Autor Wątek: SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - haczące biegi  (Przeczytany 11998 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PiotrS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WY
SKRZYNIA BIEGÓW MANUAL - haczące biegi
« dnia: 23 - Stycznia - 2018 - 15:49:10 »
VW Golf VII 1.4 125 KM - produkcja 2016

W moim Golfie, mam problem z manualną skrzynią biegów - pierwszy bieg, co jakiś czas haczy.
Odnosi się wrażenie jak by był bieg 0.5.
Jeżeli nie dopchnę to po puszczeniu sprzęgła jest zgrzyt. to przytrafia sie raz na 3 lub 4 wrzucenia biegu 1.
Ten efekt czasem jest mocniejszy czasem słabszy. Czasem ten beg wpada idealnie jak bieg 2, 3, .....
w servisie twierdzą ze to jest normalne w golfach. Wg mnie to niemożliwe, bo nowym aucie nie powinno się wrzucać biegów obydwoma rękami, w tym przypadku tak czasem trzeba.
Nie czułem takiego czegoś w zadnym innym (nawet nowym) VW czy innym aucie.

Czy ktoś z was ma taki problem?
W internecie nie mogę znaleźć opisu podobnego problemu.
Czy u Was bieg 1 wpada bez problemu?

Bardzo dziekuje za pomoc

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Problem z I-ym biegiem - manualna skrzynia.
« Odpowiedź #1 dnia: 23 - Stycznia - 2018 - 21:35:31 »
Czy na zgaszonym silniku też jest problem z wbiciem pierwszego biegu?
 

Offline PiotrS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WY
Odp: Problem z I-ym biegiem - manualna skrzynia.
« Odpowiedź #2 dnia: 23 - Stycznia - 2018 - 21:48:36 »
Tak, jeżeli problem wystąpi to po wycofaniu próby wbicia biegu i przyciśnięciu ponownym sprzęgła jedynka wchodzi bez problemu. Potem kilka prób kolejnych - sprzęgło, jedynka, sprzęgło, jedynka i problem wraca.. czasem jedynka wchodzi całkiem lekko (wpada w pozycje) czasem muszę ją dopchnąć, a czasem pojawia się pozycja 0,5 czyli lewarek zatrzymuje się w pół drogi ..i trzeba dopychać na siłe

Nie ma też różnicy czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Przy wyjeździe z parkowaniu i przy parkowaniu po podróży - jest to samo.

Jest to zbyt niewygodne aby to była cecha fabryczna Glofa 7. Wydaje mi sie ze jest to zbyt sprawdzona konstrukcja aby taka niedogodność przetrwała tyle wersji (chyba ze to cecha jakiejś konkretnej serii) - co sugeruje mi ze raczej to jest usterka u mnie.

Pozdrawiam
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Problem z I-ym biegiem - manualna skrzynia.
« Odpowiedź #3 dnia: 24 - Stycznia - 2018 - 02:33:15 »
Jeśli problem z wbiciem biegu występuje również na zgaszonym silniku sugeruje to problem ze sterowaniem i kwestia regulacji linek /wybieraka powinna zdecydowanie pomóc .
Jeśli na zgaszonym silniku jest zdecydowanie lepiej niż na odpalonym usterki należy szukać w sprzęgle lub samej skrzyni .
Jeśli na odpalonym silniku występuje problem z wbiciem pierwszego biegu jak i wstecznego ( a na zgaszonym nie ) usterki szukałbym w sprzęgle a nie samej skrzyni . 
 
Podziękował: PiotrS

Offline PiotrS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WY
Odp: Problem z I-ym biegiem - manualna skrzynia.
« Odpowiedź #4 dnia: 24 - Stycznia - 2018 - 11:48:50 »
sprawdziłem ponownie na zgaszonym silniku aby się upewnić. Gdzieś w podświadomości założyłem ze: samochód na postoju = zgaszony silnik ;-)

Miałem też problem z biegiem wstecznym, ale podczas wielu wizyt i narzekań coś podregulowano i został tylko problem z biegiem 1.

Czyli opcja 2 - na zgaszonym silniku problem wydaje się być dużo mniejszy (ale bieg nie wpada całkiem jak 2, czy 3). Czuć ale nie jest to coś z czym bym jeździł do servisu i być możne jest to to o czym servis mówi, że normalne dla Golfa.


Czyli zakładam że mój problem jest wadą auta a nie cechą samochodu i będę z czystym sumieniem próbował go rozwiązać.

Bardzo dziękuje za pomoc i pozdrawiam
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 TSI - haczy 1-bieg - skrzynia manualna
« Odpowiedź #5 dnia: 24 - Stycznia - 2018 - 19:58:01 »
Sugeruję by najpierw zacząć od regulacji .Skoro grzebali bo był problem ze wstecznym mogli skupić uwagę tylko na nim , a przez nieumiejętną regulację pogorszyli zapinanie jedynki .Taka regulacja wymaga dwóch osób i sporej cierpliwości .Jeśli to fura na gwarancji to nie odpuszczaj i atakuj ich do bólu bo przez taką szarpaninę będzie coraz gorzej aż padnie jak będzie po gwarancji i padniesz na koszta . 
 

Offline PiotrS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WY
Odp: 1.4 TSI - haczy 1-bieg - skrzynia manualna
« Odpowiedź #6 dnia: 25 - Stycznia - 2018 - 11:26:35 »
Oczywiście. Dzięki
 

Offline Darek_

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.2 TSI
  • Kod: CYVB
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 1.4 TSI - haczy 1-bieg - skrzynia manualna
« Odpowiedź #7 dnia: 06 - Marca - 2018 - 21:45:41 »
czasem jedynka wchodzi całkiem lekko (wpada w pozycje) czasem muszę ją dopchnąć, a czasem pojawia się pozycja 0,5 czyli lewarek zatrzymuje się w pół drogi ..
Mam identyczny problem jak opisałeś. Golf też z 2016 roku. Byłem zaraz po zakupie w serwisie z problemem z jedynką a teraz niedawno jeszcze raz z wstecznym. Robili regulację już drugi raz ale po tych regulacjach dużej zmiany nie widzę, może tylko delikatna poprawa. Jedynka sama się trochę wyrobiła ale mimo wszystko raz na jakiś czas stanie tak w połowie. Na innych forach też opisywano podobne przypadki nie tylko w Golfach ale też pozostałych z koncernu VW gdzie są te same silniki i skrzynie biegów.
Byłeś jeszcze raz w serwisie, poprawili coś?
 

Offline PiotrS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WY
Odp: 1.4 TSI - haczy 1-bieg - skrzynia manualna
« Odpowiedź #8 dnia: 04 - Kwietnia - 2018 - 21:31:47 »
Cały czas reklamuje problem, nie poprawili nic. Twierdzą, że to normalne. Jednocześnie żaden inny vw który sprawdzam nie ma takich problemów. Mam jeszcze rok gwarancji więc walcze i nie daruje.
Dla mnie szok, że vw wyprodukował takiego bubla
 

Offline kluczpawel

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GDA
Odp: 1.4 TSI - haczy 1-bieg - skrzynia manualna
« Odpowiedź #9 dnia: 05 - Kwietnia - 2018 - 23:40:10 »
Witam.
Mam identyczny problem jak autor tego posta. Problem od nowości, przejechane 5 tys km i żadnych zmian. Rok produkcji 2017 po FL
W najbliższym czasie będe reklamować w serwisie.
 

Offline PiotrS

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WY
Odp: 1.4 TSI - haczy 1-bieg - skrzynia manualna
« Odpowiedź #10 dnia: 16 - Kwietnia - 2018 - 22:21:01 »
Daj znać co powiedzieli w servisie?

W moim przypadku twierdzą ze to normalne i ze zęby w kołach zębatych sie czasem nie zazębiają. Ale, w żadnym innym VW lub nawet w maluchu czy trabancie nie ma tego problemu.

Pozdrawiam
 

Offline xapsel

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 130 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 1.4 TSI - haczy 1-bieg - skrzynia manualna
« Odpowiedź #11 dnia: 18 - Sierpnia - 2018 - 14:31:27 »
Hej,

Mam podobny problem w tygodniowym aucie z salonu. U mnie delikatnie zgrzyta wsteczny. Dzieje się to zaraz po uruchomieniu, każde kolejne wbicie odbywa się poprawnie.

Po kilku dniach wziąłem się na sposób, praktycznie wyeliminowałem problem. Oczywiście nie można nazwać tego rozwiązaniem, gdyż taka sytuacja w ogóle nie powinna mieć miejsca. Będę zgłaszał to przy najbliższej wizycie w serwisie.

Do rzeczy! Trudno to opisać słowami, ale spróbuję. Otóż kiedy wbijam wsteczny po raz pierwszy (po uruchomieniu), na chwilę przed zgrzytem czuje delikatny opór. Zignorowanie go i dopchnięcie dźwigni powoduje zgrzyt, natomiast zatrzymanie się dosłownie na pół sekundy i delikatne dopchnięcie gałki, powoduje że tą resztę drogi gałka pokonuje bezszelestnie. Żadnych zgrzytów itd.
 

Offline mate50691

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 14
  • Pomógł: 2
  • VW: Jetta VI
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAXC
  • Moc: 125 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: LTM
Odp: 1.4 TSI - haczy 1-bieg - skrzynia manualna
« Odpowiedź #12 dnia: 14 - Października - 2018 - 21:32:32 »
Również zauważyłem ten problem w mojej Jettcie. Czasem jedynka wchodzi z oporem, zdarzają się zgrzyty... podobno ten typ tak ma... póki nic się nie sypie trzeba z tym żyć.  Czy u kogoś z Was problem został rozwiązany?
 

Offline kluczpawel

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GDA
Odp: 1.4 TSI - 1-bieg haczy - skrzynia manualna
« Odpowiedź #13 dnia: 29 - Stycznia - 2019 - 14:16:25 »
Byłem w serwisie po ok 10tys przejechanych km. Panowie przyjechali się i stwierdzili że problemu nie ma.

Obecnie mam przejechane 20-tyś. km i od jakiegoś czasu tego problemu już nie zauważam.
Może rzeczywiście skrzynia musiała się "rozchodzić"
 

Tagi wątku: