Autor Wątek: Dodanie mocy do silnika 1.3  (Przeczytany 14954 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Czy warto zwiększyć moc silnika 1.3 ?
« Odpowiedź #25 dnia: 15 - Listopada - 2016 - 20:02:44 »
Czyli zabawa bardziej hobbystyczna .Podpowiem abyś przy upychaniu większego silnika nie cioł zbytnio elementów konstrukcyjnych to zaoszczędzisz sporo na rzeczoznawcy i kontrola na stacji zakończy się tylko diagnostą i kwitem o zmianie silnika(jak ma być to legal ) .Co do układu hamulcowego proponuję szukać coś z rodziny VW tak by piasta koła podchodziła pod przeguby zewnętrzne jakie chcesz zastosować (walka z upchaniem kompletu z passata byłoby niezłym rozwiązaniem ).Tym bardziej że jak planujesz zakup całego wozu to warto jak najwięcej z niego wydłubać .Najprościej byłoby przerzucić całość silnika z wózkiem i zawieszeniem i poszerzyć go błotnikami .Podobnie potraktować tył i zrobić mocno nadmuchane boki .Korzystnie wpłynęłoby to na prowadzenie łatwiej o elementy zawieszenia do zblebowania i dużo prostsze niż składanie z kawałków . 
 

Offline Bambo727

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • VW: Polo II
  • Silnik: 1.3
  • Kod: 2G
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Czy warto zwiększyć moc silnika 1.3 ?
« Odpowiedź #26 dnia: 15 - Listopada - 2016 - 20:11:40 »
Jak mam przerzucić wózek z paska do polo? gdzie to mam przykręcić?


Dodano:  15 - Listopada - 2016  -  20:14:07
Coś mi się wydaje że przenoszenie wózka będzie o wiele gorsze niż przenoszenie poduch
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Czy warto zwiększyć moc silnika 1.3 ?
« Odpowiedź #27 dnia: 15 - Listopada - 2016 - 20:21:56 »
W polo 86c nie ma wózka - zespół napędowy jest zamontowany na poduszkach bezpośrednio do nadwozia.
Zespół napędowy z passata b5 jest wzdłużny czyli na szerokość powinien się  zmieścić ale z przodu i z tyłu  będzie mu brakowało miejsca - z tyłu  można ewentualnie wyciąć podłogę ale z przodu to będzie dużo za krótko.

red@tapatalk

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Czy warto zwiększyć moc silnika 1.3 ?
« Odpowiedź #28 dnia: 15 - Listopada - 2016 - 20:32:00 »
Nie miałem na myśli paska b5 tylko b4 .Z b5 nie ma szans .Cały komplet z b4 i dorobić mocowania wózka .Wygodniej niż wszystko sklecać z kawałków .Przy upychaniu w podłużnice bez ingerencji w nie może być słabo a i tokarz do wystrugania półosi na wymiar będzie potrzebny .Jak masz ciąć podłużnice przesuwać je (by zrobić więcej miejsca )to łatwiej przyciąć po za dzwonami i wpasować wózek w całości .Ja bym szedł w tym kierunku o wiele prościej, łatwiej .
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Czy warto zwiększyć moc silnika 1.3 ?
« Odpowiedź #29 dnia: 15 - Listopada - 2016 - 20:48:45 »
Tylko w b4 nie było 1,8 turbo. Najmocniesza benzyna to był  VR6 co kupić zdrowe w dobrej cenie ciężko a co dopiero wpasować do malutkiej komory polo, był też  2,0 16V ale tu dość mało tego jest na rynku. 

red@tapatalk

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Czy warto zwiększyć moc silnika 1.3 ?
« Odpowiedź #30 dnia: 15 - Listopada - 2016 - 21:05:06 »

Wprawdzie to nie podłużnice z twojego wozu ale na czerwono zaznaczyłem o jakie kawałki chodzi.Wzmocnienia boczne zostawiasz by błotniki miały się na czym trzymać .A po wpasowaniu całego zespołu będziesz widział jak można wstawić wzmocnienia które tylko będą do trzymania czołówki ze zderzakiem ( żadne jakieś super solidne bo całość obciążenia będzie przenosił wózek który mocujesz do podłużnic przy podłodze grodzi i elementów podłużnic  pozostałych przy dzwonach )
Co do silnika to osobiście widziałem 1,8 turbo w ostatnim roczniku b4 .dlatego zasugerowałem się że chodzi o b4 i silnik 1.8t .Ale faktycznie nie wziąłem pod uwagę że to co widziałem to już mogła być dłubaninka .
Trafienie poprzecznego silnika ze skrzynią w Pb i do tego w dobrej kondycji nie powinno stanowić problemu (te wozy nie mają takich przebiegów jak na ON a skoro te jeszcze żyją to Pb będzie w niezłej kondycji       

Dodano:  15 - Listopada - 2016  -  21:17:02
W new beetle siedzi taki 1.8 t i to w poprzek .A kupienie całego po dachu nie będzie w kosmicznych monetach .
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Czy warto zwiększyć moc silnika 1.3 ?
« Odpowiedź #31 dnia: 15 - Listopada - 2016 - 22:10:07 »


W new beetle siedzi taki 1.8 t i to w poprzek .A kupienie całego po dachu nie będzie w kosmicznych monetach .

1,8 turbo w poprzek występował dość powszechnie także w golfach, leonach, audi a3, TT a także dość licznie w sharanach. Najczęściej spotykana wersja o mocy 150 KM ale bywają też 180 KM i 225 KM (audi TT quattro, S3)

red@tapatalk

 

Offline Bambo727

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • VW: Polo II
  • Silnik: 1.3
  • Kod: 2G
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Czy warto zwiększyć moc silnika 1.3 ?
« Odpowiedź #32 dnia: 15 - Listopada - 2016 - 23:24:59 »
Dobrze dobrze panowie ale który z samochodów szukać? według mnie paska ponieważ vw to może się coś podpasuje. Ale wolę się posłuchać was
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Czy warto zwiększyć moc silnika 1.3 ?
« Odpowiedź #33 dnia: 16 - Listopada - 2016 - 06:29:16 »
Przy zakupie mielonki z której będziesz wyjmował jednostkę napędową musisz mieć na uwadze by okablowanie silnika ,sterownik ,licznik był ok .By dało się to odpalić bez dokupowania dodatkowych klamotów .Co do konkretnego modelu wozu z którego wyjmiesz całość jest mało istotna byle była to jednostka montowana poprzecznie w dobrej kondycji i na chodzie.Jakbyś miał problem ze znalezieniem czegoś sensownego możesz spróbować na aukcjach parkingów policyjnych lub ubezpieczalni lub poczekać chwilę do pierwszej konkretnej szklanki na drogach gdzie takich wozów co szukasz pojawi się / będzie wysyp jak grzybów po deszczu .

Dodano:  16 - Listopada - 2016  -  06:56:51
Od strony walki z przeróbką najprostszym rozwiązaniem byłoby wrzucenie silnika od motocykla .Z racji na nieduże gabaryty nie trzeba ciąć/przerabiać budy tylko zabawa z zamocowaniem (co wspominasz że mały pikuś ).Orginalny układ chłodzenia będzie nawet z zapasem ,mniejsza walka z okablowaniem .Tylko kwestia żywotności pozostawia wiele do życzenia .Od strony finansów wyjdzie zdecydowanie korzystniej .Na "tubie" masz filmiki takich przeróbek w fiacie 126p i jak to fruwa. 
 

Tagi wątku:
 


�adowanie...