Autor Wątek: 1.4 FSI [AXU] - nierówna praca na biegu jałowym  (Przeczytany 5785 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Etub

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Polo IV
  • Silnik: 1.4 FSI 16V
  • Kod: AXU
  • Napęd: FWD
  • Rej: DBL
1.4 FSI [AXU] - nierówna praca na biegu jałowym
« dnia: 11 - Maja - 2016 - 16:09:52 »
Witam.
VW Polo IV 1.4 FSI 86 KM [AXU].
Problem pojawił się po remoncie silnika. Przeskoczył łańcuch rozrządu. Wymienione zostały: zawory, popychacze, pierścienie reszta podzespołów była sprawdzana i wszystkie były sprawne. Na biegu jałowym występuje nierówna praca silnika, obroty spadają do ~600 i mocno rzuca silnikiem tak jakby zaraz miał zgasnąć. Objawy pojawia się na zimnym jak i na ciepłym silniku.
VAG nie pokazuje żadnych błędów. Nie jest to również wina świec ani cewek. Silnik przełącza się jakby w tryb awaryjny bo po przywróceniu spec. komputerem nastawów fabrycznych problem znika na kilka minut.
EGR wyczyszczony, przepustnica też.

Dodam, że oprócz tego mankamentu, na wyższych obrotach, auto pali zupełnie normalnie nie ma spadku mocy ani innych dziwnych objawów
 

Offline splonki

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 1
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Kod: CAXA
  • Napęd: FWD
Odp: 1.4 FSI [AXU] - nierówna praca na biegu jałowym
« Odpowiedź #1 dnia: 05 - Września - 2018 - 22:53:46 »
Mam identyczny silnik w swoim Passacie. Falowanie uzależnione jest najprawdopodobniej od wielkości ciśnienia oleju na biegu jałowym.
U mnie po odpaleniu silnika auto faluje dosłownie minimalnie przez minutę. Świeżo po wymianie rozrządu. Po minucie dopiero ruszam z miejsca. Falowanie powoduje szybsze zużycie łańcucha oraz dewastuje ten silnik.
Moja rada to sprawdzić ciśnienie smarowania, ewentualnie płukanka oraz wymiana oleju. Uwaga między głowicą a pokrywą zaworów jest kanał doprowadzający olej między innymi do wariatora. Kanał jest zabezpieczony sitkiem filtrującym syf z oleju. Mogło się tam coś nazbierać.
Możliwe też że z uwagi na przebieg doszło do powstania zbyt dużego luzu w łożyskowaniu wałków rozrządu i ciśnienie oleju ucieka niestety.
Pokrywy rozrządu nie można zdjąć od tak jak w innych autach. Konieczny jest demontaż rozrządu.
 

Tagi wątku: