Autor Wątek: Sprawdzone sposoby na tanią eksploatację samochodu  (Przeczytany 4514 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Sprawdzone sposoby na tanią eksploatację samochodu
« dnia: 18 - Luty - 2016 - 15:39:20 »
Widzę potencjał tego tematu - proszę o pisanie swoich sposobów na tanią eksploatację samochodu.
Waszej ocenie pozostawiamy opisane w tym wątku sposoby i zalecenia.
Zapraszam do merytorycznej dyskusji /red


Gdybym chciał mieć kupę problemów ,kłopotów to kupiłbym touarega w całości i nie przerabiał go na 1.9 .Na pewno po roku użytkowania orginału by coś padło a i ładowanie kasy w ten wóz nie było by małą łyżeczką tylko chochlą bo wszystko do tego modelu jest drogie .( i to jest właśnie to co cię tak drażni że bogatemu wszystko wolno )Zapłacić drogo za wóz by ładować w niego dużą kasę .Ja wolałem kupić taniego i przerobić wkładając małą kasę (wtedy miałem ograniczony budżet )A moja walka z przeróbką daje plusy że przez rok nie musiałem nawet dotknąć najmniejszej śrubki (nie liczę obecnego kolorofonu na liczniku bo tego nie przerabiałem a i tak się skiepściło )Jak znajdę na to czas i chęci to na pewno nie będę tej usterki naprawiał tylko przerobią tak by drugi raz nie wystąpiła (większość pewnie ma inne zdanie )Jak dla mnie skoro się zepsuło to było coś źle zrobione więc trzeba zrobić inaczej by nie ulegało usterce i jak na razie ta technika mi się sprawdza .
Przemo wybrałeś taki wóz o którym większość nie ma dobrego zdania o awaryjności .Skoro wiesz że dany model należy do awaryjnych i nie przeraża cię tego typu informacja to ok.Widocznie stać cię na naprawy i ( nie chodzi tylko o kasę ) a z twoich wcześniejszych wypowiedzi dowiedziałem się że jesteś twardy i jak koszta naprawy przewyższą nawet wartość auta to i tak nie przerazi cię taka sytuacja i go sobie naprawisz .Wniosek jaki z tego wyciągam jest taki jak napisałem a mocno cię irytuje .Jak ja bym miał włożyć w naprawy auta więcej niż jest tego warte to kupiłbym inny egzemplarz .Nie wiem czy myślę w takim przypadku mało logicznie ?   
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: Sprawdzone sposoby na tanią eksploatację samochodu
« Odpowiedź #1 dnia: 18 - Luty - 2016 - 18:40:59 »
Jeśli to ma być sposób na tanią eksploatację samochodu to ją idę się zastrzelić.... Nazwa tematu powinna być "jak zjechać auto "...

Moim zdaniem tania eksploatacja to wsadzanie dobrych, markowych części które mają długą żywotność.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: Sprawdzone sposoby na tanią eksploatację samochodu
« Odpowiedź #2 dnia: 18 - Luty - 2016 - 19:09:07 »
Moim zdaniem tania eksploatacja to wsadzanie dobrych, markowych części które mają długą żywotność.
Jest to na pewno jakiś sposób, niestety w zalewie chińskich części o wątpliwej jakości nawet produkty ze średniej i wyższej półki cenowej potrafią być marnej jakości. Przy wyborze warto poradzić się kogoś kto te części wymienia lub sprzedaje.
Osobiście wyznaję zasadę że wszelkie naprawy i konieczne wymiany wykonuje w okolicy - zawsze u zaufanych mechaników lub sam.
Każda awaria w trasie generuje koszty, o niepotrzebnym stresie nawet nie wspomnę.
@przemo ty nie idź się zastrzelić - nikt Ci nie każe robić jak @Gulasz - masz swój rozum i według niego postępuj, jak musisz się kogoś poradzić to słuchaj rad tych, których uważasz za mądrzejszych od siebie.

 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: Sprawdzone sposoby na tanią eksploatację samochodu
« Odpowiedź #3 dnia: 18 - Luty - 2016 - 19:55:08 »
Jeśli chodzi np. o awarie w trasie to jest meeeega problem. Bo masz 50/50 czyli albo trafisz na dobrego mechanika albo nie... :/ 

Ja póki co mam takie szczęście, że dobrze trafiam ;) 

A co do części to kupuję u siebie w sklepie lokalnym z doradztwem dobrym co kupić albo u naszego forumowego kolegi w sklepie ;)

Co do części to fakt... sporo jest made in china. Sprawa jest tylko jedna. Jeśli są wykonywane wg. standardów producenta to myślę, że nie powinno być źle, gorzej jeśli nie są :/
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Sprawdzone sposoby na tanią eksploatację samochodu
« Odpowiedź #4 dnia: 18 - Luty - 2016 - 21:16:07 »
Fajnie że ktoś czuwa i wydzielił by nie śmiecić Przema tematu.
Jak tak czytam to naprawdę nie rozumiem dlaczego ma ktoś problem z moim podejściem .Jak bym miał passata B5 na pewno nie walczył bym z poronionym pomysłem konstruktora 8 wahaczy przedniego zawieszenia .Nawet konstruktorzy doszli do tego samego i w B6 zrobili normalny jeden .Ja zamiast wymiany po kolei lub całego kompletu takiej czy innej firmy przerobiłbym zawieszenie na takie jak jest w B6 i zapomniał o problemach zawieszenia .Prawda że proste jak drut .Ale wszyscy muszą mieć orginał i wymieniają a ono się psuje .A ja mogę się tylko uśmiechnąć .Skoro wiem że przepływki w VW (choć nie tylko w tej marce )padają jak muchy a przeróbka by silnik chodził bez tego elementu jest prosta i tańsza niż wymiana ,to po co walczyć z tym a wszyscy wymieniają na nowe które padają i kombinują czy podróbka czy orginał .A ja mogę się tylko uśmiechać .Praktycznie w każdym aucie są montowane elementy czy podzespoły które z założenia mają się psuć .Wystarczy je wymienić z innego modelu czy innej marki pojazdu a w efekcie uzyskujesz bezawaryjny pojazd .I ja właśnie tak kombinuję .Poprawiam fabrykę oczywiście musi przeróbka mieścić się w jakiś normach rozsądku i przepisów obowiązujących w naszym kraju.Jeśli robi się to z rozsądkiem by nikt nie ucierpiał w wyniku takiej przeróbki to wszystko jest ok.
By nie zostać zaraz zakrzyczany to wy też przerabiacie może w mniejszym zakresie ale większe alu-buty ,podnoszenie mocy ,malowanie lamp,wszelkiego rodzaju ozdóbki (listwy,nakładki itp.)Jest to na pewno nie takie jak moje ale zawsze są to zmiany czy przeróbki czy to wyglądu czy mechaniczne (choćby zaślepianie EGR )Robicie tak jak chcecie i ja nie mam zamiaru się z tego powodu zastrzelić .
Widzę że naprawdę boli że mam zamiar zajechać swój wóz na śmierć .Nie ma czego żałować przecież to taki skundlony VW z opakowaniem mercedesa lub jak kto woli mercedes z naprawdę żywotnym sercem VW.Jak zdechnie to na pewno podzielę się z wami tą informacją.Zrobimy pogrzebik .   
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: Sprawdzone sposoby na tanią eksploatację samochodu
« Odpowiedź #5 dnia: 18 - Luty - 2016 - 21:29:51 »
Spoko ale stypa obowiązkowa xD

Wiadomo... poprawa fabryki tak jak mówisz w przypadku b5 ma sens. Ale przekładanie silnika starej konstrukcji do tuarega, zabranie mu napędu na 4 koła jest dla mnie pozbawione sensu.

To tak jak byś miał audi 80 b4 2.8 quattro i wstawił silnik 2.0 90KM oraz zabrał quattro
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Sprawdzone sposoby na tanią eksploatację samochodu
« Odpowiedź #6 dnia: 18 - Luty - 2016 - 21:48:51 »
Z bólami ale jest fotka z licznika touarega .Masz tam średnią jaką pokonuje się po trójmieście .Zadałem pytanie czy jak będzie 300 kucy pod maską czy wynik średniej będzie lepszy bo przy 2.5 litrowym zużycie paliwa na pewno większe niż mam teraz .Co do napędu to nie jest to uaz i w terenie nigdy nie będzie jeździł .A skoro żona jest z niego zadowolona to chyba jest ok.(bo 99% ona nim jeździ a ja mam w nim nawet zakaz palenia )Jak dodasz do kompletu że składka za ubezpieczenie jest jak za golfa a masz większą budę i bardziej na czasie to wszystko jest jasne.Za swojego płacisz więcej .A najważniejsze to bezawaryjność tej jednostki napędowej .Wiem co mówię bo katuję takie coś w vito i jak widzisz mimo katowania żyje .I ja widzę w tym sens bo mam spokój i w portfelu i spokojną głowę że zaraz coś padnie w silniku i będę musiał go reanimować,a nawet jak coś w nim padnie to kupię drugi a na pewno będzie tańszy niż do cytryny.
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: Sprawdzone sposoby na tanią eksploatację samochodu
« Odpowiedź #7 dnia: 18 - Luty - 2016 - 21:55:24 »
W sumie fakt ze jak na te warunki nic wiecej nie potrzeba. Na trasy ciut porażka chyba ze dodał byś mu mocy.

Gdybym ja miał robić taką przerobke wsadził bym AFN-a i dodatkowo podniósł bym moc gdyż robię głównie trasy.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Sprawdzone sposoby na tanią eksploatację samochodu
« Odpowiedź #8 dnia: 18 - Luty - 2016 - 22:11:30 »
Udało się wykrzesać z niego max prędkość 160km/h tak że jest jak na polskie warunki zapas prędkości wystarczający .Z pod świateł też batem nie trzeba go poganiać .Z założenia nie miał być to wóz na 1/4 mili tylko wozidełko do kulania się po mieście .Gdybym miał nim wozić narządy do transplantacji to pod maską było by pewnie 5.0 z dwoma turbinami .
Gdyby było słabo z osiągami pewnie bym wykrzesał z niego więcej ale wiąże się to z żywotnością .Może wypowie się ktoś co ma szarana czy alchambrę czy jak ma na pokładzie komplet ludzi to da się jechać wozem bo wagowo będzie podobnie jak touareg z silnikiem 1.9.
Załadowany T4 z silnikiem 1.9 też jeździ może nie jest to demon szybkości ale daje radę a wagowo będzie podobnie. 
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: Sprawdzone sposoby na tanią eksploatację samochodu
« Odpowiedź #9 dnia: 18 - Luty - 2016 - 22:57:52 »
Silnik 1Z 90KM porażka jak dla ,mnie ale da się turlać...
 

Offline andrew7800

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1636
  • Pomógł: 70
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: BRT
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: BKL
Odp: Sprawdzone sposoby na tanią eksploatację samochodu
« Odpowiedź #10 dnia: 18 - Luty - 2016 - 23:10:28 »
1Z to fajna jednostka  :thumbup: a nawet mniej awaryjna od AFN (dwumasa i zmienna geometria).

Przemo  ,,Nie ważne czym jeździsz ale jak jeździsz." :evilmrgrin:
 

Tagi wątku: