Autor Wątek: 2.0 TDI - buczenie na niskich obrotach  (Przeczytany 187 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacis

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Passat B7
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ESK
2.0 TDI - buczenie na niskich obrotach
« dnia: 06 - Kwietnia - 2025 - 21:38:44 »
Cześć wszystkim.
Pisałem ostatnio taki post na forum Passata ale tam chyba forum umiera.
Więc piszę tutaj  :thumbup:

Passat B7 2.0 TDI 140 KM, manual.
Ostatnio bardzo denerwowało mnie buczenie na niskich obrotach.
Na 4 nie mogłem jeździć po mieście bo dudniło w środku. Na zewnątrz było trochę słychać rozklekotaną dwumasę.
Więc oddałem do mechanika na wymianę. Został założony prawdopodobnie cały zestaw Sachs. No i praktycznie nic się nie zmieniło.
Jedynie co, że teraz mi szarpie na 1 biegu jak ruszam bardzo powili i delikatnie bez gazu. Wcześniej nic takiego nie było.
Na 6 biegu nie mogę jechać 90km/h  bo jak przyśpieszam nawet delikatnie to dudni basem, że uszy bolą.

Mechanik stwierdził jeszcze poduszki na sankach. (po wymianie dwymasy) Widać, że są już trochę zmęczone ale czy dawałyby taki objaw ??

Czy da radę zweryfikować jakoś dwumasę od spodu czy wymieniona. Dzisiaj zajrzałem i przez jeden otwór widać zęby dwumasy. I nie wyglądają na nowe. tzn widać jakby rdza nachodziła. Wszystko wymienione niecały miesiąc temu.

Wymieniłem poduszkę skrzyni biegów i mocowanie silnika do tych poduszek sanek. Nic się nie zmieniło.
Co robić ? Jak sprawdzić ? Ostatecznie dzwonię i będę to reklamował ale może da radę coś sprawdzić przed rozmową z mechanikiem....

Pozdro
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2860
  • Pomógł: 858
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI - buczenie na niskich obrotach
« Odpowiedź #1 dnia: 09 - Kwietnia - 2025 - 12:53:40 »
Wymieniłem poduszkę skrzyni biegów i mocowanie silnika do tych poduszek sanek
Przy tych częściach to raczej jest stuk , nie buczenie .
Ciężko jest odnieść się do odgłosu którego się nie słyszy na żywo. 
Jak wsadzisz kamerę głębiej przez otwór  to poznasz czy było coś robione czy nie .  Ale jak na miesięczne koło to raczej rdzy nie powinno być.   No chyba że to nalot który schodzi po przejechaniu palcami .

Czy da radę zweryfikować jakoś dwumasę od spodu czy wymieniona
Cytat: Jacis link=topic=15195.msg80390#msg80390
date=1743968324
Jedynie co, że teraz mi szarpie na 1 biegu jak ruszam
Może wysprzęglik jest zapowietrznony,  łożysko oporowe padło.   
Jak napisałem Ciężko komukolwiek coś podpowiedzieć jesli chodzi o odgłosy
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline Jacis

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 7
  • VW: Passat B7
  • Model: Variant
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFFB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT
  • Napęd: FWD
  • Rej: ESK
Odp: 2.0 TDI - buczenie na niskich obrotach
« Odpowiedź #2 dnia: 11 - Kwietnia - 2025 - 18:41:28 »
Siema.

Też tak myślałem, że to będą bardziej stuki.
Jeśli ktoś jeździł na niskich obrotach z uszkodzoną dwumasą to raczej wie jaki to odgłos. Coś podobnego jakby włączyć 25Hz w głośniku basowym.
Jutro będę wymieniał poduszki w sankach to może włożę kamerkę i sprawdzę czy coś widać.
Trochę już przejechałem i mogę stwierdzić, że szarpanie na 1 biegu wydaje się być delikatnie mniejsze. A wysprzęglik chyba był ok. Po odebraniu auta sprzęgło łapało od razu z dołu, a teraz jest tak samo czyli od połowy długości pedału sprzęgła. Tak było jak oddawałem auto do warsztatu.

Jutro postaram się nagrać film i wrzucić. Może coś wyjdzie.

Dzięki za odpowiedź.
 

Tagi wątku: