do tej pory używam Golfa 6 2.0 tdi.
Przebieg roczny około 12-13 tyś to chyba benzyna bardziej będzie odpowiednia.
Naczytałem się trochę i sam nie wiem jak z tymi silnikami CHHA, CHHB.
Manual czy DSG co radzicie i nie ma obaw o ten silnik. Piszą że duże przeciążenia termiczne, siadają zespoły wodne, może się zdarzyć spadek wydajności pompy oleju co powoduje zacieranie wałków rozrządu i tulei, co 50 tyś. wymagana adaptacja regulatora ciśnienia turbiny, przy przebiegu około 100 tyś. pompa oleju, regulatory faz rozrządu i łańcuch też mają wymagają przeglądu :(....
Problem ze spalaniem oleju podobno dużo mniejszy...


 

Offline piotrek1977

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 32
  • Pomógł: 6
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: WG
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #6 dnia: 12 - Grudnia - 2019 - 20:10:11 »
Jeśli chodzi o skrzynię biegów to tylko DSG. Pojeździsz trochę "automatem" i więcej nie kupisz "manuala".
 

Offline tofi156

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #7 dnia: 12 - Grudnia - 2019 - 21:13:56 »
dzięki za info..tak myślałem że spróbuje DSG i raczej będzie bez obaw o skrzynie przy przebiegu max 70-80 tyś.
Trzeba najwyżej wymienić olej jak nie byłby wymieniany :)
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #8 dnia: 12 - Grudnia - 2019 - 21:52:45 »
Dzień dobry,
Przymierzam się do zakupu Golfa 7 GTI 220/230 KM .... ub GTD 184 KM.
mam ten silnik w Tigu z softem na 210KM + DSG DQ500 ale w G7 jest chyba DQ380, która ma o wiele niższy moment przeniesienia napędu
 

Offline tofi156

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #9 dnia: 13 - Grudnia - 2019 - 06:44:23 »
z tego co czytałem to w G7 GTI jest DQ250 6 biegowe - mokre
 

Offline CRliner

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 175
  • Pomógł: 51
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: WAW
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #10 dnia: 14 - Grudnia - 2019 - 10:34:24 »
z DSG w wersji Variant z 2015 z przebiegiem 165 tyś. km.
Jeżeli skrzynia DSG w tym aucie, nie była dobrze traktowana i serwisowana, to wszelkie awarie i naprawy wypadną właśnie na Ciebie.

Warto sprawdzić dokładną historię serwisową auta po nr VIN i zwrócić uwagę na wszelkie papiery dotyczące serwisowania skrzyni DSG.
Brak dokumentacji serwisowania i napraw, powinien u każdego kupującego -> zapalić czerwoną lampkę ostrzegawczą  :exclaim:
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #11 dnia: 14 - Grudnia - 2019 - 22:45:30 »
2krotnie olej w DSG powinien już być wymieniony, na 60 i na 120kkm a jeśłi częściej tym lepiej dla skrzyni
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #12 dnia: 14 - Grudnia - 2019 - 23:48:39 »
dla przykładu  Golf GTI TCR 2.0 TSI 290 KM (213 kW) ma DSG 7-stopniową
 

Offline banny

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Trendline
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #13 dnia: 20 - Stycznia - 2020 - 11:06:46 »
Cześć, kupuje używanego VW Golf VII po lifcie, w wersji Variant, rocznik 2017.
Dotąd jeździłem fiestą z 2004 roku, więc mam mega postęp technologiczny, proszę o wyrozumiałość, nie miałem doczynienia z takimi wozami wcześniej.

1. Połączenie androida z samochodem, z tego co pamiętam należy udać się do ASO żeby wgrali i to koszt około 1000zł, ale dalej mam niejasne informacje, bo gdzieś słyszałem, że trzeba płacić abonament. Jak to z tym jest? I Czy w mojej wersji da się to wgrać? (na dole fotka wnętrza)
2. Wiem, że można zmienić kierownicę na taką z przyciskami, niby wystarczy wpiąć tylko kostkę, bo gniazdo już jest. Czy ktoś miał z tym doczynienia?
3. Takie ogólne pytanie, jakie bajery mogę sobie dorobić do tej wersji samemu z wyższych wersji? Lubie sobie dłubać, ale model jest na tyle świeży, że nie ma tutoriali w internecie.
Dzięki za pomoc

 

Offline Krycho

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 52
  • Pomógł: 8
  • VW: Polo VI
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Moc: 95 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SRB
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #14 dnia: 21 - Stycznia - 2020 - 09:24:18 »
Odpowiedź na pytanie nr 1:

Nie ma abonamentu na app connect, raz Ci wgrają i masz na zawsze. Czy da się wgrać do Twojego? Zdjęcia nie widzę, to zależy jakie masz radio i jakie dodatki (np. kamera cofania). Najlepiej zadzwonić do aso podać nr VIN i wtedy będziesz miał pewność na 100%. Można to też sprawdzić samemu po wersji oprogramowania systemu. na tym forum była gdzieś rozpiska, do jakich wersji można wgrać a do jakich sie nie da.
 

Offline banny

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • Pomógł: 1
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Trendline
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Moc: 90 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #15 dnia: 10 - Lutego - 2020 - 13:12:10 »
Witam, jak wygląda sytuacja ze skrzyniami biegów? Chodzi mi o 1.6 TDI 5-biegów 2017r.
Poczytałem, że niby łożyska jakieś się psują, a w moim egzeplarzu, który mam zamiar kupić poci się dodatkowo przy półosi.
ASO ma niby albo wymienić skrzynię albo naprawić obecną.
Przy naprawię boję się, że problem zaraz będzie znowu a gwarancja jest do czerwca 2020r.
Czy ktoś wie na czym polega naprawa/regulacja?
Czy VW raczej woli wymienić skrzynie czy ją naprawić?
Obecnie czekamy na decyzję VW.
 

Offline szymonlodz

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: EL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #16 dnia: 23 - Lutego - 2020 - 10:42:07 »
Witam serdecznie proszę o niezobowiązujące sugestie osób znających się, bo ja jestem samochodowym laikiem. 
Wreszcie dozbierałem konkretniejszą sumę na Golfa VII 1.4 TSI z DSG 7-G w wersji Variant z 2015 roku po leasingu jakiegoś prezesiny więc zakładam że nie przytyrany ponieważ  ma przejechane tylko 88 tys km i co prezesowi nie pasowało to kazał naprawiać.

Jest w dobrej cenie ale ma bogatą historię typu wciśnięty czujnik parkowania - naprawione ASO, stłuczka front niegroźna- naprawione ASO, prezes zgłasza stuki - wymienione łączniki (5Q0411315A) i jakaś tuleja (5Q0407183E) i inne typu baterie pilota, gaśnica, klocki w 2019 klima w 2019 tuż przed zdaniem...
W załączniku wydruk ASO.
Wszystko to jak analizuje nie jest dla mnie wadą. Natomiast martwią mnie dwie kwestie.

Wymiana oleju - były tylko dwie wymiany:
1 - 29 802km (2016)
2 - 60  603 km (2018)
Olej to Castrol EDGE Profesjonal Longlife III 5W 30

Dolewki oleju druga sprawa że dwa razy miał dolewkę oleju: 18.07.2019 wzyta w której prezes zgłasza stuki i mamy dodatkowo poszukiwanie usterek przez ASO i ta dolewka ORAZ  12.08.2019 wypadający przegląd i znów dolewka.
ASO pisze 1litr ale nie wiadomo czy faktycznie tyle leją czy tyle sprzedają jako jednostka. Tak czy inaczej gryzie mnie to.

Gdyby nie ta sprawa z olejem to oczami już kupiłem to autko pasuje mnie na maxa ale boje się kłopotów z silnikiem.
Czy ktoś by zechciał się wypowiedzieć? CZy ma wogule szanse znaleźć teraz auto z wymienianym olejem co 10-15tys?

 

Offline Mr.tex

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 20
  • Pomógł: 2
  • VW: Polo VI
  • Wersja: GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKZC
  • Moc: 200 KM
  • Napęd: FWD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #17 dnia: 23 - Lutego - 2020 - 13:16:43 »
@ szymonlodz
Musiałbyś podpytać właściciela (czy pan prezes czasami brudził sobie rączki).
Ja np. w swoim Golfie VII wymieniłem olej i filtr oleju pierwszy raz po 2,5 tys. km i robię to samodzielnie, tak jak zaleca większość mechaników (czyli, nie oglądając się na serwis).
Planowałem pojeździć rok i ponownie powtórzyć wymianę ale... go wcześniej sprzedałem przy 3,6tys aby kupić Polo ;).
Teraz w tym nowym Polo też na dniach (będzie to gdzieś w marcu) planuję wymianę oleju i filtra oraz korka przy ok. 2,5tys.
Sporo właścicieli prywatnych samochodów tak właśnie robi. (często zachowując jakieś rachunki z zakupu lub usługi).
Wymianę w serwisie traktują jako dodatkową dla tzw."papieru".
Wystarczy więc rozeznać się/porozmawiać i kupić od właściwej osoby - Czego życzę.

Pozdr.
 
 
Wcześniejsze auta:
Mercedes-coupe 2.3 kompresor.
Golf VII 1.5 TSI Comfortline.
 

Offline szymonlodz

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: EL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #18 dnia: 23 - Lutego - 2020 - 14:39:39 »
@Mr.tex
Niestety można śmiało założyć że nie było robione nic więcej poza ASO i faktycznie pierwsza wymiana była 30 bo samochód jeździł dla PKP a jak to w firmie nikogo nie obchodził
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #19 dnia: 23 - Lutego - 2020 - 16:18:01 »
@szymonlodz
Dwa interwały long life mu krzywdy jeszcze nie zrobiły, przejdziesz na interwał standardowy co 10-15 tys km i będzie dobrze
 

Offline szymonlodz

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Golf VII
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: EL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #20 dnia: 23 - Lutego - 2020 - 16:48:20 »
Tak już będę trzymał interwały do tego rozrząd już a nie przy 180 tys i wymiana oleju w skrzyni też by się przydała.

Jeszcze pozostaje kwestia tych dolewek oleju. Obejrze go dokładnie czy niema wycieków i czy nie był myty.

A jak z doświadczenia kolegów te silniki mogą brać olej ? 4 letni silnik?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5531
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #21 dnia: 23 - Lutego - 2020 - 17:29:40 »
To że silniki zwłaszcza turbodoładowane pobierają olej to nic nadzwyczajnego, szczególnie mogą pobierać więcej podczas przelotów autostradowych. Jeśłi dolewali 1 litr na 30 tys km to "pikuś" , nawet 1 litr na 15 tys km to niewiele
 

Offline A-rek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • Marka: Audi
  • Silnik: 2.0 TDi
  • Kod: CNHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SR
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #22 dnia: 20 - Czerwca - 2020 - 14:06:54 »
Witam!
Panowie doradźcie proszę... rozmyślam nad zmianą samochodu i bije się z myślami który dokładnie model by wybrać.

Interesują mnie:

Golf 7 GTI Clubsport
Golf 7 GTI TCR
Golf 7 R

Wiadomo, że w eRce duży plus to moc silnika i napęd, zaś w Clubsport dużym plusem jest wnętrze....

Co wy myślicie?
 

Offline janusz07

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 323
  • Pomógł: 86
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #23 dnia: 20 - Czerwca - 2020 - 19:30:34 »
@A-rek , to Ty musisz przedewszystkim wiedzieć czego oczekujesz od auta, ja nawet nie wiem czym w szegółach różnią się te modele.
To że mocą i wnętrzem, to już napisałeś ale może więcej szczegółów dotyczących twoich preferencji i użytkowego przeznaczenia auta  ::)
 

Offline mariomario

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 42
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.0 TSI
  • Kod: CHZC
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WWL
Odp: ZAKUP KONTROLOWANY - Golf VII - wybór wersji, silnika i tym podobne...
« Odpowiedź #24 dnia: 02 - Września - 2021 - 19:57:54 »
Witam, oglądałem dziś Golfa VII i mam takie pytank czy przednia maska od spodu to jest pomalowana na kolor szary razek z podłużnicami bo wiem że Golf VIII na pewno ma pomalowaną na szaro ale nie pamiętam podłużnic.
Pozdrawiam


Dodano:  03 - Września - 2021  -  20:15:38
Witam ponownie...sprawdziłem golfa na wszystkie sposoby.
Nie było nic malowane, nawet podjechałem do ASO i przyznali że teraz włąsnie tak malują elementy, dziwne to trochę. tłumaczą to ,,ekologia,, a ja to tłumaczę ,,oszczędności,,
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Golfów.
 

Tagi wątku:
 


�adowanie...