Autor Wątek: Kilka ciekawych informacji o zabezpieczeniach SFD i SFD2 w programie VCDS  (Przeczytany 1508 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5565
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Polecam krótką lekturę nt. SFD i SFD2



https://youtu.be/iKitDknIvvA?si=Kxfl7uGuH6i3sps6

ps. sorry ale z telefonu dodane a nie wiem co zrobić aby film się wyświetlał z automatu
 
Podziękował: Frodo

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6311
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: Kilka ciekawych informacji o zabezpieczeniach SFD i SFD2 w programie VCDS
« Odpowiedź #1 dnia: 31 - Grudnia - 2024 - 14:52:28 »
Sam się zastanawiam, dlaczego tak dziwnie kopiuje się te linki ::)
Wystarczy usunąć wszystko od znaku zapytania (łącznie z tym znakiem) i mamy widoczny odtwarzacz w poście na forum.
 
Podziękował: doggie

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 694
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Kilka ciekawych informacji o zabezpieczeniach SFD i SFD2 w programie VCDS
« Odpowiedź #2 dnia: 31 - Grudnia - 2024 - 16:23:51 »
Tragedia! Do zmian potrzebujemy checksum wygenerowany przez serwer VAG do naszego konkretnego auta na to konkretne połączenie,
a koszt czytałem 130 *euro* za każdym razem - każda jedna modyfikacja (!), nie połączenie byśmy sobie porobili co chcemy.  :o
W praktyce nasze auto generuje "połowę klucza" i otrzymuje "drugą połowę' z VAG.  Połówki są inne za każdym razem.
Na chłopski rozum: zabezpieczenie działa w podobny sposób jak... dostęp online do banku itp. !!
Czyli by to obejść:
- musieliby dać ciała w VW (ale jak wspomniałem jest to powszechnie stosowany sposób zabezpieczania w Internecie, więc nie brak wzorców) albo
- ktoś ogarnie kodowanie z ominięciem gateway (bo gateway blokuje, ale to by była luka w zabezpieczeniach całego systemu...) albo
- ktoś znajdzie jakąś lukę w tego typu zabezpieczeniach (pewnie mogą załatać aktualizacją online - inny sposób generowania liczb losowych itp.)
Przy czym niektórych systemów (zmęczenia kierowcy itp.) z założenia nie można wyłączyć nawet z "pełnym" dostępem.
Jak często, UE wie co dla nas najlepsze!! 1984 !? :curve:
 
Podziękował: doggie

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5565
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Kilka ciekawych informacji o zabezpieczeniach SFD i SFD2 w programie VCDS
« Odpowiedź #3 dnia: 31 - Grudnia - 2024 - 16:39:35 »
1984 !?
Pełną gębą! Jeżeli w prosty sposób nie da się tego obejść to ja tak zaraz nie zmienię samochodu a nawet zastanawiam się całkiem poważnie, czy nie wrócić do czegoś starszego.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2844
  • Pomógł: 852
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Kilka ciekawych informacji o zabezpieczeniach SFD i SFD2 w programie VCDS
« Odpowiedź #4 dnia: 31 - Grudnia - 2024 - 16:56:35 »
Będzie pewnie zaraz opcja jak w przypadku ODIS z  głowicą VAS . Wykupisz tokeny i działanie.  Można na godziny ,  tygodnie itp...
Albo zostaje ori vcds gdzie na dzień dobry masz 1 rok SFD w cenie. 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline turzol

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 92
  • Pomógł: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: ST
Odp: Kilka ciekawych informacji o zabezpieczeniach SFD i SFD2 w programie VCDS
« Odpowiedź #5 dnia: 31 - Grudnia - 2024 - 17:38:10 »
My już działamy z pojazdami z nowymi zabezpieczeniami UNECE czyli SFD2. Tokeny do tanich nie należą, ale finalnie na koniec koszt ponosi niestety klient.
 

Offline doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5565
  • Pomógł: 1008
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: Kilka ciekawych informacji o zabezpieczeniach SFD i SFD2 w programie VCDS
« Odpowiedź #6 dnia: 31 - Grudnia - 2024 - 17:49:19 »
Albo zostaje ori vcds gdzie na dzień dobry masz 1 rok SFD w cenie.
SFD2 również? Poza tym 130E na jedną blokadę to się słabo opłaca do domorosłego grzebania.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2844
  • Pomógł: 852
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: Kilka ciekawych informacji o zabezpieczeniach SFD i SFD2 w programie VCDS
« Odpowiedź #7 dnia: 31 - Grudnia - 2024 - 20:00:57 »
ale finalnie na koniec koszt ponosi niestety klient.
Wiadomo,  tak jest zawsze.

SFD2 również?
Myślę że tak , ale nie wpadło mi auto z SFD2 jeszcze.
Osobiście uważam, że ODIS jest najlepszym programem  choćby przez to ,że można robić Flash komponentu za free jak posiadasz bazę plików. I tak ostatnio po długiej ścieżce diagnostycznej w golfie 5 , po wgraniu nowego softu do Sterownika ABS  usterki ustąpiły . Wcześniej adaptacje, nastawy wszelkie nie przynosiły efektów.  Ale Odis nie jest tak przejrzysty jak VCDS jesli chodzi o kodowanie. 
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline turzol

  • :: TrendLine
  • Wiadomości: 92
  • Pomógł: 38
  • VW: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: ?? KM
  • Skrzynia: DSG
  • Napęd: 4x4
  • Rej: ST
Odp: Kilka ciekawych informacji o zabezpieczeniach SFD i SFD2 w programie VCDS
« Odpowiedź #8 dnia: 01 - Stycznia - 2025 - 22:39:12 »
Jeżeli o mnie chodzi to Odis jest super przejrzysty jeśli chodzi o kodowanie. Wszystkie bity są pięknie rozpisane bez blędów w tłumaczeniach jak ma to miejsce w vcds.
Kodowanie jest dużo przyjemniejsze bo cały rozkład bajtów jest wyświetlany jako całość na jednej stronie, nie trzeba nawet przełączać okna.
Także ile ludzi tyle opinii.
 

Offline Frodo

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 694
  • Pomógł: 236
  • VW: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Kod: DKTA
  • Moc: 230 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: KR
Odp: Kilka ciekawych informacji o zabezpieczeniach SFD i SFD2 w programie VCDS
« Odpowiedź #9 dnia: 02 - Stycznia - 2025 - 13:57:11 »
Albo zostaje ori vcds gdzie na dzień dobry masz 1 rok SFD w cenie.
 
Do starego też działa OBD Eleven. Niestety nie dotyczy SFD2: "Important: Ross-Tech does not have any way of obtaining the SFD release token." jak przyznaje sam producent ori VCDS: https://www.ross-tech.com/vcds/tour/sfd.php .
Obecnie do SFD2 tylko ODIS i tylko płatnie. (tzn. niby możesz wpisać token w VCDS i używać, ale najpierw musisz ten token kupić przez ODIS na każde kodowanie osobno...)
 
Podziękował: doggie

Tagi wątku: sfd sfd2