Autor Wątek: 2.0 TDI-PD - NAGRZEWNICA - przytkana i skoki temperatury  (Przeczytany 24177 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mateusz222

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 18
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BKP
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: 2.0 TDI PD [BKP] - skoki temperatury?
« Odpowiedź #25 dnia: 15 - Marca - 2016 - 05:58:05 »
@andrew7800 przeczytaj uważnie, to co pisalem wczesniejj. Podczas jazdy ciaglej, powyzej 110-120 km temperatura zaczyna skakac na 95-100, po zatrzymaniu chlodnica zimna, termostat zamkniety a wentylator szaleje. Wydaje mi sie ze ciezko by przy plusowych temperaturach auto bylo odpowiednio chlodzone jadac dyatans 300km na malym obiegu??

Dodano:  16 - Marca - 2016  -  13:17:02

No wiec,zrobilem dzisiaj test pompy wody, co prawda podlaczylem sie wezem tylko z jednej strony (zbyt gruby, nieprzesroczysty by poczuc czy woda plynlie gdybym zrobil baipas) i wyglada to tak: waz uniesiony, niepodlaczonym koncem ok 2,5 m w gore, na wolnych obrotach nie wyrzucalo płynu, dopiero na około 2 tys obrotow plyn pojawil sie na tej wysokosci. Waz trzymany na wysokosci silnika, wolne obroty i pojawia sie płyn.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI PD [BKP] - skoki temperatury?
« Odpowiedź #26 dnia: 16 - Marca - 2016 - 16:41:57 »
Jeśli pompa podniosła słup wody (płynu na wysokość 2-2,5 metra to wygląda że jest ok.Pytanie tylko czy jak się silnik zagrzeje (na gorącym )będzie tak samo .Spotkałem się z takim przypadkiem że wirnik pompy był pęknięty przy ośce ,płyn zimny wszystko było cacy dopiero jak się zagrzał robił się na niej luz między ośką a wirnikiem że zaczynała niedomagać ( i to dopiero na wyższych obrotach jak woda stawiała większy opór ) .Zrobienie całego bajpasa dało by odpowiedź czy na zimnym i na ciepłym jest ok.Na wolnych obrotach ma prawo podnieść słup cieczy na niewielką wysokość (tak że tym się nie sugeruj ).Jeśli dysponujesz wężem który jest sztywny i ciężko wyczuć czy przepływa woda (płyn ) wystarczy położyć na nim rękę na ciepłym jak dodasz obrotów zacznie lekko parzyć w łapki i to będzie znak że pompuje .Jeśli jeden króciec zatkałeś a sprawdzałeś na drugim otwartym z jednej strony mocno zakłóca się prawidłowy przebieg wody i wynik takiego doświadczenia też może mocno przekłamywać.A tak przy okazji zapytam czy przypadkiem nie wywala ci błędów na liczniku ?Bo może kombinujemy zupełnie nie w tym miejscu może skoki temperatury związane są z usterką mechaniczną silnika (typu EGR,dawka paliwa ,kąt wtrysku )Może po prostu męczy się i dlatego przy większych prędkościach nie wyrabia i się biedaczek poci z wysiłku.Teoretycznie skoro tym autem cały czas się przemieszczasz to przy uszkodzeniu uszczelki jego stan by się pogorszył .Zakładając że uszkodzona jest pompa wody to w końcu musiała by się rozpaść .Ile mogłeś przejechać z tą usterką kilometrów i czy zaobserwowałeś zmiany na gorsze ?   
 

Offline mateusz222

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 18
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BKP
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: 2.0 TDI PD [BKP] - skoki temperatury?
« Odpowiedź #27 dnia: 16 - Marca - 2016 - 16:55:24 »
Od momentu kiedy zwróciłem uwagę na to, że coś jest nie tak jak być powinno, przejechałem 1,5 może 2 tys. Póki co, ja żadnych zmian nie widzę. Na desce błędów brak, wydaje mi sie ze na kompie też nic nie wychodziło.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI PD [BKP] - skoki temperatury?
« Odpowiedź #28 dnia: 16 - Marca - 2016 - 20:24:27 »
Skłaniał bym sie do walniętej uszczelki pod głowicą tylko nie pasuje mi w tym wszystkim brak zbierającego się ciśnienia w zbiorniczku po próbie przeczołgania go z dobrym butem przez 5 km. Jeśli przeleciał na walniętej uszczelce/głowicy około 2 tyś to jeśli nie pojawił by się już olej w wodzie to przynajmniej czarny osad pływający na powierzchni cieczy w zbiorniczku .Osobiście obstawiam bardziej pompę wody (która prędzej czy później uszkodzi albo uszczelkę albo głowicę )Sprawdzenie szczelności układu pod kontem spalin w wodzie /płynie potwierdziło by temat uszczelki lub głowicy .Jeśli nie będzie spalin to pozostaje temat pompy (tym bardziej że podpowiadam że dłubałem takiego paska na tego typu awarię ).W razie czego mogę podpowiedzieć że pompa od 90kucy pasuje w mocowania ma tylko węższe kółko od paska rozrządu (w razie bólu można taką pompę zamontować na pewno przeżyje ładnych parę tysięcy kilometrów) przetestowałem osobiście.Przynajmniej do testowania jak jest pod ręką by nie brnąć w koszta.

Dodano:  01 - Stycznia - 2019  -  21:03:57
Przychodzi mi do głowy jeszcze jedna możliwość mało prawdopodobna ale nie zaszkodzi sprawdzić .Dłubałem kiedyś takiego który miał podobne objawy a problem okazał się banalnie prosty .Tego co ja dłubałem był po dzwonie i jakiś nadworny blacharz składając przód odwrotnie zesztukował instalację wentylatora chłodnicy .Przy mniejszych prędkościach wszystko było ok. jak jechał szybciej załączał się wentylator który zamiast ciągnąć powietrze przez chłodnicę na nią dmuchał .W wyniku czego powietrze nie mogło przelatywać przez chłodnicę bo dmuchało do przodu a pęd samochodu próbował pchać .Przy mniejszych prędkościach dawał radę (jazda po mieście gdzie wóz często stawał na światłach lub jechał z niedużą prędkością było git).


Zgoda ale po przelecianym takim przebiegu przynajmniej powinno mu się pogorszyć (dlatego uszkodzona głowica/uszczelka słabo mnie przekonuje )Nie wieżę że te wszystkie kilometry przeleciał jak niedzielny kierowca.Buta dostał na pewno nie raz czy dwa
 

Offline mateusz222

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 18
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BKP
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: 2.0 TDI PD [BKP] - skoki temperatury?
« Odpowiedź #29 dnia: 02 - Kwietnia - 2016 - 00:34:32 »
No więc przeprowadzone kolejne działania: wymieniona pompa wody, zbiorniczek wyrównawczy, korek, po raz kolejny układ przepłukany wielokrotnie czystą wodą, kilka dni jeżdżone z octem w układzie, kolejne płukanie i czyszczenie środkiem do czyszczenia chłodnic. Układ niby drożny, woda przepływa zarówno przez nagrzewnicę jak i chłodnice. Objawy dalej takie same, termostat otwiera się tylko na postoju, w czasie jazdy otworzyć się nie chce, przez co przy dużych prędkościach mały obieg nie daje rady. Kolejne moje spostrzeżenie jest takie, że auto słabo grzeje. Zaraz po zalaniu płynem, przy odpowietrzaniu, powietrze leci prawie, że gorące, ze wszystkich nawiewów, po przejechaniu kilku kilometrów grzeje już tylko strona kierowcy i to zaledwie letnim powietrzem.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI PD [BKP] - skoki temperatury?
« Odpowiedź #30 dnia: 02 - Kwietnia - 2016 - 08:40:54 »
Wygląda na to że stosujesz technikę wymiany po kolei wszystkiego co związane z układem chłodzenia .Proponowałem by podjechać do warsztatu na sprawdzenie ewentualnych spalin w wodzie /płynie chłodniczym .Czy coś wykazało ?Jeśli było zrobione poprawnie i nic nie wykazało wtedy walki z wymianami mają jakiś sens .Jeśli była by padnięta uszczelka pod głowicą a użytkujesz to auto i przeleciałeś nim już kupę kilometrów to powinno mu się pogorszyć i to znacznie .Jeśli usterka będzie polegać na pęknięciu np.głowicy to może być tak że dopiero jak się nagrzeje spaliny trafiają w układ chłodzenia .Przy testowaniu z dużym butem nawet na 5 km powinno być sporo ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym.
 

Offline mateusz222

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 18
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BKP
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: 2.0 TDI PD [BKP] - skoki temperatury?
« Odpowiedź #31 dnia: 02 - Kwietnia - 2016 - 11:20:17 »
Być może, że dzisiaj uda mi się dotrzeć na test, jakoś ciężko o warsztat z tym testerem, nawet na serwisie vw stwierdzili, że tego nie robią.
 Zrobiłem po prostu to co mogłem zrobić sam, z pomocą znajomego i w większości polegało to na podmianie konkretnych elementów. Jeśli chodzi o cisnienie w zbiorniczku to wygląda to tak, że w tej chwili kiedy jest już włożony inny termostat ( nie przewiercony) to w sytuacji kiedy termostat się normalnie otworzy to żadnego nadmiernego ciśnienia w układzie nie ma. Z kolei kiedy jest nie otwarty to korek trzeba trochę poluzować by uszło ciśnienie i wtedy sobie bulgocze i napływa płynu do zbiornika wyrównawczego.

Dodano:  03 - Kwietnia - 2016  -  12:58:08
Problem rozwiązany. Przyczyną okazała się być przytkana nagrzewnica. Wszystkim dziękuję za próby pomocy:)
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI PD [BKP] - skoki temperatury?
« Odpowiedź #32 dnia: 04 - Kwietnia - 2016 - 06:33:38 »
Gdyby nagrzewnicy nie było wcale (odłączona ,zdemontowana )a przewody połączone (baipas )nie powinien robić takich skoków temperatury .Po za tym wspominałeś że cały układ płukany kilkukrotnie .Było też zdanie że nagrzewnica w pierwszej fazie grzeje cacy dopiero po butowaniu auta zaczyna słabnąć (anemicznie grzać ).Usterka zapchanej zamulonej nagrzewnicy jakoś mnie nie przekonuje (co innego chłodnica ) .Prędzej jakby była nieszczelna ale ubywało by znacznie płynu/wody o czym nie wspominałeś .Nagrzewnica to raczej mało trafna diagnoza (a wymiana upierdliwie-kosztowna ).Z wszystkich informacji jakie podałeś (objawy jak i wymienione części )zawęziłeś usterkę do uszkodzonej uszczelki pod głowicą ,pękniętą głowicą a by to potwierdzić wystarczy test spalin w układzie chłodzenia bo twoje objawy nie wskazują na 100% tej usterki .Rozgrzebywanie silnika niesie za sobą koszta więc sprawdzenie tej diagnozy jest raczej dobrym rozwiązaniem . 
 

Offline mateusz222

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 18
  • VW: Passat B6
  • Silnik: 2.0 TDI-PD
  • Kod: BKP
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: 2.0 TDI PD [BKP] - skoki temperatury?
« Odpowiedź #33 dnia: 04 - Kwietnia - 2016 - 12:22:50 »
Tak jak napisałem wyżej. Usterka jest zdiagnozowana i usunięta, wystarczyło ominąć nagrzewnicę i przepędzić auto bez obiegu wody przez nią. Więcej czasu zajęło usunięcie syfu z nagrzewnicy niż samo jej wyciągniecie i ponowny montaż, a koszty praktycznie żadne - no może poza środkami do wyczyszczenia jej. Tak jak napisałem - przytkana, nie nieszczelna.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI PD [BKP] - skoki temperatury?
« Odpowiedź #34 dnia: 04 - Kwietnia - 2016 - 13:21:22 »
Jeśli nagrzewnica była zamulona a pompa wody sprawna to silnik będzie chłodzony cieczą jaka jest w samym silniku jak wzrośnie do 90 stopni otwiera się duży obieg .Czyli silnik chłodnica i jeśli jest jak mówisz to przy zamulonej nagrzewnicy woda/płyn w silniku szybciej by się zagrzewał i szybciej otwierał duży obieg silnik/chłodnica .Po za tym sam wspominałeś że po montażu termostatu z otworem drastycznie spadło ogrzewanie w kabinie .Przy zapchanej nagrzewnicy ogrzewanie przez cały czas byłoby anemiczne a termostat z otworem nie miał by wpływu na temperaturę cieczy w nagrzewnicy (skoro była zamulona to i tak nie mogła grzać ).Zapchana nagrzewnica mogła by mieć jedynie wpływ na odpowietrzenie całego układu (ale musiała by być zupełnie nie drożna)a skoro coś grzała to coś musiało przez nią przechodzić i układ musiał się odpowietrzać .
Fajnie że podołałeś z wyjęciem samemu bo na warsztacie padłbyś na parę zeta a nie dla jednego wyjęcie takiego elementy może przyprawić o palpitację serca .Osobiście uważam że przyczyna nie została zdiagnozowana/usunięta a wyczyszczenie nagrzewnicy zwiększyło nieznacznie sprawność całego układu chłodzenia przez co może wydawać się że jest ok. No i jeszcze taki drobiazg jak to że nagrzewnica nie ma wpływu na prawidłowe działanie termostatu .Czy problem nie powróci czas pokaże jak zrobi się ciepło .
 

Tagi wątku: