Autor Wątek: 1.4 TDI - problem z odpalaniem na zimnym silniku  (Przeczytany 11034 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pawel02540

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4 TDI
  • Napęd: FWD
  • Rej: DST
1.4 TDI - problem z odpalaniem na zimnym silniku
« dnia: 15 - Listopada - 2016 - 18:24:07 »
Witam Wszystkich. Piszę tutaj, ponieważ mam problem z odpalaniem mojej polówki na zimnym silniku, jak przyjdzie temperatura po około 2-3 stopnie, trzeba go kręcić po 5-6 razy zanim załapie, jak już załapie to wystarczą dosłownie 2 minuty żeby pochodził sobie na wolnych, zgasze go i ponownie już odpala bez żadnego problemu. Zademonstrowałem to na filmiku do którego link przesyłam niżej. Dodam jeszcze bo może ma to coś wspólnego z tym odpalaniem, że wskaźnik temperatury nie wskazuje 90 stopni tylko trochę poniżej, znowu po dłużej trasie gdy się zatrzymam i auto jest na postoju, dojdzie do tych 90 stopni, jak ruszę znowu lekko opada. Czekam i liczę na waszą pomoc :)



 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: [Polo IV] 1.4 TDI problem z odpalaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #1 dnia: 15 - Listopada - 2016 - 19:11:33 »
Proponuję na początek sprawdzić swiece żarowe.
Co do temperatury to warto na początek sprawdzić rzeczywistą temperaturę płynu chłodzącego - jak jest prawidłowa to czujnik do wymiany (może on byc przyczyną ciężkiego odpalania) a jak jest ok to trzeba sprawdzić termostat.

red@tapatalk

 

Offline pawel02540

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4 TDI
  • Napęd: FWD
  • Rej: DST
Odp: [Polo IV] 1.4 TDI problem z odpalaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #2 dnia: 16 - Listopada - 2016 - 12:05:35 »
Świece na pewno nie, ponieważ wymieniane ostatnio, jakieś 3 tygodnie temu razem z filtrem paliwa. Świece firmy beru, filtr bosch
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6311
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Polo IV] 1.4 TDI problem z odpalaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #3 dnia: 22 - Listopada - 2016 - 09:29:34 »
Napisz jaki masz realny przebieg w tym silniku, bo może to nie sprawa świec a słabszej kompresji może mieć tu znaczenie. Nie mówię że tak musi być na pewno ale jeżeli świece są dobre i nowe a silnik po paru minutach zaczyna zapalać normalnie, to może przyczyna tkwi gdzie indziej.
 
 

Offline pawel02540

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4 TDI
  • Napęd: FWD
  • Rej: DST
Odp: [Polo IV] 1.4 TDI problem z odpalaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #4 dnia: 28 - Listopada - 2016 - 05:16:18 »
Witam. Przepraszam że tyle nic nie pisałem. Autko ma na liczniku nie całe 280 tyś. Kolejną przyczyną na jaką stawiam to pompa vacum, podobno właśnie takie objawy mogą być. Dzisiaj będzie wymieniana i jutro się okaże co z tego wyjdzie

Dodano:  04 - Grudnia - 2016  -  17:00:12
Pompa vacum wymieniona i żadnej różnicy. Ostatnia rzecz jaka została, to wyjęcie wtrysków i zawiezienie do sprawdzenia

Dodano: 06 - Styczeń - 2017 - 12:39:35
Otóż, wczoraj i dzisiaj, wspomnę że wczoraj temperatura na dworze -3 stopnie, dzisiaj -5, auto po postoju przez całą noc pod gołym niebem, odpaliło bez żadnego problemu, prąd dochodzi do świec bo sprawdzałem. Za to zrobi się tylko temperatura od 0 do 3-5 stopni na plusie, to już są problemy z rozruchem.

Ktoś może teraz będzie wiedział co może być przyczyną, że im zimniej i mroźniej, to pali lepiej? A tylko zrobi się powyżej 0 stopni to już zaczynają się problemy. A i jeszcze wspomnę, że powyżej 10 stopni na plusie też dobrze odpala :-)

Zapomniałem jeszcze dodać, że zapaliła się kontrolka płynu chłodniczego po odpaleniu auta i tak migała do ponownego zgaszenia i odpalenia, potem już się nie zapalała.

Dodano:  29 - Styczeń - 2017 - 16:39:59
Witam witam. Problem został rozwiązany w końcu. Winna temu wszystkiemu okazała się przepustnica, która wgl nie działała jak powinna, ponieważ klapka w jej środku była cały czas otwarta, nawet nie można było jej kombinerkami ruszyć. Została założona inna używana z tego samego silnika i problem ustąpił, teraz pali na dotyk. Dziękuję wszystkim serdecznie za chęć i próbę pomocy. Pozdrawiam
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Polo IV] 1.4 TDI problem z odpalaniem na zimnym silniku
« Odpowiedź #5 dnia: 29 - Stycznia - 2017 - 20:04:48 »
Klapka steruje tylko ilością powietrza jakby była zblokowana w pozycji zupełnie zamkniętej to nie chciał by chodzić (z braku powietrza )Jeśli była zblokowana w pozycji otwartej to nie miała wpływu na problemy z rozruchem a tym bardziej z temperaturą zewnętrzną .Klapa ma za zadanie podczas gaszenia silnika zamknąć dopływ powietrza by gaszenie było łagodniejsze.No ale skoro ktoś postawił diagnozę że to było przyczyną to ok.
Możesz wyjąć zupełnie z auta tą klapę jak i wszystko co jest przed nią a silnik będzie odpalał bez problemu. 
 

Tagi wątku: