Autor Wątek: 2.0 TSI - wysokie spalanie  (Przeczytany 310 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline djkistek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: PL
2.0 TSI - wysokie spalanie
« dnia: 14 - Stycznia - 2025 - 10:14:42 »
Witam.
Od półtorej tygodnia jestem posiadaczem Tiguana I FL 2.0 TSI 180 KM, DSG, 4x4 z 2013 roku. Przebieg 144 tyś.

Na chwilę obecną walczę że spalaniem. Przesiadłem się z golfa 1.9 TDI który palił na trasie 5 litrów a Tiguan pali przy mega oszczędnej jeździe 9.5 litrów.
Najbardziej nurtuje mnie pytanie czy to ja coś źle robię czy coś nie tak jest z autem że spalanie jest wyższe niż piszą na forach.

Miasto silnik zimny do 5 km - 17-20 litrów spalanie jazda w korku.
Miasto płynny przejazd - 13-14 litrów
Trasa jazda 120 km/h - 9,5 litra
Trasa jazda 140 km/h - 11 litrów

Opony zimowe r16 . Ciśnienie 2.3 bara. Paliwo 95. Temperatura obecna 0-5 stopnii..

Proszę o podpowiedzi czy to normalne, czy cos może być uszkodzone, źle ustawione.. nie wiem, adaptacja skrzyni DSG.
Wiem, że poprzedni właściciel wymienił sterownik Skrzyni aby później delikatnie  zmieniał biegi w górę ale i dłużej je trzymał przed schodzeniem, tak aby skrzynia się mniej zużywała. To też bardziej pasowało stylowi jazdy poprzedniemu właścicielowi.
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 696
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180 km 4x4 DSG - Wysokie spalanie
« Odpowiedź #1 dnia: 14 - Stycznia - 2025 - 17:33:45 »
Na trasie powinieneś być w stanie zejść do 8 (+/-) przy 120, ale w mniej korzystnych warunkach może być 9.5. Po mieście niestety szczególnie w korkach potrafi być 15 i więcej. Przy czym jak jadę 1.9 TDI w korkach w zimę na krótkich dystansach też potrafi dochodzić do 9, ale przy oszczędnej jeździe w dobrych warunkach 5 osiągalne, a jak komuś zależy pewnie i mniej. TDI cisnę bo mało mocy (105 koni), a TSI mniej bo idzie jak burza...
Niestety auto dużo większe (opór powietrza) i cięższe, 4x4, a TSI zarówno dużo więcej żłopie w spoczynku (jakieś 0.9 L/h, zamiast 0.5 L/h w TDI), a tym bardziej przy przyśpieszaniu.
Do tego w manualu potrafię sobie super zgrać biegi i luz (w sumie po iluś latach można dla zabawy czasem przy zmianach nie używać sprzęgła :D bo pamiętasz gdzie te obroty wylądują, choć oczywiście nie polecam), a DSG dalekie od ideału delikatnie rzecz ujmując...  ;)
 

Offline djkistek

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 5
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Moc: 180 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: PL
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180 km 4x4 DSG - Wysokie spalanie
« Odpowiedź #2 dnia: 14 - Stycznia - 2025 - 23:18:59 »
Dzięki bardzo
Czyli nic raczej z tym spalaniem się nie ugra.
Przeraża mnie jedynie że na całym baku przejadę gdzieś koło 550 km aby.
W załączniku stan km na jednym baku. Kreska przed rezerwą i przejechane 500 km.
Z czego trasa 200 km,
Trasa 170 km
Miasto 130 km w tym korki.
Na rozgrzanym silniku na postoju 0.9-1 l.
506 km /52 litry (tyle wg zegara spalone) wychodzi 9.73 średnio gdzie komputer pokazuje oo 11.2.

A czy adaptacja DSG na nowo pomoże w optymalizacji zmiany biegów co za tym idzie redukcja spalania? Lub ewentualnie chip tuning i podniesienie że 180 do 220  kM?
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Tiguan 2.0 TSI 180 km 4x4 DSG - Wysokie spalanie
« Odpowiedź #3 dnia: 15 - Stycznia - 2025 - 12:16:15 »
A czy adaptacja DSG na nowo pomoże w optymalizacji zmiany biegów co za tym idzie redukcja spalania? Lub ewentualnie chip tuning i podniesienie że 180 do 220  kM?

DSG przeprowadza się adaptacje po wymianie sprzęgieł lub mechatroniki, jeśli chcesz możesz wykonać i sam sprawdzić czy przyniesie jakiś efekt, może efekt placebo :) na pewno żadnego efektu ze spalaniem, ewentualnie punkty zmian cisnień i punktów przełączania biegów może cos tam przynieść. Chiptuning jak najbardziej ale auto również nie będzie mniej spalać, czasy kiedy 1Z i AFN spalały mniej po remapie to już historia
 

Tagi wątku: