0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
To się dzieje tylko na 4 i 5 biegu, na 5 nawet przy lekkim przyspieszeniu
w którym bloku można zobaczyć ciśnienie na pompie?
Grupa 013 (korekcje dawek paliwa) – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów na suw sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskiwaczach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie).Grupa 018 (stan elektrozaworu pompowtrysku) podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy /Group 018/000 prawidłowa regulacja002 sterowanie podczas rozruchu004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty008 osiągnięto maksymalną wartość prądu016 BIP poza oknem regulacji (np. +/- 100 us)032 liczba próbkowania zbyt mała064 błąd przetwarzania128 rozpoznanie BIP (rozpoczęcie momentu wtrysku) było niemożliwepoza 000 najczęściej spotykane kody to:128 pojawi ci się podczas jazdy z całkowicie odpuszczonym pedałem przyspieszenia czyli elektrozawór zamknięty lub po "przygazowaniu" na jałowym004 pojawi się podczas jazdy w czasie częściowego popuszczenia pedału przyspieszenia tj. elektrozawór częściowo przymknięty czy też częściowo otwarty Grupa 023 (tzw. BIP czyli Begining of Injection Period) jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Często prawidłową wartość dla konkretnego silnika wskazują pliki l-code, w moim BLS-ie np. jako wartość w normie wskazują przedział +/-150. Na wartości BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie po doginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą
w grupie 23 po dodaniu gazu i puszczeniu pojawia się 128
W 1.9 TDI PD nie wchodzi się w pomiary rozszerzone tylko w bloki pomiarowe - 08 i odczytuje wskazania w kanale .....
Czy coś źle myślę. ??