Autor Wątek: ROZRZĄD 1.9 TDI - wymiana, wybór części, ceny  (Przeczytany 40446 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
ROZRZĄD 1.9 TDI - wymiana, wybór części, ceny
« dnia: 04 - Marca - 2016 - 02:17:08 »
Witam.
Parę dni temu przy okazji sprawdzania świec żarowych w moim Sharanie 1.9 TDI AFN, tknęło mnie aby odchylić osłonę paska rozrządu i zerknąć na sam pasek. Po odchyleniu osłony moim oczom ukazał się taki widok jak na poniższych fotkach.


(Kliknij aby powiększyć)

(Kliknij aby powiększyć)

Rozrząd wymieniany był jeszcze za poprzedniego właściciela auta (4 lata temu), przy przebiegu 187 670 tyś. km. Teraz auto ma przebieg 249 650 tyś. km i powoli szykowałem się już do wymiany rozrządu ale to co zobaczyłem troszkę mnie przeraziło.
Czy rolka napinająca może być tak zżarta po 4 latach użytkowania, czy może ktoś sobie odpuścił jej wymianę?
W jakim stanie według was jest pasek, oczywiście z tego co widać na zdjęciach?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 1.9 TDI [AFN] - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #1 dnia: 04 - Marca - 2016 - 06:36:48 »
Osobiście widziałem jeszcze w bardziej kiepskim stanie.Nie raz bywa tak że jak ktoś mówi że ma wymieniony rozrząd ma na myśli tyko sam pasek lub mechanik olewa wymianę tej rolki i zostawia starą .Spotkałem się też z opcją kompletu rozrządu gdzie nie było tej rolki (niby komplet ale taki mało kompletny )Ze zdjęcia chyba nikt nie oceni ci kondycji paska tym bardziej z zewnętrznej jego strony .Łatwiej jest coś powiedzieć widząc stronę wewnętrzną (to tam są zęby i to one są ważniejsze .Dość dużo podpowiada ilość pyłu jaki powstaje z wycierającego się paska (pod warunkiem że osoba wymieniająca przyłożyła się i wydmuchała bebechy ) Co do samego przebiegu dość istotny jest styl jazdy (hamowanie silnikiem ,starty z piskiem opon ,targanie przyczepy itd.).Z tego co podajesz to zbliżasz się dużymi krokami do wymiany (a wżery na tej rolce przyspieszają dewastację paska ) 
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.9 TDI [AFN] - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #2 dnia: 04 - Marca - 2016 - 19:10:30 »
Sam już nie wiem, wymieniać rozrząd już teraz przy przebiegu 60 tyś. czy poczekać jeszcze i wymienić za rok jak będę miał 10 tyś więcej zrobione  ::)
Sprawdzałem dzisiaj ceny u mnie na miejscu i za kompletny rozrząd do 1,9 TDI AFN: pasek Conti + 2 rolki Ina, muszę przygotować 220 zł.   
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: 1.9 TDI [AFN] - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #3 dnia: 04 - Marca - 2016 - 20:29:03 »
Ja u siebie rozrządy wymieniałem co 90 tysięcy. Pasek Conti i rolki Ina. Mechanicy przy tańszych zamiennikach proponują wymianę co 60 tysięcy.
Rozrząd w twoim aucie nie wygląda ciekawie patrząc na tą uszkodzoną rolkę. Co do paska nie wypowiem się ponieważ nie widać go od środka.
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: 1.9 TDI [AFN] - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #4 dnia: 04 - Marca - 2016 - 22:55:50 »
Ja u siebie tez co 90 tysięcy wymieniam. Na takim samym zestawie jak kolega andrew. Na moje to wymień go dla świętego spokoju bo jak walnie to po silniku....
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: 1.9 TDI [AFN] - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #5 dnia: 05 - Marca - 2016 - 06:59:54 »
Zapomniałem dodać bo nie wiem czy sam będziesz zmieniał czy mechanik. Przy okazji wymiany rozrządu sprawdź w jakim stanie jest koło na wale. Może być zużyte lub tak jak u kumpla ostatnio poluzowało się na tzw. klinie. Przez niedopatrzenie mechanika zmienił cały silnik na drugi a wystarczyło sfrezować czop wału i nowe kółko na wał. Jednocześnie możesz wyczyścić dolot i EGR.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan I] 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #6 dnia: 05 - Marca - 2016 - 10:24:12 »
Jakiś dziwnie tani ten kompletny rozrząd do twojego wozu.
No chyba że po naprawdę dobrym układzie lub nie zamierzasz wymieniać przy okazji pompy wody (bo i tak można).
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan I] 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #7 dnia: 05 - Marca - 2016 - 10:27:20 »
Nie planuję sam zmieniać rozrządu w moim aucie ale będę na pewno nadzorował tą operację i nie omieszkam porobić paru fotek  ;)
Zwrócenie należytej uwagi na wymianę rozrządu, z całą pewnością skutkuje później większą niezawodnością tego połączenia.
Dzięki za wskazówki  :thumbup:
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan I] 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #8 dnia: 05 - Marca - 2016 - 10:37:30 »
Nie zapomnij wziąć ze sobą linijkę w razie czego to mechaniora po łapach. >:(
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan I] 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #9 dnia: 05 - Marca - 2016 - 10:38:04 »
@Gulasz, z tego co podałem to wychodzi taka cena. Nie wiem czy tanio czy może bardzo tanio, ale części są firmowe i to chyba z wysokiej półki ::)
Specjalnie nie pisałem o pompie, bo decyzję o wymianie chciałem aby podjął mechanik w czasie w zmiany rozrządu. Pompa wody podobno nie jest powiązana z rozrządem w 1.9 TDI AFN, więc można ją wymienić za każdym razem przy wymianie rozrządu lub co któryś tam raz. 

Dodano:  05 - Marca - 2016  -  10:45:41
Nie zapomnij wziąć ze sobą linijkę w razie czego to mechaniora po łapach. >:(
Chyba nie ma takiej potrzeby, mechanik jest tak dobry jak bardzo patrzysz mu na ręce. Bo gdy klient nie interesuje się swoim autem i sprawia wrażenie dojnej krowy, to mechanicy doją go za frajer. Ja od dawna nie dopuszczam do takiego traktowanie mnie żadnemu z nich, nawet jak mechanikiem mój jest kolega  :D

A wracając do pmpy wody to zaraz sprawdzę czy 3 lata temu przy wymianie chłodnicy, wentylatora i całego płynu nie wymieniali mi też tej pompy.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan I] 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #10 dnia: 05 - Marca - 2016 - 10:46:51 »
Wspomniałem o niej bo najczęściej wymienia się ją przy okazji wymiany rozrządu bez względu czy jeszcze żyje czy nie.Najczęściej występuje ona w komplecie z rozrządem mimo że nie jest nawet napędzana paskiem rozrządu (w niektórych modelach wozów ).Możesz ale nie musisz jak wiesz ile przeleciała kilometrów .
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: [Sharan I] 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #11 dnia: 05 - Marca - 2016 - 10:47:12 »
Jakiś dziwnie tani ten kompletny rozrząd do twojego wozu.
No chyba że po naprawdę dobrym układzie lub nie zamierzasz wymieniać przy okazji pompy wody (bo i tak można).
Ten silnik ma to do siebie że przy każdym rozrządzie nie trzeba wymieniać pompy wody. Oryginalne montowane na pierwszy montaż wytrzymywały około 280 tysiecy ale dobrze ze zwróciłeś na to uwagę.


Nie zapomnij wziąć ze sobą linijkę w razie czego to mechaniora po łapach. >:(
:good job:

Artur pompę możesz wymienić bez demontażu rozrządu ale jak będzie zdemontowany to rzutem na taśmę będzie łatwiej. :D Jak piszesz  oceny dokona mechanik podczas naprawy.

Dodano:  05 - Marca - 2016  -  11:08:30
Ocena pompy jest bardzo prosta.
Przy zdjętym pasku sprawdzasz za koło pasowe czy nie ma luzów, głośnego szumu i wycieków.
Jak masz powyższe objawy to potrzebna jest wymiana.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan I] 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #12 dnia: 05 - Marca - 2016 - 10:53:28 »
Chyba nie ma takiej potrzeby, mechanik jest tak dobry jak bardzo patrzysz mu na ręce.
Jak wiesz o co chodzi i wiesz jak ma być to zrobione.
Jak klient słabo kojarzy w czym rzecz to może stać i patrzeć a i tak zrobi knota. Taka brutalna prawda.


Dodano:  05 - Marca - 2016  -  10:56:54
Przy zdjętym pasku sprawdzasz za koło pasowe czy nie ma luzów,  głośnego szumu i wycieków.
To jest już stan agonalny. Jeśli przy delikatnym powolnym obracaniu czuć najmniejsze delikatne przycinania, przeskoki to jest już sygnał do zmiany. Nie musi być nic słychać (podpowiadam tak na ucho).
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan I] 1.9 TDI AFN - rozrząd - co i jak?
« Odpowiedź #13 dnia: 05 - Marca - 2016 - 11:05:51 »
Dlatego jest założony ten wątek aby nie dać się wciągnąć w jakieś głupie gierki typu: nie ma potrzeby wymiany tej pompy, jest jeszcze dobra!  A duchu mechanik sobie myśli: i tak frajerze przyjedziesz do mnie za parę tygodni lub miesięcy na wymianę tej pompy  :D
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: [Sharan I] 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #14 dnia: 05 - Marca - 2016 - 11:08:08 »
Cytat: Gulasz
Cytat: andrew7800
Przy zdjętym pasku sprawdzasz za koło pasowe czy nie ma luzów,  głośnego szumu i wycieków.
To jest już stan agonalny. Jeśli przy delikatnym powolnym obracaniu czuć najmniejsze delikatne przycinania, przeskoki to jest już sygnał do zmiany. Nie musi być nic słychać (podpowiadam tak na ucho).

Stan agonalny tak, ale trochę wymieniłem tych pomp i nie zgodzę się do końca z Twoją wypowiedzią. Nowa pompa sztywno się obraca i wydaje delikatny szum. Nie zdarzyło mi się żeby taka pompa się zacinała. Najczęściej były przypadki nadmiernego luzu wirnika co skutkowało w efekcie końcowym ocieraniem skrzydełek pompy o obudowę lub w ekstremalnych warunkach połamanymi łopatkami lub urwanym wiatraczkiem na ośce napędowej. Zdarzały się przypadki wycieku płynu na ośce ale to wielka rzadkość.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan I] 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #15 dnia: 05 - Marca - 2016 - 11:26:28 »
Okey, to już wiem że należy sprawdzić pompę i jak to zrobić ::)
Ale może ktoś podpowiedział by, jak powinien wyglądać cały kompletny zestaw do wymiany rozrządu w 1,9 TDI AFN  :D
Zdjęcia mile widziane  ;)
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan I] 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #16 dnia: 05 - Marca - 2016 - 12:02:18 »
Może jednak lepiej nie wiedzieć wszystkiego .Jest takie stare powiedzenie "mniej wiesz lepiej śpisz "Jak zaczniesz drążyć temat to zaczniesz słabiej sypiać .Czy sprawdziłeś co ile przewiduje producent zmianę kół rozrządu (bo nieraz tak jest ).Czy masz przyrząd lub mechanik do sprawdzenia zużycia zębów koła rozrządu .Czy wiesz że za każdym razem po odkręceniu śruby głównej wału powinna być ona wymieniona na nową (takie są zalecenia konstruktora )Czy wiesz że powinno być sprawdzenie osiowości kół rozrządu .Wszystkie szpilki śruby od rolek napinaczy powinny być nowe ,gwinty w bloku,głowicy przed ponownym montażem powinny być oczyszczone i sprawdzone (w razie zbytnio wyrobionego gwintu rozbiórka i wymiana lub naprawa w wyspecjalizowanym warsztacie czyli serwis).Naturalnie wszystkie momenty sił dokręcania śrub kluczem dynanometrycznym (naturalnie po kalibracji ) .Takich pierdół i zaleceń producenta jest cała kupa .A wszyscy robią jak robią i mają to gdzieś .Żyjemy w Polsce i mamy takie realia życia.Jak zaczniesz wszystko robić jak książki piszą to osiwiejesz a zwykła wymiana rozrządu okaże się niemal lotem w kosmos .Zrób jak wszyscy i śpij spokojnie w przekonaniu że jest git. Poza tym to tylko auto (kawałek blachy )a nie członek rodziny jak coś nie wyjdzie zawsze można naprawić lub kupić drugi     
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan I] 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #17 dnia: 05 - Marca - 2016 - 12:08:06 »
@Gulasz, no coments :evil:
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: [Sharan I] 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #18 dnia: 05 - Marca - 2016 - 13:10:50 »
W skład zestawu wchodzi:
- pasek rozrządu
- rolka napinająca
- rolka stalowa
Dodatkowo jeśli jest zużyta pompa obiegu cieczy to ją wymieniamy.
Po oględzinach koła rozrządu na wale jesli wymaga wymiany to je wymieniamy na nowe + nowa śruba mocująca. Jeśli dojdzie wymiana tego koła to trzeba sfrezować czop wału korbowego w celu prawidłowego montażu nowego koła.
To taki ogólny zarys części jakie nam będą potrzebne.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan I] 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #19 dnia: 05 - Marca - 2016 - 17:45:22 »
Pretor --- jak twój mechanior będzie miał rozgrzebany rozrząd niech sprawdzi osiowy luz na pompie (czy koło pompy nie chodzi przód tył lub precyzyjniej nie chowa się do pompy i nie wyłazi z niej).Nadmierny luz będzie świadczył rychłą naprawą pompy a co za tym idzie jeszcze raz rozpinanie wszystkiego w drobny mak .A jak masz za coś płacić dwukrotnie to może warto za jednym grzebaniem i jedną kasą .(ale to zależy od grubości portfela). 
 

Offline Scrappy

  • clubmen
  • Wiadomości: 555
  • Pomógł: 21
  • Silnik: 3.0 TDI
  • Moc: 265 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: DS
Odp: [Sharan I] 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #20 dnia: 05 - Marca - 2016 - 20:11:02 »
Może przyszłym pokoleniom się przyda fotka

 

Offline src

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 151
  • Pomógł: 69
  • VW: Passat B4
  • Silnik: 2.0 Digifa
  • Kod: 2E
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: SRC
Odp: [Sharan I] 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #21 dnia: 19 - Marca - 2016 - 09:09:10 »
Ten napinacz z pierwszej fotki zdecydowanie do wymiany.
Paski nigdy nie zrywają się bez przyczyny, najczęściej powodem bywa blokujący się napinacz paska rozrządu.
 
Podziękował: pretor

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #22 dnia: 10 - Czerwca - 2017 - 14:59:15 »
W końcu na podstawie nr części z faktury, doszedłem do tego jakich producentów części mam aktualnie jeszcze w swoim silniku 1.9 TDI:
- Gates 5622XS pasek rozrządu
- INA 531 025 130 rolka napinająca
- INA 532 012 210 rolka prowadząca
- Graf 279 N pompa wody

Rozrząd wymieniany był w kwietniu-maju 2012 roku przy przebiegu 187 tyś. km i z tego co widać na dobrych częściach. Od czasu wymiany rozrządu minęło już 5-lat i 65 tyś. km i przyszedł czas na wymianę całego zestawu na nowy.

Poniżej mój nowy zakupiony dzisiaj zestaw rozrządu do 1.9 TDI AFN:
- Conti CT 945 pasek rozrządu
- INA 531 025 130 rolka napinająca
- INA 532 012 210 rolka prowadząca
- Hepu P512 pompa wody

Cały ten komplecik rozrządu kosztował mnie 310 zł w zaprzyjaźnionym sklepie motoryzacyjnym Ramirex w K-Koźle.





W najbliższym wolnym tygodniu, będzie wymiana rozrządu na nowy ;)




 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1637
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Model: Minivan
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #23 dnia: 10 - Czerwca - 2017 - 17:52:18 »
A takiego wiatraka w pompie jeszcze nie widziałem
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 1.9 TDI AFN - wymiana rozrządu, co i jak?
« Odpowiedź #24 dnia: 10 - Czerwca - 2017 - 19:33:41 »
Pompa firmy HEPU została polecona przez dobrego znajomego w sklepie motoryzacyjnym w którym od lat się zaopatruję, jako bez problematyczna a prezentująca już dobry poziom.
Czy ktoś z Was może potwierdzić tą opinię  ::)
 

Tagi wątku: AFN tdi rozrząd