Autor Wątek: Demontaż uchwytu regualacji przód-tył fotela  (Przeczytany 1927 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Demontaż uchwytu regualacji przód-tył fotela
« dnia: 13 - Lipca - 2025 - 20:02:40 »
Czy ktoś wie jak to-to się zdejmuje z dźwigni regulacji? Gdzieś znalazłem, że po prostu ściąga mocnym szarpnięciem, ale czy na pewno? Próbowałem wyrywać, ale nie bardzo idzie...
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5740
  • Pomógł: 1056
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: Demontaż uchwytu regualacji przód-tył fotela
« Odpowiedź #1 dnia: 13 - Lipca - 2025 - 20:50:37 »
Jeśli piszesz o tym uchwycie to jest na wcisk, trzeba wyciagnąć

 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: Demontaż uchwytu regualacji przód-tył fotela
« Odpowiedź #2 dnia: 14 - Lipca - 2025 - 08:02:04 »
O tym, dzięki! Czyli po prostu szarpać "na chama", aż w końcu wyskoczy?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5740
  • Pomógł: 1056
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: Demontaż uchwytu regualacji przód-tył fotela
« Odpowiedź #3 dnia: 14 - Lipca - 2025 - 11:47:00 »
Od 1:35
https://youtu.be/Ftv9N4szjng?si=hg3_E3Up8TtE2PEn&t=95
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: Demontaż uchwytu regualacji przód-tył fotela
« Odpowiedź #4 dnia: 18 - Lipca - 2025 - 23:14:27 »
Zostawię tylko zdjęcia dla potomności bez rozwodzenia się, bo za bardzo mnie boli ręka od ciągnięcia jak głupi tego g****a przez pół godziny.

EDIT: nie można wgrać więcej niż dwa zdjęcia (średniowiecze), ale w każdym razie wywaliłem to miniszlifierką modelarską.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5740
  • Pomógł: 1056
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: Demontaż uchwytu regualacji przód-tył fotela
« Odpowiedź #5 dnia: 18 - Lipca - 2025 - 23:41:14 »
Ale jaki wniosek z tego?
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: Demontaż uchwytu regualacji przód-tył fotela
« Odpowiedź #6 dnia: 19 - Lipca - 2025 - 08:28:42 »
Żeby nie ciągnąć jak głupek, bo i tak nie ściągniesz przez te ząbki.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5740
  • Pomógł: 1056
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: Demontaż uchwytu regualacji przód-tył fotela
« Odpowiedź #7 dnia: 19 - Lipca - 2025 - 09:53:27 »
Jednak ludzie jakoś to zdejmują bez użycia narzędzi. Ważne że znalazłeś sposób.
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: Demontaż uchwytu regualacji przód-tył fotela
« Odpowiedź #8 dnia: 19 - Lipca - 2025 - 12:19:15 »
Kurdę, ciągnąłem i wykręcałem tak mocno, że bałem się, że rozwalę całą dźwignię, chyba z 30 podejść łącznie. Nie wiem jak ludzie to robią (i czy w ogóle to robią, bo ten gość na wideo YTB miał to ewidentnie już poluzowane wcześniejszym demontażem).
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5740
  • Pomógł: 1056
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: Demontaż uchwytu regualacji przód-tył fotela
« Odpowiedź #9 dnia: 19 - Lipca - 2025 - 12:49:02 »
Ja bym podgrzał wpierw ten plastik opalarką
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 727
  • Pomógł: 244
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Demontaż uchwytu regualacji przód-tył fotela
« Odpowiedź #10 dnia: 19 - Lipca - 2025 - 12:52:05 »
Zazwyczaj jak są takie ząbki to trzeba umiejętnie podważyć/rozchylić by wyszło. Zacząłbym od rozchylania "wcięcia" płaskim śrubokrętem o podobnej szerokości i podważania drugim cienkim po obu stronach na zmianę. 
Wygląda jakby mógł być zatrzask od góry - jeśli tak to tam trzeba też włożyć coś długiego i cienkiego lub można spróbować bardziej od tyłu/końca. 
Bez tego nie wyjdzie bo by było ryzyko, że zostanie komuś w ręce podczas normalne eksploatacji - jak jest 2 kierowców o różnej wysokości, to ludzie ciągną za to nawet codziennie latami...
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5740
  • Pomógł: 1056
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: Demontaż uchwytu regualacji przód-tył fotela
« Odpowiedź #11 dnia: 19 - Lipca - 2025 - 13:24:25 »
Podobny uchwyt jest w VW w fotelach w wersjach 3-drzwiowych do ich uchylania, nie raz zostaje w ręku podczas otwierania  :D choc tam sposób mocowania jest trochę inny. Korci mnie aby pójść do swojego auta i to zdjąć :)
 

Offline Ekhangel

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 41
  • Pomógł: 2
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: Demontaż uchwytu regualacji przód-tył fotela
« Odpowiedź #12 dnia: 19 - Lipca - 2025 - 21:53:32 »
Zacząłbym od rozchylania "wcięcia" płaskim śrubokrętem o podobnej szerokości i podważania drugim cienkim po obu stronach na zmianę.

Tam w ogóle nie ma za bardzo miejsca do takich manewrów. A przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie całego fotela wykręcał.

Generalnie polecam miniszlifierkę do tego typu upierdliwych plastików. Najbezpieczniej z miękką, niemetalową tarczą jak na zdjęciu, żeby za bardzo nie jechała po metalu.

Ciekawe jak to zdejmują w ASO. Pytałem mailowo serwis w moim mieście i nie raczyli odpowiedzieć dokładnie. Tyle się tylko dowiedziałem, że rączka jest "wciskana" - jakbym nie wiedział.
 

Tagi wątku: