Autor Wątek: LANE ASSIST - działanie, kodowanie i problemy  (Przeczytany 8960 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Patjak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • VW: Golf VII FL
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKS
Odp: LANE ASSIST - działanie, kodowanie i problemy
« Odpowiedź #25 dnia: 19 - Sierpnia - 2025 - 22:44:51 »
Odczytuje gdy jest kierownica pojemnościowa. Ja nie mam pojemnościowej i muszę delikatnie ją trącić aby układ odczytał choćby minimalny jej ruch
Można jakoś sprawdzić czy jest pojemnościowa?
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: LANE ASSIST - działanie, kodowanie i problemy
« Odpowiedź #26 dnia: 19 - Sierpnia - 2025 - 23:39:49 »
A MK7 w ogóle takowa występuje?
 

Offline yogibabu

  • :: ComfortLine
  • Wiadomości: 188
  • Pomógł: 51
  • VW: Passat B8
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: DFHA
  • Moc: 190 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: WPR
Odp: LANE ASSIST - działanie, kodowanie i problemy
« Odpowiedź #27 dnia: 19 - Sierpnia - 2025 - 23:45:20 »
W kierownicy po zdjęciu poduszki airbag jest moduł dodatkowy od systemu pojemnościowej kierownicy i ogrzewania jej.
Ale jak nie ma LA to i takiej kierownicy raczej nie będziesz miał.
 

Offline Patjak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • VW: Golf VII FL
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKS
Odp: LANE ASSIST - działanie, kodowanie i problemy
« Odpowiedź #28 dnia: 21 - Sierpnia - 2025 - 12:50:05 »
Czyli wychodzi na to, że raczej nie mam tego, a nie chcę zdejmować poduszki, żeby to sprawdzać. Chyba, że przez OBDeleven można się dowiedzieć?
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 735
  • Pomógł: 247
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: LANE ASSIST - działanie, kodowanie i problemy
« Odpowiedź #29 dnia: 21 - Sierpnia - 2025 - 12:58:12 »
VW nie miał zwyczaju montować sprzęt, którego nie używasz w obecnej konfiguracji. Byłyby by to dla nich pieniądze wyrzucone w błoto: rozbudowana kierownica i wiązka, sterownik...
Teraz się to trochę zmienia, ale tylko w najnowszych modelach, gdy firmy idą w kierunku odblokowywania funkcji za pieniądze... Przy czym jest to mocno zabezpieczone. To nie tak, ze sobie kupisz jakiś gadżet albo nawet pojedziesz do mechanika spoza ASO i Ci odblokują za śmieszne pieniądze. Jest to chronione w podobny sposób jak dostęp do banku... Skoro taki biznes model, to wydali pieniądze by go solidnie zabezpieczyć. Jeśli ktoś znajdzie lukę, to pewnie update oprogramowania szybko załata.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: LANE ASSIST - działanie, kodowanie i problemy
« Odpowiedź #30 dnia: 21 - Sierpnia - 2025 - 16:06:53 »
Na pewno nie ma kierownicy pojemnościowej skoro nie posiada Travel Asist i Emergency Asist
 

Offline Patjak

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • VW: Golf VII FL
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKS
Odp: LANE ASSIST - działanie, kodowanie i problemy
« Odpowiedź #31 dnia: 01 - Września - 2025 - 23:15:52 »
Trochę poczytałem, poszukałem i porównałem kodowania, które są w internecie. Nieznacznie różnią się między sobą, ale wyciągnąłem jakieś wnioski z tego wszystkiego. Zakodowałem i działa, razem z adaptacyjnym prowadzeniem po torze, komunikat czasami wyświetla o konieczności przejęcia kontroli, błędów brak, czyli wszystko niby git, jest jedno "ale" - w jakich sytuacjach powinny być wibracje? Za każdym razem, gdy przekraczam linię, czy tylko w jakichś określonych? Przejechałem z asystentem (bez adaptacyjnego prowadzenia) około 500-600 km + 50 km z adaptacyjnym prowadzeniem i ani razu nie odczułem wibracji, najeżdżałem specjalnie linie, przekraczałem je bez kierunku i nic. Czy może coś przeoczyłem?
Przy kodowaniu jedna adaptacja nie była możliwa - "Indywidualne ustaw.asys.kontroli pasa przy zacisku 15 ZAŁ", tutaj jest na szaro "Funkcja niedostępna" i nic nie można zmienić
 

Offline rafal17

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
Odp: LANE ASSIST - działanie, kodowanie i problemy
« Odpowiedź #32 dnia: 26 - Września - 2025 - 13:45:56 »
cześć,
Tiguan II modelowo 2023, produkcja 2024
mam ACC, prowadzenie środkiem pasa (w Line Assist od 60km/h), TJA (bo w korku na ACC zatrzymuje się i rusza lub podjeżdża dalej), ale czy coś mi brakuje, żeby w korku prowadził środkiem pasa, bo przy np. 30km/h lub mniej nie widzę, żeby chciał sam trzymać się środka pasa. chyba, że prowadzenie środkiem pasa nie działa poniżej 60km/h, linie rozpoznaje mi tylko powyżej 60km/h.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5837
  • Pomógł: 1075
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GKA
Odp: LANE ASSIST - działanie, kodowanie i problemy
« Odpowiedź #33 dnia: 27 - Września - 2025 - 23:58:32 »
bo przy np. 30km/h lub mniej nie widzę, żeby chciał sam trzymać się środka pasa. chyba, że prowadzenie środkiem pasa nie działa poniżej 60km/h, linie rozpoznaje mi tylko powyżej 60km/h.
Tak jest, to norma
 

Offline rafal17

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 15
  • VW: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Moc: 150 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
Odp: LANE ASSIST - działanie, kodowanie i problemy
« Odpowiedź #34 dnia: 28 - Września - 2025 - 14:03:40 »
Tak jest, to norma
czy nie można coś jeszcze zakodować, aby prowadzenie środkiem pasa działało poniżej 60km/h?
 

Tagi wątku: