Autor Wątek: LPG - wybór instalacji i różne problemu.  (Przeczytany 3645 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Vw2005

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.2
LPG - wybór instalacji i różne problemu.
« dnia: 17 - Grudnia - 2017 - 14:28:06 »
Witam
od pewnego czasu zauważyłem ze gdy jadę na instalacji LPG co jakiś czas szarpie autem.
Jaka może być tego przyczyna?
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 1.2 - szarpanie autem w czasie jazdy na LPG
« Odpowiedź #1 dnia: 17 - Grudnia - 2017 - 18:37:42 »
Odepnij klemy od aku, po minucie podepnij, przejedź się kilka km na benzynie róznym stylem a następnie na gazie podobnie. W ten sposób można zresetować mapę wtrysków. Jeśli szarpanie nie ustanie to filtr do kontroli lub od razu podpiąć pod kompa bo opcji może być kilka.
 

Offline kayttt

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • VW: Golf IV
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: AXR
  • Moc: 100 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SH
1.4 16V + LPG
« Odpowiedź #2 dnia: 12 - Maja - 2018 - 11:06:11 »
Witam wszystkich,
Polo IV 1.4 16V 75 KM (BBY) + LPG
Problem polega na tym, że silnik strasznie zamula.
Samochód od mojego taty z racji tego osobiście użytkuję go sporadycznie.
Ostatnimi czasy wymieniona zostala skrzynia biegów, zrobiony rozrząd (na warsztacie ustawili go na wale o 1 ząb źle, ale odrazu poprawione...) wyczyszczona odma, filtry i oleje wymienione, zawór egr wymieniony.
Po tych wszystkich wymianach samochód ma bardzo niskie obroty, silnik się trzęsie i jest bardzo słaby.
Nie mam pojęcia co może być nie tak.
Jak powiedziałem mechanikowi, że poprzedni właściciel wymieniał przepustnicę to stwierdził, że ta przepustnica mu sie nie podoba, ale nic z tym nie zrobił... przeprowadził 2 razy adaptacje przepustnicy, ja osobiście też robiłem adaptację, nic nie pomogło.
Podczas jazdy dodając gaz słychać cykanie, stukot, mechanik stwierdził, że te 1.4 tak mają i to normalne.

Dodam, że wczoraj miałem sytuację taką, że samochód ciężko odpalił po czym chodził jakby na 1 cylinder z brakiem możliwości dodania gazu, po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu było wszystko ok.
Bardzo proszę o pomoc, może ktoś miał taką sytuację.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

Offline K9Darek

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 519
  • Pomógł: 57
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: 1.4 16V + LPG
« Odpowiedź #3 dnia: 12 - Maja - 2018 - 12:39:42 »
Żadnych błędów na kompie nie ma?
Takie telepanie i brak mocy to może być taka drobnostka jak źle dokręcona lub zużyta świeca, przewód lub cewka zapłonowa, filtr powietrza.. etc..
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 16V + LPG
« Odpowiedź #4 dnia: 12 - Maja - 2018 - 23:09:25 »
Proponowałbym zacząć od sprawdzenia kompresji .Słysząc o wymianie rozrządu i błędnym ustawieniu na myśl przychodzi że zostały uszkodzone zawory ( zawór ) i na jednym cylindrze przy wolnych obrotach może być brak kompresji (lub za mała ) do poprawnej pracy silnika .Szczególnie jeśli silnik posiada instalację LPG są one i tak dość mocno narażone na szybsze uszkodzenie .Diagnozowanie komputerem w takiej sytuacji nie wykaże błędów a silnik będzie się telepał (na wolnych obrotach ).Przy wyższych obrotach może nawet chodzić na tym cylindrze ale będzie mułowaty ( odczuwalny spadek mocy ).
Jeśli kompresja będzie ok. nie zaszkodzi sprawdzić zaworu EGR i nie chodzi o stronę elektryczno-elektroniczną a najzwyczajniej może być tak zabrudzony że nie domyka się w 100 % i silnik jest duszony spalinami .Komp nie wywali błędów a objawy będą podobne . Tak samo jeśli został niewłaściwie ustawiony pasek łączący wałki rozrządu.
Może by się zbytnio nie rozpisywać mała podpowiedź .Czy potrzebna jest informacja o możliwej usterce by naprowadzić mechanika ? Czy bardziej precyzyjna co i jak po kolei sprawdzić by temat naprawy ogarnąć samemu ?   
 

Offline kayttt

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • VW: Golf IV
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: AXR
  • Moc: 100 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SH
Odp: 1.4 16V + LPG
« Odpowiedź #5 dnia: 13 - Maja - 2018 - 13:12:03 »
Dziekuję za odpowiedzi, na tą chwilę nie mam jak sprawdzić świec, ale podłączyłem komputer i nie wykazało żadnych błędów.
Nie mam pomysłu co zrobić. Na mojego mechanika jestem już totalnie cięty bo przez niego z 2 autami mam problem i nie mam zamiaru już korzystać z jego usług. Teraz nie wiem, czy jechać do niego z reklamacją (tylko czego) czy samemu uporać się z problemem. Na dzień dzisiejszy wychodzę z założenia, że jak sam sobie nie zrobisz to nikt ci nie zrobi... w każdym razie sprawdziłem pod maską i żadne podciśnienie nie jest luźne, wygląda na to, że wszystko jest na swoim miejscu, przesyłam filmik, na którym słychać pracę silnika oraz screeny parametrów silnika.
Nie zauważyłem wypadania zapłonów itp. obroty silnika na biegu jałowym z wyłączoną klimą oscylują pomiędzy 670/680.

[https://www.youtube.com/watch?v=rTQo6_vh3i8&feature=youtu.be] - to nie jest prawidłowy link do filmu!



PS na filmiku silnik jest zimny, obroty na ssaniu ok 1100

[gmod]Poprawiony link do filmu i edytowany załącznik. Przeczytaj >>>PORADNIK: zdjęcia, filmy...[/gmod]
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 16V + LPG
« Odpowiedź #6 dnia: 13 - Maja - 2018 - 15:51:30 »
Bardziej pomocny filmik byłby z tego co widać i słychać na końcówce wydechu .Ewentualnie" klekot" silnika (czyli filmik pracy serduszka ).Zamieszczenie filmiku obrotomierza nie wiele wyjaśnia tym bardziej że nie widać reakcji zmieniających się obrotów w połączeniu z pedałem gazu (czas reakcji wzrostu obrotów względem wciśnięcia gazu ).
Podpowiem może z innej strony w tym konkretnie modelu silnika najczęściej wycierają się wałki rozrządu ,pękają pierścienie tłokowe lub całe tłoki ,a jako że pojazd posiada LPG należy dołożyć problem z wypalonymi zaworami czy gniazdami zaworów .
Można to sprawdzić w prosty sposób bez zbędnego rozbierania silnika .Wykręcasz świece z wszystkich garów .Delikatnie ręcznie obracając wałem ustawiasz pierwszy tłok (ten od strony rozrządu )w GMP .Możesz sobie ułatwić życie wkładając w otwór po świecy długi śrubokręt ( max wysunięcie do góry ).Sprawdzasz czy pokrywa się ze znakiem GMP.W gwint świecy 1 gara wciskasz/wkręcasz kawałek gumowego węża (musi być dobrze dopasowany )I najzwyczajniej w świecie dmuchasz w rurkę ile masz sił w płucach nasłuchując czy gdzieś nie syczy (warto przeprowadzać tego typu sprawdzenie w cichym otoczeniu )Jeśli wdmuchując nie czujesz /słyszysz nadmiernego przecieku powietrza w któryś z kolektorów lub układu korbowego znaczy że jest OK.Tak sprawdzony pierwszy gar z pozytywnym wynikiem powinien zachęcić do dalszego sprawdzenia cylindra nr.3.Wkładasz wspomniany śrubokręt w 3 gar i obracasz delikatnie wałem (ręcznie )do max pozycji (1/4 obrotu wałem ) .Wężyk wkręcasz w 3 cylinder i dmuchasz ponownie .Jeśli będzie ok.to obracasz ponownie zgodnie z obrotami silnika wałem ze śrubokrętem w 4 cylindrze do max wysunięcia .I ponownie próba z wkręconym wężykiem .No i na koniec warto sprawdzić 2 cylinder (wiadomo w jaki sposób ). Jeśli na wszystkich garach będzie pozytywnie w tak prosty sposób bez specjalistycznego sprzętu można ocenić kondycję układu tłokowo-korbowego wraz z zaworami i gniazdami .Jeśli przy tego typu próbie będzie słychać przedostające się powietrze do któregoś z kolektorów świadczyć to będzie o ich nieszczelności (wypalone gniazda,zawory lub skrzywiony zawór ).No i naturalnie podobny objaw daje źle ustawiony rozrząd.Jeśli będzie słychać przedostające się powietrze do układu korbowego daje to informację o problemie z pierścieniami lub tłokiem .W taki sposób można sprawdzić silnik na Pb jak i na ON istotną sprawą jest tylko znajomość kolejności zapłonu.
Jak masz już dosyć mechaników kowali możesz zrobić tego typu próbę samemu by wyeliminować najistotniejszą sprawę do dalszego poszukiwania usterki (jeśli ta nic nie wykaże )         
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.4 16V + LPG
« Odpowiedź #7 dnia: 13 - Maja - 2018 - 16:06:14 »
Napisz jaki przebieg ma to auto i ile jeździ już na gazie. Takie info to podstawa aby można było coś wnioskować. Zdjęcie silnika z góry też mogło by coś powiedzieć o stanie wizualnym i poprawności montażu instalacji LPG.

Wysłane z mojego HTC U Play przy użyciu Tapatalka

 

Offline kayttt

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • VW: Golf IV
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: AXR
  • Moc: 100 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SH
Odp: 1.4 16V + LPG
« Odpowiedź #8 dnia: 13 - Maja - 2018 - 17:27:43 »
Na dzień dzisiejszy przebieg +/- 190000, na lpg jeździ od 2009r.

przesyłam jeszcze jeden filmik, tym razem nagrany przy silniku i wydechu.



[https://www.youtube.com/watch?v=lO0eHpsCHcc&feature=youtu.be]

Dodam jeszcze, że początkowo źle ustawiony rozrząd był i jeden ząb dalej na wale. Górne cechy zgrywały się poprawnie.
Mechanik po poprawianiu ustawił rozrząd w taki sposób, że wykręcił świece 1 cyl. i włożył długi śrubokręt i kręcąc wałem tłok był w pozycji maksymalnie u góry, wtedy założył pasek
i sprawdził kręcąc kilkukrotnie wałem. Może ktoś z was oceni sytuację na podstawie zamieszczonego przeze mnie filmu.

Zdjęcia silnika podeślę później
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.4 16V + LPG
« Odpowiedź #9 dnia: 13 - Maja - 2018 - 21:05:45 »
Na podstawie filmiku z pracy silnika można wywnioskować że nie ma problemu ze źle ustawionym rozrządem .Typowy" klekot" tej jednostki pracującej zapewne nadal na syntetyku .
Co do lepkości i gęstości nie będę wdawał się w dyskusje niech każdy leje to co chce czy to co zaleca producent .Słysząc taką pracę osobiście najpierw zajrzałbym w jakiej kondycji są wałki rozrządu (czy nie są wyrobione,wytarte ),popychacze(czy ich kondycja nie kwalifikuje ich do wymiany ) i proponował / zalał coś gęstszego adekwatnego do przebiegu i zużycia współpracujących elementów .Wóz swoje już przejechał i trzymanie się kurczowo zaleceń producenta co do jakości oleju przewidzianego dla tej jednostki nie koniecznie wyjdzie mu na zdrowie .Najczęściej objawia się tym iż po sporym przegonieniu (prędkości autostradowe ), zatrzymaniu lampka oleju na wolnych obrotach potrafi zamrugać sygnalizując zbyt niskie ciśnienie w układzie smarowania .   
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.4 16V + LPG
« Odpowiedź #10 dnia: 13 - Maja - 2018 - 21:18:01 »
Powiem szczerze, że nie słyszałem jeszcze nigdy, tak klekoczącej benzyny :o
Ty na pewno, masz tam silnik na benzynę ?

@Gulasz, nie pleć bzdur o zmianie oleju na gorszy, bo od tych "rewelacji" innym włosy stają dęba :evil:
Silniki się naprawia a nie leje gorsze oleje a co gorsza sprzedaje innym by pozbyć się problemu!

 

Offline kayttt

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 22
  • VW: Golf IV
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: AXR
  • Moc: 100 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: SH
Odp: 1.4 16V + LPG
« Odpowiedź #11 dnia: 13 - Maja - 2018 - 21:29:09 »
No właśnie tak, benzyna, 1.4 55kw... powiem tak, na filmiku bardzo dobrze słychać jak to wszystko pracuje. Wczesniej mialem skrzynie biegów rozsypaną i to własnie ją było głównie słychać, lecz po wymianie rozrządów filtrów etc. obroty spadły i tak właśnie wszystko się objawiło. Nie jestem pewien w 100% co do osiągów przed wymianą ponieważ jak wcześniej wspomniałem, auta osobiście na codzien nie używam, ale wydaje mi się, że były lepsze. Czy wymiana tych popychaczy pomoże? Jest to ciężkie do zrobienia samemu lub droga naprawa w warsztacie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dodano:  14 - Maja - 2018  -  11:50:51
Witam,
zamieszczam jeszcze fotki auta, egr i przepustnicy.
Dziś rozmawiałem z ojcem i problemy z obrotami zaczęły się gdy mechanik wymienił egr'a. Moje pytanie brzmi czy do widocznego na zdjęciu króćca ma wejść jakieś podciśnienie czy ma to pozostać "wolne"? Przed wymianą egr problem był taki, że auto chodziło jak na 3 gary, potrafiło zgasnąć.

[https://zapodaj.net/66262d960c576.jpg.html]

[gmod]Linki do zdjęć przestały działać.[/gmod]
 

Offline kdlasdf

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • Silnik: 1.2
  • Napęd: FWD
  • Rej: SBI
1.2 + LPG ?
« Odpowiedź #12 dnia: 22 - Sierpnia - 2019 - 01:13:21 »
Witam,
posiadam Polo IV, 1.2 V12, R3, 64 KM, jeżdżę miesięcznie ponad 1000 km i chciałbym założyć do niego gaz, mam opcję założenia gazu za jakieś 1800 zł, lecz moje pytanie brzmi jakie są fabryczne zawory w polo?
Słyszałem, że mogą być hydrauliczne lub płytkowe, jeżeli są płytkowe to może być ciężko założyć gaz, nie wiem ile w tym prawdy, dlatego to pytanie kieruje do Was.

Nie mówcie proszę, że nie ma sensu zakładać gazu, bo mało pali, pali mi z 7-8L i jest to daily, a to zabawy mam golfa V GTI, także mam ciężką nogę :D

Pozdrawiam
 

Offline gosik_vw

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 189
  • Pomógł: 26
  • VW: Golf III
  • Silnik: 1.9 TD
  • Kod: AAZ
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: FWD
  • Rej: RMI
Odp: LPG - wybór instalacji i różne problemu.
« Odpowiedź #13 dnia: 22 - Sierpnia - 2019 - 13:59:42 »
jakie są fabryczne zawory w polo?
Słyszałem, że mogą być hydrauliczne lub płytkowe, jeżeli są płytkowe to może być ciężko założyć gaz, nie wiem ile w tym prawdy
Źle zadane pytanie: same zawory nie mogą być płytkowe ani hydrauliczne, a tylko sposób sterowania nimi może być hydrauliczny lub za pomocą zestawu płytek :exclaim:

W twoim przypadku zawory są na 99,99% hydrauliczne, bo brak informacji o ich ustawianiu za pomocą płytek i z tego co wiem, to te silniki dobrze współpracują z instalacjami LPG.
Pod linkiem masz sporo pożytecznego info o tym silniku: https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/wszystko-o-silniku-12-mpi
 
 

Tagi wątku: