Autor Wątek: ALTERNATOR - wymiana  (Przeczytany 358 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Spirre86

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 39
  • Pomógł: 1
  • VW: T6
  • Model: Multivan
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CJKB
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FNW
ALTERNATOR - wymiana
« dnia: 22 - Maja - 2025 - 23:05:18 »
VW T6 2.0 TSI z 2018 roku.
Pojawił się problem z ładowaniem akumulatora, po sprawdzeniu wyszło że padł alternator, jutro przyjedzie nowy.
Czy ktoś wymieniał może, jakieś rady?
Będę próbował to ogarnąć samemu.

Alternator w oryginale Valeo, 14 V, 180A. Kod: 06K903015B

Dodano:  25 - Maja - 2025  -  14:08:50
Nowy alternator, brak ładowania nadal, co może być więcej?
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2914
  • Pomógł: 877
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: ALTERNATOR - wymiana
« Odpowiedź #1 dnia: 25 - Maja - 2025 - 14:38:30 »
Sprawdzałeś bezpieczniki blaszkowe?  I pozostałą resztę. ?
Klemy są czyste ? Nie brakuje masy?
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline Spirre86

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 39
  • Pomógł: 1
  • VW: T6
  • Model: Multivan
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CJKB
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FNW
Odp: ALTERNATOR - wymiana
« Odpowiedź #2 dnia: 25 - Maja - 2025 - 15:16:00 »
Bezpieczniki ok, klemy czyste.

Dodano:  25 - Maja - 2025  -  20:58:50
Sprawdziłem kable, bezpieczniki, pod akumulatorem też, żadnego błędu nie znalazłem. Ale po odpaleniu pokazuje 13,4 Volta. Czyli powinno być dobrze.
Ale wymisna alternatora to nie jest lekka sprawa przy tym silniku. Trzeba się trochę nagimnastykowac.

Dodano:  26 - Maja - 2025  -  23:39:06
Po dzisiejszym dniu obserwacji sprawa wygląda następująco: podczas jazdy ladowanie jest na poziomie 12,1-12,5V i wzrasta podczas hamowania silnikiem do wartości 14,5V. Inteligentny alternator?
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 716
  • Pomógł: 242
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: ALTERNATOR - wymiana
« Odpowiedź #3 dnia: 27 - Maja - 2025 - 09:17:49 »
Jakieś 12.5V-13.5V to "smart"  ::) utrzymanie poziomu naładowania. 12.1V to coś w okolicy 50% naładowania akumulatora w spoczynku... (zależy od temperatury itp. - jest dużo tabelek w Internecie)
 
Podziękował: Spirre86

Offline Spirre86

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 39
  • Pomógł: 1
  • VW: T6
  • Model: Multivan
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CJKB
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FNW
Odp: ALTERNATOR - wymiana
« Odpowiedź #4 dnia: 27 - Maja - 2025 - 16:35:31 »
I to właśnie by pasowało, dziękuję. Ale dlaczego o tym za dużo nie ma? Jakaś tabele się znajdzie, ale kiedy rozmawiam z mechanikami to twierdzą że powinno być koło 14 volt cały czas podczas jazdy i koniec, jeśli jest poniżej to nie ma ładowania.
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 716
  • Pomógł: 242
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: ALTERNATOR - wymiana
« Odpowiedź #5 dnia: 27 - Maja - 2025 - 18:09:19 »
Tak, w starych dobrych czasach było ładowanie w okolicach 14.1V - zarówno w aucie jak i pierwszych prostownikach z elektroniczną regulacją (ograniczeniem) napięcia. W takich warunkach akumulator szybko się ładuje do pełna i nie "zagotuje". 
Niestety później zaczęło się odzyskiwanie energii dla idiotycznego Start-Stop i AGM i auta, które już nigdy w pełni nie ładują akumulatorów...
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5635
  • Pomógł: 1023
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ALTERNATOR - wymiana
« Odpowiedź #6 dnia: 27 - Maja - 2025 - 19:51:22 »
Nasze A3 z wypięta wtyczką modułu zarządzania energią ładuje do końca prądem 14,4V, akumulator lepiej naładowany niż z SS
 

Offline Spirre86

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 39
  • Pomógł: 1
  • VW: T6
  • Model: Multivan
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CJKB
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FNW
Odp: ALTERNATOR - wymiana
« Odpowiedź #7 dnia: 27 - Maja - 2025 - 20:47:04 »
No właśnie też to zauważyłem, z tego modułu przy klemie minus tak?jak wyciągniesz wtyczkę to 14,3 v od razu .Ale wtedy może przeładować?
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 716
  • Pomógł: 242
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: ALTERNATOR - wymiana
« Odpowiedź #8 dnia: 27 - Maja - 2025 - 21:24:01 »
Nie, 14,3V lub 14,4V są bezpieczne.
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5635
  • Pomógł: 1023
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ALTERNATOR - wymiana
« Odpowiedź #9 dnia: 27 - Maja - 2025 - 23:42:40 »
Ale wtedy może przeładować?
Nic nie przeładuje i nic się nie stanie, jeździłem tak Peugeotem 3008, jeździłem Cuprą, syna A3 jeździło tak jeszcze za poprzedniego właściciela, łącznie 7 lat, akumulator ma 4 lata i działa. To zarządzanie energią to kolejny bzdurny wymysł "miłośników" ekologii, bo auto w teorii spali 0,01 litra mniej paliwa i zostawi mniejszy ślad węglowy. Po odpięciu wtyczki jest tylko w zasadzie jeden minus, brak kontroli BCM nad poziomem naładowania, a dokładnie jak za długo na postoju będziesz słuchał muzyki albo grzebał interfejsem diagnostycznym na włączonym zapłonie to możesz wycackać Aku i nie odpalisz bo BCM nie spowoduje przejścia w stan uśpienia, reszta to same plusy, każdy akumulator to  wytrzyma czy to AGM czy EFB. To jest sprawdzone przez użytkowników forum Formentora, którzy kilka lat jeździli z odpietą wtyczką.
 

Offline Spirre86

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 39
  • Pomógł: 1
  • VW: T6
  • Model: Multivan
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CJKB
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FNW
Odp: ALTERNATOR - wymiana
« Odpowiedź #10 dnia: 28 - Maja - 2025 - 00:25:54 »
Ok, będziemy testować. No mój akumulator od nowości, 7 lat i jest w dobrej kondycji. Teraz się zastanawiam czy dobrze że alternator wymieniałem, bo może wcale nie padł? Miałem pierwszy objaw że wyłączyło klimatyzacje i wentylatory, po przejechaniu kawałka drogi, zapaliła się kontrolka akumulatora. Szybki podjazd do mechanika  sprawdzanie 12 v ,11,7 v , na alternatorze też 12 v, diagnoza padł alternator, przebieg 120 tys km. Ok jeździłem trochę jeszcze ale w pracy ładowałem prostownikiem, w domu przez noc też . Później drugi mechanik sprawdzenie, ta sama diagnoza. A może on tylko jak był naładowany akumulator to alternator był uspany? Tylko dlaczego by wyłączało wentylator i klimę? Dodam że stary alternator mam na stole, i jak się kręci wiertarka to nie podnosi volt, ale może on dalej śpi?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5635
  • Pomógł: 1023
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: ALTERNATOR - wymiana
« Odpowiedź #11 dnia: 28 - Maja - 2025 - 10:46:23 »
A może on tylko jak był naładowany akumulator to alternator był uspany? Tylko dlaczego by wyłączało wentylator i klimę? Dodam że stary alternator mam na stole, i jak się kręci wiertarka to nie podnosi volt, ale może on dalej śpi?
Nie ma czegoś takiego jak "uśpiony alternator" a tzw. "inteligentne ładowanie" wynika z czego innego i co innego tym steruje
 

Offline Spirre86

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 39
  • Pomógł: 1
  • VW: T6
  • Model: Multivan
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: CJKB
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: FNW
Odp: ALTERNATOR - wymiana
« Odpowiedź #12 dnia: 28 - Maja - 2025 - 11:00:29 »
Ok, jestem spokojniejszy. Dziękuję za odpowiedzi. Stary alternator odda się do regenracji i będzie rezerwowy.
 

Tagi wątku: