Autor Wątek: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie [Tiguan 07-16]  (Przeczytany 14908 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline klekot

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
DPF - procedura wypalania, problemy i opinie [Tiguan 07-16]
« dnia: 10 - Października - 2015 - 18:35:29 »
Hej zauważyłem dziś ze zjeżdżając z ekspresówki skręcając na dwójce w drogę boczna w monecie puszczenia sprzęgła i przy gazowaniu auto puszcza jasna chmurkę, dzieje się to po zwolnieniu i załadowaniu dwójeczki i wchodzę w zakręt i dymek....na dodatek co kilka miesięcy auto po malej trasie śmierdzi jakby się paliło, nie ma wycieków itd (jazda normalna). Czy ten dymek to normalka i na dodatek ten zapach spalenizny ? autko lata jak się należy zero problemów, brak dymu na postoju.


Dodano:  11 - Października - 2015  -  17:24:02
Właśnie doczytałem że filtr cząstek stałych DPF, wypala się czasami tworząc taki dymek ...pewnie ten smród spalenizny to od tego filtra :)
 

Offline tygrojasz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 70
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUWA
  • Moc: 184 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: SZA
Odp: DPF - wypalanie?
« Odpowiedź #1 dnia: 14 - Listopada - 2015 - 01:52:23 »
Charakterystyczny objaw wypalania DPF - zwiększona temperatura a do tego podwyższone obroty silnika, to i śmierdzi jakby ktoś podpalił puszkę lakieru.
Ważne aby zakończyć proces wypalania filtra i nie gasić silnika, jak w taki tryb wskoczy :smoking:
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: DPF - wypalanie?
« Odpowiedź #2 dnia: 14 - Listopada - 2015 - 11:18:37 »
Nie wiem jak jest w Volkswagenach z DPF-em, bo mój Sharan 1.9 TDi to już klasyk i takich wynalazków jak filtr cząstek stałych w nim nie ma. Na co dzień w pracy jeżdżę francuską myślą techniczną z DPF po autostradach i jeszcze nigdy nie zaobserwowałem ani dymu z wydechu ani smrodu po jeździe (może ten typ tak ma).
Nigdy też nie zaobserwowałem momentu wypalania się filtra cząstek stałych, ale według serwisu, wszystko z nim w porządku. Auto jeździ głównie trasy z jednostajną szybkością i może w tym tkwi sekret "niewidzialności" DPF  :evilwink:

"Czysty" (filtr) DPF z Passata 2.0 TDi, ciekawe co leje do baku że takie flaki z olejem lecą z wydechu  ::)

 

Offline tygrojasz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 70
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUWA
  • Moc: 184 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: SZA
Odp: DPF - wypalanie?
« Odpowiedź #3 dnia: 14 - Listopada - 2015 - 21:13:56 »
Ta substancja dziwna to efekt niespełniającej normy EURO - padł emulator :evilmrgrin:
Mnie wypalanie DPF czy to w VW czy to w Skodzie dopada średnio co 500 - 600km. Najbardziej mnie wkurza jak dojadę do domku a tu zonk,  proces wypalania filtra. Czyli nic innego jak dodatkowa przejażdżka ze stałą prędkością w zakresie obrotów 2000-3000. Dymku nie widziałem ale smród jest, czasami czuć trochę wewnątrz auta :o
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: DPF - wypalanie?
« Odpowiedź #4 dnia: 14 - Listopada - 2015 - 21:18:47 »
Dymku nie widziałem ale smród jest, czasami czuć trochę wewnątrz auta

Czyli stwierdzamy: ten typ tak ma  :evilwink:
 

Offline klekot

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DPF - wypalanie?
« Odpowiedź #5 dnia: 14 - Listopada - 2015 - 21:32:00 »
Hej dzieki za info a pali wam sie kontrolka bo u mnie nie
 

Offline tygrojasz

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 70
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CUWA
  • Moc: 184 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: SZA
Odp: DPF - wypalanie?
« Odpowiedź #6 dnia: 15 - Listopada - 2015 - 17:30:48 »
Nie pali u mnie się kontrolka podczas wypalania DPF.
Paląca się kontrolka DPF, oznacza nie mniej i nie więcej, że filtr jest prawie zamordowany na amen :smoking:
 

Offline klekot

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 36
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DPF - wypalanie?
« Odpowiedź #7 dnia: 02 - Grudnia - 2018 - 21:22:46 »
Witajcie, 2 razy w ciagu 1.5 roku wzrosl poziom oleju, musiala to byc ropa bo inne plyny nie zmienily stanu, bylo ok 5mm na bagnecie wiecej.... jeden mechanik stwierdzil by lepiej wymienic olej a drugi stwierdzil ze brac auto na dluzsza trase i poziom powinien spasc i sie tym nie przejmowac, co o tym sadzicie ? 


 

Offline Pawep91

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: STA
Odp: DPF - wypalanie?
« Odpowiedź #8 dnia: 28 - Grudnia - 2018 - 17:15:24 »
Witam, dzisiaj jechałem Tiguanem ok 15 km i po zgaszeniu na parkingu zauważyłem że dalej chodzi wentylator z chłodnicy ok 3min, temperatura na wskaźniku w normie, później wracając do domu po zgaszeniu Tiguana cisza.

Czy to mogło być przerwanie wypalania DPF czy może coś z elektryką?
 

Offline Krzychut25

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 30
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan I
  • Wersja: Trend
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KB
Odp: DPF - wypalanie?
« Odpowiedź #9 dnia: 30 - Grudnia - 2018 - 14:44:11 »
Witam
podłaczam sie pod temat.
U mnie zaobserwowalem to samo i tez to dla mnie dziwne .
Moze orientuje sie ktos o co chodzi ?

Na forum staramy się pisać bez błędów, chyba że lubimy być wyszydzanym przez innych.
 

Offline buba

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 200 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DPF - wypalanie?
« Odpowiedź #10 dnia: 09 - Stycznia - 2019 - 09:13:29 »
Norma ale kompa można podpiąć żeby sprawdzić czy błędu nie wywaliło
 

Offline Krzychut25

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 30
  • Pomógł: 3
  • VW: Tiguan I
  • Wersja: Trend
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KB
Odp: DPF - wypalanie?
« Odpowiedź #11 dnia: 09 - Stycznia - 2019 - 19:21:47 »
Na kompie czysto wiec co, wypalanie DPF ?

Ps. jak wyglada wogóle proces wypalanie DPF (chodzi mi o to jakie sa oznaki wypalania) ?
 

Offline Pawep91

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 6
  • VW: Tiguan I
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Napęd: FWD
  • Rej: STA
Odp: DPF - wypalanie?
« Odpowiedź #12 dnia: 09 - Stycznia - 2019 - 19:29:19 »
Jestem świerzym kierowcą auta z DPF, ostatnio obserwuje mojego Tiguana i co jakieś 800-900 km włącza mi się wypalanie DPF przy czym wzrasta spalanie na wolnych obrotach z ok 0.6 na ok 1.2L na/h przy czym właśnie chodzi wentylator.
Teraz staram się nie gasić samochodu podczas wypalania ale trochę to uciążliwe.
 

Offline buba

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 28
  • Pomógł: 1
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 200 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
Odp: DPF - wypalanie?
« Odpowiedź #13 dnia: 09 - Stycznia - 2019 - 22:19:28 »
jak wyglada wogóle proces wypalanie DPF (chodzi mi o to jakie sa oznaki wypalania) ?
Jak czysto to bym sie nie przejmowal. Czasami po zgaszeniu ecu stwierdzi ze trzeba silnik schlodzic i to robi.

DPF jak sie wypala, to obroty delikatnie rosna i silnik jakby glosniej pracuje. Oczywiscie na jalowym biegu
 

Offline ŁukaszVWT

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 2
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 170 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: 4x4
  • Rej: NW
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #14 dnia: 31 - Sierpnia - 2021 - 13:39:31 »
Witam.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 170 KM, 4motion z 2012 roku.
Mam taki problem od wczoraj świeci się kontrolka DPF i komunikat instrukcja itp.
Na fis, po podłączeniu VCDSa nie ma żadnych błędów, próbowałem zrobić wypalanie w prasie ale dalej namiętnie świeci kontrolka.
Co robić?
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #15 dnia: 13 - Stycznia - 2022 - 12:22:21 »
Witam.
Od momentu zakupu aż do dzisiaj i zrobieniu 1300 km, ani razu nie zauważyłem wypalanie się DPF'a w moim Tiguanie ale wczoraj byłem w CTR Tuning (Gliwice) i po sprawdzeniu mojego sterownika, został przywrócony stan oprogramowania ze stanu fabrycznego.

Przy okazji dowiedziałem się, że moje gniazdo OBD2 jest sprawne a tylko rozkalibrowanie pinów, powoduje brak komunikacji, zakupionego ELMa 327 z ECU pojazdu.

Podczas przywracania oprogramowania, wyszło, że DPF w moim 2.0 TDI ma 150 ml zapełniania (nie wiem czy dobrze to określam) jak również to, że był wypalany 190 km temu.
Według tunera: w tym silniku 2.0 TDI [CBAB] - maksymalny poziom zapełnienia DPF, to 175 ml a według jego oceny, przy dobrych wiatrach to nawet 90 tyś. km do zrobienia aż do pełnego zapełnienia DPFa a przy niekorzystnych warunkach, to minimum 50 tyś. km.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #16 dnia: 13 - Stycznia - 2022 - 13:29:03 »
wyszło, że DPF w moim 2.0 TDI ma 150 ml zapełniania
Nie wiem czy dobrze zapamiętaleś, ja mam 20 gram przy 80 tys. km przebiegu. Średnio 1 gram zapełnienia popiołem = około 3500-3600 km, więc 150x3600 km daje przebieg rzędu 540000 km
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #17 dnia: 13 - Stycznia - 2022 - 13:45:15 »
Nie wiem czy dobrze zapamiętałem ale na pewno chodziło o wartość 150 ml a nie gramów.
Dodatkowo, program pokazywał maksymalną dopuszczalną wartość 175 ml.

Nie zwracałem na to należytej uwagi, bo wisiałem na telefonie w ważnej sprawie :redface:
 

Offline tomkasz

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 508
  • Pomógł: 175
  • Marka: Opel
  • Silnik: 1.4T+LPG
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: KCH
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #18 dnia: 13 - Stycznia - 2022 - 14:11:20 »
Mnie wyszło, że jak ok 210 000 km i 150 ml a pozostało 25 ml, to do przejechania w takim samym stylu jest ok 35 000 km.
Starsze, suche rozwiązania liczone były właśnie na ok 250 000 km.
=Jeździć, tankować,=Nie żałować!=Zmieniać olej i filtry,=Bo twój samochód jest za..bisty!=
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #19 dnia: 13 - Stycznia - 2022 - 14:28:19 »
Mnie wyszło, że jak ok 210 000 km i 150 ml a pozostało 25 ml, to do przejechania w takim samym stylu jest ok 35 000 km.
Przy mojej jeździe, to niemniej jak 4 lata, więc nie mam się czym jeszcze martwić ::)

Jak poprawię rozkalibrowane piny w moim OBD2, to wrzucę wyniki z aplikacji do monitorowania DPFa.
Teraz niestety, ELM327, nie łączy się z ECU auta.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2847
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie
« Odpowiedź #20 dnia: 14 - Stycznia - 2022 - 19:16:51 »
Sprawdziłem dziś jak to wygląda u mnie za pomocą vcds:
14-Styczeń-2022

-------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------
                Adres 01: Silnik  (03L 906 018 QP)

Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia 2 hPa
Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bits 0-7 0
Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 663 s
Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.11 l
Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 5.39 g
Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy -4.97 g
Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 16256 m




VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie [Tiguan 07-16]
« Odpowiedź #21 dnia: 29 - Października - 2024 - 13:57:16 »
Witam.
Tiguan I 2.0 TDI 140 KM [CBAB], 2008 rok, aktualny przebieg 232 380 km.

Panowie proszę o analizę i uwagi - dane ułożone chronologicznie:

28-Kwiecień-2022
Przebieg: 210 057 km
------------------------------------------------------------------------

  5 mbar   Particle Filter Different. Pressure
  0 mbar   Particle Filter Offset Different. Pressure
  150 ml   Particle Filter Oil Ash Volume
  9.0      Particle Filter Carbon Mass (spec.)
  0.0      Particle Filter Carbon Mass (act.)

11-Sierpień-2023
Przebieg: 220 711 km
--------------------------------------------------------------------------------

  0 mbar   Particle Filter Offset Different. Pressure
           Temperature prior Particle Filter
           Temperature after Particle Filter
  18.0*C   Temperature prior Particle Filter
  -3 mbar  Particle Filter Different. Pressure
  0 mbar   Particle Filter Offset Different. Pressure
  159 ml   Particle Filter Oil Ash Volume
  8.4      Particle Filter Carbon Mass (spec.)
  0.0      Particle Filter Carbon Mass (act.)

28-Pażdziernik-2024
Przebieg: 232 377 km
-------------------------------------------------------------------------------

  0 mbar   Particle Filter Offset Different. Pressure
           Temperature prior Particle Filter
           Temperature after Particle Filter
  -3 mbar  Particle Filter Different. Pressure
  0 mbar   Particle Filter Offset Different. Pressure
  168 ml   Particle Filter Oil Ash Volume
  4.8      Particle Filter Carbon Mass (spec.)
  0.0      Particle Filter Carbon Mass (act.)

Proszę też o jasną instrukcję, które opcje powinienem zaznaczać, robiąc pomiary - niestety o ile główne nazwy w moim VCDSie są w języku Polskim o tyle po wejściu w pomiary rozszerzone, wszystkie opcje do zaznaczeni, są już tylko w języku angielskim a tłumaczenie ich poprzez Google nie daje jednoznacznych odpowiedzi.

Dodano:  29 - Października - 2024  -  14:43:08
Jeszcze jedno: w jakich warunkach powinienem robić te pomiary - silnik może być zimny/ciepły czy może powinien pracować ?
Do tej pory wszystkie pomiary robiłem raczej na zimnym silniku lub lekko ciepłym.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie [Tiguan 07-16]
« Odpowiedź #22 dnia: 30 - Października - 2024 - 10:46:14 »
Jeszcze jedno: w jakich warunkach powinienem robić te pomiary - silnik może być zimny/ciepły czy może powinien pracować ?
Do tej pory wszystkie pomiary robiłem raczej na zimnym silniku lub lekko ciepłym.
Zawsze pomiary wymaganych wartości rzeczywistych robimy w czasie, gdy silnik posiada temperaturę roboczą
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie [Tiguan 07-16]
« Odpowiedź #23 dnia: 30 - Października - 2024 - 16:47:39 »
Zawsze pomiary wymaganych wartości rzeczywistych robimy w czasie, gdy silnik posiada temperaturę roboczą
Czyli na uruchomionym silniku czy wyłączonym po jeździe ?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2847
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: DPF - procedura wypalania, problemy i opinie [Tiguan 07-16]
« Odpowiedź #24 dnia: 30 - Października - 2024 - 20:43:14 »
na uruchomionym silniku
Jak najbardziej,  a najlepiej podczas jazdy jeśli chodzi o czujnik różnicy ciśnień. 

VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Tagi wątku: