Autor Wątek: KOŁA-FELGI-OPONY  (Przeczytany 33230 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #50 dnia: 30 - Grudnia - 2017 - 07:44:56 »
Nie uważasz że z tymi poduszkami to spore przegięcie?
Po przeczytaniu większość podchodzi do tego raczej z uśmiechem .Inaczej będzie to wyglądać jak ktoś się nad tym chwilę zastanowi.
W temacie zostało wklejone zdjęcie z uszkodzoną oponą jak i felą .Nie wiem czy ciężko jest sobie wyobrazić co stałoby się gdyby zamiast pełnowymiarowego koła doszłoby do takiej przygody na dojazdówce która pochłonie zdecydowanie mniej energii z racji na swój wymiar .Pogięcie zawieszenia a przy niefarcie odpalenie poduszek to raczej nie jest teoria spiskowa .
Przy okazji tego tematu można wspomnieć jak bzdurne są przepisy mówiące o ogumieniu auta gdzie bieżnik ,rozmiar na danej osi musi być taki sam .Jak nie jest to pan w mundurku robi problemy ,a jak zakładasz dojazdówkę nie ma problemu .Schody zaczynają się jak ktoś z ubezpieczenia OC/AC będzie chciał odebrać kasę a założył sobie dojazdówkę której nie powinno być w danym aucie i jak to na niej doszłoby do jakiejś przygody .
 

Offline kasik77

  • clubmen
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 1
  • VW: Sharan I 1FL
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: ASZ
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #51 dnia: 30 - Grudnia - 2017 - 09:23:40 »
Dlatego jestem zwolennikiem pełnego koła. Miałem taką sytuację w Vito gdzie był zestaw naprawczy i musiałem czekać na koło bo opona nie nadawała się do dalszej jazdy.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6318
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #52 dnia: 30 - Grudnia - 2017 - 10:12:17 »
Jeżeli w aucie brak czasami miejsca na pełnowymiarowe koło zapasowe, to absolutnie nic nie stoi na przeszkodzie aby kupić dedykowaną do danego modelu "dojazdówkę" i korzystać z niej tak jak przewidział to producent. Cena takiej dojazdówki to pojęcie względne i jeżeli ktoś ma taka potrzebę, to kupi za każdą cenę. Link z ceną 319 zł + koszty wysyłki, jest jak najbardziej do zaakceptowania ale jeżeli @wesol ma takie w cenie 290 zł to jego oferta jest atrakcyjniejsza. Tylko dobrze by było zaprezentować ją w odpowiednim dziale ;)
 

Offline kasik77

  • clubmen
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 1
  • VW: Sharan I 1FL
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: ASZ
  • Moc: 115 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #53 dnia: 30 - Grudnia - 2017 - 10:28:51 »
Tyle ze na dojazdowce nie pojedziesz daleko ze względu na właściwości jezdne
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6318
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #54 dnia: 30 - Grudnia - 2017 - 10:37:40 »
Ale kto tu mówi o jeździe na takim kole gdziekolwiek, mowa jest o "dojazdòwce" i tak należy to koło traktować.
Nie raz i nie dwa widzę na trasie w DE: polskich "angoli" jak lecą w nocy przez całe Niemcy na takiej dojazdôwce i mimo sporego obciążenia pojazdu, szczęśliwie dojeżdżają do Polski.
Wiadomo że okoliczności zawsze determinują do nieracjonalnego zachowania i w pewnym sensie dobrze ich rozumiem.



 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #55 dnia: 30 - Grudnia - 2017 - 10:55:12 »
to absolutnie nic nie stoi na przeszkodzie aby kupić dedykowaną do danego modelu "dojazdówkę" i korzystać z niej tak jak przewidział to producent.
Jeśli producent do danego modelu nie przewidział koła zapasowego w postaci pełnowymiarowej lub dojazdu to nie znaczy tak do końca że możemy sobie dokupić kółko dojazdowe i będzie po sprawie .Warto przemyśleć czy nie zaszkodzimy sobie bardziej niż będzie z tego korzyści w razie potrzeby użycia takiego koła .Bo to że znajdziemy dojazdówkę którą da się przykręcić to raczej pewne nawet taką z innego modelu auta a tego nie przewiduje producent .On przewiduje użycie kompletu naprawczego do naprawy uszkodzenia opony lub holowanie do serwisu . 
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #56 dnia: 31 - Grudnia - 2017 - 13:22:58 »
A czemu to niby nic mniejszego jak 18 cali nie zalozysz na przod?
Ponieważ realnie mi nie wchodzi a to z winy budowy hamulców. Weszło by pewno 17 lub 16" ale to trzeba by sporo poszukać. Przekonałem się o tym jak rozwaliłem w trasie koło przednie i nie mogliśmy nic dopasować a było z czego wybierać. Normalna pełnowymiarowa 16" VW wchodzi mi na styki i to nie każda.

Dodano:  31 - Grudnia - 2017  -  13:36:53
W temacie zostało wklejone zdjęcie z uszkodzoną oponą jak i felą .Nie wiem czy ciężko jest sobie wyobrazić co stałoby się gdyby zamiast pełnowymiarowego koła doszłoby do takiej przygody na dojazdówce która pochłonie zdecydowanie mniej energii z racji na swój wymiar .Pogięcie zawieszenia a przy niefarcie odpalenie poduszek to raczej nie jest teoria spiskowa .
Nikt tutaj nie uważa tego jako teorii spiskowej. Tak niektóre pojazdy wyposażone są tylko w zestaw naprawczy lub serwis i to dotyczy też mojego pojazdu. Tak jak wcześniej wspominałem i też kolega Pretor traktujemy te koło jako dojazdowe a z tym wiąże się odpowiednie zachowanie kierującego. W ekstremalnych warunkach może dojść do uszkodzenia koła dojazdowego ale to przypadłość jedna na milion.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #57 dnia: 31 - Grudnia - 2017 - 20:02:07 »
No tak musi byc odpowiednie kolo o odpowiednich parametrach. Ale nie jest poprostu powiedziane ze musi byc 18 cali. Zreszta kto normalny zaklada dojazd na przednia os i do tego jeszcze napedową. Chyba tylko samobójca. Lapiesz kapcia i dojazd zakladasz na dowolne kolo tylne a to tylne zakladasz na przod i po temacie. To chyba nawet bylo nanauce jazdy kiedys dawno temu bo tak mi sie cos przypomina. To moja zona to wiedziala jak kiedys miala polo to pierwsze co jej powiedzialem to ta rzecz.
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #58 dnia: 31 - Grudnia - 2017 - 21:05:55 »
Wybacz opony masz parami to co bawienie sie w kazde inne kolo na osi? Bo tak sie stanie jesli zamienimy tylne kolo z przednim. Na przedniej osi inna para a na tylnej inna i do tego inne cisnienia na kołach przod-tył.  Ciekawe co na to pan władza podczas takiego spotkania. Sakiewka zabrzeczy jak nic. Tu nie Wielka Brytania ze mozna miec kazde inne koło. Nie popadajmy zbytnio w paranoje. Kolo dojazdowe jest na tyle wytrzymale by dojechac do wulkanizacji a jesli stosujemy sie do wskazowek to nic nam nie grozi.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6318
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #59 dnia: 31 - Grudnia - 2017 - 21:18:37 »
@Andrzeju, w pełni się z tobą zgadzam, a dorabianie jakichś niepotrzebnych ideologi lub teorii spiskowych nikomu do szczęścia nie jest potrzebne.
Sprawa jest prosta jak drut: mamy koło dojazdowe, to zakładamy je tam gdzie złapaliśmy kapcia i dojeżdżamy na nim do najbliższej czynnej stacji wulkanizacji. Oczywiście w miarę możliwości jedziemy wolno i ostrożnie (nie przekraczamy 80 km/h).
Tym co wiedzą i mają doświadczenie, wiadomo też, że autem z napędem na 4-koła powinniśmy w miarę możliwości, unikać długiej jazdy na takim kole, bo przy różnej średnicy i szerokości takiego koła, w układzie przeniesienia napędu, dochodzi do dużych naprężeń.

 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #60 dnia: 31 - Grudnia - 2017 - 22:46:57 »
Zakładam że prawo jazdy masz zdobyte na legalu. Nie uczyli was tam nic czy jak. Zapas to zapas. Nie podlega pod to że ma być taki jak reszta. Tu też nie jak w Czechach że masz mieć wszystkie 4 opony tej samej marki i modelu.
 A zapas nie wiem czy choć w 50% przypadków służy do dojazdu do gumiarza. Zawsze jest tak że złapiesz gumę w lesie w nocy załadowanym po dach. Gumiarza też próżno szukać o godzinie 16 stej bo nawet robiąc do 17 już nic nie biorą. Zawsze też możesz policjantowi pokazać ta trafiona oponę. Powinieneś pamiętać czasy komuny i jak to było że milicjantowi na wezwanie byliśmy zobowiązani okazać zapas.
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #61 dnia: 31 - Grudnia - 2017 - 23:12:28 »
Prawko na legalj zrobione po czasach komuny bo w 96 roku. Ale do rzeczy. Zle mnie zrozumiales. Nie mowie o 4 identycznych oponach tylko parami bo to dopuszczalne to znaczy 2 takie same opony na jednej osi. Przednia ma inne opony a tylna inne np wzor bierznika. Lapie gume z przodu to zsklafam zapas lub dojazdowke na to miejsce. Idac Twoim tokiem myslenia jesli tylne kolo zalozysz do przodu tona zadnej osi nie bedxiesz mial pary o takim samym wzorze bierznika. Reasumujac czyli zamiast poprawic bezpieczenstwo to efekt koncowy stwarza jeszcze wieksze niebezpieczenstwo.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #62 dnia: 31 - Grudnia - 2017 - 23:24:55 »
No jak większe niebezpieczeństwo. Pomysł co mówisz. Od kiedy to na wąskim sliku na przedzie będziesz miał piękne hamowanie? Każdy kumaty gumiarz ci powie.
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #63 dnia: 31 - Grudnia - 2017 - 23:42:06 »
Gumiarz nie ma nic do tego tylko prawa fizyki i systemy w aucie a czuwa nad tym człowiek.Auto Hamuje 4 kołami a nie przodem. Więc mając na tyle różne koła i na przednim też różne i to ma być bezpieczeństwo?

No ale idzie Nowy Rok i już za chwilę, już za chwileczkę zapuka do drzwi więc niech zostanie Twoja racja.
Wszystkiego dobrego na cały Nowy Rok 2018  :szampan: :kolejka:
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #64 dnia: 01 - Stycznia - 2018 - 00:35:33 »
To w nowym roku załóż dojazd na przód rozpedz się tak do 50 i zahamuj ostro. Tylko nie dotykaj w tym czasie kiery.
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #65 dnia: 01 - Stycznia - 2018 - 00:45:38 »
Robilem tak w pod koniec listopada. Jest super tez musisz tego sprobować.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

 

Offline Kristobal

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 150
  • Pomógł: 3
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: WG
Odp: Koło dojazdowe
« Odpowiedź #66 dnia: 01 - Stycznia - 2018 - 12:24:39 »
W mojej byłej Alhambrze też był DPF i brak koła zapasowego. Mechanik - po obejrzeniu samochodu - stwierdził, że da radę przesunąć nieco zbiorniczek na płyn DPF i wtedy zmieści się normalne koło zapasowe. Kazał mi dokupić windę i koło, a on to przerobi. Pomysłu nie zdążyłem jednak zrealizować z powodu sprzedaży auta. Czasami jadąc w dalszą trasę wrzucałem koło zimowe do bagażnika i problem zapasu miałem rozwiązany. Jeżdżąc niedaleko domu ufałem fabrycznemu zestawowi do naprawy opon.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6318
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
KOŁA-FELGI-OPONY
« Odpowiedź #67 dnia: 07 - Stycznia - 2018 - 16:06:25 »
Witam.
Na jakich oponach jeździmy, marka, rozmiar i ciśnienie  :question:

Przykładowo moje opony zimowe:
- Hankook i*cept RS W442
- 205/60 R16 96 H XL
- przód 2.8
- tył 2.6

Autem na co dzień jeżdżę sam lub max we dwie osoby a bagażnik zazwyczaj jest pusty. Do codziennej jazdy mam zamontowane tylko 4 fotele, więc ciśnienie w kołach wydaje mi się dobre. Na tą chwilę zdecydowałbym się ponownie na ten sam typ opony i firmę, choć nie wykluczam w przyszłości zmiany rozmiaru na 215/55 R16.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Opony zimowe - firma, rozmiar, ciśnienie
« Odpowiedź #68 dnia: 08 - Stycznia - 2018 - 08:27:16 »
Ja mam w sharanie opony zimowe Hankook Winter i*Cept Evo w rozmiarze 205/55/16 XL i pompuję je według rozpiski na klapce wlewu paliwa - według tej rozpiski przy obciążeniu z jakim zwykle jeżdżę z przodu powinno być 3.3 bara a z tyłu 3 bary.

red@tapatalk

 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: KOŁA i FELGI - wybieramy rozmiar
« Odpowiedź #69 dnia: 25 - Marca - 2018 - 21:20:43 »
Witam.
Po jesiennej przygodzie uszkodziłem sobie 2 felgi 17" w Moim Sharanie. Idzie wiosna i zamierzam coś fajnego kupić. Poszukuje felg aluminiowych w rozmiarach 17" lub 18", szerokość felgi 7, 7,5 lub 8 cali, ET 35-43. Jakie felgi używacie w tych rozmiarach i jak to wygląda na aucie. Fajnie jak by były fotki w temacie. Przyznam się ze jest tego sporo a ja szukam czegoś unikatowego lub gustownego by moje auto mogło przyciągać wzrok.

A to kilka fotek z wizycie w Nora Auto Białystok:



Czy któraś felga z tych na fotce Wam się podoba?

Zastanawiam się jeszcze czy kupić nowe czy używane oryginały Vw.
 

Offline Scrappy

  • clubmen
  • Wiadomości: 555
  • Pomógł: 21
  • Silnik: 3.0 TDI
  • Moc: 265 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DS
Odp: KOŁA i FELGI - wybieramy rozmiar
« Odpowiedź #70 dnia: 25 - Marca - 2018 - 23:29:23 »
Ja bym celowal w używkę. Za cenę taką co na fotkach można wyrwać piękne aluski. Akurat jestem w temacie bo wczoraj kupiłem takie felgi jak miałeś dotychczas u siebie z praktycznie nowymi oponami za 750zl. Za 2000 są naprawdę piękne wzory w ładnym stanie.
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: KOŁA i FELGI - wybieramy rozmiar
« Odpowiedź #71 dnia: 26 - Marca - 2018 - 00:05:55 »
Też to brałem pod uwagę. Jeśli dotychcasowe felgi się podobają na moim aucie to takie mam mozliwość dokupić z rodzimego miasta Artura.

Ja mam mozliwośc kupna i odnowy takich felg:
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6318
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KOŁA i FELGI - wybieramy rozmiar
« Odpowiedź #72 dnia: 26 - Marca - 2018 - 00:12:41 »
Całkiem ładne, tylko co to za rozmiar i firma ?

P. Jeżeli są u mnie na miejscu, to mogę zweryfikować ich stan przed zakupem  ;)
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: KOŁA i FELGI - wybieramy rozmiar
« Odpowiedź #73 dnia: 26 - Marca - 2018 - 00:25:08 »
 Przepraszam Artur źle się wysłowiłem. Już prostuję u Ciebie w Kędzierzynie są felgi identyczne jak mam w tej chwili na fotkach Ronal.  Takie jak na załączonym zdjęciu:


A te na zdjęciach poniżej mam możliwość obejrzenia w okolicy Warszawy. To są BBS-y dla VW. 

Tutaj więcej Fotek:





 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6318
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: KOŁA i FELGI - wybieramy rozmiar
« Odpowiedź #74 dnia: 26 - Marca - 2018 - 11:45:18 »
ET45 w tych felgach to trochę dużo (będą dość schowane) a szerokość 7,5J to minimalnie za mało do ideału.
Napisz jakie parametry masz teraz w swoich dotychczasowych felgach i czy te powyższe wartości satysfakcjonują Cię na tyle aby kupić takie felgi.

Mój Sharan na oponach 225/50/17 i org. felgach Audi ET42/7J/17"


Sam niedawno kupiłem "nowe" felgi do mojego Sharana, ale one w stosunku do moich dotychczasowych (ET42/7J), mają dużo fajniejsze ET35, co przełoży się na większy rozstaw kół na osi a szerokość 8J spowoduje lepsze "rozejście się" opony na feldze (opona będzie wizualnie szersza).

Wzór moich nowych felg:

Są aktualnie odnawiane i będą miały ten sam kolor co dotychczasowe felgi z Audi.
 

Tagi wątku:
 


�adowanie...