Autor Wątek: 2.0 TDI 140 KM - szarpanie silnika na biegu jałowym  (Przeczytany 422 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaCiUś

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: KNS
2.0 TDI 140 KM - szarpanie silnika na biegu jałowym
« dnia: 27 - Października - 2024 - 08:14:55 »
Witam.
Tiguan I 2.0 TDI 140 KM [CFFB] z 2014 roku, aktualny przebieg 228 tyś. km.
Od pewnego czasu mam problem. Podczas postoju na biegu jałowym samochód czasami szarpie całym silnikiem po chwili ustępuje natomiast podczas przyśpieszania oraz utrzymywania około 2000 obrotów tak jak by przerywał.
Zero błędów, gruszka turbo sprawdzona, świece ok, żadne chipy nie były robione natomiast przy sprawdzaniu wtrysków  1 i 4 (ubiegając pytania sprawdzane po trasie) odbiegają od siebie czy to może być problem ?
Miał ktoś z Państwa podobny problem ?
Co jeszcze można sprawdzić ?
Będę wdzięczny za odpowiedź.

[ECM] Injection amount deviation cylinder 1
- 0.47 mg/str.

[ECM] Injection amount deviation cylinder 2
- 0.1 mg/str.

[ECM] Injection amount deviation cylinder 3
- 0.06 mg/str.

[ECM] Injection amount deviation cylinder 4
0.43 mg/str.
 

Offline pretor

  • administrator
  • Wiadomości: 6312
  • Pomógł: 1590
    • VW Club Polska
  • VW: Tiguan I
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CBAB
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: 4x4
  • Rej: OK
Odp: 2.0 TDI 140 KM - szarpanie silnika na biegu jałowym
« Odpowiedź #1 dnia: 27 - Października - 2024 - 18:46:25 »
@MaCiUś , sprawdź czy w filtrze paliwa nie masz opiłków z pompy.
 
Podziękował: MaCiUś

Offline MaCiUś

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: KNS
Odp: 2.0 TDI 140 KM - szarpanie silnika na biegu jałowym
« Odpowiedź #2 dnia: 27 - Października - 2024 - 18:53:04 »
Już sprawdzałem nie ma opiłków filtr też wymieniłem i nic się nie zmieniło.
Paliwo cały czas z Orlenu nie lałem z jakiś dziwnych stacji żeby jakieś dziadostwo się trafiło.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2848
  • Pomógł: 855
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: 2.0 TDI 140 KM - szarpanie silnika na biegu jałowym
« Odpowiedź #3 dnia: 27 - Października - 2024 - 21:20:03 »
Sprawdź jakie dane pokazuje Regulator ciśnienia paliwa .  Ten na listwie .
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 
Podziękował: MaCiUś

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5566
  • Pomógł: 1010
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: 2.0 TDI 140 KM - szarpanie silnika na biegu jałowym
« Odpowiedź #4 dnia: 27 - Października - 2024 - 22:44:06 »
natomiast przy sprawdzaniu wtrysków  1 i 4 (ubiegając pytania sprawdzane po trasie) odbiegają od siebie czy to może być problem ?
Korekcje nie są najgorsze, to nie jest przyczyną o ile są na stałym podobnym poziomie. Sprawdź podczas jazdy w momencie kiedy auto szarpie, możliwe że się przycinają w którejś z pozycji (zamkniętej lub otwartej). Też mam w domu CFFB i też szarpał podczas jazdy, u mnie akurat pomogło czyszczenie środkami liqui moly
 

Offline MaCiUś

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 4
  • VW: Tiguan I FL
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Moc: 140 KM
  • Skrzynia: MT-6
  • Napęd: FWD
  • Rej: KNS
Odp: 2.0 TDI 140 KM - szarpanie silnika na biegu jałowym
« Odpowiedź #5 dnia: 28 - Października - 2024 - 09:34:13 »
Ciśnienie faluej od 2500 do 3500 na biegu jałowym
Przy przyśpieszania widać na wykresie nagłełe spadki ciśnienia (gaz w podłodze)
Więc możliwe że to regulator paliwa czekam na część, wymienię i dam wtedy znać.
 

Tagi wątku: