Autor Wątek: 2.0 TDI-CR 150 KM - wibracje na biegu jałowym  (Przeczytany 5309 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kuba73

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WF
2.0 TDI-CR 150 KM - wibracje na biegu jałowym
« dnia: 03 - Stycznia - 2017 - 21:46:11 »
Witam.
To mój pierwszy post na forum, witam wszystkich Klubowiczów.
Moje auto wyposażane w skrzynie manualną odebrałem nieco ponad 2mce temu.
Przy przebiegu ok 500km na biegu jałowym przy ciepłym silniku zaczęły byc wyczuwalne wibracje na kierownicy i w fotelu kierowcy. Przy przebiegu ok.1200km pojechałem do ASO, serwis zgodził się wibracje sa wyczuwalne i dokonali przesunięcia silnika na poduszkach bo jakoby ustawiony był niezgodnie z wytycznymi (róznica ok.2cm prawo-lewo). Teraz przebieg nieco ponad 6000km wibracje sa jakby mniej wyczuwalne i słabsze oraz pojawiają się jakby rzadziej ale nie ustąpiły całkowicie (choć może ja się nieco do nich przyzwyczaiłem i tak mi nie przeszkadzają ;). Jeździłem passatem b8 z takim samym silnikiem i tam wibracji nie było czuć i podobnie w Oplu Insignii - oba auta starsze i z przebiegiem ok.60 tys km. Kilka razy na biegu jalowym przy ciepłym silniku zdarzyło się że obroty minimalnie przekroczyły 1000rpm i wtedy wibracje praktycznie nie były wyczuwalne (standardowo obrotomierz pokazuje ok850-900 rpm na ciepłym silniku). Wciśnięcie pedału sprzęgła, wyłączenie klimatyzacji nie zmienia wyczuwania wibracji. Teraz ASO myśli o wymianie poduszek pod silnikiem.
Czy ktoś z Was miał w swoim aucie podobny problem?

Dodano:  06 - Stycznia - 2017  -  18:24:23
Mam jeszcze następujące pytanie: Jaka jest u Was orientacyjna liczba obrotów/min na rozgrzanym silniku 2.0 TDI?
 

Offline kuba73

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WF
Odp: [Tiguan II] wibracje na biegu jałowym 2.0TDI
« Odpowiedź #1 dnia: 14 - Stycznia - 2017 - 16:14:32 »
Mam jeszcze następujące pytanie do użytkowników silnika 2.0TDI: Jaka jest u Was orientacyjna liczba obrotów/min na biegu jałowym na rozgrzanym silniku ?
 

Offline rk

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 365
  • Pomógł: 62
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CHHB
  • Moc: 220 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: ZS
Odp: [Tiguan II] wibracje na biegu jałowym 2.0TDI
« Odpowiedź #2 dnia: 17 - Stycznia - 2017 - 11:57:35 »
Co prawda doświadczenia z TDI mam małe (trochę jazd próbnych), ale podzielę się może doświadczeniem z TSI i tym co czytałem o TDI.

Te nowoczesne silniki VW mają często rożne prędkości obrotów biegu jałowego. Zarządzanie odprowadzaniem ciepła jest skomplikowane i wieloetapowe. Np. nowy 1.4 TSI miał obroty biegu jałowego od ok 900 do 1200 i zależało to od szeregu czynników (np. stanu naładowania akumulatora, temp. zewnętrznej, etapu rozgrzewania lub chłodzenia silnika, jego temp, temp i ciśnienia. oleju i innych, których nie byłem w stanie skorelować).

Nawet tak perfekcyjnie (najlepszy jakim jeździłem) wyważony silnik ma jednak sterowanie zoptymalizowane pod emisję spalin/zużycie paliwa. To oznacza, że komfort może być zaburzony (wibrację) i ograniczenie emisji jest ważniejsze. Zwykle nie jest to problemem bo układ start-stop wyłącza silnik. Więc lekkie wibracje w praktyce zdażały się rzadko bo albo silnik miał ciut wyższe obroty i brak wibracji albo działał system start-stop.

Powyższe ma również miejsce i częściej w 2.0 TSI w wersjach 180KM i 220 KM. Mimo tego nie jest problemem (ta sama sytuacja co powyżej).

Nie twierdze absolutnie, że to jest powód twoich problemów. Warto by się przejechać innym Tiguanem TDI (ta sama moc) mając na uwadze co napisałem powyżej i porównać. Wyczuwanie wibracji to często dość osobista sprawa. Jeśli to ci nie przeszkadzało w Passacie B8 i nie wyczujesz tego w jeździe innym Tiguanem TDI, to cisnąłbym serwis i nie dałbym się zbyć. Mogą to być poduszki ale również inne elementy mogą być wadliwie wykonane i powodować wibracje. Wszystko można sprawdzić/zdiagnozować - kwestia woli i czasu. Jak sobie nie poradzą niech ściągają kogoś z VW do pomocy. Widziałem kiedyś przypadkiem, jak przyjechał koleś z Forda do transita który jak się okazało miał niewyważony wał i użyty był zły klej do tapicerki - efektem były wibracje i huk w aucie. Koleś miał sprzęt do mierzenia tego typu rzeczy i znaleziono powód.
 

Offline kuba73

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WF
Odp: 2.0 TDI - wibracje na biegu jałowym
« Odpowiedź #3 dnia: 10 - Maja - 2017 - 18:05:58 »
Serwis wymienił poduszke silnika od strony skrzyni biegów oraz dokonał niewielkiej regulacji mocowań pozostałych poduszek silnika. Od tego czasu przejechałem ok 4 tys km. Niestety na moje wyczucie wibracje nadal są wyczuwalne.
 

Tagi wątku: wibracje 2.0TDI