Volkswagen Tayron Podczas paryskiego salonu samochodowego „Mondial de l'Auto” swoją premierę świętował Tayron, drugi co do wielkości po Touaregu SUV Volkswagena w Europie.
Tayron, to najnowszy model w gamie SUV-ów Volkswagena i jest następcą modelu Allspace opartego na Tiguanie drugiej generacji.

Z przodu reflektory LED i standardowo podświetlany logotyp Volkswagena tworzą świetlny znak.

To samo dotyczy tyłu z pełnowymiarową poprzeczką LED i podświetlanym logo Volkswagena.

Tayron, po Tiguanie i Passacie korzysta z zalet platformy MQB evo. Mierzący około 4,8 m długości Tayron wyróżnia się charakterystycznym designem SUV-a. Z pięcioma lub opcjonalnie siedmioma miejscami zajmuje miejsce pomiędzy Touaregiem (klasa premium) a Tiguanem (klasa średnia).


Nowy model dostępny będzie z szeroką gamą silników, co pozwoli dostosować pojazd do indywidualnych potrzeb użytkowników. W ofercie znajdą się zarówno jednostki benzynowe, jak i diesle, a także hybrydy plug-in, co zapewnia dużą elastyczność w wyborze napędu.

Klienci będą mogli wybrać między silnikami 1.5 TSI 150 KM lub 2.0 TSI 204/265 KM, które współpracują z napędem 4Motion.
Dodatkowo, Tayron oferował będzie hybrydy plug-in o mocy 204/272 KM, które charakteryzują się znaczną oszczędnością paliwa oraz możliwością jazdy na prądzie.

Najważniejsza informacja dla klientów - oferowana będzie wersja z 7 miejscami siedzącymi. Druga - będzie to wyposażenie opcjonalne, więc do ceny startowej będzie trzeba doliczyć jeszcze kilka tysięcy złotych.

Poza tym Volkswagen Tayron będzie kusił bagażnikiem o pojemności do 855 l (przy 5 pasażerach na pokładzie), możliwością ciągnięcia przyczepy o masie do 2,5 tony, a także raczej bogatym wyposażeniem podstawowym.

W bazowej wersji Life znajdziemy m.in. 9 poduszek powietrznych, trzystrefową klimatyzację, 10-kolorowe oświetlenie ambientowe, adaptacyjny tempomat, asystenta zmiana pasa ruchu i utrzymania pasa ruchu, czujniki parkowania, kamerę cofania, obsługę Apple CarPlay i Android Auto, cyfrowe zegary, LED-owe reflektory z automatyczną regulacją, osłony przeciwsłoneczne w tylnych oknach i 17-calowe felgi.
Na początek Tayron pojawi się na rynku w wersji Life i będzie dostępny z łagodnym napędem hybrydowym o mocy 110 kW. Ceny w Europie startują z poziomu 45 475 euro.