Autor Wątek: Newsy ze świata sportów motorowych!  (Przeczytany 7696 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Newsy ze świata sportów motorowych!
« dnia: 13 - Wrzesień - 2014 - 10:18:09 »
Temat powstał dla tych wszystkich którzy interesują się sportem motorowym.


Dodano: 14 - Grudzień - 2014 - 18:00:48
Wygrana Roberta Kubicy w rajdzie Trofeo Bettega



Cytuj (zaznaczone)
Weekend był bardzo udany dla Kubicy. Były zawodnik Formuły w sobotę zwyciężył w Troffeo Bettega Night Sprint. W niedzielę Polak ponownie był najszybszy i sięgnął po Troffeo Bettega.
W finale zawodów Kubica zmierzył się z Kenem Blockiem. Polak pokonał rywala we wszystkich trzech przejazdach.
W pierwszym uzyskał czas 1:54,93 i był o 0,22 s. lepszy od rywala. Drugi przejazd zakończył się czasem 1:54,19 (lepiej o 0,14 od Blocka), a trzeci 1:54,65 (lepiej o 0,83 s.).
Kubica wpisał się na listę zwycięzców prestiżowej imprezy, w której w ubiegłych edycjach zwyciężali m.in. Brytyjczyk Kris Meeke, Norweg Petter Solberg, Fin Mikko Hirvonen i Hiszpan Dani Sordo. Motor Show w Bolonii organizowany jest na zakończenie salonu samochodowego, podczas którego prezentowane są najnowsze modele wchodzące na rynki europejskie w następnym roku.

Memoriał Bettegi trafił do programu imprezy pod koniec 1985 roku, siedem miesięcy po tragicznej śmierci fabrycznego kierowcy Lancii w Rajdzie Korsyki.

Podsumowanie sezonu 2014


 :aviso: Polecam 2:41 minutę filmu, zawieszenie robi niesamowitą robotę  ;)
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Fiesta Roberta Kubicy na sezon 2015
« Odpowiedź #1 dnia: 15 - Styczeń - 2015 - 13:08:01 »
Robert Kubica zaprezentował na swoim profilu FB, nowe malowanie swojego Forda Fiesty na sezon 2015. W porównaniu z ubiegłorocznymi barwami, dominującym kolorem auta będzie teraz niebiesko-szary.




(Obecne i ubiegłoroczne malowanie Fiesty Kubicy )
Cytat: MR
Oficjalnie potwierdziło się, że polska załoga Robert Kubica/Maciej Szczepaniak w nowym sezonie zamieni opony Michelin na Pirelli. Kierowcy zespołów fabrycznych ścigają się na ogumieniu Michelin, jednak jak pokazał poprzedni sezon, włoski producent zaczął podgryzać francuskiego konkurenta. Szczególnie na asfalcie zawodnicy korzystający z Pirelli zaskakiwali dobrymi czasami odcinków specjalnych, a Włosi są bardzo zdeterminowani, aby udowodnić wyższość swoich produktów nad gumami Michelin.

Głównym sponsorem zespołu pozostanie paliwowy koncern Lotos. Kubicę i Szczepaniaka wspierać będzie również Grupa Azoty.

W tym roku polska załoga nadal będzie jeździć Fordem Fiesta, ale samochód nie będzie już obsługiwany przez mechaników z M-Sport. Prawdopodobnie autem Kubicy zajmie się włoska ekipa A-Style, z którą krakowianin miał już okazję wielokrotnie współpracować, ale na oficjalną informację musimy jeszcze poczekać.

Źródło: facebook.com/KubicaOfficial
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Rafał Sonik wygrywa Dakar 2015 !
« Odpowiedź #2 dnia: 17 - Styczeń - 2015 - 13:45:31 »
I znowu powód do dumy z bycia Polakiem, brawo Sonik  :patriot:



Historyczny sukces Rafała Sonika!

Rajd Dakar / kategoria quady / końcowe wyniki:

1. Rafał Sonik (Polska/Yamaha) 56:05.18
2. Jeremias Ferioli (Argentyna/Yamaha) strata 2:54.50
3. Walter Nosiglia (Boliwia/Honda) 3:42.56

Dodano:  17 - Styczeń - 2015  -  15:04:15
Krzysztof Hołowczyc wywalczył swoje pierwsze Dakarowe podium w karierze! (trzecie miejsce) :vwclubpolska:
 

Offline przemko

  • clubmen
  • Wiadomości: 92
  • Pomógł: 22
  • VW: Golf III
  • Silnik: 1.6i
  • Kod: AEK
  • Moc: 101 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ONY
Rajd Monte Carlo: Kubica bije mistrzów!
« Odpowiedź #3 dnia: 24 - Styczeń - 2015 - 12:46:02 »

Wczoraj wygrane 3 odcinki specjalne i totalny brak szczęścia...za to dzisiaj:  Rajd Monte Carlo: Kubica bije mistrzów!!!

http://sport.wp.pl/kat,138236,title,Rajd-Monte-Carlo-Kubica-bije-mistrzow,wid,17203283,wiadomosc.html
 

Offline waldi919

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 13
  • VW: Golf III
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: AFN
  • Moc: 110 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Newsy ze świata sportów motorowych!
« Odpowiedź #4 dnia: 26 - Styczeń - 2015 - 18:45:16 »
 

Offline braciarz

  • clubmen
  • Wiadomości: 218
  • Pomógł: 58
  • VW: Sharan I 1FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: AUY
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: SM
Odp: Newsy ze świata sportów motorowych!
« Odpowiedź #5 dnia: 01 - Luty - 2015 - 12:14:42 »
Gratulacje dla Sonika i Hołowczyca i życzenia dużo większego szczęścia dla Kubicy  :vwclubpolska:
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Rajd Meksyku: 14. OS dla Kubicy!
« Odpowiedź #6 dnia: 08 - Marzec - 2015 - 12:47:58 »
Rajd Meksyku: 14. OS dla Kubicy!

Cytuj (zaznaczone)
Robert Kubica po piątkowych przygodach powrócił w sobotę do rywalizacji w Rajdzie Meksyku. Polak okazał się najlepszy na 14. OS-ie.

W trakcie piątkowego drugiego odcinka specjalnego Kubica i jego pilot Maciej Szczepaniak utknęli na 18. kilometrze trasy. Jak relacjonował po powrocie do bazy mistrz świata WRC-2 z 2013 roku, z powodu zmiany przyczepności zrobiło się bardzo ślisko i samochód polskiej załogi uderzył w skarpę.

Polacy wymienili uszkodzone przednie koło, ale okazało się, że dodatkowo zgięty jest drążek kierowniczy. Próbowali jechać dalej, ale w pewnym momencie drążek urwał się, a kierowca stracił panowanie nad autem, które przekoziołkowało. Kubica wrócił na meksykańskie trasy w sobotę dzięki systemowi Rally 2.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
ORLEN Team startuje w Abu Zabi
« Odpowiedź #7 dnia: 28 - Marzec - 2015 - 11:54:26 »
Fanie byłoby moc oglądać relacje z tego wydarzenia  :P

ORLEN Team startuje w Abu Zabi
 

Offline bolotelewidz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 98
  • Pomógł: 5
  • VW: Vento
  • Model: Sedan
  • Silnik: 1.6 MPI
  • Kod: AFT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WP
23 lata od śmierci Mariana Bublewicza - legendy polskich rajdów [*]
« Odpowiedź #8 dnia: 20 - Luty - 2016 - 21:21:18 »
Dzisiaj mija dokładnie 23 lata od śmierci Mariana Bublewicza - legendy polskich rajdów [*]

Cytuj (zaznaczone)
Najlepszy polski kierowca rajdowy XX wieku, wielokrotny rajdowy mistrz Polski i wicemistrz Europy. Dokładnie 23 lata temu w wypadku na trasie Rajdu Dolnośląskiego zginął Marian Bublewicz, ikona polskiego motorsportu.

20 lutego 1993 roku Marian Bublewicz ze swoim pilotem Ryszardem Żyszkowskim ruszyli na trasę piątego odcinka specjalnego Rajdu Dolnośląskiego. Była to dziewiąta edycja rajdu, którego siedem poprzednich kończyło się zwycięstwem Bublewicza. Po dwóch kilometrach odcinka z Orłowca do Złotego Stoku wiadomo było, że najlepszy polski kierowca rajdowy przełomu lat 80. i 90. nie dopisze sobie kolejnej wygranej.

Prowadzony przez niego Ford Sierra Cosworth 4x4 wypadł z drogi i z dużą prędkością uderzył bokiem w drzewo od strony kierowcy. Widok jest przerażający. Auto praktycznie owinęło się wokół drzewa. Pilot wyszedł z auta o własnych siłach, ale zakleszczony we wraku kierowca znalazł się w pułapce. Organizator rajdu nie zapewnił samochodu ratownictwa drogowego, Bublewicza wyciągnęli kibice i strażacy ochotnicy przy pomocy prymitywnych narzędzi. Pomoc przybyła dopiero 40 minut po wypadku. Za późno. Bublewicza zmarł w szpitalu w Lądku Zdroju.

- Zginęło wielu wspaniałych kierowców rajdowych, lecz odczytuję to jako pech, który w tej dyscyplinie przypłacić można dość szybko życiem. Jest to wielka tragedia, gdy w wyniku rywalizacji sportowej umiera człowiek - powiedział kiedyś w jednym z wywiadów Bublewicz. Olsztynianin miłość do rajdów przypłacił życiem, ale jego śmierć nie poszła na marne. Po tragicznym wypadku w Rajdzie Dolnośląskim radykalnie poprawiły się standardy bezpieczeństwa na wszystkich rajdowych trasach w Polsce.

Motorsport był treścią życia Bublewicza. Od najmłodszych lat pokochał prędkość i zanim wybrał rajdy, próbował swoich sił w motocrossie. To, co odróżniało go od innych kierowców rajdowych, to niespotykane jak na tamte czasy dążenie do perfekcji i skrupulatne przygotowanie do każdego startu. Przerwę pomiędzy kolejnymi rajdami wykorzystywał na trening, szlifując swoje umiejętności w podolsztyńskich lasach.

Był pionierem. Powołał do życia pierwszy w Polsce profesjonalny zespół rajdowy - Marlboro Rally Team Poland. Profesjonalizm i naturalna prędkość doprowadziła go do siedmiu tytułów mistrza Polski i wicemistrzostwa Europy, ale jego największym osiągnięciem było wzniesienie rajdów samochodowych w Polsce na wyższy poziom.

- Dzięki Marianowi pokochałem sport. Jeszcze jako młody chłopak przyjeżdżałem na rowerze do serwisu i miałem okazję oglądać z jaką pasją pracuje, jak razem z mechanikami przygotowuje samochód. Było widać, że to sprawia mu wielką radość. Miał fantastyczną energię, był pierwszym, który przełamał stereotyp, że polski kierowca rajdowy niewiele może zwojować i osiągnąć na arenie międzynarodowej - wspominał Bublewicza, Krzysztof Hołowczyc.

Pamięć o Bublewiczu wciąż jest żywa, kibice nadal wspominają jego niepowtarzalny charakter i widowiskowy styl jazdy. W 2000 roku przyznali mu pośmiertnie tytuł Najlepszego Polskiego Kierowcy Rajdowego XX wieku w plebiscycie miesięcznika "Auto Moto i Sport". W miejscu tragicznego wypadku fani ścięli drzewo, o które Bublewicz rozbił samochód, i zrobili z niego krzyż. Przy pamiątkowym kamieniu zawsze płoną znicze.



Polecam filmik, robi wrażenie.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
VW-News: Volkswagen rezygnuje z WRC!
« Odpowiedź #9 dnia: 01 - Listopad - 2016 - 16:48:06 »
Volkswagen rezygnuje z WRC!



We wtorek rano w Wolfsburgu doszło do spotkania władz Volkswagena, w trakcie którego ustalono, że niemiecki producent opuści WRC wraz z końcem sezonu 2016.

Przyszłość Volkswagena w rajdach samochodowych stała pod znakiem zapytania od momentu wybuchu afery z silnikami diesla w Stanach Zjednoczonych. Niemiecka firma straciła na niej sporo pieniędzy i opuszczenie WRC miałoby być sposobem na znalezienie oszczędności. Dodatkowo, VW może teraz skupić się na promocji marki jako bardziej nastawionej na ekologiczne technologie.

Ostateczna decyzja o opuszczeniu WRC przez VW została podjęta we wtorkowy poranek w Wolfsburgu. Niemcy nie zamierzają wystawiać swojej rajdówki do rywalizacji w sezonie 2017, chociaż od pewnego czasu trwały prace nad rozwojem modelu Polo R w specyfikacji 2017. Niemiecki producent pożegna się z rajdami wraz z Rajdem Australii, który odbędzie się w listopadzie.

Przyszłość Volkswagena w rajdach samochodowych stała pod znakiem zapytania od momentu wybuchu afery z silnikami diesla w Stanach Zjednoczonych. Niemiecka firma straciła na niej sporo pieniędzy i opuszczenie WRC miałoby być sposobem na znalezienie oszczędności. Dodatkowo, VW może teraz skupić się na promocji marki jako bardziej nastawionej na ekologiczne technologie.

VW swoją decyzję oficjalnie ma ogłosić w środę. Jednak magazyn "Autocar" już teraz publikuje pierwsze ustalenia na ten temat. - Priorytetem VW jest przedstawianie planów firmy w pierwszej kolejności jej pracownikom. Dopiero wtedy możemy ogłosić decyzję o odejściu z WRC publicznie - twierdzi na łamach brytyjskiego magazynu jeden z pracowników VW.

Niemcy nie zamierzają oferować swojej rajdówki zespołom prywatnym w sezonie 2017. Ich decyzja oznacza, że kończy się czteroletnia dominacja VW w świecie WRC. W tym czasie niemiecki producent był niepokonany wśród zespołów, a Sebastien Ogier sięgnął po cztery tytuły mistrza świata.

- Wydatki związane z rozwojem samochodu na sezon 2017 zostały wliczone w koszty tej decyzji. Nie mamy w planach, aby oferować naszą rajdówkę jako samochód prywatny - twierdzi jedno ze źródeł magazynu "Autocar".

Inne brytyjskie media sugerują, że teraz celem VW będzie promowanie się poprzez bardziej ekologiczne sporty. Audi, które również należy do grupy VW, ma szykować się do startów Formule E. Z kolei Volkswagen rozważa wystawienie swojego pojazdu w elektrycznym rallycrossie. W rajdach samochodowych może za to pozostać inna z marek należących do VW - Skoda.

Decyzja Volkswagena oznacza, że na kilka tygodni przed końcem sezonu, na rynku dostępnych jest aż trzech kierowców z czołówki. Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala oraz Andreas Mikkelsen mieli startować w przyszłym sezonie w WRC rajdówką VW.

http://www.autocar.co.uk/car-news/motorsport-wrc/updated-volkswagen-quits-world-rally-championship-end-2016
 

Tagi wątku: