Autor Wątek: Różne źródła światła - wydajność i różnice dyskusja ogólna  (Przeczytany 5524 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Różne źródła światła - wydajność i różnice dyskusja ogólna
« dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 08:28:13 »
[admin]wątek wydzielony z dyskusji o obowiązku jazdy na  światłach przez całą dobę  [/admin]
Można podejść do tego tematu od strony sprawności /mocy żarówek .Różnica to nie tak do końca 5% .Standartowa żarówka H7 to moc około 1500 lumenów (przynajmniej tak powinno być by mieściły się w normie )a ksenony to okolice 3000 lumenów .Więc te 5% lekko przesadzone .Ale już z tego nasuwa się mały wniosek jak masz w wozie ksenony to łącznie walisz na drogę 6000 lumenów a przykładowo w lampach dalekosiężnych masz najczęściej żarówki H1 które by mieściły się w normie dają 1000 lm .Czyli ciężarówka z 6 lampami dalekosiężnymi wali na drogą dokładnie tyle samo lumenów co osobóweczka z ksenonami .Wytłumacz to tylko niedowiarkom że wali po oczach dokładnie tak samo .No i jeszcze jedno wynika z tego że przepisy są mocno naginane .Masz ksenony możesz na nich legalnie (niby legalnie )jeździć a jak włożysz do swoich standartowych reflektorów mocniejsze żarówki (np.2000 lumenów )to łamiesz prawo choć i tak masz mniej niż ksenony .
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 943
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Różne źródła światła - wydajność i różnice dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 10:04:51 »
tyle ze lumen to nie moc. Cos mylisz kolego. to jednostka strumienia swietlnego. Pewnych parametrow nei mozna przekroczyc w ukladach swietlnych aut. Po co w takim razie sie meczyc jak mozna zapodac po dwie zarowki H7 w jedna lampe i mamy dwa razy juz na wstepie co nie. TO ile to ciagnie pradu nie jest istotne w tym rpzypadku. Aczkolwiek przepisy mowia wyraznie ze nie mozna przekraczac pewnych granic ani w światlosci ani w mocy samej zarowki( to ile ciagnie pradu choc z tego to jakies 80% to cieplo) itd itd. Nie mozna walic ot tak sobie wiecej i wiecej bo ludzie z przeciwka beda migac nawet ze jedziesz na mijania bo bedziesz raził co nie. Poza tym jak zauwazyles wielu producentow podaje w tych swoich zarowkach jakies + 80% czasami 110% czy nawet +120%. Czy subiektywnie patrzac na jedna lampe z zarowką zwykla za 8 zl a na druga taka +120% to wyczujesz ze jest faktcznie az tyle wiecej?? Czy raczje powiesz ze wiecej jest ale tak pi razy drzwi to nie jestes w stanei stwierdzic czy to jet 10% czy 50% ale raczje nie jest to +120% ??
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Różne źródła światła - wydajność i różnice dyskusja ogólna
« Odpowiedź #2 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 10:36:01 »
Pewnych parametrow nei mozna przekroczyc w ukladach swietlnych aut.
No właśnie o to chodzi z ksenonami które przekraczają te przepisy a nawet mocniejsze żarówki +120% tego nie robią a i tak są zabronione .
A przepis odnośnie jazdy na światłach w celu poprawy bezpieczeństwa jest naginany stosowaniem lamp do jazdy dziennej które mają mniejszą moc (przez co wóz jest mniej widoczny a chodziło o to by był bardziej ) .Czyli raz przeginane przepisy w jedną stroną a raz w drugą .Jeśli przepisy są po to by je łamać /omijać to raczej nikt nie zaprzeczy że coś z nimi jest nie tak (są bzdurne).Choć z niektórych wypowiedzi wynika że są wręcz rewelacyjne (tylko dlaczego je naginają ?)
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 943
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Różne źródła światła - wydajność i różnice dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 11:33:21 »
Nie nic nie przekraczaja, sa dozwolone i te ksenonowe i te zarowki. Tu tylko producenci pisuja rozne rzeczy dziwne. Za chwile beda pisac ze +400% to i tak nie ma znaczenia bo nikt tego nie sprawdzi i nie oceni. TO tylko chwyt reklamowy. Zarowki sa sprawdzone i dostaly certyfikat homologacji wiec sa dopuszczone do uzytku.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Różne źródła światła - wydajność i różnice dyskusja ogólna
« Odpowiedź #4 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 12:04:07 »
Nie do końca mogę się zgodzić z tą wypowiedzią .Żarówka może mieć homologację a jej zastosowanie w lampie nieprzeznaczonej do nie niej jest nielegalne .Podobnie jest z folią do przyciemniania szyb która ma atest a przedniej nie możesz okleić (jest zabronione przepisem ) Tak samo jest z wieloma tematami .Do świateł pozycyjnych na tył powinieneś zastosować 5 W a jak wsadzisz na pozycję 10W mimo żarówka że ma homologację to i tak łamiesz przepisy (mimo że poprawiasz widoczność i tym samym bezpieczeństwo) .Po prostu przepisy nie trzymają się kupy a są formułowane w taki sposób by Kowalski miał pod górkę i mógłby być dojony z kasy na każdym kroku .Jeśli chodzi o oświetlenie wozu możesz jedynie zmienić źródło światła np.diodowe do podświetlenia tablicy rejestracyjnej i tyle reszta zmian co do mocy jak i źródła jest nielegalna/sprzeczna z przepisami .A zapomniał bym jeszcze o dodatkowych halogenach przód jeśli pojazd nie jest w nie wyposażony ale tam też masz dokładne wytyczne co do wysokości od ziemi jak i odległości pomiędzy nimi (ale większość współczesnych aut jest wyposażone w halogeny więc dodatkowej pary i tak nie można zamontować ).

Dodano:  10 - Kwiecień - 2016  -  12:08:49
Co do ksenonów i naginania przepisów by się na nie łapały specjalnie do nich musisz mieć poziomowanie jak i dodatkowe spryskiwacze właśnie dlatego by można było na tym źródle światła jeździć .Gdyby bez bólu można było je  montować każdy w zwykłą lampę wkładał by chińczyki i się na nich bujał (a to też jest zabronione )
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 943
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Różne źródła światła - wydajność i różnice dyskusja ogólna
« Odpowiedź #5 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 13:44:20 »
Nie nie wolno wkładać żarówek lewych w podświetlanie rejestracji gdzie wcześniej były np rurowe albo tradycyjne W5W. Przerabiać tez nie wolno. Homologację masz na całość i żarówkę i lampę.  Musi się zgrywać.
 Nie ma też przepisu na to że musi być poziomów anie przy ksenonach czy układ myjących bo nie ma takowego przepisu.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Różne źródła światła - wydajność i różnice dyskusja ogólna
« Odpowiedź #6 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 17:32:52 »
Trzymajmy się faktów przecież doskonale wiesz że jak pojedziesz wozem z ksenonami a nie będzie sprawny układ samopoziomowania lamp lub nie będzie działał układ ich mycia to diagnosta nie podbije przeglądu (jak jest kumaty )podobnie jak zmodzisz sobie ksenony bez samopoziomu i spryskiwaczy też nie dostaniesz piecząteczki (omijam fakt że jest to nielegalne tylko nie spełnia warunków technicznych dopuszczających pojazd do ruchu ) .Są na to dość rygorystyczne wytyczne i nie mów że nie . Jedyną ingerencją jaką możesz zrobić jest zmiana oświetlenia tablicy rejestracyjnej .Możesz zamiast zwykłej żarówki zamontować ledy .Jednak ich moc ,ilość jak i barwa musi nie być rażąco odbiegająca od orginału (czyli nie możesz zamontować niebieskiego źródła światła tylko odcień białego a moc musi być podobna do orginału (słabsze lub mocniejsze będą narażały na zatrzymanie dowodu rejestracyjnego przez misiaczków lub brak stempelka od jaśnie diagnosty ).
Zauważyłem że temat troszkę się poszatkował na dwa inne (trochę szkoda bo jak najbardziej jesteśmy przy zagadnieniu bezpieczeństwa związanym z oświetleniem pojazdu a obgadanie tematu żarówek takich czy innych łączy się też z mitem poprawiającym lub nie bezpieczeństwo) .Ale niech będzie za dużo prawdy w jednym temacie może się przejeść nie jednemu . 
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 943
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Różne źródła światła - wydajność i różnice dyskusja ogólna
« Odpowiedź #7 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 18:17:52 »
Nie trzeba poziomowania. Wiele opli corsa sprzedaliśmy nowych z ksenonami i nie było tych elementów.  To że na necie o tym gadają to nie znaczy ze to prawda. Pokaż mi taki przepis nr artykułu co mówi ze to musi być bo jest sporo modeli bez tego.
Podświetlanie rejestracji jak miało żarówkę np W5W to nie możesz sobie wstawić np jakiejś lewej bo to juz nie będzie takową żarówka.  Tak samo na pozycję przednia czy tylna nie wolno wkładać innych żarówek jak te z tym oznaczeniem co jest wytopione na obudowie tej lampki. Jedynie co możesz sobie zmieniać żarówki dowoli w kabinie. Wszystko co na zewnątrz świeci nie wolno ruszać.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Różne źródła światła - wydajność i różnice dyskusja ogólna
« Odpowiedź #8 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 18:33:41 »
http://xenon-hid.sfdesign.pl/przepisy.html Mówisz i masz
Co do oświetlenia kabiny leciutkie sprostowanie bo znajdzie się zaraz taki co kupi sobie ksenony zamontuje w kabinie i przez przednią szybę będzie świecił na drogę .Bo przecież jest to wykonalne .


Dodano:  10 - Kwiecień - 2016  -  18:40:33
http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/nadwozie-2865/news-to-musisz-wiedziec-o-swiatlach,nId,1491117 tu jest jeszcze raz o ksenonach jak i o zmianie podświetlenia tablicy .
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 943
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Różne źródła światła - wydajność i różnice dyskusja ogólna
« Odpowiedź #9 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 19:01:47 »
Nie rob jaj nie chodzi o przepisy jakies z ONZ. Konkretnie nasze przepisy a nie jakies inne dziwadla.

Z podswietlaniem rejestracji przeczytaj sobie co tam pisza ze tak jak przy innej malej usterce np pozycyjna zaroweczka albo obrysuwka jest jako drobna i do naprawienia i warunkowo przechodzisz przegląd z ta usterką. nie jet to jednak dozwolone. Ciekawe co bedzie w sadzie jak np beda zeznawac dwie osoby- ta ktora miala wstawione takei zaroweczki niedozwolone i ta druga osoba ktora stwierdzi ze go oslepiły swiatla te niehomologowane, nie srpawdzone nielegalne. Cikawe do ktorej sie wypowiedzi przychyli sąd. Czekaj odpowiem ci bo wujek mial cos podobnego jak mu wyciagneli z auta wszystkie zarowki do badań. jak myslisz co zrobią jak sie okaze ze w aucie majstrowane. Gdzie chesz przymykac oko do takiej zaroeczki czy moze zaraz do spawanego wahacza a moze spawane cos przy ukladzie hamulcowym?? Nie mozna to neimozna. Je chce dokladnie artykul, paragraf numer a nie ze mi tu jakas stronke podajesz. Stronke to i ja sobie moge taka stworzyć wystarcyz miec miejsce na serwerze i juz sobie stawiasz domene. Internet i te bzdury to nei wyznacznik prawdy pamietaj o tym.

Poza tym tak jak pisalem wczesniej w 2010 roku zesmy sprzedawali corsy C i D i w C akurat byly ksenony w nowym aucie dosc czesto i nie bylo poziomowania automatycznego z czujnikami na wahaczach ani nie bylo spryskiwaczy. Mozliwe ze cos tam wdrozyli juz od tego czasu bo mamy 2016 rok i dalej juz nie sledzilem a corsa C tez juz od ładnych paru lat jest nie produkowana.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Różne źródła światła - wydajność i różnice dyskusja ogólna
« Odpowiedź #10 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 20:07:02 »
Praktycznie co roku wprowadzają jakieś zmiany jak nie sami to muszą się dopasować do wymogów unijnych .I w rezultacie jest jeszcze większy bałagan w przepisach a jedne zaprzeczają drugim .Normalka .Najgorsze że w tej przepychance cierpi Kowalski a nie oni za brak kompetencji .Ostatni przykład odnośnie rejestracji anglików po zmianie kierownicy rozbawił mnie nieźle .Z oświetleniem pojazdu jest podobnie .Jak sprowadzisz wóz ze stanów musisz dopasować oświetlenie do europejskich wymogów a jak sprowadzisz wóz na mienie przesiedleńcze nie musisz nic zmieniać .Typowa kwadratura koła .Tak samo jest z ksenonami na dzień dzisiejszy nie przejdzie badania bez samopoziomowania i spryskiwaczy .Skoro mówisz że szły nowe wózki bez tego to widocznie jakoś to obchodzili ( lub ksenony nie były tak do końca ksenonami ) .W naginaniu przepisów Polacy naprawdę są nieźli.Odnośnie konkretnego przepisu o jakim wspomniałeś nie chce ni się tego wszystkiego przekopywać by ci podać dokładnie art.ust.Ale przy jakiejś okazji na pewno podrzucę (możesz być pewien bo widziałem ,czytałem i się uśmiałem ) 
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 943
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Odp: Różne źródła światła - wydajność i różnice dyskusja ogólna
« Odpowiedź #11 dnia: 10 - Kwiecień - 2016 - 20:58:03 »
mozeliwe ze jest cos do aut w miare nowych czyli cos w desen astry J czy innych. Ale taka astra H nawet czyli popularnie nazywana trojka to na sto procent nie miala takeigo wymogu. nie bylo tego w przepisach. Do astry G mozesz sobie zakupic lampy np FK i maja po pierwsze wybite oznakowanie homologacji jak i oznakowanie dozwolonych zarowek itd. W zaczepie zarowki jest tak zrobone ze mozna zalozyc H7 i D2S i jest takowy przy nich opis wlansie tych dwoch typow. Kazdemu wolno zalozyc takie lampy i moze sobie wtedy zalozyc zrodlo swiatla jakie mu sie podoba. Regulacje wysokosci jak sam tam przytoczyles niby trzeba miec ale bylo powiedziane z enei koneicznie automatyczna. Moze byc reczna czyli z pokretelka a nawet z pod maski.
 

Tagi wątku: