Autor Wątek: ROZRUSZNIK - zimny silnik słabo kręci  (Przeczytany 59548 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
ROZRUSZNIK - zimny silnik słabo kręci
« dnia: 04 - Stycznia - 2016 - 18:21:27 »
Witam.
Od listopada 2014 roku mam nowy mocny akumulator Varta Blue Dynamic G3 (95Ah 800A), na początku grudnia jak temperatura zaczęła spadać do około 5 st Celsjusza na dworze zaczęły się problemy z odpalaniem. To znaczy auto odpala ale jak silnik jest zimny i auto stoi nie palone przez 2-3 dni, to rozrusznik kręci z takim oporem jak by akumulator nie wydalał. Ciekawostką jest fakt, że za pierwszym kręceniem rozrusznikiem jest efekt padającego akumulatora a po chwili za drugim razem rozrusznik kręci normalnie i auto zapala po 1-2 sekundzie.

Z racji tego, że jeżdżę moim Sharanem dosyć mało: 2x50 km tygodniowo i 3-4 km do sklepu co drugi dzień, podejrzewałem niedoładowanie akumulatora i zakupiłem nowy inteligentny prostownik Cetek. Niestety okazuje się że mimo 40-godzinnego ładowania rozrusznik kręci tak jak po 2-3 dniowym postoju. Akumulator naładowany w pełni i przed próbą odpalenia zaraz po odłączeniu prostownika, sprawdzone napięcie na klemach: pokazywał ponad 13,2 V. Próba odpalenia przy temperaturze na dworze -9 st i dokładnie taki sam efekt jak wcześniej bez ładowania.
Nagrałem 2 filmiki na których słychać dokładnie jak rozrusznik słabo kręci przy pierwszym odpaleniu silnika.

Pierwszy filmik nagrany został 2-stycznia 2016, po 2 dniowym postoju pod chmurką.



Drugi film nagrałem dzisiaj (4-stycznia 2016) też po dwudniowym postoju ale przez te 2 dni akumulator był podłączony do prostownika.



Stawiam na rozrusznik i zacierające się tuleje, ale jestem ciekaw zdania mechaników ::)
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #1 dnia: 04 - Stycznia - 2016 - 18:43:17 »
Stawiam na rozrusznik i zacierające się tuleje, ale jestem ciekaw zdania mechaników ::)
Od tego zacząłbym - varta to raczej dobra marka akumulatorów i roczny akumulator powinien bez problemu kręcić nawet w mrozy - taka pojemność powinna wystarczyć żeby odpalić to auto po kilku dniach postoju przy -20 stopniach, jak to powiedział mój znajomy elektryk nawet jazda na krótkich odcinkach w mrozy nie powinna dobremu akumulatorowi szkodzić (pod warunkiem właściwego napięcia ładowania i sprawnej instalacji samochodu).
Swoją drogą tak miałem w galaxy - na mrozie kręcił bardzo słabo, odpalał jakby "ostatnim tchnieniem" a po zgaszeniu i ponownej próbie uruchomienia kręcił jak zły. Wymiana tulejek w rozruszniku pomogła ale była zrobiona niejako z przypadku jak skończyły się szczotki  :)
Wymiana tulejek na rozruszniku raczej nie zaszkodzi i raczej nie powinna zrujnować Twojego budżetu. Tulejek rozrusznika się nie smaruje - one mają specjalną powierzchnię która po nasmarowaniu za jakiś czas się zaciera - smar pomoże na krótko a nowe tulejki są śmiesznie tanie więc nie warto oszczędzać.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #2 dnia: 04 - Stycznia - 2016 - 19:51:28 »
Jak wygląda styk plusowy przy rozruszniku?
Gęstość oleju? Jak na TDI jakoś długo grzeje ci świece .
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #3 dnia: 04 - Stycznia - 2016 - 21:08:29 »
Kontrolka świec żarowych gaśnie dużo szybciej ale uczono mnie że ona nie ma wiele wspólnego z czasem grzania świec i należy zapalać dopiero po cyknięciu przekaźnika, a sam pewnie wiesz że to następuje dużo później niż zgaśnięcie kontrolki.
Śruby z rozrusznika dawno nie oglądałem ale może jutro podjadę do kumpla i jego ogrzewanego garażu i tam zerknę  czy wszystko z nią w porządku.

Gęstość oleju ?
Mobil 3000 5W40 zmieniany w październiku 2014 i zrobione na nim około 8 tyś. km.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #4 dnia: 04 - Stycznia - 2016 - 21:36:17 »
W TDI są świece szybkiego grzania. A u ciebie czas jest taki jak w starym D,TD. Ale w przypadku wolnego kręcenia nie ma nic wspólnego. W moim klekocie podobnie wygląda odpalanie. Rozrusznik mam ok. tylko olej delikatnie mówiąc miał prawo zjełczeć (kosmiczny przebieg bez wymiany). I przy obecnych mrozach wolno kręci jak ciepły olej jest cacy. Sprawdziłbym styk przy rozruszniku bo jak jest słabe przejście robią się też takie siupy. Luknięcie przy okazji na masę też nie zaszkodzi. Jak nie pomoże to przegląd rozrusznika.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #5 dnia: 05 - Stycznia - 2016 - 18:26:35 »
W TDI są świece szybkiego grzania. A u ciebie czas jest taki jak w starym D,TD.

Nie bardzo to rozumiem, czy przy -10 na dworze świeca żarowa nie będzie się nagrzewać dłużej niż przy +10 ?
Moim zdaniem będzie i nawet powinna bo to przecież wynika z fizyki, każde ciało potrzebuje innego czasu rozgrzewania w rożnych temperaturach.

Trochę poczytałem na temat świec żarowych i nigdzie nie znalazłem wzmianki o tym ile czasu po zgaszeniu kontrolki od świec żarowych świece jeszcze grzeją. Wiadomo że trwa to jakiś czas ale ile? Moim zdaniem jest to istotne bo być może jak długo grzeją mogą się przepalić.
Sprawdzę zaraz u siebie czas świecenia kontrolki świec i czas do pyknięcia przekaźnika.
Czy mógłby ktoś to u siebie sprawdzić, porównali byśmy te czasy, bo każdy mechanik ma inne zdanie na ten temat.


 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #6 dnia: 05 - Stycznia - 2016 - 18:54:11 »
Zgodzę się że czas grzania jest uzależniony od temperatury .Wszystkim zawiaduje sterownik silnika .Z doświadczenia podpowiadam przy sprawdzaniu świec starego typu takich od D,TD czas 13-16 sekund jest wystarczający te od TDI uzyskują maxa już po 4-7 sekundach.Naturalnie przeżyją też dłuższy czas grzania (tylko po co) .TDI nie ma wstępnej komory spalania i długie grzanie można jedynie wytłumaczyć tym by szybciej ulegały awarji .Tak samo jak fakt iż grzeją jak silnik odpali (po co jak chodzi ).Niby specjalnie zastosowano sterownik który przy ciepłym silniku ma nie załączać świec by je oszczędzać a na zimnym trzyma włączone po uruchomieniu silnika by skrócić ich życie .To tak podobnie jak w nowych wozach równocześnie montują chłodnicę paliwa jak i podgrzewacz (nie mogą się zdecydować czy grzać czy chłodzić ,a dwa systemy chodzą równolegle ).Z filmiku według mnie masz zbyt długi czas grzania .Najprościej sprawdzić to przy okazji wymiany świec na akumulatorze 
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #7 dnia: 05 - Stycznia - 2016 - 19:02:32 »
Grzeja jak silnik odpali bo w komorze spalania nadal masz niską temperaturę.
 

Offline theTomasso

  • clubmen
  • Wiadomości: 14
  • VW: Passat B1
  • Wersja: GLS
  • Silnik: 1.6
  • Kod: YN
  • Napęd: FWD
  • Rej: LZA
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #8 dnia: 05 - Stycznia - 2016 - 19:03:51 »
Czas podany przy świecach to czas w jakim świeca się nagrzewa do zadanej temp nie ma się to nijak do czasu grzania świec w samochodzie, który jest uzależniony od temp silnika.
Zgaśnięcie kontrolki oznacza że można zapalać bo według obliczeń producenta pojazdu komora nagrzała się na tyle że silnik odpali a świece zazwyczaj grzeją jeszcze w trakcie zapalania a często (zwłaszcza w samochodach z katalizatorem i EGR) dogrzewają jeszcze w trakcie pracy silnika (w celu redukcji emisji spalin).
Znajomy miał kiedyś zwarcie w instalacji (audi  tdi) i z tego co mówił jeździł 2 miesiące z bez przerwy grzejącymi świecami - lampka wcale nie świeciła a świece grzały non-stop po przekręceniu kluczyka, świece to wytrzymały tylko aku mu padał.
 
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #9 dnia: 05 - Stycznia - 2016 - 19:11:44 »
W dawnych czasach świece żarowe były załączane poprzez mechaniczny włącznik - np. specjalną gałką którą wyciągało się do pierwszego oporu, przez specjalne sitko obserwowało się czy drut o podobnej oporności jak świeca zacznie się żarzyć i jak dobrze się rozżarzył to można było pociągnąć dalej żeby włączyć rozrusznik - tak było np. w starych mercedesach i rzeczywiście grzejąc zbyt długo świece można było je spalić.
W trochę nowszych konstrukcjach świece załącza przekaźnik sterowany stacyjką - tu są zwykle stosowane zabezpieczenia termiczne zapobiegające spaleniu świec)
W jeszcze nowszych silnikach za grzanie świec odpowiada sterownik silnika.
Czas jaki potrzeba do nagrzania świec określa sterownik na podstawie temp. zewnętrznej, temp. płynu chłodzącego i czasu rozgrzewania świecy jaki sterownik ma zakodowany. Teoretycznie nie ma w tym przypadku możliwości przepalenia świecy.
Korzystniej dla trwałości świec żarowych jest podczas mrozów poczekać aż "tyknie" przekaźnik i wtedy odpalać niż grzać świece 2 albo 3 razy i potem odpalać.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #10 dnia: 05 - Stycznia - 2016 - 19:14:30 »
Panowie jak silnik zapali to w cylindrach jest wybuch za wybuchem więc po co większa temperatura .Grzejąca świeca niby co ma podgrzewać wybuch ,bo powietrza to raczej nie zdąży jak silnik pracuje .To nie stary tranzit gdzie była płomieniówka i na cylindry był wrzucany ogień.
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: [Sharan 1.9 TDI] Słabo kręci przy niskiej temperaturze na dworze
« Odpowiedź #11 dnia: 05 - Stycznia - 2016 - 20:15:36 »
Proponuję obejrzeć ten filmik - stare ale sporo na temat działania silnika diesla tu można się dowiedzieć.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #12 dnia: 05 - Stycznia - 2016 - 21:06:50 »
Łał zapomniałem że był taki program. Jakie kompy były wypasione.
A w temacie diesla wiele się nie zmieniło a kombinują jak konie pod górę

Tutaj widać jak rozrusznik musi mieć minimalne obroty by sterownik ustawił odpowiednią dawkę paliwa ,nie wspominając o czujniku położenia wału .Ale widać dokładnie świecę żarową która przepalała się za każdym razem . :D
 

Offline red

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 1688
  • Pomógł: 54
    • S7
  • VW: Sharan I 2FL
  • Silnik: 1.9 TDI-PD
  • Kod: BVK
  • Moc: 115 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: BWM
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #13 dnia: 06 - Stycznia - 2016 - 18:24:56 »
Akurat obroty "rozrusznika" są  w porównaniu do wolnych obrotów niewiele mniejsze a świeca żarowa to zwykły kawałek czegoś co się pali w celu podniesienia temperatury zasysanego powietrza - ten silnik ma bardzo mały jak na diesla stopień sprężania - gdyby miał podobny jak w dzisiejszych dieslach to ten pan tak szybko nie kręcił wałem a gdyby jednak dał radę tak zakręcić to silnik odpaliłby po kilku obrotach.
Proponuję poczekać na sprawdzenie świec, rozrusznika i przewodów - będzie coś więcej wiadomo.

red@tapatalk

 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #14 dnia: 06 - Stycznia - 2016 - 18:44:36 »
Filmik jest raczej jako ciekawostka że kiedyś bez sterowników ,komputerów ,czujniczków i tych wszystkich wodotrysków mogli się obejść a zamiast świecy żarowej wystarczył kawałek szmaty .A sama zasada nie zmienia się .By odpalić silnik na ON wystarczy kompresja (sama nazwa mówi że jest to silnik z zapłonem samoczynnym )Minęło kupę lat a do odpalania zamiast szmaty są świece żarowe .

Dodano:  06 - Stycznia - 2016  -  18:47:48
Wałem tak szybko mógł zakręcić bo ten silnik miał "odprężnik" były takie bez i wystarczyło pół obrotu wałem by chodził
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #15 dnia: 09 - Stycznia - 2016 - 21:56:51 »
Ciekawostką jest to że dzisiaj po 3 dniach postoju auto zapaliło całkiem normalnie i to przy temperaturze -4 st na dworze.
Nie wiem już co o tym myśleć i nie mam nawet czasu aby się tym zająć.
Może jutro sprawdzę świece i spróbuję lunąć na połączania elektryczne z rozrusznikiem ::)
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #16 dnia: 09 - Stycznia - 2016 - 23:39:23 »
Połączenie bym sprawdził (nie zaszkodzi ) ale wygląda na gęstość oleju przy dużym mrozie .Mniejszy mróz ,rzadszy olej, szybciej kręci .
 

Offline janusz07

  • :: VIP ::
  • Wiadomości: 323
  • Pomógł: 86
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #17 dnia: 10 - Stycznia - 2016 - 08:37:13 »
Co ma mróz do słabszego kręcenia i konsystencji oleju, w przypadku kiedy to samo działo się u niego przy +5 na dworze?
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #18 dnia: 10 - Stycznia - 2016 - 09:55:45 »
Przypomniał mi się temat "modyfikator plus "może to stosowanie tego środka ma wpływ na to odpalanie w niższych temperaturach .Może to on powoduje przy konkretnym mrozie zgęstnienie oleju ?
Jak będziesz wymieniał olej może warto byłoby wlać trochę do słoika i potraktować ujemną temperaturą by zobaczyć jak będzie zachowywał się olej.
Fajnie było by podzielić się taką informacją z innymi .
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #19 dnia: 10 - Stycznia - 2016 - 10:29:39 »
Przypomniał mi się temat "modyfikator plus "może to stosowanie tego środka ma wpływ na to odpalanie w niższych temperaturach .Może to on powoduje przy konkretnym mrozie zgęstnienie oleju ?
Możesz sam przeprowadzić test i na ich podstawie opiszesz swoje teorie spiskowe w osobnym temacie?

Piszesz @Gulasz o rzeczach z którymi nie miałeś do czynienia i próbujesz tutaj robić wszystkim mętlik w głowach.
Moje własne wypowiedzi zazwyczaj opieram na własnych doświadczeniach i podpieram się tymi doświadczeniami bo są moje.
Ty czasami wypisujesz takie "bzdury", że włos na głowie się jeży, tak jak ta, że Modyfikator Plus nie działa lub że zagęścił olej mimo tego że napisałem wyraźnie o tym, że problemy z odpalaniem sinik zaczął mieć już przy plusowej temperaturze.
 
Zaczynam się zastanawiać czy można, to co piszesz brać na poważnie.

ps. nie oczekuję od ciebie wylewnej odpowiedzi w tym temacie, bo jak zwykle zaczynasz robić offtopa w na zupełnie inny temat niż temat samego wątku.


Czy mógłby ktoś to u siebie sprawdzić, porównali byśmy te czasy, bo każdy mechanik ma inne zdanie na ten temat.
Nawiązując do tego pytania na które nikt nie dal żadnej odpowiedzi.

Czasy grzania świec żarowych w moim Sharanie 1.9 TDI
Temp. zewnętrzna -4 st Celsjusza:
- czas gaśnięcia kontrolki: 8s
- czas do cyknięcia przekaźnika: 13s

Temp. zewnętrzna +2 st Celsjusza
- czas gaśnięcia kontrolki: 3s
- czas do cyknięcia przekaźnika: 5s

Auto przed chwilą zapaliło normalnie bez objawów zadyszki.
 

Offline przemo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 1140
  • Pomógł: 4
  • VW: Passat B5
  • Silnik: 2.8 V6 30V
  • Kod: AQD
  • Moc: 193 KM
  • Skrzynia: MT-5
  • Napęd: 4x4
  • Rej: LRY
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #20 dnia: 10 - Stycznia - 2016 - 10:53:30 »
Najprawdopodobniej odpowiedzialny za tą sytuację będzie rozrusznik.
Przechodzę w swoim sharanie to samo. Wymienione olej, filtry,świece żarowe i akumulator a problem nadal występuje.
Zastanawiam się czy jest opcja, że smar w rozruszniku zgęstnieje aż do tego stopnia ?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #21 dnia: 10 - Stycznia - 2016 - 11:32:14 »
W rozruszniku są stosowane łożyska ślizgowe (tulejki) których się nie smaruje, inne części mają tak mało smaru że nie powinno to mieć wpływu na gęstnienie czegokolwiek w rozruszniku.
Rozrusznik zazwyczaj "zwalnia" z powodu ogólnego wyeksploatowania i nagromadzenia się pyłu i brudu w środku. To ten brud i pył tworzy masę zwalniającą prace i ogólną sprawność rozrusznika.
Mam zamiar w najbliższym czasie przeprowadzić operację czyszczenia i wymiony tulejek w swoim rozruszniku, kiedy to nastąpi jeszcze nie wiem ale najpierw muszę zaopatrzyć się w odpowiednie tulejki i szczotki na wymianę.
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: [Sharan I] Zimny silnik 1.9 TDI słabo kręci?
« Odpowiedź #22 dnia: 10 - Stycznia - 2016 - 11:53:52 »
Jestem ciekaw czy po operacji regeneracji rozrusznika jak wystąpi ponownie anemiczne kręcenie przy dużym mrozie zmieni się zdanie .Podpowiadam że może być to związane z olejem silnikowym .Z tego co widziałem i słyszałem z zamieszczonego filmiku wspomniałem że mój klekot zachowuje się tak samo .Rozrusznik mam w idealnej kondycji a powodem takich objawów w moim przypadku jest olej silnikowy (z kosmicznym przebiegiem )
Co do czasów grzania świec (które wydają się według mnie zbyt długie) jest to moje spostrzeżenie z oglądanego filmiku.
Jak dodam do tego fakt sprawdzania świec fizycznie wyjętych z auta (nie jednego )wiem po jakim czasie świece osiągają pełne grzanie i stąd moje zdanie że jak dla mnie jakoś długo grzeją .
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Regeneracja rozrusznika z Sharana 1.9 TDI AFN
« Odpowiedź #23 dnia: 24 - Lutego - 2016 - 00:09:47 »
Panowie przymierzam się do samodzielnej regeneracji rozrusznika w Sharanie 1,9 TDi, nie wiem czy sam dam radę ale spróbuję.
Czy demontaż i ponowny montaż tulejek w rozruszniku wymaga tajemnej wiedzy ?
Na co zwrócić szczególną uwagę przy demontażu i ponownym montażu całości ?
Będę wdzięczny za pomocne wskazówki ;)
 

Offline Gulasz

  •  -baned-
  • Wiadomości: 3051
  • Pomógł: 155
  • Marka: Mercedes
  • Silnik: 1.9 M-TDI
  • Moc: 75 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Regeneracja rozrusznika z Sharana 1.9 TDI AFN
« Odpowiedź #24 dnia: 24 - Lutego - 2016 - 07:10:04 »
Bez problemu powinieneś podołać (w warsztatach specjalizującymi tego typu naprawami też pracują ludzie a nie roboty ).Jako że zapewne oni tego typu naprawy robią częściej to mają więcej wprawy i czasowo zrobią to pewnie szybciej .Jak możesz poświęcić na to czas samemu to w rozruszniku nie ma czarcich zapadek (nie potrzebny specjalistyczny sprzęt ) .W swoich rękach miałem już trochę rozruszników z różnych marek samochodów i nie było nigdy problemu z ich reanimacją. Fajnie jak się ma części dedykowane do danego modelu rozrusznika i nie trzeba nic przerabiać, dorabiać (ułatwia to sprawę) .
Warto też przed walką naprawy sprawdzić ile kosztuje nowy rozrusznik by nie okazało się że kupione części do naprawy starego nie były w cenie nówki którą wystarczy przykręcić i po temacie ( tym bardziej jak ktoś może mieć podróbkę a nie koniecznie orginał ).
W razie problemów ze złożeniem czy rozłożeniem jest forum .Tak że śmiało do dzieła będę kibicował . 
 

Tagi wątku: słabo kręci na mrozie