Autor Wątek: ABS  (Przeczytany 5462 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline fenix_85

• :: TrendLine
  • VW: Golf V
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: DSG-6
  • Napęd: FWD
ABS
« dnia: 02 - Marca - 2017 - 08:02:47 »
Witam,
świeci mi się na pomarańczowo kontrolka kierownicy na monitorze, mam Golfa V 2007 roku i mechanik powiedział, że mam urwane gumy przy wahaczach i to może być od tego ale że trzeba wymienić ABS bo może to się też przez to świecić. Nie znam się na tym i nie jestem pewna, więc proszę o podpowiedź czy wymieniać czy lepiej zmienić mechanika? I dlaczego ta kontrolka się świeci?

Offline Gulasz

•  -baned-
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Rej: GD
Odp: Świecąca kontrolka kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: 02 - Marca - 2017 - 13:35:40 »
Zacznij od najprostszej rzeczy.
Odpal silnik skręć kierownicę do oporu, przytrzymaj 2-3 sekundy, przekręć w drugą stronę do oporu, przytrzymaj 2-3 sekundy, wyprostuj i przejedź kawałek. Powinna zgasnąć. Jeśli nie to pozostaje zrobienie adaptacji czujnika kąta skrętu G 85 (pod warunkiem że nie jest padnięty).

Przy wozach okraszonych dużą ilością elektroniki diagnozowanie powinno zacząć się od podłączenia kompa a nie od wróżenia z fusów (tak jak w tym wypadku). Delikatna sugestia by zmienić mechaniora .

Offline fenix_85

« Odpowiedź #2 dnia: 03 - Marca - 2017 - 07:08:32 »
Zmiana mechanika i okazuje się, że pompa ABS  jest zepsuta, czy przez to może ta kierownica nadal świecić?

Offline Gulasz

•  -baned-
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Rej: GD
« Odpowiedź #3 dnia: 03 - Marca - 2017 - 07:40:35 »
O uszkodzeniu/wyłączeniu systemu ABS informuje kontrolka z taką ikoną"ABS" .No chyba że odpalonych kontrolek na zegarze jest więcej a mamy dawkowane informacje na ten temat.Czy świeci kontrolka ABS,ESP i kierownica czy tylko sama kierownica ?Jeśli sama kierownica to nie czepiałbym się ABS-u .