Autor Wątek: 1.9 TDI - dziwne objawy pracy silnika  (Przeczytany 8152 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline GrzesiekTDI

  • clubmen
  • Wiadomości: 22
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
1.9 TDI - dziwne objawy pracy silnika
« dnia: 13 - Kwietnia - 2016 - 18:51:59 »
Witam Was,
Posiadam Tourana 1.9 tdi 105 z 2006 roku, jadąc autostradą 160 km/h na 6 biegu nagle auto straciło moc i zaczęło coś gwizdać i przydymiać po przejechaniu 30 km zatrzymałem się i sprawdziłem olej i było poniżej minimum.
Miałem dziwny objaw podczas jazdy autem.
Przy 2-gim biegu na połowie dystansy do 90 st Celsjusza pracy silnika jadąc z prędkością obrotowa ok 1600-1700 obr/ min przez jakiś stały czas dochodzi do szarpania sinika jakby przy braku paliwa lecz jednak mniej intensywnie, jeśli dalej będę jechał z tą stałą prędkością to silnik wpadnie w stan drgań, które czuć na budzie i te drgania narastają w miarę dodawania gazu na całej rozciągłości obrotomierza dopóki nie wyłączę silnika. Wyłączenie i włączenie od razu powoduje że silnik zaczyna pracować normalnie.

Ropa jest, pali kozak na zimnym, nie kopci, przyspiesza, turbo działa.

Zanima zaczne grzebac na slepo moze ktos z Was mi pomoze.

Pozdro G

PS czasem na zimno zdarza sie, ze silnika "twardo odpala" tzn. troche czuc na budzie drganie przez ulamek sekundy dopoki zilnik nie odpali.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Touran I] 1.9 TDI - dziwne objawy pracy silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 13 - Kwietnia - 2016 - 19:23:52 »
By nie dłubać na ślepo diagnozę wypadałoby zacząć od podłączenia pod kompa.Inaczej każda podpowiedź będzie jak wróżenie z fusów .To że objawy dość często się powtarzają nie oznacza że muszą być zawsze powodem tej samej usterki .
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: [Touran I] 1.9 TDI - dziwne objawy pracy silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 14 - Kwietnia - 2016 - 20:30:06 »
Na początek podłącz VAGa i do sprawdzenia w 01 engine grupy 013 czyli korekcja dawek - im bliżej zera tym lepiej  018 - tu na wolnych obrotach powinny być zera a po przegazowaniu 4444 - każda inna wartość to coss nie tak i 023 BIPy czas reakcji - sprawdź przy 3000 obrotów - pożądane wartości to +- 30 - jak wartość wynosi 127 wywala błąd w sterowniku.

red@tapatalk

 

Offline GrzesiekTDI

  • clubmen
  • Wiadomości: 22
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: [Touran I] 1.9 TDI - dziwne objawy pracy silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 08 - Maja - 2016 - 15:40:22 »
Dzieki panowie

Okazalo sie misfire cyl 1 wtrysk do wymiany

wczoraj go wlozylem ale niestety ukrecilem srube mocujaca wtrysk (ta co mocuje metalowy holder po lewej stronie wtrysku)

Diag pokazal electrical malfunction cyl 1. Kable ok.

Panowie jaki jest moment w Nm na 4 sruby mocujace walek popychaczy wtrysku oraz ta nieszczesna sruba ktora trzyma wtrysk?
Bardzo by mi sie przydaly.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: [Touran I] 1.9 TDI - dziwne objawy pracy silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 08 - Maja - 2016 - 16:02:57 »
Wypadałoby  zamienic miejscami pompki dla pewności.  Teraz to chyba tylko regeneracja tego gwintu została choć można jeszcze z tym mostkiem wkręcić sama szpilke i potem od gory nakrętki zapodać dwie. Nie pamiętam tych niutonow ale ostatnio to się tych pompek nawymienialem tyle ze jeszcze łapy czarne mam. Na czują to robie. Te śrubki pompek to coś koło 20 nm albo i mniej te od popychaczy to już grubsze są to tam można się nieco wyżyć ale jest ich 4 szt na jeden mostek wiec spoko nie musi być mega dowolne.
 

Offline GrzesiekTDI

  • clubmen
  • Wiadomości: 22
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: [Touran I] 1.9 TDI - dziwne objawy pracy silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 08 - Maja - 2016 - 16:25:03 »
Ukrecila sie przy glowce wiec nie ma stachu juz ja wyjalem.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: [Touran I] 1.9 TDI - dziwne objawy pracy silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 08 - Maja - 2016 - 16:31:09 »
A to śrubę dostaniesz w aso chyba po 5 czy 8 zł są.  Taka sama siła jak świece żarowe dokrecaj ale generalnie z czuciem się to robi.
Zamień miejscami pompki ewentualnie zmierz ciśnienie sprężania.
 

Offline GrzesiekTDI

  • clubmen
  • Wiadomości: 22
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Moc: 105 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: [Touran I] 1.9 TDI - dziwne objawy pracy silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 08 - Maja - 2016 - 16:35:04 »
No widzisz jakie mam czucie....hehe

Dodano:  10 - Maja - 2016  -  16:47:10
Poskladane i bylo ok do czasukiedy nie dostal w palnik. Potem juz historia sie powtorzyla. Co jeszcze mozna zrobic?

Dodano:  11 - Maja - 2016  -  09:46:01
...i jeszcze kleac zaczal jak szatan. Nie trzeba dawki regulowac czy adaptowac?
 

Offline ventylo

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BXE
  • Napęd: FWD
Odp: [Touran I] 1.9 TDI - dziwne objawy pracy silnika
« Odpowiedź #8 dnia: 29 - Grudnia - 2016 - 00:18:19 »
W moim Touranem mam podobny problem z szarpaniem silnikiem... tylko że mechanicy rozkładają ręce bo nie mogą usunąć problemu. Objawy są dziwne bo nie pracuje równo silnik w zakresie tem. 60-90"C i to nie zawsze. W czasie jazdy kiedy go przydławie, przyhamuje  np. zmianą biegu, zaczyna pracować na 3 gary i to mogę jechać kilka km i nagle zaczyna pracować normalnie na 4 gary. Ale też naprawia się kiedy zatrzymam się i wyłączę i po chwili odpalę i jest git.
-Pierwsza diagnoza to pompowtryskiwacz nr. 2 bo tak pokazywał błąd na kompie. Był zamieniony z innego auta, były wstawione wszystkie 4 z innego 1,9 (dwa lata młodsze) i nic dalej tak samo. Nie pracuje równo.
-Kolejny pomysł to sprawdzenia wiązki elektrycznej w silniku. Wiązka podmieniona z innego auta - sprawnego. I nic.
-Może czujnik temperatury? Nowy czujnik... i dalej tak samo.
-Mechanicy sprawdzili przewody elektryczne. Z jednej strony akumulator z drugiej żarówka. Wszystko jest OK. A Touran nie pracuje dobrze.
- Jeszcze jest opcja komputer sterujący silnikiem. Kupiłem kompa taki sam, wstawiony i... NIC nadal szarpie.
To był ostatni pomysł mechaników, elektroników. (kilka osób jest w to zaangażowanych) dziś oddali mi auto. A problem szarpania w czasie jazdy został.

Zwracam się do wszystkich kto ma jakieś pomysły co mogło by być przyczyną takiego zachowania auta.
POMOCY!
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Touran I] 1.9 TDI - dziwne objawy pracy silnika
« Odpowiedź #9 dnia: 29 - Grudnia - 2016 - 07:17:32 »
Z opisu wynika że niezłe schody masz z furą .Czy było sprawdzane ciśnienie paliwa ?Zapowietrzanie się układu paliwowego .Zbyt duże skoki mogą powodować podobne objawy .Pozostaje przyjrzeć się również dolotowi powietrza (zawór EGR ,klapa łagodnego gaszenia ) .Przycinanie się / dławienie dolotu może powodować podobne objawy .Nie zaszkodzi zerknąć również w rozrząd (klin na wale głównym ).A całą zabawę zacząłbym od sprawdzania kompresji (by mieć pewność czy problem nie tkwi w zaworach )
 

Offline ventylo

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BXE
  • Napęd: FWD
Odp: [Touran I] 1.9 TDI - dziwne objawy pracy silnika
« Odpowiedź #10 dnia: 29 - Grudnia - 2016 - 10:44:27 »
Gulasz dzięki za odpowiedz. Rozmawiałem z moim mechanikiem i wszystkie Twoje propozycje wykluczył:
Brał pod uwagę układ paliwowy, ale auto odpala od pierwszego nawet po kilku dniach postoju i normalnie przyspiesza tylko w czasie usterki ma moc, ale tylko na 3 gary. Tu też tyczy się zaworowi EGR (nie kopci). Głowicę również sprawdzali i opisał ją jako super sprawną. Kompresja jest dobra bo silnik normalnie pracuje równo tak mi powiedział mechanik. (uczciwie podchodzi do sprawy nie chce naprawiać głowicy bo to bardzo tworzy koszty a nie ma pewności że będzie dobrze).
Obstawiamy na coś elektronicznego bo auto w czasie jazdy sam się naprawia gdy osiągnie 90 stopni.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Touran I] 1.9 TDI - dziwne objawy pracy silnika
« Odpowiedź #11 dnia: 30 - Grudnia - 2016 - 10:37:21 »
Jeśli usterka byłaby typowo elektryczna/elektroniczna mechanior nie miałby najmniejszych problemów i odczytał co go boli za pomocą kompa (chyba że nie potrafi ).Skłaniałbym się bardziej przy usterce typowo mechanicznej .By każdy silnik chciał pracować potrzebuje powietrze ,paliwo oraz kompresje ( jeśli chodzi o silniki na ON przy PB potrzebna jeszcze iskra ) .Skoro wiesz że problem tkwi tylko w jednym cylindrze wystarczy diagnoza czego mu brakuje że nie gada .
Objaw kulawej pracy na zimnym najbardziej sugeruje brak kompresji (jeśli paliwo jest na pewno ).
W przypadku braku paliwa na jednym z cylindrów mechanik widziałby to podłączając kompa .
By sprawdzić czy do cylindra dochodzi odpowiednia ilość powietrza wystarczy sprawdzenie kompresji (lub rozebrać wszystko w drobny mak ).
Sprawdzając kompresje zawężamy pole poszukiwań usterki do dwóch .Paliwa i warunków w których ma dojść do samozapłonu .
 

Offline ventylo

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Touran I
  • Silnik: 1.9 TDI
  • Kod: BXE
  • Napęd: FWD
Odp: [Touran I] 1.9 TDI - dziwne objawy pracy silnika
« Odpowiedź #12 dnia: 20 - Lutego - 2017 - 21:07:14 »
Hura!!! Udało się! Przy wymianie szklanek na zaworach mechanik wyjmował wałek rozrządu i niby czujnik pozycji wałka go zaciekawił. Coś zrobił i działa auto jak z salonu.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Touran I] 1.9 TDI - dziwne objawy pracy silnika
« Odpowiedź #13 dnia: 21 - Lutego - 2017 - 06:36:44 »
Jeśli problem dotyczyłby czujnika wałka tego typu usterka jak najbardziej została by odnotowana przez kompa .I nie dotyczyła pracy tylko na jednym cylindrze .Bardziej prawdopodobna do opisywanego problemu jest usterka którejś ze szklanek (lub kilku ).Dany cylinder mniej się napełniał powietrzem lub opróżniał ze spalin (co wyszłoby przy próbie kompresji ).Zresztą skoro mechanik stwierdził że głowica w 100% sprawna to po co brał się za wymianę szklanek . 
 

Tagi wątku: