Autor Wątek: 1.9 TDI - spadek mocy - vacum pompa  (Przeczytany 3382 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ambasador1

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BKC
  • Napęd: FWD
  • Rej: WL
1.9 TDI - spadek mocy - vacum pompa
« dnia: 01 - Stycznia - 2018 - 22:59:31 »
Witam,
Auto Volkswagen Passat B6, 1.9 TDI [BKC] przebieg 266 tys. km.

Auto straciło moc, pojawiło się lekkie poszarpywanie, zwiększone spalanie o ok. 1-1,5 l/100km, dymienie z układu wydechowego na czarno przy rozpędzaniu auta (samochód wyglądał jak messerschmitt wracający z powietrznej bitwy). Wymieniono filtr paliwa, (1 mechanik zdiagnozował wadliwe paliwo z domieszką wody....), problem znikł, lecz pojawił się po przejechaniu 200 km. Kolejny mechanik postawił na przepływomierz oraz wymieniono rurę dolotową (pęknięcie czy tam dziurka). Problem ustał, lecz niebawem pojawił się znów. Następnie podczas jazdy auto weszło w tryb serwisowy i zapalił się check. Kolejny strzał - turbina, zrobiono regenerację i wydawało się ok. auto postało przez święta (ogólnie 5 dni nie było odpalane i podczas jazdy na dystansie 60 km, powtórka z tematu, spadek mocy i check. Telefonicznie.... mechanik zdiagnozował, że teraz wtryskiwacze. Idąc tą metodą, to całe auto można wymienić..... Po drodze jeszcze był alternator, bo łapa się urwała.

Wczoraj byłem u kolejnego mechanika, bardziej po znajomości przez znajomego, podłączył 2 komputery, wyeliminował wtryskiwacze twierdząc, że są ok (wychylenia w normie), stwierdził, że regeneracja turbiny prawdopodobnie nie była konieczna. Podczas jazdy turbina słabo reaguje i postawił diagnozę, że jest na pompie vacum słabe podciśnienie i prawdopodobnie króciec puścił i dostaje się lewe powietrze.  Niestety nie miał jak tego zbadać bo nie miał danych jakie powinno być prawidłowe podciśnienie. pedał hamulca jest ok, nie jest twardy, ale jak się zdejmie wężyk z regulatora to faktycznie jakoś słabo ciągnie.....

I tu pytanie czy ktoś wie jakie powinno być podciśnienie ? 
Chciałbym zdiagnozować to vacum, oraz może ktoś miał coś podobnego ?
 

Offline ambasador1

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BKC
  • Napęd: FWD
  • Rej: WL
Odp: Vacum pompa
« Odpowiedź #1 dnia: 03 - Marca - 2018 - 14:05:24 »
Dla potomności
Pompa VACUM wymieniona samochód ożył, nie wyrzucał błędów przez pierwsze 100 km a potem to samo.
Faktycznie pompa była uszkodzona (kruciec) przy okazji wymieniono termostat.
Po wymianie znów wyrzucało błąd turbiny. Dalej czarny dym i zamulenie auta.
Logi pokazały, że turbo nie dawało właściwej ilości powietrza i nie nadążało za zadanym ciśnieniem.

Problem jeszcze nie jest rozwiązany, ale jesteśmy blisko.
Otóż obstawia się nieszczelność w układzie dolotowym lub problem z wiązką przy turbo lub przy przepływomierzu.
Po odpięciu przepływomierza (wtedy komp wprowadza uśrednione wartości) problem znikł, po wstawieniu poprzedniej (starej przepływki) to samo.
A więc albo są obie uszkodzone, albo wymiana przepływki za ponad 500 zł nie byłą potrzebna i problem leży po stronie najprawdopodobniej wiązki.
 
 

Tagi wątku: