Autor Wątek: Luźne gatki...od rana do nocy  (Przeczytany 377328 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5352
  • Pomógł: 949
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2725 dnia: 09 - Październik - 2024 - 15:11:30 »
Zazdroszczę Rumunom, my jestem ciągle tylko montownią
https://autoblog.spidersweb.pl/oto-nowa-dacia-duster-suv-cena-silniki-2024
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 652
  • Pomógł: 215
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2726 dnia: 09 - Październik - 2024 - 17:58:41 »
kontynuując wątek o jakości materiałów w G4 vs G8...
Niezależnie od wielkiego sentymentu do niektórych starszych aut i silników... Odnośnie systemów bezpieczeństwa, to gdy stosunkowo niedawno kierowca (który jak później mówił miał coś na głowie...) przejechał 100% czerwone światło i skasował moje auto, którym podróżowałem z rodziną, to jednak zdecydowanie cieszyłem się, że rozbił mój nowy, a nie stary samochód. Może dlatego nie mieliśmy połamanych nosów (bo były dwu- lub wielostopniowe poduszki), kurtyny może też pomogły uniknąć obrażeń (z tego co pamiętam wystrzeliły wszystkie poduszki z przodu i obie z 1 boku - w sumie chyba 5 poduszek). Trudno powiedzieć na ile systemy bezpieczeństwa są jeszcze sprawne w autach takich jak Golf 4. Są to też zazwyczaj auta po przejściach, po których dawne strefy zgniotu już pewnie często nie spełnią swojego zadania płynnego absorbowania energii.
Czujniki martwego pola i ruchu poprzecznego też myślę są dość użyteczne, podobne jak awaryjne hamowanie.
Mam sentyment do starszych aut i widzę ich plusy, wciąż regularnie używam, ale z rodziną jednak wolę jechać czymś nowszym. Nawet jeśli denerwuje jakość materiałów, która również w moim odczuciu jest zdecydowanie gorsza.
 
Podziękował: doggie, Marcino

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5352
  • Pomógł: 949
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2727 dnia: 09 - Październik - 2024 - 20:37:10 »
Porównywałem wykonanie aut z dwóch epok czysto hipotetycznie jako aut nowych a nie zgnitego G4 vs. nowego G8, nie brałem pod uwgę systemów bezpieczeństwa i gadżetów myślących za kierowcę tylko wykonanie i użyte materiały i pod tym kątem twierdzę, że G4 był lepiej wykonany od plastikowego G8 gdzie oszczędności widać na każdym kroku.
 
Podziękował: Frodo

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1262
  • Pomógł: 112
  • VW: Arteon
  • Model: Hatchback
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2728 dnia: 14 - Październik - 2024 - 11:08:11 »
U mnie na wiosce ciągle jest taka przyczepa aktywna - oklejona w Boże słowo wozi w Niedziele babcie do koscioła kilka km dalej.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 
Podziękował: doggie

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5352
  • Pomógł: 949
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2729 dnia: 25 - Październik - 2024 - 22:39:07 »
Forum vwgolf.pl albo się wysypało, albo nie zapłacili a może już nie zapłacą  :exclaim: :question:
 

Offline src

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 142
  • Pomógł: 63
  • VW: Passat B4
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.0 Digifa
  • Kod: 2E
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SRC
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2730 dnia: 25 - Październik - 2024 - 23:18:28 »
U mnie działa normalnie  ::)
 
Podziękował: doggie

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5352
  • Pomógł: 949
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2731 dnia: 25 - Październik - 2024 - 23:54:28 »
Fakt, już działa ale na kilka godzin ktoś jednak wyłączył tam światło  :P

Dodano:  07 - Listopad - 2024  -  10:24:43
@doggie, tylko najnowsze roczniki mają to rozwiązanie - pewnie zależy od marki i modelu od kiedy (na oko stało się popularne chyba jakieś 3-4 lata temu). Wcześniejsze niestety nadają cały czas.

Technologia Ultra Wide Band (UWB)
ADAC przetestowało systemy bezkluczykowe. Lista aut z dobrym zabezpieczeniem przed kradzieżą

Cytuj (zaznaczone)
Jaguar Land Rover był pierwszym producentem samochodów, który od 2018 roku zastosował taką właśnie technologię. Oprócz Discovery, według producenta, nową technologię bezkluczykową zastosowano także w modelach Range Rover, Range Rover Sport (od roku modelowego 2018), Jaguar E-Pace i i-Pace. Od 2019 roku coraz więcej modeli marek Audi (m.in. A3, Q4 e-tron), Cupry (m.in. Born, Formentor), Seata (Leon), Skody (m.in. Enyaq, Octavia) i Volkswagena (m.in. Golf 8, modele ID, Caddy, T7) są zabezpieczone technologią UWB. BMW, Hyundai, Kia, Mercedes i Suzuki mają teraz także pierwsze modele z ulepszonym zabezpieczeniem.
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 652
  • Pomógł: 215
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2732 dnia: 06 - Listopad - 2024 - 18:15:21 »
Tu jest pełna lista z ADAC w PDF: https://assets.adac.de/image/upload/v1730205653/ADAC-eV/KOR/Text/PDF/Keyless_10_2024_goct7q.pdf 
Dla tych co nie znają języka wroga: "nein" jest dobre - pierwsze dotyczy drzwi, drugie silnika.
Ciekawe, że Skoda w Octavii potrafiła ogarnąć sprawę już w 2020 !!
 
Podziękował: doggie

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6212
  • Pomógł: 1531
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Wersja: Sport&Style
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2733 dnia: 24 - Listopad - 2024 - 17:06:56 »
Panie i panowie, czy ktoś z Was oglądał już Gladiatora II i może polecić lub odradzić ten film.
Nie ukrywam, że Gladiator z przed 20 lat to jeden z moich najlepszych filmów i nie chciałbym sobie zepsuć dotychczasowych odczuć  ::)

Zastanawiam się nad seansem dzisiejszego wieczoru ale nie jesteśmy z żoną przekonani na 100%, czy chcemy oglądać kontynuację bez wcześniejszych aktorów.
 

Offline Maniek75

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan Allspace
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BIA
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2734 dnia: 24 - Listopad - 2024 - 17:21:37 »
Witam.
Ostatnio wybrałem się na Gladiatora II i myślę że nie zepsuje odczuć sprzed 20 lat.
Dużo jest nawiązań do poprzedniego.
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 652
  • Pomógł: 215
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2735 dnia: 10 - Grudzień - 2024 - 13:11:52 »
@Marcino , przypomniało mi się... Jakieś jeszcze wieści o Twoim skradzionym Tigu czy przepadł bez śladu?
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1262
  • Pomógł: 112
  • VW: Arteon
  • Model: Hatchback
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2736 dnia: 11 - Grudzień - 2024 - 08:11:28 »
Przepadł nie mam żadnych informacji. Włsnie staramy sie na policji o odzyskanie kluczyków do auta aby ubezpieczyciel mogł rozpocząc procedurę likwidacji szkody bo be tego nie ruszą. Z informacji które dostałem po3 miesiacach umożyli sprawę innego tiguana który zginął wcesniej wiec teraz pewnie kolej na moją sprawę.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 
Podziękował: Frodo

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2666
  • Pomógł: 767
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2737 dnia: 12 - Grudzień - 2024 - 08:52:34 »
Takie naklejki niedługo będą podstawowym wyposażeniem samochodu .  Widząc co się dzieje z nowymi autami. Jak np. W Audi q5 z silnikiem  DTPA , co chwilę trzeba robić dolewki oleju,  dpf dostaje po d*pie i z nowym autem trzeba co chwilę jeździć do serwisu. Udręka jednym słowem.  A koncern oczywiście twierdzi, że jest wszystko ok .
Myślę że za parę lat znów ktoś nie wytrzyma i pójdzie do sądu i będzie powtórka z rozrywki. 

Gesendet von meinem SM-S901B mit Tapatalk

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: doggie

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5352
  • Pomógł: 949
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2738 dnia: 12 - Grudzień - 2024 - 08:57:23 »
Pomimo iż takie informacje są w większości instrukcji każdego pojazdu to jestem za, bo dziś kierowcy są jacyś otumanieni, uważają się za nowoczesnych bo wierzą, że mają skomputeryzowane super fury i w każdej sytuacji czujnik poziomu zrobi to za nich. Już sam niski poziom oleju na dłuższą metę nie jest dobry dla silnika, bo jakie możliwości absorbcji zanieczyszczeń ma np. 4 litry oleju a jakie 5 litrów.

Zgodnie z instrukcją olej powinno się sprawdzać podczas każdego tankowania

 
Podziękował: tomnaj84

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2666
  • Pomógł: 767
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2739 dnia: 12 - Grudzień - 2024 - 09:25:15 »
dziś kierowcy są jacyś otumanieni, uważają się za nowoczesnych bo wierzą, że mają skomputeryzowane super fury i w każdej sytuacji czujnik poziomu zrobi to za nich
Zgadza się,  tylko miałem na myśli raczej to że  takie zużycie oleju źle oddziałuje na samą jednostkę i jej osprzęt.   A to że w instrukcji piszą o tym to tylko moim zdaniem dupokrytka na chwilę.  Bo auta dalej siorbią olej na potęgę mimo tego że producent mówi ,że  to norma na początku. 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5352
  • Pomógł: 949
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2740 dnia: 12 - Grudzień - 2024 - 09:29:44 »
W obecnej technologii, gdzie masz wyżyłowaną moc wspomaganą turbosprężarką do tego obowiązek trzymania norm ekologicznych, "ekologiczne"  serwisowanie long life przez co mniej zanieczyszcza się świat, to silniki spalają i będą spalać olej. Silniki musiałyby być odprężony a nawet w innym cyklu pracy aby w ogóle nie pobierały a przynajmniej niezauważalnie na bagnecie, bo każdy silnik spala olej, w innym wypadku nie tworzyłby się film olejowy na gładzi cylindra

Dodano:  12 - Grudzień - 2024  -  09:39:45
Poza tym pozostaje kwestia silników niewyposażonych w bagnet, im ta naklejka niewiele pomoże  :D
 

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1262
  • Pomógł: 112
  • VW: Arteon
  • Model: Hatchback
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2741 dnia: 12 - Grudzień - 2024 - 13:20:52 »
Aż mnie zmityngowaliście do sprawdzenia oleju w Artonie bo ostanio tankowałem i nie spojrzałem. W domu patrzyłem kolor nadal ładny po wymianie.
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2666
  • Pomógł: 767
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2742 dnia: 12 - Grudzień - 2024 - 20:06:57 »
im ta naklejka niewiele pomoże 
Tak mam w landrover,  i odczyt musze zrobić poprzez zegary. Ale nie dolewałem jeszcze oleju. 
Mój szwagier w Audi q5 ma tragedię z tym , nowe auto i non stop trzeba dolewać,  i już drugi raz  do serwisu na problem z  dpf , bo auto na gwarancji. 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 652
  • Pomógł: 215
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2743 dnia: 12 - Grudzień - 2024 - 20:22:14 »
Mój szwagier w Audi q5 ma tragedię z tym , nowe auto i non stop trzeba dolewać
 
Nowe TDI czy TSI czy oba?  (Jest duża szansa, że będę kupował nowe auto w przyszłym roku i jeśli VAG tak ma, to może wrócę do japończyków lub czegoś podobnego... )
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2666
  • Pomógł: 767
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Wersja: Club&Lounge
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2744 dnia: 12 - Grudzień - 2024 - 20:30:42 »
Nowe TDI
Silnik o oznaczeniu DTPA . Lepiej go unikać. 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: Frodo

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5352
  • Pomógł: 949
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2745 dnia: 12 - Grudzień - 2024 - 20:38:14 »
Jak w audi A4 nie miałem miarki to kupiłem bagnet serwisowy bo jakoś nie ufam tym elektronicznym pomiarom a w Audi ludzie zgłaszali problemy z elektronicznym pomiarem

Dodano:  12 - Grudzień - 2024  -  20:44:40
DTPA jest wkładany wyłącznie do Mild Hybrid i pewnie tam wszystko jest Eco łącznie z cienkimi pierścieniami, niskim ciśnieniem oleju na jałowym i niewiadomo co jeszcze  :D

VAG od wielu lat nie ma już porządnych silników, zostało wyłącznie przywiązanie do marki nie mające nic wspólnego z racjonalnością
 
Podziękował: Frodo

Offline Marcino

  • :: HighLine
  • Wiadomości: 1262
  • Pomógł: 112
  • VW: Arteon
  • Model: Hatchback
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CUPB
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GTC
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2746 dnia: 13 - Grudzień - 2024 - 09:02:50 »
Zostanę zatem z moim bezynowym japońskim V6 zasilanym LPG jeszcze trochę aż sie buda nie zutylizuje na zyletki :)
2019 - 2024 - Tiguan II 2.0 TDI 150 KM 18r. skradziony
2006 - Galant 2.5 V6 + LPG Stag 97r.
Inne - Peugeot 307SW, Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, Fiat 126p 78r. :)
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 652
  • Pomógł: 215
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2747 dnia: 14 - Grudzień - 2024 - 12:37:19 »
Dobrze wiedzieć o DTPA. Rozważałem. Na papierze wygląda dość ciekawie...
To co ma jeszcze dziś dobre silniki dostępne u nas? Nic? Wszystkie Japończyki? Tylko Toyoty i Hondy? Jakieś Koreańczyki?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5352
  • Pomógł: 949
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2748 dnia: 14 - Grudzień - 2024 - 13:54:59 »
Koreańczycy idą w tym samym kierunku co Niemcy, czyli turbodoładowanie downsajzingowe + wtrysk bezpośredni ewentualnie łączone z jakąś miękką lub twardą  :D hybrydą no i oczywiście elektryki. Mazda ze swoim dieslem 3.3 to ciekawa oferta moim zdaniem. Honda jak i Toyota mają hybrydy łączone z wolnossącymi dwulitrówkami z wtryskiem pośrednim.
 
Podziękował: Frodo

Online yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 108
  • Pomógł: 22
  • VW: Passat B8
  • Model: Sedan
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: Luźne gatki...od rana do nocy
« Odpowiedź #2749 dnia: 14 - Grudzień - 2024 - 15:19:10 »
Jakieś Koreańczyki?
Z wczorajszego dnia....-kia przebieg 160 tys,spożycie oleju do 5 litrów na 4 tys km....
nic do dodania.
 

Tagi wątku: