Autor Wątek: 2.0 TDI-PD [BKP] - silnik zimny gaśnie - uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu G40  (Przeczytany 7241 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darko11221

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BKB
  • Napęd: FWD
  • Rej: KSU
Passat B6 2.0 TDI [BKP] 140 KM.
Silnik gaśnie jeżeli przekroczę 2.5 tyś obr. problem znika gdy temp silnika (cieczy chłodzącej) przekroczy 50 stopni.
Kupiłem samochód 2 dni temu poprzedni właściciel powiedział, że jest to zabezpieczenie turbiny, ale nie chce mi się w to wierzyć.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Jakby tak było to właściciele tych pojazdów zanim ruszą z miejsca piłowali by je na postoju by złapały temperaturę. Troszkę poprzedni właściciel podkoloryzował. Jest w nim jakaś drobna usterka. Wrzuć wóz na kompa i sprawdź co mówi mądrego. Szukanie po omacku w przypadku tak nafaszerowanego wozu elektroniką może być problematyczne.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
nie istnieje takie zabezpeiczenie. Turbo to nie jajko by sie az tak mocno cackać. TO element ktory spokojnie wytrzymuje po 400-500 tys km jesli jest wlasciwie eksploatowane czyli wymiany oleju co 10-15 tys km, pilnowanie by nie walilo overbostow czyli by nie przeladowywalo i szczlenosc dolotu była zachwana( turbo nie pompuje w kosmos a do silnika).
 

Offline darko11221

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BKB
  • Napęd: FWD
  • Rej: KSU
Na zgaszonym silniku pokazuje mi 2 błędy przepływomierza i czujnik położenia wału korbowego, ale z tego co czytałem jest to normalne. Poza tym co do tych czujników ma temperatura silnika. Jakieś inne pomysły.

Silnik gaśnie nawet jak jadąc ze stromej górki hamuje silnikiem i przekraczam to 2-2.5 tyś obr.

Dodano:  26 - Marca - 2016  -  10:36:45

Silnik ma zabezpieczenie, ale tylko na biegu jałowym nie można przeciągnąć poza pole 3 tyś obr.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Jeśli komp zanotował błąd to raczej oznacza że coś go boli .Ale sprawdzenie nie polega tylko na odczycie zanotowanych błędów a na przeanalizowaniu parametrów życiowych silnika .Może być tak że błędów nie odnotuje w pamięci a będzie kulawo chodził lub nie będzie odpalał i wtedy bez podajrzenia co jest w parametrach pracy będzie kicha.
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Masz wyraźne błędy przepływomierza oraz czujnika położenia wału. Te urządzenia dając błędne wskazania mogą zakłócić prawidłową pracę silnika. Może to zanieczyszczone kostki na połączeniu  a może czas coś z tych elementów wymienić. Dopóki tego nie sprawdzisz będziesz błądził po omacku. Jak masz możliwość to podmień przepływomierz lub czujnik i sprawdź czy coś się poprawiło.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Ja bym sie sklaniam do wymiany czujnika polozenia walu bo rpzeplywomierz nie manic do tego. Jednakze sprawdz styki i ciaglosc obwodu od tego czujnika do samego ECM ale tak macajac wiazke kablową. Czujniki polozenia walu i walka dosc czest gubia sygnal ale zazwyczja odwrotnie czyli po nagrzaniu nastepuje przerwa w polaczeniu.
 

Offline darko11221

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BKB
  • Napęd: FWD
  • Rej: KSU
Źle odczytałem ten błąd to czujnik położenia wałka rozrządu g40, czy coś to zmienia.
Ktoś wie jakie jeszcze pomiary mogę wykonać vagiem czy jest blok pomiarowy na ten czujnik.
 

Offline wesol

  •  -baned-
  • Wiadomości: 94
  • Pomógł: 5
  • Moc: ?? KM
  • Napęd: FWD
Tak. Wtedy by raczej kiepsko palił znaczy się długo kręcił zanim odpalił.
 

Offline darko11221

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BKB
  • Napęd: FWD
  • Rej: KSU
Tak. Wtedy by raczej kiepsko palił znaczy się długo kręcił zanim odpalił.
U mnie pali do strzału.

Dodano: 20 - Kwiecień - 2016
Witam, problem rozwiązany, jestem po wymianie czujnika, udało mi się go wymienić bez rozbierania rozrządu i jak ręką odjął.
Koszt 80 zł za czujnik.
 

Tagi wątku: 2.0 tdi