Autor Wątek: CHECK ENGINE - mrugająca kontrolka  (Przeczytany 482 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tigrom

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
CHECK ENGINE - mrugająca kontrolka
« dnia: 19 - Września - 2024 - 15:49:51 »
Witam,
Postanowiłem zapytać forumowiczów, czy ktoś się spotkał już z problemem tego typu:
Rano odpaliłem (za 1 zakręceniem) mojego Golfa 7 1.4 TSI 122 KM CMBA (2013r) i zaczął mrugać check engine. Zamrugrał kilka razy i zgasł, pojechałem do pracy normalnie, wszystko było w porządku podczas jazdy. Po pracy odpaliłem auto (znowu ładnie za 1 zakręceniem) i check engine nie zaczął mrugać, ale auto poinformowało mnie o usterce systemu start-stop (w info było: duze zapotrzebowanie na energię, klimatyzacja wymaga włączenia silnika, pas kierowcy niezapięty), później jechałem autkiem do sklepu (brak alarmu znowu, wszystko ok, a w informacjach zmieniło się na: drzwi/pokrywa komory silnika/tylna otwarta). Ja mam wykodowany system start-stop przez poprzedniego właściciela auta, silnik nigdy mi się sam z siebie nie wyłączył podczas jakiegoś postoju itp. Co może być tutaj winne? Pada akumulator? Według golfa, akumulator jest naładowany na 80%. W komputerze były jakieś stare błędy odnośnie wypadania z zapłonu cylinder 1,2 itp, pokasowane, jak powtórzy się sytuacja, to  jeszcze raz podłącze się i sprawdze czy coś się pojawiło.

Raz miałem taki przypadek, że auto postało z 2 tygodnie i po odpaleniu silnika spadły mu obroty i zgasł. Po ponownym uruchomieniu silnika, juz było ok. Po tej akcji zostały wymienione świece. Akcja dotychczas się nie powtórzyła, zawsze odpala za 1 razem i nie zgasł ani razu, aczkolwiek czasem zdarza mu się zejść nisko z obrotami po odpaleniu (utrzymuje 1200 przez pierwszą sekundę/dwie, a pozniej schodzi nawet na 600).
Pozdrawiam i z góry dziękuje za każdą podpowiedź.
 

Offline tomnaj84

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 2830
  • Pomógł: 845
  • VW: Tiguan I FL
  • Model: SUV
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Kod: CFGC
  • Moc: 177 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: 4x4
  • Rej: FK
Odp: CHECK ENGINE - mrugająca kontrolka
« Odpowiedź #1 dnia: 20 - Września - 2024 - 08:04:43 »
Najlepiej najpierw sprawdzić kody błędów. 
Mruganie kontrolki po odpaleniu zaraz zazwyczaj oznacza wypadanie zapłonu.  Ale do tego będzie delikatna nie równa praca silnika.  Czytając dalej problem to objawy jak przy usterce elektryki, zawilgocenie , przebicie , przerwany kabel itp..
Dlatego powinieneś zacząć od sprawdzenia błędów.
VW Tiguan I FL 2.0 TDI 177 KM
Audi RS6 plus Avant quattro 4.0 605 KM
VW Golf V Variant 1.9 TDI 105 KM
 

Offline tigrom

  • :: StartLine
  • Wiadomości: 3
  • VW: Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Moc: 122 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: PO
Odp: CHECK ENGINE - mrugająca kontrolka
« Odpowiedź #2 dnia: 20 - Września - 2024 - 08:18:56 »
Dzięki za odpowiedź. Jak się powtórzy sytuacja, to sprawdzę czy są jakieś błędy. Z tym wypadaniem to dość realne, bo czasem drży auto trochę po odpaleniu, w trakcie jazdy potrafi szarpnąć (ale bardzo rzadko). Pije też olej ;).
 

Online doggie

  • Clubowicz
  • Wiadomości: 5529
  • Pomógł: 999
  • Marka: Cupra
  • Model: Formentor
  • Wersja: Sport
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Kod: DPCA
  • Moc: 175 KM
  • Skrzynia: DSG-7
  • Napęd: FWD
  • Rej: GD
Odp: CHECK ENGINE - mrugająca kontrolka
« Odpowiedź #3 dnia: 20 - Września - 2024 - 08:27:26 »
Co może być tutaj winne? Pada akumulator?

Wątpię aby to była wina wyprogramowanego SS, akumulator jest możliwy


Dodano:  20 - Września - 2024  -  08:32:26
czasem zdarza mu się zejść nisko z obrotami po odpaleniu (utrzymuje 1200 przez pierwszą sekundę/dwie, a pozniej schodzi nawet na 600).
Jak na ten silnik to zdecydowanie za nisko i dziwnie szybko spada z obrotów choć niektórzy to potrafią przeprogramować i wówczas nie trzyma podwyższonych obrotów po odpaleniu, przy słabym akumulatorze raczej obroty są podwyższone, tak kumpel miał w Fabii 1.2 TSI gdzie po wymianie aku obroty spadły do normalnych wartości bo wcześniej ciągle 1100-1200. Tak jak pisze @tomnaj84 wpierw zrób diagnostykę, z tego co odpisujesz to może być to wypadanie zapłonów.
Wziąłbym też pod uwagę, że przyczyna może tkwić w nagarze w dolocie.
 

Tagi wątku: