0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Weekend był bardzo udany dla Kubicy. Były zawodnik Formuły w sobotę zwyciężył w Troffeo Bettega Night Sprint. W niedzielę Polak ponownie był najszybszy i sięgnął po Troffeo Bettega. W finale zawodów Kubica zmierzył się z Kenem Blockiem. Polak pokonał rywala we wszystkich trzech przejazdach. W pierwszym uzyskał czas 1:54,93 i był o 0,22 s. lepszy od rywala. Drugi przejazd zakończył się czasem 1:54,19 (lepiej o 0,14 od Blocka), a trzeci 1:54,65 (lepiej o 0,83 s.). Kubica wpisał się na listę zwycięzców prestiżowej imprezy, w której w ubiegłych edycjach zwyciężali m.in. Brytyjczyk Kris Meeke, Norweg Petter Solberg, Fin Mikko Hirvonen i Hiszpan Dani Sordo. Motor Show w Bolonii organizowany jest na zakończenie salonu samochodowego, podczas którego prezentowane są najnowsze modele wchodzące na rynki europejskie w następnym roku.
Oficjalnie potwierdziło się, że polska załoga Robert Kubica/Maciej Szczepaniak w nowym sezonie zamieni opony Michelin na Pirelli. Kierowcy zespołów fabrycznych ścigają się na ogumieniu Michelin, jednak jak pokazał poprzedni sezon, włoski producent zaczął podgryzać francuskiego konkurenta. Szczególnie na asfalcie zawodnicy korzystający z Pirelli zaskakiwali dobrymi czasami odcinków specjalnych, a Włosi są bardzo zdeterminowani, aby udowodnić wyższość swoich produktów nad gumami Michelin. Głównym sponsorem zespołu pozostanie paliwowy koncern Lotos. Kubicę i Szczepaniaka wspierać będzie również Grupa Azoty. W tym roku polska załoga nadal będzie jeździć Fordem Fiesta, ale samochód nie będzie już obsługiwany przez mechaników z M-Sport. Prawdopodobnie autem Kubicy zajmie się włoska ekipa A-Style, z którą krakowianin miał już okazję wielokrotnie współpracować, ale na oficjalną informację musimy jeszcze poczekać.
Robert Kubica po piątkowych przygodach powrócił w sobotę do rywalizacji w Rajdzie Meksyku. Polak okazał się najlepszy na 14. OS-ie. W trakcie piątkowego drugiego odcinka specjalnego Kubica i jego pilot Maciej Szczepaniak utknęli na 18. kilometrze trasy. Jak relacjonował po powrocie do bazy mistrz świata WRC-2 z 2013 roku, z powodu zmiany przyczepności zrobiło się bardzo ślisko i samochód polskiej załogi uderzył w skarpę. Polacy wymienili uszkodzone przednie koło, ale okazało się, że dodatkowo zgięty jest drążek kierowniczy. Próbowali jechać dalej, ale w pewnym momencie drążek urwał się, a kierowca stracił panowanie nad autem, które przekoziołkowało. Kubica wrócił na meksykańskie trasy w sobotę dzięki systemowi Rally 2.
Najlepszy polski kierowca rajdowy XX wieku, wielokrotny rajdowy mistrz Polski i wicemistrz Europy. Dokładnie 23 lata temu w wypadku na trasie Rajdu Dolnośląskiego zginął Marian Bublewicz, ikona polskiego motorsportu.20 lutego 1993 roku Marian Bublewicz ze swoim pilotem Ryszardem Żyszkowskim ruszyli na trasę piątego odcinka specjalnego Rajdu Dolnośląskiego. Była to dziewiąta edycja rajdu, którego siedem poprzednich kończyło się zwycięstwem Bublewicza. Po dwóch kilometrach odcinka z Orłowca do Złotego Stoku wiadomo było, że najlepszy polski kierowca rajdowy przełomu lat 80. i 90. nie dopisze sobie kolejnej wygranej.Prowadzony przez niego Ford Sierra Cosworth 4x4 wypadł z drogi i z dużą prędkością uderzył bokiem w drzewo od strony kierowcy. Widok jest przerażający. Auto praktycznie owinęło się wokół drzewa. Pilot wyszedł z auta o własnych siłach, ale zakleszczony we wraku kierowca znalazł się w pułapce. Organizator rajdu nie zapewnił samochodu ratownictwa drogowego, Bublewicza wyciągnęli kibice i strażacy ochotnicy przy pomocy prymitywnych narzędzi. Pomoc przybyła dopiero 40 minut po wypadku. Za późno. Bublewicza zmarł w szpitalu w Lądku Zdroju.- Zginęło wielu wspaniałych kierowców rajdowych, lecz odczytuję to jako pech, który w tej dyscyplinie przypłacić można dość szybko życiem. Jest to wielka tragedia, gdy w wyniku rywalizacji sportowej umiera człowiek - powiedział kiedyś w jednym z wywiadów Bublewicz. Olsztynianin miłość do rajdów przypłacił życiem, ale jego śmierć nie poszła na marne. Po tragicznym wypadku w Rajdzie Dolnośląskim radykalnie poprawiły się standardy bezpieczeństwa na wszystkich rajdowych trasach w Polsce.Motorsport był treścią życia Bublewicza. Od najmłodszych lat pokochał prędkość i zanim wybrał rajdy, próbował swoich sił w motocrossie. To, co odróżniało go od innych kierowców rajdowych, to niespotykane jak na tamte czasy dążenie do perfekcji i skrupulatne przygotowanie do każdego startu. Przerwę pomiędzy kolejnymi rajdami wykorzystywał na trening, szlifując swoje umiejętności w podolsztyńskich lasach.Był pionierem. Powołał do życia pierwszy w Polsce profesjonalny zespół rajdowy - Marlboro Rally Team Poland. Profesjonalizm i naturalna prędkość doprowadziła go do siedmiu tytułów mistrza Polski i wicemistrzostwa Europy, ale jego największym osiągnięciem było wzniesienie rajdów samochodowych w Polsce na wyższy poziom.- Dzięki Marianowi pokochałem sport. Jeszcze jako młody chłopak przyjeżdżałem na rowerze do serwisu i miałem okazję oglądać z jaką pasją pracuje, jak razem z mechanikami przygotowuje samochód. Było widać, że to sprawia mu wielką radość. Miał fantastyczną energię, był pierwszym, który przełamał stereotyp, że polski kierowca rajdowy niewiele może zwojować i osiągnąć na arenie międzynarodowej - wspominał Bublewicza, Krzysztof Hołowczyc.Pamięć o Bublewiczu wciąż jest żywa, kibice nadal wspominają jego niepowtarzalny charakter i widowiskowy styl jazdy. W 2000 roku przyznali mu pośmiertnie tytuł Najlepszego Polskiego Kierowcy Rajdowego XX wieku w plebiscycie miesięcznika "Auto Moto i Sport". W miejscu tragicznego wypadku fani ścięli drzewo, o które Bublewicz rozbił samochód, i zrobili z niego krzyż. Przy pamiątkowym kamieniu zawsze płoną znicze.