Firma Volkswagen, przy okazji tegorocznego liftingu swojego pikapa, zafundowała Amarokowi nowego diesla 3.0 V6 TDI.

Na początku do sprzedaży (koniec września 2017), trafi najmocniejsza wersja w specjalnej odmianie Aventura.
Nowy silnik 3.0 V6 TDI (2967 cm³) w Amaroku po lifcie, będzie można wybrać w jednej z trzech wersji o mocy:
- 163 KM
- 204 KM
- 224 KM
Maksymalny moment obrotowy jednostka napędowa oddaje do dyspozycji kierowcy już przy 1500/min. 550 niutonometrów to o 130 Nm więcej niż uzyskiwał starszy silnik.
Diesel V6 będzie można zamówić w konfiguracji z przekładnią manualną lub z 8-stopniową skrzynią automatyczną. Według danych fabrycznych, w cyklu mieszanym według NEDC nowy Amarok z silnikiem o mocy 224 KM oraz 8-stopniowym automatem na pokładzie będzie prawdopodobnie zużywał średnio od około 7,6 litra oleju napędowego na 100 km.

Zależnie od mocy omawiany silnik będzie montowany w wersjach Amaroka różniących się rodzajem napędu: dostępne są egzemplarze z klasycznym napędem na tylne koła, a także z 4Motion – z napędem na tył i dołączanym napędem przedniej osi (z mechaniczną skrzynią biegów) albo ze stałym napędem na cztery koła i z mechanizmem różnicowym typu Torsen (z 8-stopniowym automatem).
Po raz pierwszy w Amaroku zastosowano ponadto układ kierowniczy ze wspomaganiem Servotronic (oferowany seryjnie).